ابهام در فوتبال ایران و پیوستن رونالدو به آث میلان

یک روز پس از آنکه خبر گزاری ایسنا از توقف نشست های کمیته انتقالی فوتبال ایران به دلیل "عدم انجام تعهدات سازمان تربیت ‌بدنی" خبر داد، خبرگزاری مهر روز دوشنبه گزارش کرده که اختلافات بین این سازمان و کمیته شش نفره رفع شده است.

نشان فدراسیون فوتبال ایران
کار اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران بر طبق قوانین فیفا به دلیل اختلافات کمیته شش نفره مسئول این کار و سازمان تربیت بدنی ایران دچار اختلال شده است

در این گزارش همچنین نوشته شده که سازمان تربیت بدنی ایران و روز چهارشنبه احکام اجرایی اعضای کمیته را صادر می کند. ظاهرا امیررضا خادم، نماینده مجلس و قهرمان سابق کشتی ایران، سهم عمده ای در رفع اختلاف بین صفایی فراهانی، رئیس کمیته و محمد علی آبادی، رئیس سازمان تربیت بدنی ایران داشته است.

سه ماه پیشتر، فیفا به دلیل آنچه دخالت 'دولت در امور فوتبال ایران' می نامید، فدراسیون فوتبال این کشور را تعلیق کرد. اما در پی مذاکرات دو طرف این حکم لغو شد و در عوض کمیته ای شش نفره مسئولیت تغییر اساسنامه فدراسیون ایران را منطبق با قوانین فیفا بر عهده گرفت.

سه وظیفه اساسی بر عهده این کمیته گذاشته شده است: مدیریت فدراسیون فوتبال در امور داخلی و بین المللی، اصلاح اساسنامه و تهیه پیش نویس آن بنابر استاندارد اساسنامه فیفا و برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون بر اساس اساسنامه جدید.

اما اختلافات سازمان تربیت بدنی و کمیته انتقالی فوتبال ایران انجام این وظایف را تا کنون با مشکل روبرو کرده است. مهلت فیفا برای اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات حدود دو ماه دیگر به پایان می رسد.

امضای قرارداد رونالدو با آث میلان

رونالدو
رونالدوی ۳۰ ساله رکوردار گلهای زده در جام جهانی است و تا کنون سه بار به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان برگزیده شده است

رونالدو بازیکن برزیلی تیم فوتبال رئال مادرید با قراردادی ۱۸ ماهه به تیم آث میلان ایتالیا پیوست.

رونالدو در سال ۲۰۰۲ میلادی از اینترمیلان به رئال مادرید پیوسته بود، ولی بعد از آمدن فابیو کاپلو، مربی ایتالیایی به این تیم، در بیشتر بازیها نیمکت نشین بود.

مبلغ قرارداد این بازیکن اعلام نشده است، اما با توجه به گفته های مدیران آث میلان، حدود ۵ میلیون پوند (۱۰ میلیون دلار) تخمین زده می شود.

رونالدوی ۳۰ ساله رکوردار گلهای زده در جام جهانی است و در سه سال بهترین بازیکن فوتبال جهان شده است.

او در باشگاهای کروزیرو، آیندهوون، بارسلونا، اینترمیلان و رئال مادرید بازی کرده است.

آلونسو سریعترین راننده روز اول تمرینات والنسیا

در اولین روز از تمرینات هفته جاری تیم های فرمول یک در پیست والنسیا اسپانیا، فرناندو آلونسو از اسپانیا راننده تیم ودافون مکلارن بنز و دو بار قهرمان این مسابقات سریعترین راننده روز شد.

اتومبیل ودافون مک لارن بنز
آلونسو راننده اسپانیایی تیم ودافون مکلارن بنز سریعترین راننده اولین روز تمرینات هفته جاری فرمول یک بود

در مجموع تمرینات این روز نلسون پیکه جونیور از برزیل، راننده تست تیم رنو با اتومبیل R۲۷، تنها یک ثانیه از آلونسو عقب بود.

مارک وبر، راننده استرالیایی تیم ردبول ریسینگ، که به تازگی وارد این تیم شده برای اولین بار پشت فرمان اتومبیل این تیم نشست.

کیمی رایکونن راننده فنلاندی تیم فراری نیز که جایگزین مایکل شوماخر هفت بار قهرمان این مسابقات در این تیم شده تنها در اولین روز از تمرینات قانونی اش با این تیم پنجم شد.

شرایط بد آب و هوایی و بارش باران در ابتدا باعث شد تا تعدادی از این رانندگان از جمله فلیپه مسا (راننده فراری از برزیل) و فرنک مونتنی (راننده تست تویوتا از فرانسه) کنترل اتومبیل خود را از دست داده و از حاشیه پیست خارج شوند.

مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی هندبال

رقابتهای جام جهانی هند بال که در آلمان برگزار می شود وارد مرحله یک چهارم نهائی شد. هشت تیم اسپانیا، روسیه، لهستان، دانمارک، کرواسی، آلمان، فرانسه و ایسلند به این مرحله راه یافته اند.

در این مرحله آلمان میزبان بازیها با اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی دیدار می کنند. روسیه قهرمان چهار دوره المپیک با لهستان روبرو می شود.

کرواسی قهرمان المپیک آتن با فرانسه قهرمان اروپا بازی می کنند. کرواسی تنها تیمی است که تا این مرحله در همه بازیهای خود برنده شده است. ایسلند نیز به دیدار دانمارک می رود. به نظر می رسد این بازی ساده ترین بازی این مرحله باشد.

خبرهای کوتاه از ورزش جهان

زلاتان ابراهیموویچ
زلاتان ابراهیموویچ پس از اختلاف با سرمربی تیم ملی سوئد همچنان از بازی در دیدارهای این تیم امتناع می کند

  • فریدون زندی، هافبک ایرانی تیم فوتبال آپولون قبرس موفق شد اولین گل خود در لیگ این کشور را به ثمر برساند. تیم آپولون در هفته هجدهم لیگ قبرس موفق شد با نتیجه دو بر یک در زمین تیم آریس به برتری برسد. تیم آپولون در حال حاضر با ۳۰ امتیاز در رده چهارم لیگ قبرس است.

  • فدراسیون فوتبال امارات عربی متحده پس از درخشش اسماعیل مطر در رقابتهای فوتبال حاشیه خلیج فارس و صعود این تیم به دیدار پایانی، به این بازیکن دو شتر جایزه داد. مطر در مرحله نیمه نهایی تک گل پیروزی بخش تیمش مقابل عربستان را در وقتهای اضافی به ثمر رساند. هر شتر ۱۰۹ هزار دلار آمریکا ارزش دارد.

  • کانوته مهاجم تیم فوتبال سویا اسپانیا به تنهایی در صدر جدول بهترین گلزنان لالیگا قرار دارد. کانوته در پایان هفته بیستم با زدن ۱۶ گل در صدر بهترین گلزنان ایستاده است و میلیتو از رئال زاراگوزا و رونالدینیو از بارسلونا با ۱۳ گل در رده دوم قرار دارند و فان نیستلروی از رئال مادرید و دیوید ویا از والنسیا با ۱۰ گل زده سوم هستند.

آلکس فرگوسن
آلکس فرگوسن پس از آنکه دو گل تیم منچستر یونایتد در بازی با پورتموث قبول نشد خواستار استفاده از تکنولوژی ویدئویی در فوتبال شده است

  • زلاتان ابراهیموویچ مهاجم سوئدی تیم اینترمیلان ایتالیا همچنان از بازی در تیم ملی فوتبال سوئد امتناع می کند. او پس از اختلاف با لارس لاگربک سرمربی تیم از بازی در دو دیدار مرحله مقدماتی یورو ۲۰۰۸ امتناع کرد و اکنون دعوت به حضور در یک دیدار دوستانه با مصر را رد کرده است . لاگربک پیش از این اعلام کرده بود که زلاتان آماده بازگشت به تیم ملی است ولی روز سه‌شنبه گفت: "ابراهیموویچ تغییر عقیده داده است."

  • آلکس فرگوسن سرمربی تیم فوتبال منچستر یونایتد نیز به حامیان استفاده از تکنولوژی ویدیویی در داوری مسابقات فوتبال پیوست. بعد از بازی این تیم با پورتموث و پذیرفته نشدن دو گل این تیم فرگوسن از مسئولان فوتبال خواست به این مسئله تن دهند. بعد از بازی معلوم شد که هر دوی آن گلها صحیح به ثمر رسیده بودند.

  • دیدارهای لیگ بکستبال آمریکا روز دوشنبه پی گیری شد و نیوجرسی با نتیجه ۱۱۶ بر ۱۱۵ یوتا را برد. ممفیس ۱۲۴ بر ۱۱۷ ساکرامنتو را شکست داد. هوستون با نتیجه ۱۰۵ بر ۸۴ بر فیلادلفیا غلبه کرد و دنور ۱۰۱ بر ۱۰۵ از شارلوت شکست خورد.
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.