محرومیت برای دایی، پیروزی یونایتد بر لیورپول

پیروزی منچستریونایتد در زمین لیورپول

در حساسترین دیدار از هفته بیست و نهم لیگ برتر باشگاه های انگلستان، تیم منچستریونایتد موفق شد در زمین تیم لیورپول با یک گل پیروز شود. تک گل این دیدار را جان اوشی در دقیقه ۹۰ برای منچستریونایتد به ثمر رساند. پل اسکولز بازیکن منچستریونایتد در دقیقه ۸۶ از زمین بازی اخراج شده بود.

بازیکنان منچستر یونایتد
تیم ده نفره منچستر یونایتد در وقت های اضافی بازی با تک گل جان اوشی میزبان خود لیورپول را شکست داد

به این ترتیب منچسریونایتد با ۷۲ امتیاز جایگاهش را در صدر جدول محکمتر کرد و لیورپول با ۵۳ امتیاز در رده سوم باقی ماند.

در دیگر دیدار حساس این هفته تیم آرسنال در زمین خود با نتیجه دو بر یک تیم ریدینگ را شکست داد تا با ۵۲ امتیاز و دو بازی کمتر از لیورپول در رده چهارم قرار گیرد.

در آخرین دیدار روز شنبه نیز تیم چلسی میهمان پ پورتموث بود که در نهایت موفق شد با دو گل دروگبا و کالو این تیم را شکست بدهد.

۱- منچستریونایتد (۲۹ بازی، ۷۲ امتیاز)
۲- چلسی (۲۸ بازی، ۶۳ امتیاز)
۳- لیورپول (۲۹ بازی، ۵۳ امتیاز)
۴- آرسنال (۲۷ بازی، ۵۲ امتیاز)
۵- بولتون (۲۸ بازی، ۴۷ امتیاز)

محرومیت سنگین برای علی دایی و شیث رضایی

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران، علی دایی و شیث رضایی بازیکنان تیمهای سایپا و پرسپولیس را تا اطلاع ثانوی از حضور در دیدارهای فوتبال محروم کرد.

علی دایی
داوری دیدار سایپا و پرسپولیس جنجال آفرین شد. این دیدار با تساوی دو بر دو به پایان رسید

این کمیته که عصر شنبه برای بررسی اتفاقات دیدار تیمهای پرسپولیس – سایپا و مس کرمان – صبا باتری جلسه فوق العاده تشکیل داده بود، پس از پایان یک نشست سه ساعته، علی دایی و شیث رضایی را تا اطلاع ثانوی از شرکت در رقابتهای فوتبال محروم کرد.

همچنین این کمیته با بررسی اتفاقات دیدار مس کرمان و صباباتری، تیم فوتبال مس را از میزبانی در دیدارهای آتی لیگ برتر تا اطلاع ثانوی محروم کرد.

عبدالرحمن شاه حسینی، رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد آرای صادر شده موقتی بوده و کمیته انضباطی در زمان مقرر به طور دقیق و با بررسی تخلفات صورت گرفته در دو دیدار مذکور، رای نهایی خود را صادر خواهد کرد.

به گفته شاه حسینی، کمیته انضباطی به درگیری دست نشان و ضیایی، مربیان تیمهای مس کرمان و صبا باتری، نیز در آینده نزدیک و با احضار طرفین رسیدگی خواهد کرد.

قهرمانی فدرر و هنین در دوبی و دوحه

راجر فدرر، تنیس باز شماره یک جهان، با پیروزی برابر میخائیل یوژنی به چهارمین مقام قهرمانی خود در رقابت های دوبی رسید.

فدرر با این پیروزی رکورد مسابقات خود را به چهل و یک رساند تا تنها پنج مسابقه با رکورد گیلرمو ویلاس - که در چهل و شش مسابقه متوالی به پیروزی رسیده بود - فاصله داشته باشد.

راجر فدرر
فدرر چهل و یک دیدار متوالی را با پیروزی پشت سر گذاشته و تنها پنج برد با شکستن رکورد گیلرمو ویلاس فاصله دارد

تنیسور سوئیسی دیدار فینال را در دو ست متوالی با نتایج شش بر چهار و شش بر سه از آن خود کرد.

همچنین جاستین هنین، تنیس باز بلژیکی، موفق شد در بخش زنان رقابت های آزاد دوحه حریف خود استولانا کوزنتسووای روس را در دو ست متوالی شکست دهد و به مقام قهرمانی این دوره برسد.

نکته جالب اینکه در پانزده مسابقه پیشین این دو ورزشکار، هنین چهارده بار حریف خود را شکست داده است. وی با این قهرمانی اولین تنیس باز غیر روس است که در پنج سال گذشته رقابت های قطر را می برد.

چهارمین پیروزی متوالی هامبورگ در بوندس لیگا

در آغاز هفته بیست و چهارم بوندس لیگا، تیم فوتبال هامبورگ جمعه شب موفق شد در زمین تیم صدرنشین شالکه به پیروزی برسد. این چهارمین پیروزی پیاپی هامبورگ بود که این تیم را با ۲۷ امتیاز به رده یازدهم جدول رساند.

هوب استیونس، سرمربی جدید هامبورگ از پنج هفته پیش مسئولیت این تیم را برعهده گرفته و در این مدت یک شکست و چهار پیروزی کسب کرده است. مهدی مهدوی کیا در دقیقه ۵۹ این دیدار برای تیم هامبورگ به زمین آمد.

در دیگر دیدارهای حساس این هفته اشتوتگارت، تیم دوم جدول در زمین بایرلورکوزن با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد. وردربرمن با سه گل بوخوم را برد و بایرن مونیخ هم در دیداری نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ در زمین هرتابرلین پیروز شد.

علی کریمی و اشکان دژاگه، بازیکنان ایرانی بایرن مونیخ و هرتابرلین، حتی روی نیمکت تیمهایشان نیز حضور نداشتند. تیم هانوفر، در حالی که وحید هاشمیان را از دقیقه شصت و هشتم بازی در اختیار داشت، با دو گل در زمین اینتراخت فرانکفورت شکست خورد.

جدول رده بندی بوندس لیگا تا پایان هفته بیست و چهارم به شرح زیر است:

۱- شالکه، ۴۹ امتیاز
۲- وردربرمن، ۴۶ امتیاز
۳- اشتوتگارت، ۴۵ امتیاز
۴- بایرن مونیخ، ۴۳ امتیاز

خبرهای کوتاه از ورزش ایران و جهان:

رحمان رضایی
رحمان رضایی، مدافع ایرانی لیورنو نود دقیقه در ترکیب تیمش مقابل اینترمیلان، صدرنشین سری آ ایتالیا حضور داشت

  • در آغاز هفته بیست و پنجم سری آ ایتالیا تیم صدرنشین اینترمیلان موفق شد در زمین تیم لیورنو با حساب دو بر یک پیروز شد. رحمان رضایی، مدافع ایرانی لیورنو، در این دیدار ۹۰ دقیقه در زمین حاضر بود. در دیگر دیدار شنه شب آاس رم، تیم دوم جدول، در زمین تیم آسکولی به تساوی یک بر یک رسید تا فاصله اش با اینترمیلان به ۱۴ امتیاز افزایش پیدا کند. در حال حاضر اینترمیلانبا ۷۲ امتیاز در صدر است و رم با ۵۳ امتیاز در رده دوم ایستاده است.


  • در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال ایران، دو تیم مهرام و صبا باتری به مصاف هم رفتند که صبا باتری موفق شد با نتیجه ۸۸ بر ۸۳ پیروز شود. در این مرحله هر تیمی که در دو بازی از سه بازی پیروز شود، به دیدار فینال راه پیدا خواهد کرد. در دیگر دیدار این مرحله پتروشیمی بندرامام در زمین ذوب آهن اصفهان تن به شکست داد.


  • در نخستین مرحله پیش فروش بلیت رقابتهای فوتبال جام ملتهای اروپا در سال ‪ ۲۰۰۸‬که از روز پنجشنبه آغاز شده، بیش از ۵۰ هزار نفر خواستار دریافت بلیت شده اند. این تعداد ۱۰ برابر بیشتر از آمار متقاضیان در مرحله نخست فروش بلیتهای رقابتهای دوره قبل جام ملتها در سال ۲۰۰۴ است.


  • درخواستهای پیاپی لیل برای مردود شدن گل رایان گیگز در پیروزی منچستریونایتد در دیدار لیگ قهرمانان اروپا به نتیجه نرسیده است. روز جمعه یوفا بار دیگر گل گیگز را تایید کرد. اتحادیه فوتبال اروپا گل یونایتد را "کاملا درست" خواند. باشگاه لیل تا سه روز پس از پاسخ کتبی یوفا، برای فرجام خواهی به دادگاه ورزش فرصت دارد.

سپ بلاتر
سپ بلاتر، رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا)، از بی علاقگی هموطنان سوییسی خود نسبت به برگزاری رقابت های جام ملت های اروپا انتقاد کرد

  • محسن صفایی فراهانی، رئیس کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال ایران، در مورد شایعه شکایت استقلال به فیفا گفت این کار ثمری ندارد، چون فیفا مرجع رسیدگی به شکایت از کنفدراسیونها نیست. صفایی گفت که به نظر او بازگشت استقلال به لیگ قهرمانان امکان ناپذیر است. همچنین کیومرث هاشمی، رییس مرکز توسعه ورزش قهرمانی ایران، گفت استعفای هیأت مدیره باشگاه استقلال پذیرفته شده و هیأت مدیره جدید هفت یا هشت روز آینده انتخاب و معرفی می شوند.


  • باشگاه رئال بتیس اسپانیا به علت وقایع دیدار روز چهارشنبه گذشته برابر سویا از سه دیدار خانگی محروم شد. در این بازی سرمربی تیم سویا براثر برخورد بطری بیهوش شد. کمیته مسابقات فوتبال اسپانیا همچنین تصریح کرد بتیس باید ۳۳ دقیقه باقیمانده از دیدار برگشت یک چهارم نهایی جام حذفی باشگاههای این کشور برابر سویا را پشت درهای بسته برگزار کند.


  • سپ بلاتر، رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا)، روز جمعه از بی علاقگی هموطنان سوییسی خود نسبت به برگزاری رقابتهای جام ملتهای اروپا انتقاد کرد. قرار است مسابقات یورو ۲۰۰۸ به طور مشترک در سوییس و اتریش برگزار شود.

  • گفته می شود زلاتان ابراهیموویچ مهاجم تیم ملی سوئد می خواهد بار دیگر برای این تیم به میدان برود. ابراهیموویچ چندی قبل به علت اختلاف با لارس لاگربک، سرمربی تیم ملی سوئد، اعلام کرده بود دیگر پیراهن تیم ملی کشورش را به تن نخواهد کرد. اما ظاهرا او از این تصمیم منصرف شده است.
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.