وابستگان"علی عسگری"مقابل سفارت ترکیه تجمع کردند

تعدادی از وابستگان "علی عسگری"، امروز در اعتراض به ربوده شدن وی، مقابل سفارت ترکیه تجمعی کردند

به گزارش ایلنا, جمعی از افراد خانواده و وابستگان، این تاجر ایرانی که پیش از این معاون وزیر دفاع نیز بوده، به منظور مذاکره با سفیر ترکیه در ایران در این سفارت حاضر شدند، ولی موفق به گفت وگو و دیدار با سفیر نشدند.
احمدی، همسر وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت‌‏: تاکنون به ما هیچ خبری از سرنوشت علی عسگری داده نشده و امروز که قرار بود با سفیر ترکیه صحبت کنیم، می‌‏گویند؛ ایشان ایران نیست و هیچ‌‏کس پاسخگو نیست که همسر بنده، هم‌‏اکنون چه وضعیتی دارد.
احمدی، با اعلام تشکر از وزارت خارجه ایران، گفت‌‏: بسیاری از نهادها پیگیر وضعیت ایشان هستند، اما هنوز از سرنوشت قطعی ایشان خبری در دست نیست و تنها می‌‏دانیم که نیروهای امنیتی ترکیه، او را تحویل اسرائیل داده‌‏اند.
همسر علی عسگری اعلام کرد‌‏: ما از کشور ترکیه که کشوری مسلمان است، تعجب می‌‏کنیم که چرا جولانگاه آمریکا و اسرائیل شده است و ما ترکیه را مقصر می‌‏دانیم و خواهان آن هستیم که هر چه زودتر پاسخگو باشد.
احمدی، با اشاره به وضعیت نامعلوم تجار ایرانی در ترکیه گفت‌‏: ما به همه ایرانی‌‏ها و تجار توصیه می‌‏کنیم که به ترکیه نروند، چون اگر بلایی سرشان بیاید، هیچ کس پاسخگو نخواهد بود .
وی افزود‌‏: ما اعضای خانواده و وابستگان ‌علی عسگری دوباره به این جا می‌‏آییم و آرامش سفارت ترکیه را تا زمانی که پاسخی دریافت نکنیم، بر هم می‌‏زنیم.
وی یادآور شد: ما یک هفته پیش نیز دیداری با مسوولان سفارت داشتیم که قول داده‌‏اند امروز خبری از آقای عسگری اعلام کنند که امروز هیچ‌‏کس پاسخگو نبود.
بنابراین گزارش، عبدالله‌‏پور، همسر دیگر علی عسگری، گفت: سپاه، دولت و وزارت امور خارجه همگی در حال پیگیری قضیه ربوده شدن آقای عسگری هستند، اما تنها کاری که از دست ما بر می‌‏آید گفت وگو با مسوولان سفارت است و تنها می‌‏توانیم در مقابل سفارت اعتراض خود را اعلام کنیم.
عبدالله‌‏پور خاطرنشان کرد‌‏: نزدیک به 4 ماه است که آقای عسگری را ربوده‌‏اند و ترکیه خود نیز به این موضوع اذعان داشته، بنابراین آنها نیز باید پاسخ دهند.
خواهر علی عسگری نیز در جمع خبرنگاران گفت: برادر من از اول انقلاب، فعال بوده است و باید پیگیری وضعیت ایشان به طور جدی‌‏تر از سوی مسوولان نظام پیگیری شود.
وی افزود‌‏: اگر از ابتدا که خبر ربوده شدن ایشان مطرح شد، مسوولان پیگیری جدی داشتند، شاید به امروز این مشکل حل شده بود.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.