انفجار در پارلمان عراق تلفاتی برجای گذاشت

در داخل ساختمان پارلمان عراق انفجاری رخ داده است که گفته می شود شماری تلفات به همراه داشته است.

بنا به گزارشها، این انفجار ده دقیقه پس از متوقف شدن جلسه نمایندگان برای صرف نهار و در رستوران پارلمان عراق که فقط از نمایندگان و کارمندان این مجلس پذیرایی می کند، رخ داده است.

پارلمان عراق
پارلمان عراق در منطقه حفاظت شده کمربند سبز امنیتی واقع شده است

شاهدان عینی به بی بی سی گفته اند که دست کم سه مقام سیاسی در این حادثه کشته و شمار زیادی زخمی شده اند.

ساختمان پارلمان عراق در منطقه حفاظت شده بغداد موسوم به کمربند سبز امنیتی، واقع شده و این حادثه موضوع امنیت در این منطقه را به شدت زیر سوال برده است.

گرچه این ساختمان بارها در اثر انفجار خمپاره لرزیده است اما این اولین بار است که در داخل پارلمان عراق انفجاری صورت گرفته است.

در تحولی دیگر، انفجار یک کامیون حامل بمب بر روی یک پل در بغداد سبب کشته شدن دست کم هشت نفر و واژگون شدن تعداد زیادی خودرو به رود دجله شده است.

این انفجار که در ساعات پر تردد روز رخ داده بخشی از پل صرافیه را تخریب کرده است.

شمار زیادی از مردم در این حادثه آسیب دیده اند و پلیس عراق برای یافتن نجات یافته گان جستجو می کند.

پل صرافیه یکی از شلوغ ترین راه های ارتباطی رود دجله است که در دهه بیست میلادی توسط بریتانیایی ها ساخته شد. این پل در جریان بمباران های جنگ خلیج فارس نیز آسیب دیده بود.

سربازان آمریکایی و عراقی دو ماه پیش در بغداد عملیات امنیتی بزرگی را با هدف کاهش خشونت های فرقه ای آغاز کردند. فرماندهان آمریکایی می گویند که شمار کشته شدگان غیرنظامی در بغداد برای سومین ماه متوالی کاهش یافته است اما در خارج از پایتخت تلفات ناشی از درگیری های فرقه ای افزایش یافته است.

روز دوشنبه 9 آوریل در بغداد به منظور جلوگیری از حملات شورشیان تعطیل عمومی اعلام و تردد کلیه خودروها در این شهر به مدت ۲۴ ساعت ممنوع شده بود

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.