حمله نیروهای انگلیسی‌ به سرکنسولی ایران در بصره

نیروهای انگلیسی‌ به سرکنسولی ایران در بصره حمله کردند

انگلیسی های اشغالگر هنگام انجام این عملیات بر تعداد نیروهای خود افزودند و ساختمان سرکنسولگری را مورد تعرض قرار داده و اقدام به تیراندازی به سوی آن نمودند.

وزارت امور خارجه از حمله و تیراندازی نیروهای انگلیسی به سمت ساختمان سرکنسولگری ایران در بصره خبر داد.  

به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، پیش از ظهر امروز پنجشنبه نظامیان اشغالگر انگلیسی دست به یک اقدام تحریک آمیز و ماجراجویانه بر ضد سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره زدند.

بر اساس این گزارش حوالی ساعت 11:30  به وقت تهران نیروهای انگلیسی با خودروهای خود وارد منطقه‌ای در بصره شدند که سرکنسولگری کشورمان در آن قرار دارد.

آنها با نزدیک شدن به ساختمان سرکنسولگری با خودروهای خود اقدام به تردد مستمر در اطراف ساختمان مذکور کردند و عملاً به مدت یک ساعت و 20 دقیقه این ساختمان را به محاصره نظامی درآوردند.

این گزارش می‌افزاید: انگلیسی های اشغالگر هنگام انجام این عملیات بر تعداد نیروهای خود افزودند و ساختمان سرکنسولگری را مورد تعرض قرار داده و اقدام به تیراندازی به سوی آن نمودند.

این تیراندازیها که مدت 20 دقیقه به طول انجامید هیچگونه تلفات جانی از خود به جای نگذاشت.

اقدام تحریک آمیز نظامیان انگلیسی به فاصله تنها چند روز پس از تجاوز آشکار دو قایق انگلیسی به آب‌های ایران در منطقه اروند رود صورت می گیرد و خود به خود بر میزان شک و تردیدهای موجود در خصوص نیات واقعی انگلیسی‌ها از تحرکات چند روز اخیرشان در منطقه می افزاید.

محاصره و تیراندازی به سوی سرکنسولگری کشورمان در بصره امروز در شرایطی صورت گرفت که این سرکنسولگری با موافقت دولت عراق و به شکل کاملاً قانونی فعالیت دارد و هم ساختمان و هم اعضای سرکنسولگری که دیپلمات و دارای گذرنامه دیپلماتیک هستند به موجب کنوانسیون‌های بین المللی از مصونیت دیپلماتیک برخوردار می باشند.

وزارت امور خارجه اعلام کرد که پس از این اقدام تحریک آمیز و ماجراجویانه انگلیس در بصره، بلافاصله مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وزارت امور خارجه عراق منعکس و برابر کنوانسیون‌های بین المللی بر مسئولیت طرف های ذیربط در عراق در راستای تأمین امنیت کارکنان سرکنسولگری تأکید گردید

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.