پیروزی رئال مادرید و قرعه کشی فوتسال آسیا

پیروزی رئال مادرید و قرعه کشی فوتسال آسیا

پیروزی رئال مادرید و رقابت فشرده در صدر جدول لالیگا
رائول
رئال مادرید در این دیدار با گلهای رائول و روبینیو پیروز شد

تیم فوتبال رئال مادرید یکشنبه شب و در چارچوب هفته بیست و نهم لالیگا در زمین خود تیم اوساسونا را شکست داد و به صدر جدول نزدیکتر شد.

رئال مادرید در این دیدار با نتیجه دو بر صفر و با گلهای رائول و روبینیو میهمان خود را شکست داد. رئال مادرید با این پیروزی ۵۴ امتیازی شد و در مکان سوم قرار گرفت.

در دیگر دیدار حساس یکشنبه شب سویا، تیم دوم جدول، در حالی که می توانست با پیروزی مقابل راسینگ سانتاندر به صدر جدول لالیگا صعود کند در زمین خود با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد و در رده دوم باقی ماند.

جدول رده بندی لالیگا تا پایان هفته بیست و نهم به شرح زیر است:

۱- بارسلونا، ۵۶ امتیاز
۲- سویا، ۵۵ امتیاز
۳- رئال مادرید، ۵۴ امتیاز
۴- رئال زاراگوزا، ۵۰ امتیاز
۵- والنسیا، ۵۰ امتیاز

قرعه کشی مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا

مراسم قرعه کشی نهمین دوره مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا روز دوشنبه در شهر توکیوی ژاپن برگزار شد و تیم فوتسال ایران با تیم های چین، لبنان و مالزی هم گروه شد.

وحید شمسایی بهترین گلزن فوتسال آسیا است

به این ترتیب تیم ایران برای صعود از این گروه کار آسانی در پیش رو دارد. تیم ایران در هفت دوره اول این رقابتها قهرمان شد و در هشتمین دوره در دیدار فینال مغلوب تیم ژاپن شد.

طبق قرعه کشی این دوره از مسابقات، تیم ایران قبل از دیدار فینال با تیم ژاپن روبرو نخواهد شد و حسین شمس، سرمربی تیم فوتسال ایران، نیز به همین علت گفته است که ترکیب اصلی تیمش را تا قبل از بازی فینال "رو نخواهد کرد".

گروه بندی این رقابتها به شرح زیر است:

گروه ۱: هنگ کنگ، ژاپن، تاجیکستان و فیلیپین
گروه ۲: عراق، کویت، تایلند و ازبکستان
گروه ۳: استرالیا، کره جنوبی، قرقیزستان و ترکمنستان
گروه ۴: چین، ایران، لبنان و مالزی

این رقابتها از بیست و سوم اردیبهشت ماه در ژاپن آغاز خواهد شد.

صباباتری در فینال بسکتبال غرب آسیا

تیم صبا باتری تهران با پیروزی بر بلواستارز لبنان به دیدار فینال مسابقات بسکتبال غرب آسیا صعود کرد.

صباباتری در مرحله نیمه نهایی که در شهر حلب سوریه برگزار می شود با برتری ۶۸ بر ۶۳ مقابل بلواستارز لبنان به دیدار نهایی این مسابقات صعود کرد. صباباتری در دو رمقدماتی برابر این تیم لبنانی شکست خورده بود.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی این مسابقات تیم پتروشیمی بندر امام دیگر نماینده ایران با نتیجه ۵۸ بر ۷۰ برابر الجلا سوریه تن به شکست داد و از صعود به دیدار فینال بازماند.

چهار تیم برتر این مسابقات به مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا که خردادماه در تهران برگزار می شود راه یافته اند.

پایان تدوین اساسنامه فوتبال ایران

کیومرث هاشمی، سخنگوی کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال، اعلام کرد که اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران نهایی شده و همزمان به فیفا و هیات دولت ایران تحویل داده شده است.

هاشمی درمورد برخی شرایط کاندیداهای ریاست فدراسیون گفت داشتن حداقل ۳۵سال وحداکثر ۶۵ سال سن، برخورداری از ۷ سال سابقه مدیریتی، داشتن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس و پیشنهاد شدن کاندیدا از سوی ۱۰ تن از اعضای مجمع از جمله شرایط کاندیداتوری ریاست فدراسیون فوتبال است.

از سوی دیگر علی رغبتی، عضو کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال ایران، اعلام کرد رقابتهای انتخابی بین تیمهای سقوط کننده از لیگ برتر و دو تیم بازنده رقابت های ضربدری لیگ دسته اول بصورت رفت و برگشت برگزار می شود.

پیش از این اعلام شده بود که این مسابقات بصورت مجتمع و در یک شهر بی طرف برگزار خواهد شد. به این ترتیب بین این چهار تیم قرعه کشی شده و دو بازی رفت و برگشت برگزار می شود.

تیمهای بازنده حذف و بین تیمهای برنده نیز بازی رفت و برگشت برگزار می شود که تیم برنده به لیگ برتر صعود می کند. دو تیم برنده رقابتهای ضربدری لیگ دسته اول به همراه صنعت نفت آبادان مستقیما به لیگ برتر صعود خواهند کرد.

خبرهای کوتاه از ورزش ایران و جهان

زنان والیبال ایران بعد از ۳۰ سال به صحنه مسابقات آسیایی باز می گردند

  • کنفدراسیون والیبال آسیا موافقت رسمی خود را با حضور تیم ملی والیبال زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اعلام کرد. این موافقت در پی درخواست کتبی فدراسیون ایران از این کنفدراسیون صورت گرفت. ژی ‌هنگ، رئیس کنفدراسیون با ارسال پیام تبریک ویژه به مناسبت بازگشت زنان ایران به صحنه آسیایی که بعد از ۳۰ سال صورت می‌پذیرد، اعلام کرد که بدون پرداخت جریمه ای با حضور این تیم موافق است.


  • علیرضا نیکبخت واحدی، مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس تهران، خبر بزگشتش به تیم سابق خود استقلال تهران را تکذیب کرد. سرپرست باشگاه استقلال تهران روز گذشته اعلام کرده بود واحدی نیکبخت در فصل آینده به استقلال باز خواهد گشت.

  • به گفته پزشک تیم امید ایران مصدومیت مهرداد اولادی، مهاجم این تیم، جدی نیست و او با استراحتی کوتاه می تـواند مقابل تیم اردن بازی کند. تیم اکید ایران در چهارمین دیدار خود در چارچوب مسابقات مقدماتی المپیک پکن با اردن روبرو خواهد شد.

دنیزلی هنوز واکنشی در مورد مربی گری در گالاتاسرای نشان نداده است

  • مسئولان تیم فوتبال گالاتاسرای ترکیه اعلام کردند برای فصل آینده، مصطفی دنیزلی را به عنوان سرمربی به تیمشان انتقال خواهند داد. دنیزلی در سال ۱۹۸۷ سرمربی گالاتاسرای بود و این تیم را قهرمان ترکیه کرد و حتی موفق شد گالاتاسرای را به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برساند. دنیزلی که در حال حاضر سرمربی پرسپولیس تهران است، از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده است.

  • دو دیدار باقیمانده از هفته بیست و هشتم بوندس لیگا روز گذشته برگزار شد. در این دیدار تیم بوخوم موفق شد در زمین بایر لورکوزن با نتیجه ۴ بر یک پیروز شود. تیم وردربرمن نیز در زمین خود با یک گل نورنبرگ را شکست داد. در پایان هفته بیست و هشتم شالکه با ۵۶ امتیاز در صدر است و تیمهای وردربرمن، اشتوتگارت و بایرن مونیخ به ترتیب با ۵۴، ۵۲ و ۵۰ امتیاز در رده های دوم تا چهارم هستند.

  • هفته سی و سوم رقابتهای لیگ برتر انگلستان روز دوشنبه با برگزاری چند دیدار پیگیری شد که درمهمترین دیدارها تیم آرسنال در زمین نیوکاسل به تساوی صفر بر صفر رسید و تیم بولتون نیز در زمین خود با اورتون یک بر یک مساوی کرد. آندرانیک تیموریان، هافبک ایرانی بولتون، در این دیدار در ترکیب اصلی تیمش قرار داشت و تا دقیقه ۹۰ در زمین حاضر بود.

ونگر، مربی آرسنال از نتیجه بازی راضی نیست

  • علیرضا حیدری، سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد ایران، به منصور برزگر، مدیر تیمهای ملی کشتی، پیشنهاد داده که غلامرضا محمدی از کادر فنی تیم بزرگسالان به سرمربیگری تیم ملی جوانان منتقل شود. چندی پیش محمود معزی پور جانشین اکبر فلاح در تیم جوانان شده بود. محمدی نیز که در حال حاضر مربی تیم بزرگسالان است با تایید این خبر گفته است که تا زمانی که تکلیفش روشن نشود در تمرینات تیم بزرگسالان شرکت نخواهد کرد.

  • دو نماینده ایران در مسابقات واترپلو باشگاههای آسیا در کویت به مرحله نیمه نهایی این رقابتها صعود کردند. تیمهای نفت و گاز گچساران و راه و ترابری زنجان به ترتیب در گروههای خود اول و دوم شدند و به دور نیمه نهایی صعود کردند. در این مرحله این دو تیم ایرانی به مصاف هم می روند و تیمهای الاتحاد و الاهلی عربستان برابر هم صف آرایی خواهند کرد.


ماچالا قراردادی دو ساله با بحرین منعقد کرده است


  • فدراسیون فوتبال بحرین روز دوشنبه اعلام کرد میلان ماچالا مربی اهل جمهوری چک با عقد قراردادی دو ساله رسما به سمت سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور منصوب شد. ماچالا با سمت مدیر فنی بر تمام تیمهای ملی این کشور ازجمله تیم امید نظارت خواهد کرد. ماچالا جانشین پیتر هانس بریگل آلمانی شد که اخیرا و به دنبال ناکامی تیم ملی بحرین در رقابتهای فوتبال جام خلیج فارس از سمتش برکنار شد. ماچالا از سال ۱۹۹۶ تا اوایل سال ۲۰۰۷ در بیشتر کشورهای عربی خلیج فارس مربیگری کرده است.
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.