دانشگاه صنعتی شریف چهاردهم شد

تیم برنامه‌نویسی دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در مرحله نهایی سی و یکمین دوره مسابقات جهانی برنامه‌نویسی دانشجویی ACM در بین 88 تیم از برترین‌های مسابقات منطقه‌یی برنامه‌نویسی دانشجویی از 33 کشور به مقام چهاردهم جهان دست یافت. SharifArm2.jpg

تیم برنامه‌نویسی دانشجویی دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف شامل کیان میرجلالی، محمد مهینی و حامد احمدی نژاد موفق شدند، در رقابت با 88 تیم خارجی که از بین بیش از شش هزار تیم از هزار و 756 دانشگاه از 82 کشور در مسابقات مقدماتی منطقه‌یی انتخاب شده بودند به رتبه چهاردهم جهان دست یابند.

دکتر محمد قدسی، عضو هیات علمی دانشکده کامپیوتر دانشگاه‌ صنعتی شریف و سرپرست تیم اعزامی این دانشگاه به مسابقات به خبرنگار ما گفت: در سی و یکمین دوره مسابقات برنامه‌نویسی دانشجویی ACM که از 21 تا 25 اسفندماه جاری در شهر توکیو ژاپن برگزار شد، تیم دانشگاه صنعتی شریف با حل پنج مساله از هشت مساله همراه با یازده تیم دیگر در رتبه چهاردهم قرار گرفت و تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر - دیگر نماینده سایت منطقه‌یی تهران - نیز موفق شد با حل چهار مساله رتبه بیست و ششم جهان را کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: در این مسابقات تیم دانشگاه ورشو با حل هشت مساله رتبه اول، تیم دانشگاه Tsinghua با حل هفت مساله رتبه دوم و تیم دانشگاه St. Petersburg با حل شش مساله رتبه سوم را کسب کرد.

مسئول سایت تهران مسابقات منطقه‌یی برنامه‌نویسی دانشجویی ACM با اشاره به اهمیت علمی بالای مسابقات جهانی برنامه‌نویسی و حضور بهترین تیم‌های برگزیده دنیا در این مسابقات خاطرنشان کرد: با توجه به این مساله و رقابت بسیار شدید بین تیم‌ها، تیم دانشگاه شریف رتبه نسبتا خوبی را کسب کرده و در بین تیم‌های آسیایی در جایگاه سوم قرار دارد.

دکتر قدسی خاطرنشان کرد: مسابقات بین المللی برنامه‌نویسی دانشجویی از سال 1976 به همت انجمن بین‌المللی ماشین‌های محاسباتی (ACM) پایه گذاری شده و با هدف رقابت و تشویق توانایی «حل مساله» بین دانشجویان رشته کامپیوتر و فراهم کردن زمینه شکوفایی استعدادهای آنان و ترغیب کارگروهی در تولید نرم‌افزار با استقبال فزاینده دانشجویان جهان هر ساله برگزار می‌شود. با توجه به تعداد بسیار زیاد تیم‌های علاقمند به شرکت در این مسابقات، رقابت‌های منطقه‌یی برای انتخاب تیم‌های برتر در 237 سایت منطقه‌یی در کشورهای مختلف جهان برگزار شد.

گفتنی است، تیم برنامه‌نویسی دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف سال گذشته در مسابقه نهایی سی‌امین دوره مسابقات جهانی برنامه‌نویسی دانشجویی ACM در بین 83 تیم از برترین‌های مسابقات منطقه‌یی برنامه‌نویسی دانشجویی از 31 کشور به مقام سیزدهم جهان دست یافته بود

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.