افزایش مهاجران ایرانی در گرجستان

بی بی سی : این روزها شمار ایرانیانی که به گرجستان می روند رو به افزایش است. گفته می شود آنها به خاطر شرایط بد اقتصادی مجبور به ترک ایران شده اند. برخی هم از آزار و اذیت حکومت ایران گله دارند.

دیوید مک گینس از تفلیس گزارش می دهد.

+56
رأی دهید
-35

سیف الله پیتزایی - بیرمنگام - انگلستان
گرجستان؟ مگه جا قعطی هست . عجب
دوشنبه 26 فروردين 1392 - 16:11
مهرداد2538 - تهران - ایران
اونجا را هم فردا به کثافت می کشند و پر از دزدی و مواد مخدر می کنند.
دوشنبه 26 فروردين 1392 - 17:39
pars_iran - دوسلدرف - آلمان
ایرانی‌ به کجا رسیده که به گرجستان فرار میکنه . بعد تهی مغزی مثل عدالت اسلامی میاد اینجا از زهرا و حسین وراجی میکنه . مرگ و نفرین به این عقیده و آرمانی که ما را به ایناند .
دوشنبه 26 فروردين 1392 - 17:57
شاهنشاه روحت شاد - تهران - ایران
ملت ایران از دست این حکومت ضد بشری حاضرند به بدترین نقاط دنیا بروند!!!! آخوند ایران را تبدیل به زندان کرده , زندانبانان هم همین اعضای حکومت هستند . همه با هم لعنت بر جمهوری اسلامی.
دوشنبه 26 فروردين 1392 - 18:06
lookme - بیرمینگهام - - انگلستان
اونجا را هم فردا به کثافت می کشند و پر از دزدی و مواد مخدر می کنند.
دوشنبه 26 فروردين 1392 - 22:38
Labe karoon - شیین - نروژ
موفق باشید البته در راه مثبت.
‌سه شنبه 27 فروردين 1392 - 02:10
میدانم که نمیدانم - فریدونکنار - ایران
lookme - بیرمینگهام - - انگلستان. یعنی تمام ایرانیا تو تمام دنیا مواد فروش و دزدن؟!!! خودتم اونور آبی دزدی یا مواد فروش؟
‌سه شنبه 27 فروردين 1392 - 07:42
Irani2500 - لندن - انگلیس
خود مردم گرجستان ارزوی رفتن واقامت در مسکو و اروپا را دارن فقر و بیکاری مشکل اصلی شان است........( ولی خوب ازادتر از جهنم اخوندیست ).
‌سه شنبه 27 فروردين 1392 - 11:28
perser68 - فلوریدا - امریکا
-2538مهرداد -تهران -ایران. چی‌ شد دوتا جمله کاملا شبیهه هم از دو کاربر مختلف!یاد طناز روانی‌ افتادم!حتما hamidiran1انگلستان جاش رو به تو داده!!!
‌سه شنبه 27 فروردين 1392 - 12:58
vahid.sharifi - ونكوور - كانادا
اینهمه جا تو دنیا هست، گرجستان و ارمنستان بد‌ترین جایی است که یک ایرانی‌ میتواند مهاجرت کند. مردمی که بیش از ۵۰ سال کمونیست بوده اند و از شدت انزوا در آن دوران، آداب اجتماعی بسیار پایینی دارند و به جای قانون رشوه حرف اول را میزند! من شخصاً در نهیات مالزی و سنگاپور را ترجیح میدهم. هم پیشرفته هستند و هم قانون حرف اول را میزند. آینده قوی هم دارند و تقریبا همه مردم انگلیسی‌ صحبت میکنند. در گرجستان و ارمنستان کسی‌ انگلیسی بلد نیست. آدم باید ۱۰ سال زندگی‌ کند تا تازه زبان محلی را یاد بگیرد. به محض اینکه هم بفهمند کمی‌ پول و مال و اموال دارید، خود دولت سرتان را زیر آب می‌کند و انگ تجارت مواد مخدر به شما میزنند و خالی‌ که شدید بعد از سالها زندان پرتتان میکنند بیرون از این کشورها!!! گول حرف یکسری رابط را نخورید. من سالها در هم ارمنستان و هم گرجستان زندگی‌ کردم. مفت نمی‌‌ ارزد.
‌سه شنبه 27 فروردين 1392 - 18:14
farokhzad - کنت - انگلستان
لوکم - بیرمینگهام - - انگلستان شرم بر این طرز تفکر امسال تو ایرانی‌ نیستید عرب تازی هستید که به همه تهمت می‌زنید از تعلیم قران چیزی بهتر از این نمیشه یاد گرفت
‌سه شنبه 27 فروردين 1392 - 21:25
farokhzad - کنت - انگلستان
ایرانی‌۲۵۰۰ - لندن - انگلیس گرامی‌ گفت آنهای که پول دارند بیایند برای سرمایه گذاری الان تا حالا کلی‌ پولدار سرمایه‌های خود را از ایران بیرون آوردند و این حاصل عملکرد دولتی احمق مذهبی‌ هست شرم بر این نادان‌ها
‌سه شنبه 27 فروردين 1392 - 21:31
مراد درشوری - ویله - دانمارک
متأسفم به این فرهنگ خودمان، تا اسم جای‌ از منطقه میاد بعضی‌‌ها با چنگ و دندان به آن حمله میکنند، توهین میکنند، انگار خودشان از آسمان افتادند. آری گرجستان زیبا هست و گرجیها هم آدم‌های خوبی‌ هستند، البته هر جای که اقتصاد بد باشد خلاف هم بیشتر هست. ما باید یاد بگیریم هرچی‌ کشورهای منطقه پیش رفت بکنند به نفع ما هم هست.‌ای کاش افغانستان مثل سوئیس بود، آن وقت مشکلات ما کمتر بود. با این حال مردم ما باید پول را تو ایران خرج بکند برای ملت خودمون
‌سه شنبه 27 فروردين 1392 - 22:16
Irani2500 - لندن - انگلیس
farokhzad - کنت - انگلستان بله درسته. ولی صورت مسئله همان داستان دوبی هست فقط انجا طرح انگلیس بود و گرجستان طرح امریکا..... به ایرانیان امتیازهای موقتی برای جذب سرمایه گذاری خواهند داد ولی در پایان همان داستان دوبی وووو. فقط حیف و صد افسوس که ثروت و مملکت و فرهنگ خودمان همچون کوه یخی در حال اب شدن بسمت بیرون است. ( در ضمن گرجستان کشور کوچک و زیبائی است با مردمان خونگرم و غذاهای خوشمزه و شراب درجه یک ).
‌چهارشنبه 28 فروردين 1392 - 01:33
farokhzad - کنت - انگلستان
ایرانی‌۲۵۰۰ - لندن - انگلیس بله گرامی‌ شوربختانه این تازی‌ها بدتر از قوم مغول آسیب به ایران زدند در این ۱۴۰۰ سال به امید آزادی ایران از دست این تازیان
‌چهارشنبه 28 فروردين 1392 - 17:19
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.