بازداشت خواننده ایرانی درافغانستان اززبان خودش

در پی بازداشت موقت "مهراج محمدی" ، خواننده ایرانی  توسط نیروهای امنیتی افغانستان ،  در تماس با وی در کابل ،  جزئیات این حادثه را از زبان خود او جویا شد .

مهراج محمدی که درکابل به سر می برد در این باره به خبرنگار ما گفت: ما برای اجرای چند کار با هماهنگی رسمی مسوولان افغانی به این  کشور سفر کردیم و در روز حادثه نیز آنچه باعث دستگیری ما شد ، صرفا یک سوء تفاهم بود که برطرف شد .

وی گفت: در همه دنیا رسم است که پیش از آغاز برنامه های عمومی ، سرود ملی کشوری که در آن برنامه اجرا می شود ، خوانده شود و در کنسرت ما نیز مجری ایرانی برنامه ، پیش ازآغاز مراسم به احترام افغانستان از حاضران در محل برگزاری خواست سرود ملی کشورشان را همخوانی کنند .

محمدی افزود:تعدادی از افغانی های حاضر در محل که از آنها دعوت به همخوانی سرود ملی کشورشان شد ، این سرود را حفظ نبودند و به همین خاطر موقع اجرای سرود توسط حاضران ، ناهماهنگی های عجیبی پیش آمد و این مسأله باعث شد برخی از افغان های حاضر در محل فکر کنند که ما با سوء نیت از انها خواستیم سرود ملی کشورشان را بخوانند تا به ناهماهنگی های آنان بخندیم در حالی که ما مهمان آنها بودیم و اصلا چنین قصد نداشتیم ولی با این حال برای برخی ، ایجاد سوء تفاهم شد و حتی کار به جایی رسید که تعدادی از حاضرین که از قومیت های مختلف نیز بودند ، به جان هم افتادند و شروع به کتک کاری همدیگر کردند .

این خواننده پاپ ایرانی گفت: طبیعی است که در چنان شرایطی پلیس نیز وارد ماجرا شود و چنین نیز شد و اعضای گروه ما با این اتهام که به سرود ملی افغانستان توهین کرده اند(!) بازداشت شدند.

مهراج گفت: خوشبختانه از ابتدای این مراسم تا زمانی که کار به زد و خورد کشید ، فیلم برداری شده بود و مسوولان فرهنگی افغانستان و نیز مسوولانی از وزارت بانوان و پارلمان این کشور با دقت این فیلم را مشاهده کردند و به بی گناهی ما پی بردند و عذر خواهی کردند و بدین ترتیب ما از بازداشت آزاد شدیم و قرار شد که کنسرت خویش را برگزار کنیم .

در همین باره ، خانم جاوید یکی از مسوولان وزارت بانوان افغانستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با تأیید سخنان مهراج محمدی گفت: فقط یک سوء تفاهم پیش آمده بود که رفع شد .


وی افزود: آنها مهمان ما بودند و نباید چنین اتفاقی رخ می داد و ما از آقای محمدی و گروهش به خاطر این حادثه ناگوار عذر خواهی می کنیم .

جاوید گفت: پرونده این واقعه همچنان در دست بررسی است تا ببینیم چه کسانی باعث این جنجال و رنجش مهمانان ایرانی و افغان های فرهنگ دوست شدند تا طبق قانون با آنها برخورد شود

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.