جزییات ماجرای قطع پای یک دختر در پاساژ «دوبی»

جزییات ماجرای قطع پای یک دختر در پاساژ «دوبی»

در پی سقوط در ورودی پاساژ «دوبی» واقع در میدان ولیعصر(عج) بر روی فروشنده جوان و قطع شدن زانوی پای چپ وی، یکی از فروشندگان که شاهد وقوع حادثه بود، جزییات این اتفاق دلخراش را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری «انتخاب» به نقل از ایسنا، عصر روز پانزدهم فروردین ماه، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران خبر سقوط در آهنی ورودی پاساژی را بر روی پای دختر جوانی اعلام کرد.

«لیلا» 22 ساله که یکی از فروشندگان مغازه  پوشاک زنانه در پاساژ «دوبی» است، صبح هنگام در حال ورود به داخل پاساژ «دوبی» واقع در «میدان ولیعصر(عج) جنب اداره پست» بود که ناگهان در برقی ورودی پاساژ از جا کنده شد و از ارتفاع 5 متری بر روی این دختر جوان سقوط کرد.

امدادگران آتش نشانی به محض رسیدن به محل حادثه، پای قطع شده «لیلا» را از گودالی در همان نزدیکی بیرون آورده و پس از گذاشتن داخل کیسه حاوی یخ، همراه با مصدوم برای اعزام به بیمارستان امام  خمینی(ره) تحویل عوامل اورژانس تهران دادند.

فرمانده نیروهای اعزامی آتش نشانی درباره این حادثه گفته بود: بر اثر سنگینی در آهنی و فشار وارده، پای چپ این دختر جوان از ناحیه زانو به طور کامل قطع و به داخل گودال زیر در آهنی پرت شد.این در حالی بود که در پیگیریهای بعدی مشخص شد که با وجود انتقال سریع دختر جوان به بیمارستان امام  خمینی(ره)، امکان پیوند پای قطع شده فراهم نشد و او برای همیشه از ناحیه زیر زانوی پای چپ معلول شد.

وقوع این حادثه تلخ خبرنگار ما را بر آن داشت تا چگونگی وقوع این حادثه را از زبان یکی از شاهدان که فروشنده یکی از مغازه های پاساژ است، جویا شود.

فرخی، فروشنده فروشگاه کیف و کفش پاساژ «دوبی» که صبح پانزدهم فروردین ماه شاهد وقوع این حادثه بود، گفت: صبح روز چهارشنبه در مقابل پلکان پاساژ ایستاده بودم که متوجه شدم یکی از فروشندگان زن قصد ورود به پاساژ را دارد، اما از آنجا که صبحها پیش از آمدن تمامی فروشندگان در ورودی به طور کامل باز نمی شود، از در کوچک وارد شد.
وی ادامه داد: فروشنده جوان هنوز به طور کامل داخل پاساژ نشده بود که ناگهان در آسانسوری پاساژ به شدت سقوط کرد و بر روی پای وی افتاد. من که در ابتدا از وقوع این حادثه شوکه شده بودم، در ادامه به سرعت به سمت او رفتم و در حالی که تصور می کردم پای او فقط در میان در گیر کرده است، ناگهان پای قطع شده وی را مشاهده کردم.

فرخی که از حدود سه سال پیش همزمان با افتتاح پاساژ، یکی از مغازه ها را اجاره کرده بود، با بیان اینکه اگر این درب بر روی بدن این دختر سقوط می کرد به طور قطع مرگ او را در پی داشت، مدعی شد: در ورودی مجتمع تجاری بیش از سه تن وزن دارد و مدتهاست دچار نقص فنی شده، اما با وجود تذکر و اعلام این موضوع از سوی فروشندگان به دو مالک پاساژ که در خارج از کشور به سر می برند، هیچ  اقدامی برای رفع و یا تعمیر آن صورت نگرفته است.

به گفته وی، این در نه از لحاظ ایمنی و نه وزنی استاندارد نبود و از همین رو این گونه در ها برای چنین پاساژی به کار برده نمی شود.

فرخی با بیان اینکه تردد به داخل پاساژ متوقف شده است، خاطرنشان کرد: پس از اطلاع وقوع حادثه به مالکان، پسر یکی از آنها برای بررسی موضوع به محل آمد اما به نظر می رسد مالکان قصد تعویض آن را ندارند و تنها به تعمیر بسنده می کنند.

از سوی دیگر سازمان آتش نشانی تهران نیز اعلام کرد: تحقیقات بیشتر درخصوص علت و چگونگی بروز این حادثه تلخ از سوی کارشناسان ایمنی و نیروی انتظامی ادامه دارد.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.