ایران کره جنوبی را شکست داد

تیم ملی ایران در آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا با پیروزی دو بر صفر بر کره جنوبی به عنوان تیم اول گروه خود به دور نهایی جام ملت های آسیا صعود کرد.
پیروزی ایران- عکس از مهر
ایران به عنوان تیم اول گروه خود به دور نهایی جام ملت های آسیا صعود کرد

در این دیدار که روز چهارشنبه 15 نوامبر(24 آبان) با قضاوت یک داور بحرینی در ورزشگاه آزادی تهران انجام شد، تیم ملی فوتبال ایران با مربیگری امیر قلعه نوعی به مصاف کره جنوبی رفت که پیم وربیک هلندی را به عنوان سر مربی بر نیمکت خود داشت.

نیمه اول این دیدار گلی در پی نداشت اما با شروع نیمه دوم، مربی تیم ملی ایران تعویض هایی انجام داد و به بازی رویکردی تهاجمی بخشید که در نهایت تیم ایران با گل های رضا عنایتی در دقیقه 48 و حسین بادامکی در دقیقه 87 بر رقیب خود پیروز شد.

کره جنوبی نیز علی رغم این باخت به مرحله نهایی صعود کرده است.

تیم ایران که تنها با برد در این بازی می توانست به عنوان تیم نخست گروه خود به مرحله بعدی صعود کند، در دقیقه دوم بازی نیز توسط امیرحسین صادقی گلی وارد دروازه کره جنوبی کرد اما داور به دلیل خطای بازیکن ایران بر روی دروازه بان کره جنوبی، این گل را مردود اعلام کرد.

با این پیروزی، تیم ایران به دور نهایی رقابت های جام ملت های آسیا صعود کرد که سال آینده به میزبانی مشترک اندونزی، تایلند، مالزی و ویتنام برگزار می شود.

غیبت دستیار ایرانی سرمربی کره جنوبی

افشین قطبی، دستیار ایرانی تبار سرمربی کره جنوبی، ظاهرا به دلیل بروز مشکل در تهیه مدارک لازم برای سفر به ایران از همراهی با تیم کره جنوبی باز ماند و در بازی روز چهارشنبه حضور نداشت.

سفارت ایران در کره جنوبی در مورد این مساله به خبرگزاری رویتر گفته است که آقای قطبی به خاطر اینکه متولد ایران است برای سفر به این کشور نیاز به ویزا نداشته، اگر چه وی می باید گذرنامه ایرانی دریافت می کرد، اما آنطور که سفارت ایران گفته، وی مدارک لازم برای صدور گذرنامه را در اختیار نداشته است.

از سوی دیگر به نظر می رسد که فدراسیون فوتبال کره جنوبی این توضیح را کافی ندانسته و گفته است که این موضوع را در سطح بالاتری پیگیری خواهد کرد.

افشین قطبی که متولد ایران است، در سال های نوجوانی این کشور را ترک کرده است.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.