شکست رئال مادرید، بحث کشتی در مجلس ایران

تعلیق فوتبال ایتالیا دو هفته ادامه می یابد

جولیانو آماتو وزیر کشور ایتالیا گفت که طرفداران فوتبال در ایتالیا تا زمانی که استانداردهای ایمنی در ورزشگاه های این کشور بهبود نیابند، اجازه تماشای مسابقات فوتبال را نخواهند داشت.

یکی از مسئولان عالی رتبه فوتبال ایتالیا نیز اعلام کرده که باشگاه هایی که قوانین مبارزه با اوباشگری توسط هواداران را به مرحله اجرا نگذارند، از میزبانی مسابقات فوتبال در فصل آینده محروم می شوند.

روزنامه‌های چاپ ایتالیا گزارش دادند که دولت این کشور در حال بررسی ادامه تعلیق مسابقات به مدت دست کم دو هفته و برگزاری دیدارها در ورزشگاههای بدون تماشاگر است.

جولیانو آماتو وزیر کشور ایتالیا گفت: "وقتی تهاجم به صورت فوق العاده و ضربتی است، پاسخ به آن هم باید ضربتی باشد."

جسد راسیتی، مامور پلیس روز دوشنبه در ایتالیا به خاک سپرده شد. این مأمور ۳۸ ساله در درگیری خونین هواداران دو تیم سیسیلی کاتانیا و پالرمو پس از انفجار یک بمب دست ساز در فاصله کمی از صورتش بر اثر جراحات وارده، کشته شد.

باشگاههای ایتالیایی اعتراضاتی به طولانی شدن زمان تعلیق مسابقات مطرح کرده اند.

شکست رئال و تساوی بارسلونا در لالیگا

هواداران رئال مادرید
تماشاگران مادریدی پس از شکست مقابل لوانته در زمین خود به سرمربی این تیم، فابیو کاپلو، اعتراض می کنند

تیم بارسلونا صدرنشین رقابتهای باشگاه‌های اسپانیا، یکشنبه شب در زمین تیم اوساسونا متوقف شد تا فاصله اش با تیم دوم جدول به یک امتیاز کاهش یابد. در این دیدار که جواد نکونام، هافبک ایرانی اوساسونا در ۱۵ دقیقه پایانی در زمین حاضر بود، دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند.

در دیگر بازی یکشنبه شب تیم رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابو با یک گل مغلوب تیم لوانته شد تا مقام سوم جدول را به تیم احیا شده والنسیا واگذار کند.

در سایر دیدارها سویا، تیم دوم جدول در برابر رئال سوسیه داد به تساوی بدون گل رسید و آتلتیکو بیلبائو ۲ بر یک از رئال بتیس شکست خورد.

جدول رده بندی لالیگا در پایان این هفته به شرح زیر است:

۱- بارسلونا،‪ ۴۳‬امتیاز
۲- سویا،‪ ۴۲‬امتیاز
۳- والنسیا، ۳۹‬امتیاز
۴- رئال مادرید، ۳۸‬امتیاز
۵- آتلتیکو مادرید، ۳۶‬امتیاز

دیدار دوستانه برزیل – پرتغال در لندن

رونالدینیو
رونالدینیو، بازیکن برزیلی باشگاه بارسلون، به دلیل مصدومیت جزئی به احتمال فراوان در دیدار دوستانه مقابل پرتغال غایب خواهد بود

سه شنبه و چهارشنبه شب دیدارهای دوستانه متعددی در نقاط مختلف جهان برگزار می شود.

در مهمترین این دیدارها، دو تیم برزیل و پرتغال در ورزشگاه امارات لندن با هم بازی می کنند و فرانسه، نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ در استادو فرانس با تیم ملی آرژانتین دیدار خواهد کرد.

همچنین تیم انگلستان در ورزشگاه الدترافورد میزبان اسپانیا خواهد بود. در این دیدار وین رونی مهاجم جوان تیم ملی انگلستان به دلیل مصدومیتی که در بازی منچستریونایتد و تاتنهام دچارش شد، نمی تواند برای تیم کشورش بازی کند.

در دیداری دیگر تیم ملی هلند با روسیه بازی خواهد کرد. ادوین فان درسار دروازه بان تیم ملی هلند به دلیل آسیب دیدگی حضور نخواهد داشت. فان درسار نیز در بازی منچستریونایتد و تاتنهام مصدوم شد.

در همین شبها آلمان با سوئیس، ایران با بلاروس، یونان با کره جنوبی، استرالیا با دانمارک و غنا با نیجریه بازی می کنند.

شانس دوباره آندراتی برای رانندگی فرمول یک

مارکو آندراتی
تیم هوندا برای دومین بار شانس رانندگی با اتومبیل فرمول را به آندراتی داده است. او پیش از این برای اولین بار در ماه دسامبر ۲۰۰۶ با اتومبیل فرمول یک رانندگی کرده بود

مارکو آندراتی، راننده ۱۹ ساله آمریکایی مسابقات ایندی ۵۰۰ آمریکا که سال گذشته در این مسابقات دوم شد، نظر دست اندر کاران تیم هوندا فرمول یک را به خود جلب کرده و شانس رانندگی با اتومبیل فرمول یک را بدست آورده است.

خانواده مارکو از سه نسل قبل در مسابقات اتومبیلرانی شرکت داشته اند، پدرش مایکل، راننده سابق تیم فرمول یک مکلارن بود و پدر بزرگش ماریو قهرمان سال ۱۹۷۸ این مسابقات بود.

تیم هوندا برای دومین بار شانس رانندگی با اتومبیل فرمول را به او داده است. او پیش از این برای اولین بار در ماه دسامبر ۲۰۰۶ با اتومبیل فرمول یک رانندگی کرده بود.

مارکو می گوید:"کنترل اتومبیل برای اولین بار یک مقدار تمرین نیاز داره ولی مطمئنم این بار فقط با سرعت بالا از لحظه به لحظه این فرصت استفاده کنم."

او در هفته جاری در پیست خرز اسپانیا با اتومبیل مدل RA۱۰۶ رانندگی خواهد کرد.

آلمان قهرمان هندبال مردان جهان شد

تیم هندبال آلمان
تیم آلمان در دیدار فینال مقابل لهستان قرار گرفت و موفق شد با نتیجه ۲۹ بر ۲۴ حریف خود را شکست دهد

مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان که در آلمان جریان داشت، یکشنبه شب با قهرمانی تیم میزبان به پایان رسید.

تیم آلمان در دیدار فینال مقابل لهستان قرار گرفت و موفق شد با نتیجه ۲۹ بر ۲۴ حریف خود را شکست دهد.

در دیدار رده بندی این مسابقات تیم دانمارک با نتیجه ۳۴ بر ۲۷ تیم فرانسه، قهرمان اروپا را شکست داد و به مقام سوم جهان رسید.

شالکه در بازی صدرنشینان پیروز شد

در حساسترین بازی هفته بوندس لیگا، لیگ دسته اول باشگاههای آلمان، دو تیم صدرنشین وردربرمن و شالکه در زمین برمن به دیدار هم رفتند. هر دو تیم پیش از این دیدار ۴۲ امتیازی بودند که برمن به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر قرار داشت. اما برخلاف پیش بینی ها شالکه، تیم مهمان موفق شد با نتیجه دو بر صفر بر میزبان خود غلبه کند. شالکه با این پیروزی با ۴۵ امتیاز به تنهایی در صدر جدول ایستاد. تیم اشتوتگارت نیز با یک گل در زمین دورتموند پیروز شد.

جدول رده بندی بوندس لیگا به شرح زیر است:

۱- شالکه، ۴۵ امتیاز
۲- وردربرمن، ۴۲ امتیاز
۳- اشتوتگارت، ۳۸ امتیاز

خبرهای کوتاه از ورزش ایران و جهان:

رونالدو و اسکولاری
اسکولاری مربی تیم ملی پرتغال گفته به نفع کریستیانو رونالدو است که از منچستر یونایتد جدا شده و به بارسلونا بپیوندد

  • به دنبال تأخیر در برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون کشتی ایران، کمیته ای در فراکسیون ورزش مجلس ایران مأمور پی گیری دلایل این تأخیر شده است. تأخیر در برگزاری این انتخابات با اعتراض شدی اهالی کشتی مواجه شده است.

  • هفتمین دوره بازیهای آسیایی زمستانی سال ۲۰۱۱ در کشور قزاقستان برگزار خواهد شد. در ششمین دوره بازیهای زمستانی که یکشنبه شب در شهرچانگ چون چین پایان یافت، چین با ۱۹ طلا اول شد و ژاپن و کره جنوبی با ۱۳ و ۹ مدال طلا دوم و سوم شدند. کاروان قزاقستان با کسب ۶ مدال طلا چهارم شد.

  • مهدی محمد نبی، دبیر جدید فدراسیون فوتبال اعلام کرد از کادرهای فنی تیمهای ملی و امید فوتبال ایران و روسای کمیته های مختلف این فدراسیون حمایت می‌کند و قصد تعویض آنها را ندارد. نبی یکشنبه شب از سوی کمیته انتقال فدراسیون فوتبال به عنوان دبیر جدید فدراسیون فوتبال جانشین داریوش مصطفوی شد.

  • تیم لیون صدرنشین لیگ فرانسه در هفته بیست و سوم این مسابقات با نتیجه یک بر صفر در زمین تیم ترویز شکست خورد. لیون با این شکست با ۵۱ امتیاز در صدر جدول باقی ماند. لانس با ۴۰ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد.

لیونل مسی
لیونل مسی مهاجم آرژانتینی بارسلونا از مسئولان این تیم خواست قرارداد خاویر ساویولا دیگر بازیکن آرژانتینی این تیم را برای چند سال تمدید کنند

  • لیونل مسی مهاجم آرژانتینی باشگاه بارسلونای اسپانیا از مسئولان این تیم خواست قرارداد خاویر ساویولا دیگر بازیکن آرژانتینی این تیم را برای چند سال تمدید کنند. ساویولا بعد از چند فصل افول، در این فصل گلهای حساسی را برای بارسلونا به ثمر رسانده است.

  • لوییس فیلیپه اسکولاری سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال گفت: "به نفع کریستیانو رونالدو است که منچستریونایتد انگلیس را ترک کرده و به بارسلونای اسپانیا بپیوندد." با اینکه باشگاه منچستریونایتد اعلام کرده رونالدو فروشی نیست، دو تیم بارسلونا و رئال مادرید به دنبال این بازیکن هستند. گفته می شود این دو باشگاه پیشنهادهایی ۴۰ میلیون پوندی به منچستر ارائه داده اند.

  • تیم فوتبال آپولون یکشنبه شب در چارچوب هفته نوزدهم رقابتهای لیگ قبرس مقابل آنورتوسیس با نتیجه مساوی یک بر یک متوقف شد. فریدون زندی بازیکن ایرانی آپولون ۵۷ دقیقه در زمین حاضر بود. آپولون با این تساوی ۳۱ امتیازی شد و در رده چهارم جدول باقی ماند.

  • فدراسیون فوتبال قطر بطور رسمی درخواست خود را برای میزبانی رقابتهای فوتبال جام ملتهای ۲۰۱۱ آسیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارایه کرد. این کشور به ‌تازگی پانزدهمین دوره بازیهای آسیایی ۲۰۰۶ دوحه را برگزار کرد و درخواست میزبانی المپیک ۲۰۱۶ را نیز ارائه کرده است. قطر یک بار در سال ۱۹۹۸ رقابتهای فوتبال جام ملتهای آسیا را برگزار کرده است.


مراسم خاکسپاری پلیس ایتالیایی
جسد راسیتی، مامور پلیس که در درگیری های فوتبال ایتالیا کشته شده بود روز دوشنبه به خاک سپرده شد

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.