ایران برای سربازان انگلیسی اسپند دود نمی کند

ایران برای سربازان انگلیسی اسپند دود نمی کند

ادعای دولت انگلیس و اتحادیه اروپا مبنی بر دستگیری تفنگداران و ملوانان انگلیسی در خارج از آب های سرزمینی ایران،‌ در واقع اعتراف به ناتوانی نیروی دریایی انگلیس است.

یک تحلیل گر مسایل نظامی و سیاسی با اعلام این مطلب افزود: اگر تفنگداران و ملوانان انگلیسی در آب های ایران دستگیر شده باشند که تمام ادعاهای اروپایی ها مبنی بر عدم تجاوز افراد دستگیر شده به مرزهای ایران، باطل می شود ولی اگر این افراد در آب های بین المللی دستگیر شده باشند فرمانده ارشد آنها، می بایست به محض آزادی شان، آنان را توبیخ کند که نتوانسته اند در منطقه ای خارج از آب های ایران، از خودشان دفاع کنند و به سادگی توسط نیروهای ایرانی دستگیر شده اند.اگر هم آنگونه که دولت انگلیس مدعی است ، این افراد در آب های عراق دستگیر شده اند باید به آنها مدال شجاعت داد که به جای آنکه نیروهای متجاوز ایرانی را به جرم ورود به منطقه تحت کنترل انگلیسی ها ، دستگیر کنند ، خود تسلیم آنها شده اند .

وی افزود: کسانی که نمی توانند از خودشان دفاع کنند و در چشم به هم زدنی خود را در محاصره می بینند و دستگیر می شوند، چگونه مدعی اند که از آن طرف دنیا برای تامین امنیت عراق به خلیج فارس آمده اند؟

این کارشناس درباره تقاضای اتحادیه اروپا برای آزادی فوری 15 تفنگدار و ملوان نیروی دریایی انگلیس گفت: اتحادیه اروپا در شرایطی ایران را به خاطر دستگیر متجاوزان به سرزمین خویش محکوم می کند که زندان های سراسر این قاره، انباشته از افرادی است که به طور غیر قانونی وارد سرزمین های  اروپایی شده اند. آیا اروپایی ها این افراد را بدون محاکمه و طی مراحل قانونی آزاد می کنند که از ما انتظار دارند افرادی را که سلاح به دست و بدون اجازه وارد کشورمان شده اند را آزاد کنیم؟

وی درباره علت ناراحتی مقامات لندن از پخش فیلم گفت وگوهای نظامیان دستگیر شده انگلیسی گفت: هر چند پخش دو فیلم از این افراد باعث شد خانواده های آنان نسبت به سلامتی شان اطمینان خاطر پیدا کنند ولی برای اشغالگران عراق که تصاویر زندانیان تحت نظر آنها با کیسه های سیاه بر سر و دستگاه های شوک برقی و سگ های مهاجم و بدن های لخت منتشر شده است، خوشایند نبود که تصاویری کاملاً متفاوت از بازداشتی های تحت نظر ایران در رسانه های جهان پخش شود و زمینه را برای مقایسه در نزد افکار عمومی جهانیان فراهم سازد.

وی درباره دورنمای آزادی نیروهای انگلیسی گفت: این مساله ارتباط تمام به نحوه رفتار اروپا و به ویژه انگلیس دارد. آنها تاکنون کوشیده اند از طریق هوچی گری و هیاهوهای سیاسی نظامیان انگلیسی را آزاد کنند ولی با این رویکرد، شانس های آزادی این افراد را از بین برده اند کما اینکه ایران قصد داشت یکی از بازداشت شدگان را که زن است، آزاد کند ولی با رفتار متوقعانه ای که انگلیسی ها نشان دادند تهران نیز از تصمیم خود منصرف شد.

وی افزود: اروپایی ها باید بدانند که در تهران اراده ای شکل گرفته است که فقط رفتار محترمانه و مبتنی بر حفظ حقوق متقابل را بر می تابد و نمونه بارز این امر را می توان در پرونده هسته ای سراغ گرفت بنابراین با سر و صدا و زورگویی نمی توانند انتظار داشته باشند ایران نظامیان انگلیسی، اسپند دود کند و آنها را با سلام و صلوات تحویل دهد.

 

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.