دیدار احتمالی وزرای خارجه ایران و آمریکا

دیدار احتمالی وزرای خارجه ایران و آمریکا

شان مک کورمک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفته است که امکان دارد وزیران خارجه ایران و آمریکا در حاشیه یک نشست درباره عراق، با یکدیگر گفت و گو کنند.

به گزارش ایرنا، کورمک روز پنجشنبه در عین حال تاکید کرده است که این گفت و گوهای احتمالی، صرفا درباره عراق خواهد بود و به مسایل هسته‌ای ایران پیوند نمی خورد.

از مک کورمک در یک نشست خبری روزانه سوال شد: گزارشی درباره دستگیری لوینسن (مامور سابق اف بی‌ای که در ایران مفقود شده) دارید؟ وی جواب داد:
تاکنون که مطلب جدیدی نداریم. ایران تقاضای اطلاعات بیشتر کرده بود و ما این اطلاعات لازم را از طریق سوئیس دادیم و قرار است به این مسئله رسیدگی کنند.

از وی سوال شد: آیا می‌توانید این نتیجه‌گیری را بکنید که رژیم ایران وقتی که می‌گوید درباره فرد آمریکایی که گم شده اطلاعات بیشتر می‌خواهد این نشان از حسن نیت است .

مک کورمک گفت: نمی‌دانیم. اطلاعاتی که ما داریم به هیچ وجه نشان نمی دهد که ایرانیان او را دستگیر کرده باشند یا نکرده باشند. دولت ایران بوضوح اعلام کرده که آماده کمک برای پیدا کردن محل او است و نمی‌دانند او کجا است و مشغول کار هستند تا محل او را پیدا کنند.

مک کورمک گفت: مایل نیستم که بین این قضیه و مسائل دیگر ارتباط برقرار کنم چرا که حقایق محکم درکار نیست. فکر می‌کنم که گمانه زنی و نتیجه‌گیری بر اساس اطلاعات ناقص غیرمسئولانه باشد

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.