انگلیسی‌ها در حال جاسوسی بودند - ویدیو

 انگلیسی‌ها در حال جاسوسی بودند

یکی از نیروهای دریایی انگلیس در مصاحبه‌ای که پیش از دستگیری با یک شبکه خبری انجام داده و اکنون پخش شده است،‌ گفت تیمش در زمان گشت‌زنی به جمع آوری اطلاعات می‌پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالیکه نیروهای تفنگدار دریایی و ملوانان انگلیسی دستگیر شده در ایران، پس از آزادی به جمع خانواده‌های خود پیوسته‌اند، شبکه خبری اسکای نیوز انگلیس مصاحبه‌ با سروان کریس ایر، یکی از اعضای این تیم را پخش کرد که ابهامات جدیدی را درباره ماموریت این افراد در خلیج فارس مطرح کرده است.
این مصاحبه پیش از دستگیری ملوانان انجام شده اما تا به حال پخش نشده بود. این افسر در مصاحبه خود اعلام کرده بود تیمش در زمان گشت‌زنی به جمع‌آوری اطلاعات نیز می‌پرداخت.
وی گفت: «ما به نوعی به جمع آوری اطلاعات نیز می‌پردازیم، زیرا آنها (سرنشینان کشتی‌های بازرسی شده) اطلاعاتی داشته باشند،‌ زیرا روزها است که در دریا هستند،‌ می‌توانند این اطلاعات را در اختیار ما بگذارند.»
ایر همچنین مدعی شد نیروهای نظامی ایران بصورت غیرقانونی وارد کشتی‌های عراقی می‌شوند.
وی مدعی شد: «این کشتی توسط ایرانی‌ها مورد سرقت قرار گرفته بود، حدود سه روز پیش آنها مقداری پول دزدیده‌اند، این افراد سرباز بوده‌اند و ظاهرا این اتفاق بارها افتاده است. لذا بهتر است ما به جمع‌آوری اطلاعات درباره ایرانی‌ها بپردازیم.»
وزات دفاع انگلیس هرگونه نقش اطلاعاتی برای این نیروها را رد کرده است اما مدعی شد آنها غالبا با فرماندهان کشتی‌های حاضر در خلیج فارس و اروند رود صحبت می‌کرده‌اند تا بدانند چه کسی از این آب‌ها استفاده می‌کند.
دس براون،‌ وزیر دفاع انگلیس نیز در مصاحبه با این شبکه مدعی شده بود بر اساس ماموریت‌های تعیین شده توسط سازمان ملل، نیروهای ارتش قدرت آن را دارند که درباره محیط کار خود اطلاعات جمع‌آوری کنند.
سروان ایر در این مصاحبه اعلام کرده بود: ما به ارزیابی موقعیت‌مان می‌پردازیم تا مطمئن شویم تمامی اقدامات امنیتی انجام شده است.

شبکه اسکای نیوز اعلام کرده است از پخش این مصاحبه تا زمان اطمینان از آزادی این ملوانان خودداری کرده بود.

برای تماشای ویدیوی شبکه اسکای نیوز بر روی لینک های زیر کلیک نمائید


بخش کامل
بخش کوتاه

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.