وداع کارلوس با رئال مادرید و سکته بازیکن تیم پیکان

مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا قرعه کشی شد

دو روز پس از پایان مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و مشخص شدن هشت تیم صعودکننده به مرحله بعد، قرعه کشی چهارم نهایی این بازیها برگزار شد.

چلسی، لیورپول،منچستر
سه تیم از هشت تیم باقی مانده در لیگ قهرمانان تیم های انگلیسی چلسی، لیورپول و منچستر یونایتد هستند

بر اساس این قرعه کشی دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مطابق برنامه زیر انجام می شود:

آث میلان (ایتالیا) - بایرن مونیخ (آلمان)
چلسی (انگلستان) - والنسیا (اسپانیا)
منچستریونایتد (انگلستان) – آاس رم (ایتالیا)
لیورپول (انگلستان) – آیندهوون (هلند)

دور رفت مرحله یک چهارم نهایی روزهای ۴ و ۵ آوریل (۱۴ و ۱۵ فروردین ۸۶) و دور برگشت بازیها یک هفته بعد از آن برگزار خواهد شد.

همچنین طبق قرعه کشی انجام شده، در مرحله نیمه نهایی برنده لیورپول و آیندهوون با برنده چلسی و والنسیا بازی خواهد کرد و برنده آث میلان و بایرن مونیخ نیز به دیدار برنده منچستریونایتد و آاس رم خواهد رفت.

دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۳ می (۲ خرداد ۸۶) در ورزشگاه المپیک آتن یونان برگزار خواهد شد.

روبرتو کارلوس از رئال مادرید می رود

روبرتو کارلوس در سال ۱۹۹۶ در زمان اولین دوره مربیگری فابیو کاپلو در رئال مادرید، از اینترمیلان به این تیم پیوست.

روبرتو کارلوس مدافع برزیلی باشگاه رئال مادرید اعلام کرد در پایان مسابقات فصل جاری پس از یازده سال این تیم اسپانیایی را ترک خواهد کرد.

این بازیکن ۳۳ ساله در گفت‌وگو با روزنامه مارکا تصریح کرد قصد تمدید قرارداد خود را ندارد وفکر می کند زمان ترک رئال مادرید و آغاز یک طرح جدید فرارسیده است.

کارلوس گفت: "حضور من در رئال مادرید به پایان رسیده است. پس از سه سال ناکامی در کسب قهرمانی باید تصمیمی بگیرم. هنوز تصمیمی در مورد ادامه فوتبالم نگرفته ام. شاید در اروپا ادامه بدهم، شاید هم به برزیل و نزد خانواده ام بازگردم."

روبرتو کارلوس در سال ۱۹۹۶ در زمان اولین دوره مربیگری فابیو کاپلو در رئال مادرید، از اینترمیلان به این تیم پیوست. کارلوس با رئال به سه قهرمانی اروپا و سه قهرمانی لالیگا دست یافته است.

او دراین مدت دو بار نیز به همراه تیم ملی برزیل به قهرمانی در جام جهانی رسید.

کارلوس بیش از هر بازیکن خارجی دیگری در رئال بازی کرده و با وجود اینکه مدافع است، گل‌های بسیاری را در این تیم به ثمر رسانده است. او ۴۵ گل در لالیگا و ۱۵ گل در جام باشگاههای اروپا در کارنامه دارد.

کارلوس سال گذشته پس از شکست یک بر صفر برزیل در یک چهارم نهایی جام جهانی مقابل فرانسه، از تیم ملی خداحافظی کرد.

راسی از ردیف اول شروع می کند

راسی از سه سال پیش به تیم یاماها رفت و در طی این مدت ۲۵ برد و دو قهرمانی جهانی برای این تیم به ارمغان آورد.

ولنتینو راسی راننده ۲۸ ساله ایتالیایی تیم یاماها و هفت بار قهرمان کل مسابقات موتوگراندپری (رده های مختلف، ۱۲۵ سی سی به بالا) با رسیدن به کمترین زمان یک دقیقه و ۵۵ ثانیه، فصل تازه این مسابقات را در پیست لوسیل دوحه، پایتخت قطر، از ردیف اول شروع خواهد کرد.

نفرات دوم و سوم به ترتیب کیسی استونر، راننده استرالیایی تیم دوکاتی، و کالین ادوارد، راننده آمریکایی و هم تیمی راسی بودند.

ولنتینو راسی، پیش از شروع مسابقات فصل جدید قرارداد تازه ای با تیمش بست و تا آخر سال ۲۰۰۸ میلادی برای آنها در این رقابتها رانندگی خواهد کرد.

راسی گفت: "از این که بتوانم از مقام و ردیف اول مسابقه را شروع کنم مطمئن نبودم، چون کیسی و کالین هر دو زمانشان خیلی به من نزدیک بود. با این حساب فکر کنم موتورم از قابلیت خوبی برخورداه و میتوانم مسابقه را ببرم."

راسی از سه سال پیش به تیم یاماها رفت و در طی این مدت ۲۵ برد و دو قهرمانی جهانی برای این تیم به ارمغان آورد.

نیکی هیدن راننده آمریکایی تیم هوندا فصل گذشته به پنج بار قهرمانی پیاپی راسی در مسابقات گراندپری پایان داد. او مسابقه را در مقام نهم و ردیف سوم شروع خواهد کرد.

راسی با وجود تغییر حجم موتورهای این مسابقات از سوی فدراسیون موتورسواری که از ۹۹۰ سی سی به ۸۰۰ سی سی تبدیل شدند، با شیوه رانندگی اش تنها سه دهم از کل زمان بالاترین سرعتش نسبت به سال گذشته کم کرده است.

انتخاب مجدد بن همام به ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا

محمد بن همام
محمدبن همام برای چهار سال دیگر ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را بر عهده گرفت.

محمدبن همام برای چهار سال دیگر ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را بر عهده گرفت.

بن همام قطری پس از آن که فرد دیگری برای ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا کاندید نشد برای بار دوم و تا چهار سال بعد رییس این کنفدراسیون باقی ماند.

ژانگ جیلونگ از چین، ورون مانیلا از سریلانکا، احمد شاه از مالزی و یوسف یعقوب از امارات چهار نایب رییس بن همام در کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهند بود.

چونگ مونگ جون از کره‌ جنوبی نیز بار دیگر به مقام نایب رییسی این کنفدراسیون رسید.

محسن صفایی فراهانی از ایران به همراه نمایندگانی از نپال، هند، ازبکستان و تاجیکستان نامزد‌های حضور در کمیته اجرایی از منطقه جنوب و مرکز آسیا هستند که انتخابات این بخش در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

رونالدو و آدریانو به تیم ملی برزیل دعوت نشدند

آدریانو

کارلوس دونگا، سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل، اسامی بازیکنان این تیم برای دو دیدار دوستانه مقابل شیلی و غنا را اعلام کرد.

در این فهرست اثری از رونالدو و آدریانو دیده نمی شود. اما رونالدینیو، که پس از جام‌جهانی فقط در یک مسابقه تیم ملی کشورش بازی کرده است، در این فهرست قرار دارد.

البته دونگا اعلام کرده که انتظار دارد بازیهای بهتری از رونالدینیو ببیند. دونگا همچنین شایعاتی در مورد اینکه رونالدینیو به دلیل نیمکت نشینی قصد کناره گیری از تیم ملی را دارد، رد کرد.

فهرست بازیکنان دعوت شده برای دو دیدار دوستانه آینده به شرح زیر است:

دروازه بانان: هلتون، خولیو سزار
مدافعان: دایل آلوز، ایلسینیو، گیلبرتو، کلبر، لوسیو، الکس رودریگو، خوآن، لویسائو
هافبکها: گیلبرتو سیلوا، مینیرو، دودو سیرنسه، الانو، خوزه، دیه گو، کاکا
مهاجمان: رونالدینیو، روبینیو، فرد، رافائل

حضور نکونام در ترکیب اوساسونا در جام یوفا

جواد نکونام
اوساسونا اسپانیا در حالی که ۹۰ دقیقه جواد نکونام را در ترکیب خود می‌دید در خانه گلاسکورنجرز اسکاتلند به تساوی یک بر یک رسید

دور رفت مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای جام یوفا پنجشنبه شب گذشته برگزار شد و در یکی از مهمترین دیدار‌ها، اوساسونا اسپانیا در حالی که ۹۰ دقیقه جواد نکونام را در ترکیب خود می‌دید، در خانه گلاسکورنجرز اسکاتلند به تساوی یک بر یک رسید. اوساسونا تا دقایق آخر بازی از حریف خود پیش بود.

در دیگر دیدارهای این مرحله سلتاویگو اسپانیا در خانه با نتیجه یک بر صفر مغلوب وردربرمن آلمان شد. لانس فرانسه با نتیجه دو بر یک بایرلورکوزن آلمان را شکست داد.

نیوکاسل انگلیس چهار بر دو آیکمار هلند را از پیش رو برداشت. پاریسن ژرمن فرانسه موفق شد دو بر یک بنفیکای پرتغال را از پیش رو بردارد.

براگای پرتغال در خانه با حساب سه بر دو مغلوب تاتنهام انگلیس شد و شاختاردونتسک با نتیجه دو بر دو برابر سویا اسپانیا، قهرمان دوره گذشته این رقابتها، در خانه خود با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ در برابر شاختار دونتسک اوکراین متوقف شد.

دور برگشت این مرحله هفته آینده برگزار خواهد شد.

خبرهای کوتاه از ورزش ایران و جهان:

استقلال
دادگاه بین المللی حل اختلاف ورزش درخواست استقلال ایران را برای بررسی تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در کنار گذاشتن این تیم مردود دانست

  • دادگاه حل اختلاف ورزش، درخواست تجدید نظر باشگاه استقلال تهران را رد کرد. استقلال به دلیل آنکه اسامی بازیکنان خود را برای ثبت نام در لیگ فوتبال قهرمانان آسیا در زمان مقرر ارائه نکرد از بازیها کنار گذاشته شد. دادگاه حل اختلاف ورزش در لوزان سوئیس در جواب درخواست تجدیدنظر استقلال اعلام کرد: "مدارک نشان می دهد که تا تاریخ مقرر ثبت نامی نه از طریق فکس و نه از طریق پست انجام نشده است، بنابراین درخواست استقلال برای بررسی تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در کنار گذاشتن این تیم مردود است."


  • تیه ری آنری مهاجم فرانسوی و کاپیتان تیم آرسنال انگلستان به دلیل مصدومیت تمام بازیهای این تیم تا پایان این فصل را از دست داد. آنری ۲۹ ساله مدتهاست از مصدومیت کشاله ران و معده رنج می برد و پزشکان آرسنال امیدوارند که بتوانند او را برای ابتدای فصل آینده آماده کنند.


  • به گزارش روزنامه بیلد، کریستوف متزلدر هافبک ملی پوش تیم فوتبال بورسیا دورتموند آلمان در پایان فصل با امضای قراردادی چهار ساله به رئال مادرید اسپانیا خواهد پیوست. بیلد نوشت دستمزد متزلدر ۲۶ ساله سالانه ۴ میلیون یورو خواهد بود.


  • برونو متسو سرمربی فرانسوی تیم ملی فوتبال امارات عربی متحده قرارداد خود را تا سال ۲۰۱۰ تمدید کرد. به این ترتیب او تا جام جهانی آفریقای جنوبی مربی این تیم خواهد بود. متسو برای نخستین بار توانست تیم ملی فوتبال امارات را به قهرمانی جام کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال ۲۰۰۷ برساند. امارات عربی متحده درجام ملتهای آسیا با تیمهای قطر، ژاپن و ویتنام همگروه است.


  • نوزدهیمن دوره مسابقات لیگ برتر هندبال باشگاه های ایران با قهرمانی تیم فولاد مبارکه سپاهان پایان یافت. در هفته پایانی تیم فولاد مبارکه سپاهان با نتیجه ۴۲ بر ۳۲ مقابل تیم نفت تهران پیروز شد و با ۳۰ امتیاز برای ششمین سال متوالی عنوان قهرمانی لیگ برتر هندبال باشگاههای ایران را بدست آورد. تیم شهرداری کرمان با تفاضل گل کمتر دوم شد و تیم مس کرمان با ۲۶ امتیاز در رده سوم ایستاد.


  • امیرحسین اصلانیان مهاجم تیم فوتبال پیکان تهران که در بازی روز پنجشنبه برابر برق شیراز از ابتدا در ترکیب تیمش قرار گرفته بود در همان دقیقه اول بازی دچار حمله قلبی شد و زمین را ترک کرد. تلاش پزشکان مستقر در ورزشگاه برای کمک به این بازیکن نتیجه نداد و به ناچار وی را به بیمارستان منتقل کردند. اصلانیان دچار حمله قلبی شده ولی از خطر مرگ نجات یافته است.


  • تیم فوتبال امید ایران در اولین بازی دوستانه خود در امارات عربی متحده مقابل تیم دسته سومی وینت با نتیجه یک بر یک متوقف شد. در این دیدار عادل کلاه کج برای تیم فوتبال امید ایران گلزنی کرد. تیم فوتبال امید ایران برای برپایی یک اردوی پنج روزه در امارات عربی متحده، چهارشنبه شب وارد شهر دوبی شد و قرار است یک بازی دوستانه دیگر با تیم امید امارات عربی متحده انجام دهد.


  • دیدار تیم الوصل، صدرنشین لیگ امارات، با تیم الامارات به تساوی ۲ بر ۲ رسید. هر دو گل الامارات را در این بازی رسول خطیبی، مهاجم ایانی این تیم، به ثمر رساند. رضا عنایتی، دیگر مهاجم ایرانی الامارات، در دقیقه ۷۸ بازی از زمین اخراج شد.


+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.