انصراف رضازاده ازلیست قهرمانان؛بردپرگل ایران امارات

انصراف رضازاده از لیست قهرمانان؛ برد پرگل ایران برابر امارات

پیروزی پرگل تیم فوتبال امید ایران برابر امارات

تیم فوتبال امید ایران در دیداری تدارکاتی موفق شد برابر تیم فوتبال امید امارات به یک پیروزی پرگل دست یابد.

در این دیدارکه در شهر دبی برگزارشد، تیم فوتبال امید ایران با نتیجه ۳ برصفر برابرتیم امید امارات به برتری رسید.

دراین مسابقه عادل کلاه کج در دقیقه ۱۰، میلاد می داوودی در دقیقه ۲۵ و احسان خرسندی در دقیقه ۸۰ برای تیم فوتبال امید ایران گلزنی کردند.

این دومین دیدارتدارکاتی تیم فوتبال امید ایران با مربیگری وینگو بگوویچ است. تیم بگوویچ در اولین دیدار دوستانه خود در ورزشگاه آزادی با یک گل مغلوب تیم امید بلاروس شد.

تیم ایران در اولین دیدار از مرحله گروهی مقدماتی المپیک پکن روز چهارشنبه ۹ اسفند در ورزشگاه آزادی تهران با تیم امید استرالیا روبرو خواهد شد.

انصراف رضازاده از مراسم قهرمانان ورزش ایران

حسین رضازاده وزنه بردار دسته فوق سنگین تیم ملی وزنه برداری ایران و قهرمان جهان و المپیک، خواستار حذف نام خود در انتخاب قهرمان قهرمانان ورزش ایران در سال ۸۵ خورشیدی شد.

حسین رضازاده
رضازاده گفته برای ایجاد فرصت و میدان دادن به دیگر ورزشکاران برجسته ایران در مراسم قهرمانان که هر سال برگزار می شود شرکت نمی کند

رضازاده روز سه شنبه با ارسال نامه ای به عزت الهه ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما، از وی خواست که از طرح نام او در مراسم معرفی قهرمانان ورزش ایران و انتخاب قهرمان قهرمانان که هر سال توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزار می شود، خودداری شود.

رضازاده دلیل این درخواست خود را ایجاد فرصت برای معرفی و تشویق دیگر ورزشکاران برجسته کشور و میدان دادن به آنها عنوان کرده است.

عزت الله ضرغامی نیزدر نامه ای به حسین رضازاده، موافقت خود را با درخواست او اعلام کرد.

رضازاده اسفندماه سال گذشته در ششمین مراسم انتخاب قهرمان قهرمانان برای چهارمین بار به این عنوان دست یافت.

آغاز مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا

مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با انجام چهار دیدار آغاز می شود و در حساسترین دیدار این شب دو تیم رئال مادرید و بایرن مونیخ در ورزشگاه سانتیگو برنابو به دیدار هم می روند.

در حساسترین دیدار این شب دو تیم رئال مادرید و بایرن مونیخ در ورزشگاه سانتیگو برنابو به دیدار هم می روند

در دیگر دیدارها سلتیک گلاسکو میزبان آث میلان است. منچشتریونایتد در زمین لیل به میدان می رود و آرسنال میهمان آیندهوون است.

در دیارهای چهارشنبه شب در حساسترین دیدار دو تیم بارسلونا و لیورپول در ورزشگاه نیوکمپ دیدار خواهند کرد. این دو تیم قهرمان دو دوره اخیر لیگ قهرمانان اروپا هستند.

در دیگر دیدارهای چهارنشبه شب اینترمیلان با والنسیا، آ اس رم با لیون و پورتو با چلسی روبرو خواهند شد.

استقلالی ها در مالزی در پی لغو محرومیت

هیأت سه نفره ای از باشگاه استقلال تهران برای رایزنی با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا عازم کوالالامپور شده است.

تیم فوتبال استقلال تهران به دلیل عدم رعایت مقررات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا از حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شده است و در حال حاضر تلاش می کند تا این حکم را تغییر دهد.

مقداد نجف‌نژاد مدیرعامل استقلال، غفاری مسئول روابط بین‌المللی فدراسیون فوتبال ایران و مأنوسی فر از مقامات باشگاه افرادی هستند که از سوی هیأت مدیره استقلال مامور پیگیری این موضوع شده اند.

امیدوار رضایی رئیس هیأت مدیره استقلال دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی نود از تلویزیون دولتی ایران اعلام کرد که مسببان این واقعه در هر مقامی که باشند، قطعا برکنار خواهند شد.

استفان موک از DTM رفت

عکس: زوبین ناوی
تیم "موک موتور اسپورت" بغیر از شرکت در مسابقات اتومبیلرانی DTM، در فرمول ۳ اروپا و فرمول BMW آلمان هم حضور دارد

پس از پنج سال رانندگی در یکی از پر بیننده ترین رقابتهای اتومبیلرانی جهان DTM، استفان موک راننده ۲۵ ساله آلمانی تیم 'موک موتور اسپورت' با اتومبیل مرسدس بنز از این مسابقات خداحافظی و به سوی رانندگی در رقابت های اتومبیلرانی جهانی GT رفت.

از آنجا که این تیم توسط پیتر موک، پدر استقان، سرپرستی و نظارت می شود، با رفتن او همچنان مسابقات DTM شاهد رقابت های تیم موک در فصل جدید خواهد بود.

او که در فصل جدید مسابقات قهرمانی جهانی GT همراه با اتومبیل لامبورگینی – مورچیالاگو رانندگی می کند، در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: "در این چند سال تجربیات زیادی با تیم بنز کسب کردم و مشتاقانه آماده ام تا با تیم جدیدم به مسابقات بپردازم."

تیم "موک موتور اسپورت" بغیر از شرکت در مسابقات اتومبیلرانی DTM، در فرمول ۳ اروپا و فرمول BMW آلمان هم حضور دارد.

لارسن منچستریونایتد را ترک می کند

هنریک لارسن مهاجم سوئدی با رد تمدید قرارداد با تیم فوتبال منچستریونایتد انگلیس تأکید کرد ماه آینده به کشورش باز خواهد گشت.

هنریک لارسن

قرار است لارسن ۳۵ ساله در بازی سه شنبه شب منچستریونایتد مقابل لیل برای اولین بار در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا لباس منچستر یونایتد را بر تن کند. بازی برگشت منچستریونایتد برابر لیل آخرین بازی لارسن برای این تیم خواهد بود.

لارسن در این مورد گفت: "نمی گویم که از تمدید قرارداد با این تیم خوشحال نمی شوم. اما چیزهای دیگری وجود دارد که باید به آنها هم فکر کنم."

لارسن از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴ عضو تیم گلاسکو سلتیک بود و در حدود ۳۰۰ بازی، ۲۴۲ گل برای این باشگاه به ثمر رساند و چند سال به عنوان بهترین گلزن باشگاههای اروپا دست یافت.

لارسن بعد از آن دو فصل را در بارسلونا سپری کرد که در هر دو فصل با این تیم قهرمان لالیگا شد. آخرین بازی لارسن با پیراهن بارسلونا فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال گذشته بود که وی پایه گذار هر دو گل تیمش مقابل آرسنال و قهرمانی این باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا بود.

"جایزه نامطلوب" برای کاترین لگ

در افتتاحیه مراسم اهدای جوایز سرعت، کاترین لگ راننده ۲۶ ساله زن بریتانیایی رقابت های 'چمپ کار' آمریکا، "جایزه نامطلوب" شدیدترین تصادف را دریافت کرد.

کاترین که برای تیم PKV رانندگی می کند، در 24 ماه سپتامبر 2006، در مسابقه "خیابان آمریکا" به علت نقص فنی بال عقب اتومبیلش شکست و با سرعت بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به دیواره پیست خورد. در این حادثه اتومبیل او چند بار در هوا چرخید و به کناره پیست افتاد.

کاترین لگ
کاترین لگ پیش از این جایزه هیجانی ترین لحظه سال ۲۰۰۵ را به خاطر قهرمانی در مسابقه لانگ بیچ دریافت کرده بود

وی از این که به لحاظ امنیتی اتومبیلش در استاندارد بالایی قرار داشته و آسیب جدی ندیده ابراز خوشحالی کرده، اما گفته از دریافت چنین جایزه ای چندان شادمان نیست.

کاترین لگ که در مسابقات فصل جدید نیز شرکت خواهد کرد، گفت:" امیدوارم سال بعد چنین جایزه ای به من تعلق نگیرد."

وی توانست با برنده شدن در سه مسابقه از مسابقات "تویوتا اتلتیک" آمریکا در سال ۲۰۰۵ توجه مسئولان فرمول یک را به خود جلب کند و تیم میناردی حاضر شد او را برای تست قبول کند. پل استودارت مالک سابق تیم میناردی گفت: "کاترین شایستگی رانندگی در مسابقات قهرمانی فرمول یک را دارد."

او پیش از این جایزه هیجانی ترین لحظه سال ۲۰۰۵ را به خاطر قهرمانی در مسابقه لانگ بیچ دریافت کرده بود.

خبرهای کوتاه از ورزش ایران و جهان:

  • باشگاه فوتبال رئال مادرید اسپانیا گزارش‌های منتشره در مورد استعفای فابیو کاپلو از مربیگری این تیم در روز دوشنبه را تکذیب کرد. رادیو اسپانیا اعلام کرده بود کاپلو پس از دیدار سه شنبه شب مقابل بایرن مونیخ آلمان در مرحله حذفی جام باشگاه‌های اروپا در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو، بدون توجه به نتیجه ای که به دست می آید، این تیم را ترک خواهد کرد.

بهنام محمودی
بهنام محمودی پیش از این در تیم پروجای ایتالیا عضویت داشت و مربی پگاه ارومیه از پیوستن وی به این تیم خبر داده است

  • محمود ابوتریکه ملی پوش تیم باشگاه الاهلی مصر با کسب بیشترین امتیاز به عنوان بهترین فوتبالیست سال ‪ ۲۰۰۶‬کشورهای عربی شناخته شد. انتخاب بهترینهای فوتبال کشورهای عربی همه ساله توسط مجله ورزشی الحدث لبنان برگزار می شود. بعد از ابوتریکه، یاسر قحطانی مهاجم ملی پوش الهلال عربستان و اسماعیل مطر گلزن برتر تیم ملی امارات قرار گرفتند.

  • به گفته رسول بنایی سرمربی تیم والیبال پگاه ارومیه، بهنام محمودی والیبالیست ملی پوش ایرانی به این تیم پیوسته است و تا چند روز دیگر رسما قراردادش را امضا خواهد کرد. بهنام محمودی پیش از این در تیم پروجای ایتالیا عضویت داشت. تیم پگاه هم اکنون در جایگاه نهم جدول لیگ برتر والیبال ایران قرار دارد. ابراهیم وطن پرست مربی این تیم اوایل هفته جاری از سمت خود استعفا داد و رسول بنایی جانشین او شد.

  • مهران احدی با کسب ۲۶ امتیاز قهرمان مسابقات پینگ پنگ دسته اول بزرگسالان ایران شد. در این رقابتها که با حضور ۱۵ بازیکن برگزار شد، احدی تنها در دو مسابقه مقابل افشین نوروزی و محمد بایرامپور با اختلاف نزدیک سه بر دو تن به شکست داد. افشین نوروزی با ۲۴ امتیاز در جای دوم قرار گرفت. او که تا دو دور مانده به پایان مسابقات در مکان اول قرار داشت، با شکست مقابل حامد نادری سکوی نخست را از دست داد.

مالدینی
پائولو مالدینی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا، تا کنون نود و نه بار با پیراهن آث میلان در جام باشگاه های اروپا به میدان رفته است

  • پائولو مالدینی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا در صورت قرار گرفتن در ترکیب آث میلان برابر سلتیک، به عنوان اولین ایتالیایی که صد بازی در لیگ قهرمانان اروپا انجام می دهد، معرفی خواهد شد. مدافع ۳۸ ساله به عنوان اولین بازیکن ایتالیایی و پنجمین بازیکن اروپایی است که این افتخار را به دست می‌آورد. رائول ۱۰۶، روبرتوکارلوس و دیوید بکهام ۱۰۲ و اولیورکان با ۱۰۰ بازی جلوتر از مالدینی قرار دارند.

  • مقامات باشگاه دیناموکیف ادعا می ‏کنند با توجه به مذاکرات چند هفته خود در چند قدمی آندری شوچنکو ستاره اوکراینی چلسی قرار دارند. مهاجم سابق میلان پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد سالهای پایانی فوتبالش را در کشورش بگذارند.

تیم فوتبال امید ایران
تیم ایران در اولین دیدار از مرحله گروهی مقدماتی المپیک پکن روز چهارشنبه ۹ اسفند در ورزشگاه آزادی تهران با تیم امید استرالیا روبرو خواهد شد

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.