تاریخ جدید حمله آمریکا به ایران اعلام شد!

تاریخ جدید حمله آمریکا به ایران اعلام شد!

به نوشته اوترا کارشناسان و رسانه های روسی آخر ماه مه را به عنوان تاریخ جدید حمله آمریکا به ایران اعلام کرده اند .

 به نوشته روزنامه اینترنتی روسی اوترا پیش از این برخی رسانه ها به نقل از یک منبع روسی اعلام کرده بودند واشنگتن ساعت چهار روز ششم اوریل تاسیسات راهبردی ایران را مورد حمله قرار خواهد داد و حتی لئونید ایواشف معاون مدیر اکادمی علوم ژئو پلیتیک روسیه در سخنانی در یک کنفرانس خبری تاکید کرده بود که هیچ تردیدی در خصوص حمله آمریکا به ایران وجود ندارد .

ژنرال بالویفسکی رییس ستاد ارتش روسیه و اندری دنیسف معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشته بودند که اطلاعات موثقی در مورد آمادگی آمریکا برای حمله به ایران دریافت کرده اند.

 بر اساس این گزارش کارشناسان نظامی روسیه و رسانه ها با اشاره به تمرینات نظامی واشنگتن در خلیج فارس و دستگیری پانزده سرباز انگلیسی ضمن بررسی توان نظامی آمریکا دائما تاکید می کردند که این کشور به ایران حمله خواهد کرد اما یک روز پیش از تاریخ پیش بینی شده وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در نتیجه تماس های مسکو و واشنگتن هیچ دلیلی برای حمله به ایران باقی نمانده است .

به نوشته ی این روزنامه، بسیاری از کارشناسان معتقدند روسیه از روی عمد در خصوص حمله آمریکا به ایران شایعه پراکنی می کند و بر هیچ کس پوشیده نیست که لابی قوی طرفدار ایران در روسیه وجود دارد که از اشخاص و سازمان های ذینفع در فروش سلاح و مواد هسته ای به ایران تشکیل شده و تغییر موضع کرملین که باعث کندی روند ساخت نیروگاه بوشهر شده و تحریم های سازمان ملل در خصوص ممنوعیت تحویل سلاح به ایران مشکلاتی برای این لابی به وجود آورده است و درست به همین دلیل این لابی با شایعه پراکنی در خصوص حمله واشنگتن قصد دارد اوضاع را به نفع خود تغییر دهد .

این روزنامه می افزاید، روز جمعه مقامات نظامی روسیه تاریخ جدید حمله ی آمریکا به ایران را مشخص کردند . به گفته آن ها واشنگتن تا پیش از اواخر ماه مه به ایران حمله نمی کند اما تا آن زمان از حربه های روانی و تبلیغاتی علیه تهران بهره خواهد برد .

اناتولی تسیگانیوک مدیر مرکز پیش بینی های سیاسی و نظامی روسیه و عضو شورای عمومی وزارت دفاع روسیه با اعلام این مطلب تاکید کرد که شایعات مربوط به حمله احتمالی آمریکا به ایران در روز ششم اوریل توسط سازمان های اطلاعاتی اسراییل منتشر شده و هدف اصلی آن به راه اندازی جنگ روانی علیه تهران بوده است .

به گفته وی، در ماه مارس تمرینات گسترده ای با حضور نیروهای پلیس و ارتش اسراییل به منظور مقابله با حمله ایران برگزار شده است .

این کارشناس روس با اشاره به این که آمریکا درحال حاضر در حال برگزاری عملیات بسیار گسترده ای علیه نیروهای طالبان است، می افزاید: واشنگتن به منظور کاهش تلفات در میان نیروهای زمینی در افغانستان باید با نیروی هوایی از آن ها حمایت کند و علاوه بر این به نیروی عظیمی برای مقابله با جنگجویان عراقی نیاز دارد در نتیجه امکان حمله به ایران تا پیش از ماه مه منتفی به نظر می رسد .

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.