درخشش مخترعان ایرانی در ارشمیدس ۲۰۰۷

درخشش مخترعان ایرانی در ارشمیدس 2007

مخترعان ایرانی در دهمین نمایشگاه بین المللی مالکیت ایده های صنعتی موسوم به ارشمیدس 2007 مسکو 3 نشان طلا 6 نشان نقره و 3 دیپلم افتخار کسب کردند .

همچنین یکی از سه جایزه ویژه به نام گرندپریکس به دلیل حضور فعال و ارائه طرح های نو از ایران در این نمایشگاه , به مخترعان کشورمان اهدا شد.

در نمایشگاه بین المللی ارشمیدس 2007 چهارصد مخترع با 1250 اختراع از 20 کشور جهان شرکت داشتند.

از کشورمان هم یک تیم 17 نفره از دانشجویان واساتید دانشگاه ها با 12 طرح و اختراع در این نمایشگاه حضوری فعال داشتند.

در این نمایشگاه در مجموع 163 نشان طلا 150 نقره و 3 تندیس طلایی ارشمیدس به عنوان جوایز ویژه توزیع شد که از جمهوری اسلامی ایران اصغر خوش رضا , رضا خوش رضا و زهره خوش رضا به دلیل ارائه سه طرح مشترک در ارتباط با صنایع الکترونیک نشان طلا و دیپلم افتخار فدرال سازمان ثبت مالکیت معنوی روسیه را کسب کردند.

همچنین مهدی معمار به علت ارائه طرح تصفیه هوا با قابلیت گاز ازن برای منازل نشان طلا و دیپلم افتخار فدرال ثبت مالکیت معنوی را از آن خود کرد و بابک متشرع زاده و مهدی راعی برای ارائه طرح تولید کود کامل گوگردی گرانول شده مدال طلا و دیپلم افتخار فدرال سازمان ثبت مالکیت معنوی را از آن خود کردند.

محمد موسی زاده و مرتضی طهماسبی نیز با طرح مشترک سنسور زاویه سنج دیجیتال با دقت بالا , هادی بطحائی با طرح دستگاه کنترل خودکار هواپیما روی زمین , کامیار تفتی با طرح پوشش دهنده هوشمند خودرو , جواد فلاح , میثم و حدیثه میرزاده باطرح مشترک جلیقه تولید الکتریسیته با استفاده از حرارت در این نمایشگاه شرکت داشتند که موفق به دریافت نشان نقره و دیپلم افتخار شدند.

همچنین میعاد علی نژاد , مجید ایلکا و کامبیز سیر با طرح تولید موتور بدون سوخت , حسن صادقی فر با طرح کاربرد صنعتی گیاه در ایران موفق به دریافت دیپلم افتخار از نمایشگاه بین المللی مالکیت ایده های صنعتی ارشمیدس 2007 مسکو شدند.

تیم مخترعان کشورمان در یکسال اخیر در دو نمایشگاه بین المللی اختراعات روسیه در مسکو شرکت داشت که دستاورد آن کسب 20 نشان طلا , نقره , برنز و 5 جایزه ویژه نمایشگاه به علت حضور فعال وتعداد زیادی دیپلم افتخار شدند .

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.