تاکید پیام نوروزی رهبران ایران بر وحدت ملی

تاکید پیام نوروزی رهبران ایران بر وحدت ملی
رهبران جمهوری اسلامی در پیام های نوروزی ضمن بر شمردن دستاوردهای دولت در سال گذشته، خواستار اتحاد مردم و مقابله با "دشمنان" در سال جاری شدند.
آیت الله علی خامنه و محمود احمدی نژاد
رهبر و رییس جمهوری در پیام های خود از توطئه های "دشمنان" سخن گفته اند

آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، در پیام نوروزی خود که بلافاصله پس از تحویل سال نو از شبکه های رادیو و تلویزیونی ایران پخش شد، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو به مردم ایران خواستار "اتحاد و یکپارچگی" آنان برای مقابله با کسانی شد که از آنان با عنوان دشمنان ایران یاد کرد.

آیت الله علی خامنه ای در پیام خود سال ‪ ۱۳۸۶‬ را "سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی" نامگذاری کرده است.

وی گفت آرزو و امید همه ایرانیان "استقلال ملی، عزت ملی و رفاه عمومی" است.

آیت الله خامنه ای عید نوروز را به ‌عنوان جشن ملی به ایرانیان سراسر جهان و همچنین همه ملتهایی که نوروز را جشن می‌گیرند تبریک گفت.

رهبر ایران موفقیت‌ها و پیشرفت‌های کشور در سال ‪ ۱۳۸۵‬را بیشتر از تلخی‌ها و توقف‌ها دانست و این پیشرفت ها را "چشمگیر" توصیف کرد.

درحالی که منتقدان، دولت محمود احمدی نژاد را به خاطر مشکلات اقتصادی از جمله تورم شدید بهای کالاهای مصرفی و مسکن و همچنین افزایش شدید فشارهای بین المللی بر ایران به خاطر برنامه اتمی اش مورد انتقاد قرار داده اند، رهبر ایران در سخنرانی های اخیر خود از عملکرد دولت دفاع کرد و گفت در کشور وضعیت اضطراری وجود ندارد.

تلاش "دشمنان"

رهبر ایران بخش دیگر سخنانش را چنانکه الگوی نطق های اوست به حمله به کسانی که "دشمنان" ایران خواند اختصاص داد، با این حال از هیچ کشور خاصی نام نبرد.

آمریکا و بریتانیا معمولا دو هدف عمده حملات لفظی رهبران جمهوری اسلامی هستند.

 دشمنان ملت ایران درصدد آنند که با ملت ایران از دو وسیله استفاده کنند و دشمنی خود را از دو راه با ملت ایران به تحقق برسانند: ... یکی ایجاد تفرقه در میان صفوف ملت، از بین بردن یکپارچگی ملت ایران و از دست ملت ایران این نیروی عظیم وحدت را ربودن و آنها را به اختلافات داخلی سرگرم کردن، و دومی ایجاد مشکلات اقتصادی
 
آیت الله خامنه ای


رهبر ایران "دشمنان" را متهم به "ایجاد تفرقه و تضعیف وحدت ملی ایرانیان" و "به‌ وجود آوردن مشکلات اقتصادی برای متوقف کردن پیشرفت کشور" کرد.

آیت الله خامنه ای همچنین بدون نام بردن از آمریکا آن کشور را به راه انداختن جنگ روانی علیه کشورش و تلاش‌های "موذیانه" برای ایجاد اختلاف و تفرقه در جهان اسلام متهم کرد.

وی گفت: "دشمنان به بهانه‌هایی همچون قومیت، مذهب و گرایش‌های صنفی درصدد است وحدت کلمه ملت ایران را از بین ببرد و در جهان اسلام نیز اختلافات مذهبی را دامن بزند و با به ‌راه انداختن جنگ شیعه و سنی میان ملت ایران و جوامع اسلامی فاصله ایجاد کند."

آمریکا ایران را به حمایت تسلیحاتی از شبه نظامیان شیعه عراق متهم می کند، اتهامی که ایران رد کرده، و همچنین قدرت گرفتن شیعیان در عراق و آنچه که نفوذ ایران در آن کشور تلقی می شود باعث تشویش کشورهای عرب سنی منطقه شده است.

پیام رییس جمهوری

پس از پیام آیت الله خامنه ای، سخنان محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران به مناسبت فرا رسیدن سال نو از شبکه رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد.

آقای احمدی نژاد در این سخنرانی گزارشی را دستاوردهای دولت خود در سال گذشته را بر شمرد و از آن جمله به شرکت مردم در انتخابات و راهپیمایی ها اشاره کرد.

وی گفت که "وحدت و امید و عزم ملی" برای سازندگی سرلوحه کار دولت درسیاست داخلی بوده است.

 آنها در مقابل منطق مستحکم ملت ایران شکست خورده‌ اند و از جانب سایر ملت ها هم طرد شده ‌اند و درصدد اند با جنگ روانی و تبلیغاتی و تلاش برای سوء استفاده از سازمانهایی که خودشان ساخته ‌اند و بطور انحصاری بر آنها حاکمند، جلوی پیشرفت ملت ایران و سایر ملت ها را بگیرند
 
محمود احمدی نژاد


رییس جمهوری ایران برخی از سیاست های اقتصادی دولت خود را تشریح و از پی آمدهای آنها ابراز خرسندی کرد.

در مورد سیاست خارجی، وی گفت که دولت وی توانسته است در این زمینه هم به موفقیت های عمده ای دست یابد.

در عین حال، آقای احمدی نژاد گفت که برخی از قدرت های بزرگ با پیشرفت ایران مخالف هستند و دلیل آن را تامین منافع و گروه های وابسته به حکومت ها عنوان کرد.

وی نیز این قدرت ها را به راه انداختن جنگ روانی متهم کرد و گفت در این زمینه به اقداماتی مانند "تحریف تاریخ، ساخت فیلم و مشوه جلوه دادن چهره ایران و ایرانی" مبادرت می کنند.

رییس جمهوری ایران گفت که این قدرت ها می کوشند ملت ایران را در رویارویی با سایر ملت ها نشان دهند و افزود که ملت ایران همواره خواهان صلح بوده است.

در اشاره ای غیر مستقیم به بحران هسته ای ایران و رسیدگی به این پرونده در شورای امنیت، آقای احمدی نژاد قدرت های بزرگ را متهم کرد که می کوشند با سوء استفاده از "سازمان هایی که خودشان ساخته اند" مانع از پیشرفت ایران شوند.

محمود احمدی نژاد در عین حال گفت که ملت ایران بر مواضع خود پافشاری می کند و افزود که کسانی را که وی آنان دشمنان می خواند نمی توانند به هدف های خود برسند و باید به حقوق ملت ایران اذعان کنند.

 
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.