محکوم شدن دختری برای اشاعه فحشا با بلوتوث

محکوم شدن دختری برای اشاعه فحشا با بلوتوث

پرونده‌ دختری که به اتهام فراهم‌کردن موجبات فساد از سوی دادگاه جزایی بندرانزلی به دو سال زندان و تحمل ‌٩٩ ضربه شلاق و دو سال منع اقامت در بندر انزلی محکوم شده است با اعتراض وکیل مدافع وی به دادگاه تجدیدنظر ارسال شد. cell, dial, dialing, display, hand, mobile, phone, pushbutton, reflex, telecommunication, telephone

مختار طهماسبی، وکیل این دختر متهم در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح این پرونده اظهار داشت: عسل ‌٢٠ ساله و نیما ‌٢٧ ساله حدود چهار سال با یکدیگر رابطه‌ داشت و قرار ازدواج گذاشته بودند که نیما با استناد به این قرارها از عسل تقاضای عکس می‌کند که موکلم در ابتدا تعدادی عکس به وی می‌دهد اما نیما آنها را قبول نمی‌کند و تقاضای عکس نامناسب می‌کند و عسل نیز تصاویری را به وسیله‌ی پیغام تصویری (BLUE TOOTH) به نیما ارسال می‌کند.

وی در ادامه گفت: نیما بعد از دریافت این تصاویر(BLUE TOOTH)، به عسل خیانت می‌کند و ابتدا آن تصاویر را بین دوستانش سپس در سطح شهر و اطراف آن به وسیله‌ی پیغام تصویری پخش می‌کند و نیروی انتظامی از این قضیه مطلع و جریحه‌دار شدن عفت عمومی را به دادسرای عمومی بندر انزلی اعلام می‌کند.

وکیل مدافع دختر متهم به فراهم کردن موجبات فساد، به صدور قرار بازداشت موقت از سوی دادسرا و دستگیری موکلش و نیما اشاره کرد و مدعی شد: بعد از گذشت یک ماه از دستگیری، وقت رسیدگی در تاریخ ‌٢٨/١٢/٨٥، تعیین و رسیدگی به این پرونده در شعبه‌ی ‌١٠١ دادگاه جزایی بندر انزلی از ساعت ‌١٠ صبح آغاز و تا ‌١٦ بعد از ظهر ادامه پیدا کرد و اتهام فراهم کردن موجبات فساد به عسل و اتهام داشتن رابطه‌ی نامشروع و تشویق مردم به فساد و فحشا به نیما تفهیم شد که نیما در همان روز با داشتن قرار بازداشت موقت آزاد شد اما عسل تاکنون با قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برد.

وی درباره‌ حکم صادره از سوی شعبه‌ی ‌١٠١ دادگاه جزایی بندر انزلی اظهار داشت: در این حکم عسل به دو سال زندان و تحمل ‌٩٩ ضربه شلاق و دو سال منع اقامت در بندر انزلی و نیما به تحمل ‌٩٩ ضربه شلاق به اتهام داشتن رابطه‌ نامشروع محکوم شده است.

طهماسبی با بیان این‌که ایرادات وارده را در قالب لایحه‌ اعتراضی به دادگاه ارایه کردیم، افزود: دادگاه پس از وصول لایحه‌ اعتراضیه، پرونده را جهت رسیدگی در مقام تجدیدنظر به دادگاه تجدیدنظر استان ارسال شد که به شعبه‌١١ تجدیدنظر ارجاع شده است که امیدواریم تصمیم عادلانه گرفته شود.

وی با اشاره به تقاضای فک بازداشت موقت عسل ابراز عقیده کرد: اصل قانونی بودن جرم و مجازات در این پرونده رعایت نشده و هر رفتاری هر قدر زشت یا عجیب باشد مجازات ندارد مگر این که قانون آن را جرم دانسته و برای آن مجازات در نظر گرفته باشد و تفسیر موسع از قوانین جزایی ممنوع است.

طهماسبی با تاکید بر این‌که موضوع اتهام این پرونده جدید است، افزود: سیستم ارسال پیغام تصویری (BLUE TOOTH) پدیده‌ جدید است که درارتباط بین این متهمان از آن سوءاستفاده شده اما از لحاظ قانونی جرم محسوب نمی‌شود چون عسل به امید ازدواج و فقط برای یک نفر، این کار را انجام داده است.

وی ابراز عقیده کرد: عنوان اتهام فراهم کردن موجبات فساد برای موکلم جمله‌ عامی است که مصادیقش مشخص و تمثیلی نیست.

طهماسبی با ابراز این عقیده که اگر با این پرونده علمی و قانونی برخورد می‌شد نیاز به بازداشت موقت نبود، همچنان که در مراحل مقدماتی ذوالفقاری بازپرس شعبه یک بندر انزلی عقیده به صدور قرار کفالت داشته است، افزود: با توجه به بیماری موکلم تقاضای فک بازداشت موقت وی را داریم.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.