برادران وارنر:باورکنید۳۰۰تخیلی است

یک هفته پس از شروع نمایش فیلم ۳۰۰ در سراسر دنیا، «برادران وارنر» کمپانی سازنده این فیلم، به اعتراض های گسترده علیه نوع نگرش فیلم به ایرانیان باستان پاسخ داد.

به گزارشرادیو فردا در بیانیه ای که کمپانی «برادران وارنر» در دفاع از وقایع نشان داده شده در این فیلم در سایت رسمی خود منتشر کرده، اعلام شده که این فیلم داستانی تخیلی دارد که بر مبنای واقعه ای تاریخی نوشته شده است.

درادامه این بیانیه آمده که فیلم ۳۰۰ فقط برای سرگرم کردن مخاطبش ساخته شده و تهیه کنندگان این فیلم هیچ گونه هدف سیاسی را دنبال نکرده اند.

«برادران وارنر» همچنین از آنجایی که فیلم را صرفا تخیلی دانسته، اعلام کرده که این کمپانی قصد توهین به گروه و یا نژاد خاصی نداشته و تاکید کرده هدف از تهیه این فیلم سرگرم کردن بینندگانش بوده است.

از اولین روز شروع نمایش جهانی فیلم ۳۰۰، اعتراضات به نسبت گسترده ای از طرف ایرانی های سراسز جهان علیه نوع شخصیت پردازی پارسیان باستان در این فیلم صورت گرفته است.

این فیلم داستان نبرد سه روزه «ترموپیل» بین لشکرایران و ۳۰۰ تن از سربازان یونان باستان است که از روی کتاب مصوری به همین نام از «فرانک میلر» ساخته شده است.

بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از کشور، پیش از نمایش عمومی فیلم، با تماشای صحنه هایی از تبلیغات این فیلم در سینماها، و با توجه به تصاویربه گفته آنان ناهنجاری که از خشایار شاه به بیننده داده شده، با گردآوری امضا به استودیوی پخش این فیلم «وارنر برادرز» اعتراض کردند.

در این فیلم، ارتش امپراتوری ایران به فرماندهی خشایار شاه، چونان ارتشی از شیاطین تصویر شده و چهره برخی ازشخصیت های ایرانی فیلم، شباهتی به چهره یک انسان ندارد و بیشتر شبیه شخصیت های خونخوار فیلم های علمی - تخیلی است.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.