استعفای رسمی دادکان در آستانه ضرب الاجل فیفا

محمد دادکان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران، که در پایان بازی های تیم ایران در جام جهانی توسط مسئولان ورزش این کشور از کار برکنار شده بود، پس از گذشت نزدیک به پنج ماه رسما از سمت خود استعفا کرد.
محمد دادکان
سازمان تربیت بدنی ایران آقای دادکان را پس از جام جهانی فوتبال برکنار کرد، در حالیکه طبق قوانین فیفا دولت ها نباید در مسایل فدراسیون دخالت

طبق قوانین فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، دولت ها حق مداخله در امور داخلی فدراسیون ها را ندارند و به همین سبب فیفا پیش از این مکررا اعلام کرده بود که برکناری آقای دادکان توسط سازمان تربیت بدنی ایران را قابل قبول نمی داند و تنها آقای دادکان را به عنوان رئیس برگزیده و قانونی فدراسیون فوتبال ایران به رسمیت می شناسد.

فیفا تا تا روز چهارشنبه 15 نوامبر (24 آبان ماه) به ایران فرصت داده بود که تا 'نسبت به اصلاح وضعیت موجود اقدام کند' و هشدار داده بود در غیر اینصورت فدراسیون فوتبال ایران را 'تعلیق' خواهد کرد که معنای آن محرومیت همه تیم های باشگاهی، ملی، و بازیکنان این کشور از رقابت های بین المللی بود.

به نظر می رسد با اعلام استعفای رسمی آقای دادکان، فوتبال ایران از تحریم احتمالی فیفا در آستانه دیدار با تیم کره جنوبی در رقابت های مقدماتی فوتبال آسیا در امان مانده است.

 

 اگر استعفای من و همکارانم راهگشاست،‌ من خودم این استعفا را تقدیم می ‌کنم، اما از یاد نبرید که تا به حال می ‌گفتند دلیلی برای استعفا وجود ندارد... که مسائل فیفا حل شده و نیازی به دادکان و همکارانش نیست
 
محمد دادکان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران

 

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران پس از اعلام استعفای خود به خبرنگاران گفته است: "اگر استعفای من و همکارانم راهگشاست،‌ من خودم این استعفا را تقدیم می ‌کنم، اما از یاد نبرید که تا به حال می ‌گفتند دلیلی برای استعفا وجود ندارد... که مسائل فیفا حل شده و نیازی به دادکان و همکارانش نیست."

مسئولان ورزش ایران پیش از این اعلام کرده بودند که فیفا توضیحات آنها را در مورد برکناری محمد دادکان و انتصاب کبومرث هاشمی به سمت سرپرست این فدراسیون پذیرفته، اما فدراسیون جهانی فوتبال این موضوع را رد کرده بود.

کارشناسان می گویند تغییراتی که چهار سال پیش در اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران داده شده، مداخله دولتی در امور فدراسیون را ممکن می کند و ریشه مشکلات در مغایرت این اساسنامه با قوانین فیفا است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، یک نماینده مجلس و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال این کشور در رابطه با اساسنامه گفته است: "بحث اصلاح اساسنامه بحث دیگری است که با هماهنگی خود فیفا آن را هم اصلاح خواهیم کرد."

 
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.