انتشار طومار شدیداللحن ایرانیان مقیم یونان علیه فیلم ۳۰۰

انتشار طومار شدیداللحن ایرانیان مقیم یونان علیه فیلم 300

 ایرانیان ساکن یونان روز گذشته با امضای طوماری،که خبرگزاری ها آن را منتشرکرده اند تولید و اکران فیلم ضد ایرانی سیصد را به شدت محکوم نموده اند.

به گزارش خبرگزاری «انتخاب» به نقل از خبرگزاری هنر، این طومار که با امضا جمع کثیری از ایرانیان و یونانیان در روزدوشنبه منتشر شده ،تولید و تهیه این فیلم در راستای سیاست‌های توسعه‌طلبانه آمریکا قلمداد و بشدت محکوم شده‌است .

متن این طوماربه شرح زیراست :

بدین وسیله ما ایرانیان مقیم یونان، ساخت فیلم ‪ ۳۰۰‬در آن تصویر نادرست و غیر تاریخی از ملت ایران به نمایش درآمده است، محکوم کرده و آنرا ابزاری به‌منظور تسهیل سیاست‌های مهاجمانه‌آمریکا علیه‌ایران می‌دانیم.

‪ -۱‬این فیلم تصاویر نادرستی را از جامعه ایرانی به تصویر کشیده است.

‪ -۲‬واقعیات تاریخی نشان می‌دهد، منشور کوروش کبیر (که هنوز هم موجود می باشد) بر مبنای رعایت اصول حقوق بشر پی ریزی شده است.

‪ -۳‬این فیلم تنها به منظور ایجاد تفرقه و دودستگی در راستای تئوری برخورد تمدنهای ساموئل هانتینگتون به تصویر کشیده شده است.

‪ -۴‬این درحالی است که ایرانیان همواره تعامل خود را برای برقراری گفت وگو میان تمدنها ابراز نموده و پایه گذار چنین منشی بوده اند.

‪ -۵‬ایران و یونان از دیرباز بایکدیگر تعامل و دوستی داشته و به فرهنگ و آداب و سنن یکدیگر احترام گذاشته اند. تکیه آمریکا بر استفاده ابزاری از روابط دو قدرت دیرینه باستانی به منظور ایجاد تفرقه و شکاف در روابط دیرینه این دو ملت فرهیخته صورت می‌گیرد.

ایرانیان و یونانی‌ها در پایان با امضای این بیانیه، اقدامات هالیوود در تهیه فیلم سرتاسر دروغ ضد ایرانی ‪ ۳۰۰‬را که فقط به منظور تامین منافع سیاست توسعه‌طلبانه آمریکا تهیه شده‌است، بشدت محکوم کرده‌اند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.