دفاع خلیل‌زاد از چماق و هویج برای ایران!

سفیر ایالات متحده در عراق که آخرین روزهای ماموریتش را در این کشور می‌گذراند می‌گوید که از در پیش گرفتن سیاست همزمان گفتگو با ایران و تداوم فشار بر این کشور استقبال می‌کند. وی مدعی است که چنین سیاستی تهران را متقاعد خواهد ساخت نقشی سازنده برای کنترل خشونت‌ها در عراق بر عهده گیرد.

به گزارش پایگاه خبری PRESS TV، زلمای خلیل‌زاد روز شنبه در واشنگتن گفت: «در حال حاضر یک بحث‌ دامنه‌دار در دولت ایالات متحده درباره میزان و چگونگی مشارکت ایران برای کنترل اوضاع امنیتی عراق در جریان است. از نظر ما این مهم است که آیا می‌توان از نفوذ تهران برای کاهش خشونت‌های فرقه‌ای در عراق استفاده کرد یا نه».

خلیل‌زاد این سخنان را در جلسه کمیته روابط خارجی سنا مطرح کرد که برای تائید صلاحیت وی جهت احراز سمت نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل تشکیل شده‌بود.

به عقیده برخی دیپلمات‌های غربی در نیویورک سخنان جدید خلیل‌زاد نشانه آن است که وزارت امور خارجه آمریکا گفتگو با ایران و سوریه درباره اوضاع عراق را به‌عنوان بخشی از سیاست خاورمیانه‌ای جدید خود پذیرفته ‌است.

گفتنی است خلیل‌زاد شنبه گذشته در جریان کنفرانس امنیتی بغداد به گفت‌و‌گو با عراقچی معاون وزارت خارجه کشورمان پرداخته بود.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.