علی کریمی در جام جهانی دوپینگ کرده بود!

 

ورزش

هنوز هیچ یک از بازیکنان تیم ملی ایران به اتهاماتی که رسانه های ورزشی ایران به آنها وارد کرده اند، پاسخی نداده اند.

«ایرانی ها در جام جهانی فوتبال دوپینگ کرده بودند»

 کرم الله علیمرادی، دبیر کل ستاد مبارزه با دوپینگ ایران، در یک کنفرانس مطبوعاتی تایید کرد که تعدادی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، قبل از آغاز جام جهانی فوتبال، دوپینگ کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا وی در پاسخ به سوالی درباره اسامی بازیکنان دوپینگی تیم ملی فوتبال ایران گفت: «این افراد همان چند نفری بودند که در روزنامه ها مطرح شد.»

بعد از حذف تیم ملی ایران از جام جهانی قوتبال در سال ۲۰۰۶ و برکناری رییس فدراسیون فوتبال ایران، برخی روزنامه های ورزشی، با انتشار اخباری تایید نشده مدعی شدند که آزمایش دوپینگ رحمان رضایی، جواد نکونام و علی کریمی پیش از جام جهانی، مثبت بوده است.

هنوز هیچ یک از این بازیکنان به اتهاماتی که رسانه های ورزشی ایران به آنها وارد کرده اند، پاسخی نداده اند.

این نخستین بار است که یک مقام مسوول در ایران، خبر مثبت بودن آزمایش دوپینگ تعدادی از ورزشکاران تیم ملی فوتبال ایران را تایید می کند.

آقای علیمرادی در پاسخ به این سوال که چرا با این بازیکنان، پیش از اعزام تیم ملی ایران به جام جهانی، برخورد نشده است گفت: «اعلام نشدن اسامی آنها و عدم برخورد جدی، خلاف مقررات بود، اما در آن برهه از زمان مصلحت بر این بود، چرا که اگر حکم صادر می کردند، فدراسیون فوتبال ایران زیر سوال می رفت و آنها نمی توانستند به جام جهانی اعزام شوند. پس آنها ناچار بودند که برخورد جدی انجام ندهند.»

دبیر کمیته مبارز با دوپینگ ایران همچنین در توضیح رسوایی تیم ملی وزنه برداری بعد از انجام آزمایش دوپینگ، این ماجرا را «توطئه جهانی» توصیف کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: «این قضیه شوکی بود که به جامعه ورزش ایران وارد شد. من این قضیه را توطئه ای بیش نمی دانم که به وجودآورندگان آن قصد داشتند ضربه ای به نظام، وزنه برداری یا ستاد ملی مبارزه با دوپینگ بزنند.»

در ماجرای مثبت بودن آزمایش دوپینگ اعضای تیم ملی وزنه برداری، نه نفر از ۱۱ بازیکن این تیم به استفاده از مواد نیروزای غیرقانونی متهم شدند.

به گفته آقای علیمرادی، مواد نیروزا با نظر سرمربی تیم ملی وزنه برداری، هر روز به ورزشکاران ایرانی «تزریق» می شده و علت منفی بودن جواب آزامیش حسین رضا زاده نیز این بوده که وی برای جلوگیری از افزایش وزن، اصولا قادر نبوده از این مواد استفاده کند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.