قرعه کشی فوتبال اروپا و پایان بازیهای آسیایی

پانزدهمین دوره بازیهای آسیایی دوحه روز جمعه با انجام دیدارهای فینال و رده بندی چند ورزش تیمی و برگزاری مراسم اختتامیه پایان یافت. کاروان ورزشی ایران با مجموع ۱۱ مدال طلا، ۱۵ مدال نقره و ۲۲ مدال برنز در رده ششم جدول توزیع مدالها ایستاد.
کاروان ایران در مراسم افتتاحیه بازیهای آسیایی
ایران با کسب ۱۱ مدال طلا در حالی به مقام ششم رسید که در دوره قبل با ۸ طلا دهم شده بود

ایران در دوره گذشته بازیهای آسیایی در بوسان کره جنوبی با ۸ طلا، ۱۴ نقره و ۱۴ برنز در رده دهم جای گرفته بود.

در آخرین روز این بازیها تیم بسکتبال ایران در دیدار رده بندی موفق شد تیم اردن را شکست دهد و پس از پنجاه و پنج سال (از زمان بازیهای آسیایی دهلی نو - 1951) به مدال برنز بازیهای آسیایی برسد. در این رشته تیمهای چین و قطر اول و دوم شدند. در فوتبال نیز تیم قطر موفق شد در دیدار فینال تیم عراق را یک بر صفر شکست دهد و به مدال طلا برسد.

ده تیم اول جدول توزیع مدالها:

۱- چین (۱۶۵ طلا، ۸۸ نقره، ۶۳ برنز)
۲- کره جنوبی (۵۸ طلا، ۵۳ نقره، ۸۲ برنز)
۳- ژاپن (۵۰ طلا، ۷۱ نقره، ۷۷ برنز)
۴- قزاقستان (۲۳ طلا، ۱۹ نقره، ۴۳ برنز)
۵- تایلند (۱۳ طلا، ۱۵ نقره، ۲۶ برنز)
۶- ایران (۱۱ طلا، ۱۵ نقره، ۲۲ برنز)
۷- ازبکستان (۱۱ طلا، ۱۴ نقره، ۱۴ برنز)
۸- هند (۱۰ طلا، ۱۸ نقره، ۲۶ برنز)
۹- قطر (۹ طلا، ۱۲ نقره، ۱۱ برنز)
۱۰- چین تایپه (۹ طلا، ۱۰ نقره، ۲۷ برنز)

قرعه کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا

رونالدینیو و جرارد
 

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا انجام شد و بر اساس این قرعه کشی در حساس ترین دیدار، بارسلونای اسپانیا، قهرمان دوره قبل، به مصاف تیم انگلیسی لیورپول، قهرمان دو سال پیش این رقابت ها، خواهد رفت.

پس از پایان قرعه کشی خوان لاپورته، رییس باشگاه بارسلونا، گفت: "لیورپول یکی از تیم هایی است که من در انتظار رویارویی با آن بوده ام."

رئال مادرید، قهرمان ۹ دوره جام باشگاه‌های اروپا در قرعه ‌ای سخت با تیم بایرن مونیخ آلمان روبرو خواهد شد.

در دیگر دیدار این مرحله تیم چلسی از انگلستان به مربیگری خوزه مورینیو به مصاف تیم پورتوی پرتغال خواهد رفت تا آقای مورینیو با تیم سابق خود که در سال ۲۰۰۴ آن را به مقام قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا رساند، روبرو شود.

برنامه کامل مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به این شرح است:

 


بارسلونا - لیورپول
رئال مادرید - بایرن مونیخ
پورتو - چلسی
سلتیک ـ آث میلان


آیندهوون - آرسنال
لیل - منچستریونایتد
رم - لیون
اینترمیلان – والنسیا

 

دور رفت این مرحله در روزهای بیستم و بیستم و یکم فوریه (اول و دوم اسفند) و دور برگشت آن در روزهای ششم و هفتم مارس (پانزدهم و شانزدهم اسفند) برگزار خواهد شد.

کاناوارو بهترین بازیکن سال جهان به انتخاب ورلد ساکر

فابیو کاناوارو
کاناوارو دومین مدافعی است که در تاریخ ۲۵ ساله این جایزه به این عنوان می‌ رسد

فابیو کاناوارو، مدافع تیم ملی ایتالیا، از سوی مجله ورلد ساکر به عنوان بهترین بازیکن سال جهان انتخاب شد. کاناوارو در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان کاپیتان تیم ملی ایتالیا بود و با این تیم به قهرمانی این جام رسید.

کاناوارو دومین مدافعی است که در تاریخ ۲۵ ساله این جایزه به این عنوان می‌ رسد. پیش از کاناوارو، تنها پائولو مالدینی هموطن او در سال ۱۹۹۴ این عنوان را کسب کرده بود.

این مجله انگلیسی بهترین بازیکن سال جهان را از طریق رای گیری از خوانندگانش انتخاب می کند. کاناوارو یکی از بیشترین آرا را در تاریخ این نظرسنجی بدست آورد. او موفق شد آرای ۴۰ درصد خوانندگان ورلد ساکر را جلب کند. کاناوارو سه برابر نفر دوم رای آورده است.

بعد از او ساموئل اتوئو مهاجم کامرونی باشگاه بارسلونا و تیری آنری مهاجم فرانسوی باشگاه آرسنال در مقامهای دوم و سوم قرار گرفتند.

در این نظرسنجی همچنین مارچلو لیپی سرمربی تیم ملی ایتالیا عنوان بهترین مربی سال، بارسلونای اسپانیا بهترین تیم سال و لیونل مسی مهاجم آرژانتینی تیم بارسلونا بهترین بازیکن جوان سال را بدست آوردند.

"خبر رفع تعلیق فوتبال ایران رسما دوشنبه اعلام می‌شود"

کیومرث هاشمی، سرپرست موقت فدراسیون فوتبال ایران، گفت: "فیفا خبر رفع تعلیق فوتبال ایران را دوشنبه رسما اعلام می کند."

این در حالی است که پیش از این کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده بود خبر رفع تعلیق فدراسیون فوتبال ایران هنوز به این کنفدراسیون اعلام نشده است.

پس از رایزنی‌ های مقامات ورزش ایران با فیفا، فدراسیون بین ‌المللی فوتبال با تشکیل کمیته ‌ای شش نفره و ارایه فرصتی ۱۰۰ روزه به فدراسیون فوتبال ایران خواستار اصلاح اساس‌ نامه این فدراسیون شد که در حال حاضر این کمیته فعالیتش را آغاز کرده است.

هاشمی همچنین گفت: "صحبت‌هایی برای جذب حشمت مهاجرانی سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران صورت داده ‌ایم تا زمینه حضور این معلم کارکشته و مجرب را در ایران فراهم کنیم."

خداحافظی الیویر پنیس از فرمول یکپ

الیویر پنیس،
 

الیویر پنیس، راننده 40 ساله فرانسوی تیم تویوتا، اعلام کرد پس از 12 سال از مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک خداحافظی می کند.

او پس از 158 استارت، یک برد، پنج مقام دوم و سومی و 76 امتیاز در مسابقات فرمول یک، در سال 2004 از رانندگی در این مسابقات کناره گیری کرد و تنها به عنوان راننده تست همراه تیم تویوتا بود و با سابقه ای که داشت در راه توسعه به این تیم کمک می کرد.

پنیس در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت:" تویوتا ترقی چشمگیری در مسابقات فرمول یک داشته و خوشحالم که من قسمتی از آن را به عهده داشتم.

در سال جاری میلادی، مایکل شوماخر، قهرمان آلمانی مسابقات فرمول یک نیز برای همیشه از پیست خداحافظی کرده بود.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.