از خبرنگار ناپدید شده بی بی سی خبری نیست

با گذشت یک هفته از ناپدید شدن آلن جانستون، خبرنگار بی بی سی در باریکه غزه، هنوز خبر موثقی از وضعیت وی دریافت نشده است.
آلن جانستون
آلن جانستون در سه سال گذشته خبرنگار بی بی سی در نوار غزه بوده است

روز دوشنبه، 19 مارس، سایمون ویلسون، رییس دفتر بی بی سی در خاورمیانه، گفت که تاکنون اطلاعی از وضعیت آقای جانستون به دست نیامده و افزود که زمان آن فرا رسیده است تا تلاش ها برای یافتن این خبرنگار افزایش یابد.

وی افزوده است که اینک می توان ب اطمینان گفت که آلن جانستون توسط افراد ناشناس ربوده شده است.

منابع امنیتی فلسطینی قبلا اظهار داشته بودند که این خبرنگار بی بی سی توسط چهار مرد مسلح ربوده شده است.

دفتر بی بی سی در خاورمیانه تاکید کرده است که هیچ نوع اطلاع رسمی در مورد محل نگهداری و شرایط آقای جانستون ندارد.

آلن جانستون روز دوشنبه گذشته در باریکه غزه ناپدید شد اما تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت ربودن وی را برعهده نگرفته و خواستی را در برابر آزادی این خبرنگار مطرح نکرده است.

آقای جانستون که 44 سال دارد تنها خبرنگار مقیم یک خبرگزاری عمده خارجی در غزه بوده و به مدت سه سال در این بخش از سرزمین های فلسطینی فعالیت داشته است.

دوره خدمت آلن جانستون در غزه به زودی خاتمه می یافت و انتظار می رفت وی غزه را ترک کند اما روز دوشنبه گذشته در مسیر دفتر کار به خانه خود ناپدید شد.

مقامات تشکیلات خودگردان از جمله محمود عباس، رییس، و اسماعیل هانیه، نخست وزیر فلسطینی خواستار آزادی بدون قید و شرط خبرنگار بی بی سی شده اند.

روز شنبه نیز جمعی از خبرنگاران فلسطینی با برگزاری تظاهراتی در برابر ساختمان پارلمان فلسطینی در غزه خواستار آزادی او شدند.

شرایط امنیتی باریکه غزه، که در ماه های گذشته شاهد درگیری مسلحانه جناح های رقیب فلسطینی بوده است، نا مناسب توصیف شده و تاکنون تعدادی از شهروندان غربی در این منطقه ربوده شده اند.

معمولا ربایندگان افراد ربوده شده با بدون هیچ آسیبی رها کرده اند.

 
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.