شکست استقلال مقابل سایپا و دیوید بکام در راه اینترمیلان

شکست استقلال مقابل سایپا در لیگ برتر فوتبال ایران

در ادامه مسابقات هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم سایپا با پیروزی بر استقلال تهران همچنان صدرنشین باقی ماند و در فاصله یک هفته تا پایان نیم فصل، قهرمانی خود را در نیم فصل مسجل کرد.

علی دایی در تیم سایپا
علی دایی به عنوان مربی-بازیکن تیم سایپا ضمن به ثمر رساندن هفت گل موفق شده این تیم را به قهرمانی نیم فصل لیگ برتر ایران برساند

در این دیدار که با حضور بیش از ۴۰ هزارتماشاچی در استادیوم آزادی برگزار شد، تیم سایپا توانست ۳ بر ۱ استقلال تهران را شکست دهد و فاصله خود را با تیم دوم جدول - استقلال - به ۶ امتیاز برساند.

ابتدا حسین کاظمی در دقیقه ۳۰ استقلال را یک بر صفر جلو انداخت. در دقیقه ۳۴ تیم سایپا صاحب یک ضربه پنالتی شد که وحید طالب لو، دروازه بان استقلال، پنالتی داریوش یزدانی را مهار کرد.

در نیمه دوم مسابقه (دقیقه ۶۱)‬ سیاوش اکبرپور، بازیکن تیم استقلال، به دلیل توهین به داور مسابقه از زمین اخراج شد. با ده نفره شدن استقلال فشار حملات سایپا روی دروازه استقلال افزایش یافت و در دقیقه ۶۶ سید جلال حسینی گل مساوی را به ثمر رساند.

 

رده بندی لیگ فوتبال ایران
سایپا - 33 امتیاز
استقلال - 27 امتیاز
پرسپولیس - 22 امتیاز
سپاهان - 22 امتیاز

 

بعد از این گل باز هم سایپا دو بار در دقایق ۸۰ به وسیله محسن خلیلی و ۹۰ توسط رجبی دو گل دیگر زد تا استقلال با نتیجه ۳ بر یک بازنده این دیدار باشد. در دقیقه ۹۰ محسن ارزانی مدافع سایپا نیز از زمین اخراج شد.

در دیگر بازی روز یکشنبه تیم پیکان در زمین خود با نتیجه ۴ بر ۲ تیم قدرتمند مس کرمان را شکست داد. پیکان با این پیروزی ۲۲ امتیازی شد و به رده پنجم جدول صعود کرد.

تیم سپاهان اصفهان نیز در زمین خود با نتیجه ۲ بر یک بر فولاد خوزستان غلبه کرد. سپاهان نیز با این پیروزی ۲۲ امتیازی شد و بدلیل تفاضل گل بهتر در مکان چهارم جدول ایستاد.

دیوید بکام در راه اینترمیلان

مقامات باشگاه اینترمیلان ایتالیا که لویس فیگو را به باشگاه الاتحاد عربستان سعودی فروخته اند، در تلاشند تا دیوید بکام، بازیکن رئال مادرید را به خدمت بگیرند.

دیوید بکام
صحبت های فصل نقل و انتقالات نشانگر آن است که دیوید بکام به احتمال فراوان در پایان این فصل به حضور چهار ساله خود در اسپانیا خاتمه خواهد داد

لوئیس فیگو که این روزها سرگرم گذراندن تعطیلات زمستانی در امارات متحده عربی و عربستان سعودی است، در مصاحبه کوتاهی گفته است: "مطمئن باشید که بکام به اینتر میرود. برای همین آنها راضی شدند که مرا از دست بدهند."

در عین حال روزنامه بریتانیایی سان رقم قرارداد انتقال کاپیتان سابق تیم ملی انگلستان به صدرنشین فوتبال ایتالیا را چهار میلیون پوند ذکر کرده است.

این در حالی است که سفر دو روزه دیوید بکام به توکیو، پایتخت ژاپن، خشم فابیو کاپلو، مربی تیم رئال مادرید، را برانگیخته است.

بر اساس دستور کاپلو کلیه ستارگان رئال مادرید موظف بودند در تمرینات فشرده شرکت کنند، اما دیوید بکام با هواپیمای شخصی خود و بدون همراهی همسرش راهی ژاپن شد و با چند کمپانی بزرگ صوتی و تصویری قرار داد همکاری امضا کرد.

برترین های لالیگا معرفی شدند

اداره آمار و ارقام فیفا برترین های لیگ دسته اول باشگاهای اسپانیا، لالیگا، را تا پایان سال ۲۰۰۶ میلادی معرفی کرد.

در بیانیه رسمی این اداره، ایکر کاسیاس دروازه بان رئال مادرید، بهترین دروازه بان نیم فصل اول لالیگا بوده است. این اداره همچنین تیم سویا صدر نشین لالیگا را به دلیل رکورد شکست ناپذیری در بازیهای خانگی و داشتن بهترین خط دفاعی و بهترین خط حمله به عنوان برترین تیم باشگاهی اسپانیا معرفی کرد.

همچنین فرانک رایکارد از بارسلونا و خوانده راموس از سویا مشترکا به عنوان بهترین مربیان لالیگا در نیم فصل اول انتخاب شدند.

ساموئل اتوئو
اتوئو، مهاجم کامرونی بارسلونا، از حدود سه ماه پیش به دلیل مصدومیت از ناحیه زانوی پای راست از میدان به دور بوده است

بازگشت احتمالی اتوئو تا پایان ماه ژانویه

ساموئل اتوئو بازیکن کامرونی بارسلونا تا پایان ماه ژانویه با کسب سلامت کامل جسمی در ترکیب اصلی بارسلونا حاضر خواهد شد. پزشکان بارسا با اعلام این خبر گفتند: "اتوئو خیلی سریعتر از آنچه ما پیش بینی کرده‌‏ بودیم بهبودی را طی کرده است."

این در حالی است که اتوئو تنها مصدوم بارسلونا نیست و لیونل مسی، لیلیان تورام، جیان لوکا زامبروتا، اینیستا و لودویک ژولی هم در حال حاضر مصدوم هستند.

بنا به گزارش ها اکثر مصدومین بارسلونا ظرف یک ماه آینده به ترکیب این تیم باز خواهند گشت.

انیلیف سرمربی رقیب ایران

رئوف انیلیف به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان یکی از حریفان تیم ایران در مرحله نهایی مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا منصوب شد.

انیلیف در رقابتهای فوتبال بازیهای آسیایی ۲۰۰۶ دوحه رهبری تیم فوتبال زیر ۲۳ سال ازبکستان را بر عهده داشت و توانست این تیم را به مرحله یک چهارم نهایی برساند. میرجلال کاظم اف، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ازبکستان نیز انیلیف را در امر هدایت این تیم یاری خواهد کرد.

تیم ملی فوتبال ایران به همراه تیم‌های ازبکستان ، چین و مالزی در گروه سوم مرحله نهایی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا قرار دارد.

تلاش میلان برای استخدام راموس

سرجیو راموس
 

در بحبوحه بازار نقل و انتقالات بحث بر سر انتقال سرجیو راموس، مدافع باشگاه رئال مادرید، به آث میلان شدت گرفته است.

در همین باره رامون کالدرون، رئیس باشگاه رئال مادرید، گفته است: "ما سرجیو راموس را به جای کاکا به میلان می ‌‏دهیم و اگر این شرط را قبول ندارند به آنها بگویید که راموس فروشی نیست."

در حال حاضر دو وکیل سرشناس از میلان سرگرم مذاکرات جداگانه با وکیل راموس و کالدرون هستند اما از آنجا که شعار تبلیغاتی کالدرون، به خدمت گرفتن کاکا بوده است او شرط انتقال راموس به میلان را آمدن کاکا به رئال فرار داده است.

از طرفی کاپلو سرمربی رئال مادرید با اصل این مذاکرات مخالف است و نمی‌‏خواهد مدافع سرزن و پراثر خود را در ازای یک مهاجم از دست بدهد. در حال حاضر رئال مادرید با مازاد مهاجم مواجه است و حتی مهاجمانی چون رونالدو و کاسانو در این تیم نیمکت نشین هستند

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.