استفاده صربها از تجاوز به عنف در جنگ بوسنی

استفاده صربها از تجاوز به عنف در جنگ بوسنی

نسل جدیدی از کودکان نامشروع حاصل جنگ بوسنی وجود دارد که برای جامعه این کشور مشکل ساز است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب : در جنگ پانزده سال قبل بوسنی زنان مسلمان این منطقه هزینه بسیار سنگینی متحمل شدند. سربازان صرب این زنان را برای تجاوز و قتل از دیگر زنان جدا می کردند. حال علاوه بر تبعات هولناک تجاوزات جنسی برای زنان ، مسئله نسل جدید کودکان حاصل این تجاوزات نیز مطرح است.

به گزارش این شبکه هم اکنون بسیاری از زنان بوسنی که قربانی اردوگاههای تجاوز به عنف صربها بوده اند به عدالتخواهی و هم چنین مشخص شدن سرنوشت کودکان آن دوران وحشت روی آورده اند.

به گزارش سی ان ان صدها و شاید هزاران زن در اردوگاههای صرب ها باردار شدند. صرب ها از این وسیله برای پاکسازی قومی استفاده می کردند.

به گزارش این شبکه برای اولین بار گروهی از زنان مسلمان بوسنی به دادگاهی در منطقه صرب نشین بوسنی رفته اند و علیه متجاوزان به خود شهادت داده اند.اما هنوز بسیاری از زنانی که به آنها تجاوز شده است در سایه قرار دارند.
این شبکه افزود دهها هزار زن در بوسنی مورد تجاوز قرار گرفتند و کودکان حاصل آن نیز شاید به پنج هزار نفر برسند.

به گزارش این شبکه در جنگ های یوگسلاوی بزرگترین و سازمان یافته ترین خشونت تجاوز به زنان بود به طوری که همگان بر این باورند که صرب ها از آن به عنوان سلاح پاکسازی قومی استفاده می کردند.صدها زن جنین خود را سقط کردند اما بسیاری نیز با ممانعت های صرب ها موفق به این کار نشدند .و برخی از آنهاییکه که کودک خود را به دنیا آوردند آن را رها کردند و هیچگاه نخواستند درباره اش خبری بگیرند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.