ترکیه: تبادل اطلاعات با ایران ادامه دارد

ترکیه: تبادل اطلاعات با ایران ادامه دارد

ترکیه اعلام کرد که در تلاش برای روشن کردن وضعیت معاون وزیر دفاع پیشین ایران است که در خاک آن کشور گم شده است.
علی رضا عسگری، فارس
ترکیه در حال همکاری نزدیک با مقام های ایرانی در مورد ناپدید شدن علی رضا عسگری است

سفارت ترکیه در تهران طی بیانیه ای اعلام کرد که آنکارا با استفاده از تمام واحدهای اطلاعاتی و امنیتی در تلاش برای روشن کردن موضوع گم شدن علی رضا عسگری است.

علی رضا عسگری، معاون وزیر دفاع ایران در دوره وزارت علی شمخانی، چندی پیش پس از ورود به استانبول ناپدید شد. وی از دمشق وارد استانبول شده بود.

ترکیه اعلام کرده که در حال همکاری نزدیک با مقام های ایرانی و تحقیق بر روی این مساله است.

سفارت ترکیه گفته است که این کشور اطلاعات خود را در این زمینه در اختیار مقام های ایران قرار داده و تبادل اطلاعات همچنان ادامه خواهد داشت.

زمان ناپدید شدن آقای عسگری مشخص نیست. پیشتر گفته می شد که وی در ماه فوریه ربوده شده اما خانواده معاون وزیر دفاع پیشین ایران می گویند که وی بیش از سه ماه است که مفقود شده است.

همسر علی رضا عسگری، معاون وزیر دفاع ایران در دولت محمد خاتمی که در ترکیه ناپدید شده پیش از این خواهان پاسخگویی دولت ترکیه در برابر گم شدن شوهرش در خاک این کشور شده بود.

خانم زیبا احمدی مدعی آن شده که آقای عسگری توسط نیروهای اسرائیل و آمریکا با کمک نیروهای امنیتی ترکیه ربوده شده است.

ترکیه این موضوع را رد کرده و یک دیپلمات ترک گفته است که "ترکیه با مقام های ایرانی همکاری بسیار نزدیکی در مورد این پرونده دارد و انتشار چنین گزارش ها و اظهارنظرهایی کمکی به پیشرفت این مساله نمی کند."

سفارت ترکیه نیز در بیانیه خود گفته است که برخی اخبار و گزارش هایی که در رسانه های بین المللی منتشر می شوند غیر واقعی و گمراه کننده است.

شایعه های بسیاری در مورد ناپدید شدن علی رضا عسگری مطرح شده است.

برخی رسانه های عربی از ربوده شدن وی توسط سرویس جاسوسی موساد خبر دادند در حالی که روزنامه های غربی موضوع پناهنده شدن آقای عسگری را مطرح کردند. هیچکدام از این شایعات تا کنون تائید نشده اند.

احتمال ربوده شدن

سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی برای اولین بار در 15 اسفند امسال به طور ضمنی به احتمال ربوده شدن معاون وزیر دفاع پیشین ایران در ترکیه توسط سرویس های اطلاعاتی غربی اشاره کرد و گفت که ممکن است این اقدام به دلیل سوابق آقای عسگری در وزارت دفاع صورت گرفته باشد.

بررسی های پلیس ترکیه نشان داد که معاون پیشین وزیر دفاع ایران از خاک ترکیه خارج نشده و اثری هم از وی در بیمارستان ها و مراکز پزشکی قانونی ثبت نشده است.

خبر ناپدید شدن معاون وزیر دفاع پیشین ایران را که گفته می شود اطلاعات مهمی درباره فعالیت های نظامی ایران دارد برای اولین بار روزنامه های عربی منتشر کردند.

روزنامه واشنگتن پست نیز اخیرا نوشت که علی رضا عسگری به طور داوطلبانه (به غرب) روی آورده و درحال ارائه اطلاعاتی به سازمان های اطلاعاتی غربی درباره حمایت ایران از گروه حزب الله لبنان است. خانواده آقای عسگری این ادعا را رد کرده است.

 
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.