به بهانه زادروز سر چارلز اسپنسر چاپلین - عکس


به بهانه زادروز سر چارلز اسپنسر چاپلین

سر چارلز اسپنسر چاپلین (Sir Charles Spencer "Charlie" Chaplin) در 16 آوریل سال 1889 در لندن به دنیا آمد.

چارلی مهمترین و تاثیرگذارترین شاگرد مک سنت و فرزند یک نمایشگر تالارهای محلی موسیقی انگلیسی به نام جرالدین چاپلین بود.

والدین چاپلین هر دو هنرمندانی در سالن بزرگ شهر لندن بودند و هر دو بازیگر و آوازه‌خوان، اما پیش از آنکه وی 3 ساله شود از هم جدا شدند.

چارلی آواز خواندن را از مادرش آموخت. بعدها مادرش دچار بیماری روانی می‌شود و در یک آسایشگاه در حوالی لندن بستری می‌شود.

اما پدرش زمانی که چارلی ۱۲ ساله بود، فوت شد. زمانی که مادرش در یکی از اجراهای زنده تئاتر که برای سربازان اجرا می‌شد، جسمی به سر وی برخورد کرد و آسیب دید، چارلی 5 ساله روی صحنه رفت و تماشاچیان عصبانی را با خواندن آهنگی سرگرم و آرام کرد.

با بستری شدن مادر، چارلی و برادرش رابطهٔ عمیق تری پیدا کردند و هر دو با استعداد بالایی که داشتند در همین سالن قدیمی که پدر و مادرشان در آن کار می‌کردند، مشغول به کار شدند.

چاپلین در سال 1910 به آمریکا رفت و با برادرانش استودیو چاپلین را تاسیس کردند. در سال ۱۹۲۸ مادر چاپلین، درست در زمانی که ۷ سال از انتقال وی توسط پسران به هالیوود می‌گذشت، از دنیا رفت. بعدها چارلی از وجود برادری ناتنی از سمت مادر آگاه ‌شد به نام ویلر دریدن که این برادر نیز به مابقی برادران در هالیوود و استودیو چاپلین ‌پیوست.

چاپلین یهودی‌زاده فقیری بود که دوران کودکی را در دشواری و تنگدستی گذراند و در نخستین سال‌های شکوفایی سینما در امریکا، با تکیه بر خلاقیت و استعداد خود به اوج شهرت رسید.

در سال ۱۹۱۳ بازی چاپلین در آمریکا مورد توجه یکی از فیلمسازان قرار می‌گیرد و از آن پس با شرکت فیلمسازی کی استون همکاری می‌کند.

وی نخستین فیلمش را با نام ساختن یک زندگی که فیلم کمدی بود در سال ۱۹۱۴ آغاز کرد. در این کمپانی و با این فیلم چاپلین به شهرت رسید. به تدریج چاپلین به محبوب‌ترین هنرمند تاریخ سینما تبدیل شد و تهیه‌کنندگی آثارش را نیز بر عهده گرفت.

در 1913، هنگامی که با دستمزد 150 دلار در هفته در کمپانی کی استون استخدام شد، یک بازیگر سیار نمایش‌های وودویل امریکایی بود.

در نخستین فیلمی که به نام در تلاش معاش (1914) برای مک سنت بازی کرد، نقش یک شیک پوش تیپیک انگلیسی به او محول شد، اما با فیلم دومش، مخمصه غریب مبیل 1914، کارکتر یک ولگرد کوچولو را معرفی کرد؛ کارکتری که بعدها اورا شهره آفاق ساخت و به یک نماد جهانی سینمایی از یک فرد عامی در دوران ما بدل کرد.

چاپلین در کمپانی کی استون در 34 فیلم کوتاه و 6 حلقه‌ای داستانی با عنوان رمانس ناکام تیلی (1914) به کارگردانی مک سنت بازی کرد و کاراکتر این دلقک ریزنقش محزون را به تدریج پرورش داد. شخصیتی با کفشهایی که برایش بزرگ بودند، شلواری گشاد و کتی تنگ که کلاه لبه‌دار دربی بر سر می گذاشت.

شخصیت پردازی درخشان او، همراه با حرکات پانتومیم که چارلی تبحر بی‌مانندی در آن داشت، از ولگرد کوچولو انسانی ساخت که با جهان پیرامون خود به کلی بیگانه است.

از جمله مشهورترین فیلمهایی که چاپلین در کمپانی اسانی ساخت، می‌توان به ولگرد، شغل، بانک، شبی در نمایش اشاره کرد. این فیلم‌ها در سال 1915 ساخته شدند.

این فیلم‌ها چندان مورد استقبال قرار گرفتند که چارلی سال بعد درخواست هفته‌ای 10 هزار دلار به اضافه پیش پرداختی معادل 150000 دلاری پس از امضای قرارداد برای ساختن 12 فیلم برای کمپانی میو چوال را کرد.

معروف‌ترین فیلم‌های چاپلین در کمپانی میوچوال عبارتند از: بازرس فرودگاه 1916، مامور آتش نشانی 1916، ساعت یک صبح 1916، سر سره بازی 1916، سمساری 1916، خیابان اوباش 1917، مهاجر 1917، ماجراجو 1917.

چاپلین در سال ۱۹۱۹ به همراهی تعدادی از دوستان سینمایی‌اش اتحادیه سینماگران را تاسیس کرد. آن زمان این فرصت برای او پدید آمده بود تا پس از سالها، به دلمشغولی‌های خود بپردازد و فارغ از نظام مافیایی حاکم بر هالیوود، حرف دل خویش را به زبان تصویر بیان کند.

بسیاری چارلی چاپلین را تنها یک کمدین موفق می‌دانند حال آنکه او در طول زندگانی خود در زمینه موسیقی نیز استعداد فراوانی از خود نشان داد. ساخت موسیقی فیلم کار عادی وی بود و توانست در مجموع موسیقی 23 فیلم را به پایان برساند. موسیقی فیلم لایم لایت ساخته چالین در سال 1972 برنده جایزه اسکار شد.سینما

شخصیت چاپلین بیشتر به عنوان «آواره» شهرت یافت که در زبانهای مختلف دنیا مفهومی به مانند فردی ولگرد با رفتارهای پیچیده اما بزرگ منشانه داشت. در سال ۱۹۱۵ چاپلین با یک کمپانی تازه قرارداد بست و مشغول ساخت فیلم‌های بلندتری شد.

در سال ۱۹۱۶ کمپانی فیلم موچوال مبلغ ۶۷۰ هزار دلار با چاپلین قرارداد بست و در مدت ۱۸ ماه وی ۱۲ فیلم بلندمدت کمدی برای آنها ساخت که در این نوع از ویژگی ممتازی در تاریخ سینما برخوردار بودند. در واقع تمام فیلم‌های که در این کمپانی ساخته شد، به یک اثر کلاسیک سینمای کمدی تبدیل شدند.

در پایان این سالها آمریکا وارد جنگ جهانی شد و چاپلین دورهٔ جدیدی از سینمای خود را با دوستانی آغاز کرد. از سال ۱۹۱۸ چاپلین در استودیو خود مشغول به کار شد. تمام فیلمهای پیشین دوباره ویرایش و کات شدند و در سال‌های مختلف موسیقی و تدوین جدید صورت گرفت.

دیکتاتور بزرگ نخستین فیلم کاملا ناطق چاپلین بود که در اوضاع نابسامان جهانی در دهه 40، اثری ضد نازی بود. این فیلم در مورد دیکتاتوری اروپایی و در واقع تاریخچه زندگی آدنوید هینکل، دیکتاتور کشور خیالی تامانیا است که دست به کشتار یهودی‌ها می‌زند و اروپا را درگیر جنگ می‌کند.

برخی این فیلم را نپسندیدند و برخی جنبه سیاسی آن را جدی و برخی آن را به قدر کافی جدی نگرفتند. با این حال این فیلم از نظر تجاری محبوبیت فراوانی پیدا کرد و چاپلین را همچنان به عنوان یک ستاره در اوج نگاه داشت.

سر انجام، سر چارلز اسپنسر چاپلین 25 دسامبر سال 1977 در سن 88 سالگی درگذشت.

برخی از افتخارات چارلی چاپلین:

    برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی ارجینال برای فیلم لایم لایت در سال ۱۹۷۳
    نامزد دریافت جایزه اسکار در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه ارجینال و بهترین بازیگر نقش اول برای فیلم دیکتاتور بزرگ در سال ۱۹۴۱
    نامزد دریافت جایزه اسکار در رشته بهترین فیلم نامه ارجینال برای فیلم موسیو وردو در سال ۱۹۴۸
    دریافت جایزه اسکار بهترین دستاورد هنری برای فیلم سیرک در سال ۱۹۲۹
    دریافت جایزه افتخاری یک عمر فعالیت هنری در سال ۱۹۷۲
    برنده جایزه افتخاری شیر طلایی از جشنواره ونیز در سال ۱۹۷۲

برخی از فیلم‌های چارلی چاپلین:

    آتش‌نشان
    ماجراجو
    یک زندگی سگی
    پسر بچه
    دیکتاتور بزرگ
    سیرک
    شهر نورانی می‌شود
    عصر جدید
    مغازه وسیقه گذاری
    دریا
    غریبه
    یک زن
    بانک
    سرسره بازی
    خیابان آرام







سر چارلز اسپنسر چاپلین، اسطوره سینمای صامت




سر چارلز اسپنسر چاپلین، اسطوره سینمای صامت (1889- 1977)




نمایی از فیلم خیابان آرام با بازی چارلی چاپلین




چارلی چاپلین، در کنار گاندی




به تصویر کشیدن فقر و تنگدستی در فیلم‌




نمایی از فیلم عصر جدید با بازی چارلی چاپلین




نمایی از فیلم‌های کمدی چارلی چاپلین




تمبر یادبود چاپلین در کنار تندیس او




به تصویر کشیدن فقر و تنگدستی در فیلم‌




نمایی از فیلم‌های کمدی چارلی چاپلین




نمایی از فیلم‌های کمدی چارلی چاپلین




سر چارلز اسپنسر چاپلین، اسطوره سینمای صامت در سال 1977 درگذشت

khosh bavar - ایران - یزد
روح شاد و خندان باد و مرسی از ان فرهنگی که تقدیم بشریت کردی که همان لبخند و شادی در سختترین لحظه های زندگی میباشد, پس شاد و چارلی باشیم !
شنبه 27 فروردین 1390

Arsene lupin - ایران - تهران
بعضی از آدم ها حیفه از پیش ما برن.....
شنبه 27 فروردین 1390

شمبلیله - انگلیس - لندن
روحش شاد.
شنبه 27 فروردین 1390

MIRMALAS - بلژک - بلژک
جالب بود دست دارد نکن
شنبه 27 فروردین 1390

porharfi - هلند - آرنم
چه خوشگل بود؟؟ !!..اون عوجوبه!!!...
شنبه 27 فروردین 1390

dar arezoye farda - ایران - کرج
Arsene lupin - ایران - تهران با سلام وعرض ادب ...به همین خاطره که ما میریم پیششون!!!!!!!!با ارزوی سلامتی وعمر با عزت برای سرکار عالی مستدام باشید.
شنبه 27 فروردین 1390

Azadikhah - هلند - تکسل
نمونه اش هرگزنخواهد امد.یادش گرامی
شنبه 27 فروردین 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
Azadikhah - هلند - تکسل. ممنون
شنبه 27 فروردین 1390

بیگلی بیگلی - ایران - مشهد
بازیگر یعنی این . گور بابای فیلمای پر خرج و اکشن و نمیدونم بزن بزن و این جور فیلما . یه فیلم سیاه سفید چارلی میرزه به صد تای اونا :d
شنبه 27 فروردین 1390

at@sh - ایران - شیراز
رازمحبوبیت جاودانگی این هنرمند در انسان بودنش بود پیشنهاد میدم هر کس نامه چاپلین به دخترش را نخوانده حتما ازخواندن و لذت بردن این نامه خودشو محروم نکنه
شنبه 27 فروردین 1390

shahab46 - المان - هانوفر
روحش شاد.
شنبه 27 فروردین 1390

Pezhman - اتریش - وین
هادی خرسندی طنزپردار وشاعر عزیز, شعر زیبایی در مورد چارلی چاپلین گفته.البته جوری که هادی خرسندی میگه کمی از چارلی ندارد.حتما"نگاه کنید جالبه.
یکشنبه 28 فروردین 1390

pesar shoja - استرالیا - استرالیا
شعری ازهادی خرسندی در صحبت خامنه ای که گفته بود کاش ما هم چارلی چابلین داشتیم. کاش ما هم چارلی چاپلین داشتیم - ختنه کرده تابع دین داشتیم -با همان کفش و کلاه و آن عصا-ظهر اذان میگفت با بانگ رسا-توی فیلم لایم لایت میزد قمه-تا بریزد خون او یک عالمه-چندتایی بیوه ناب شهید-صیغه میفرمود در عصرجدید-توی فیلم « روشنایی های شهر»-رشدی بدکاره را میداد زهر-. غسل میکرد و به خود میبست لُنگ-توی فیلم «کنتسی از هنگ کنگ»-کاش ما هم چارلی چاپلین داشتیم-از برایش درس و تمرین داشتیم-مدتی در حوزه منزل مینمود-مشق توضیح المسایل مینمود-مثل طرز--- کردن با اصول-همچنین اندازه و سایز دخول-یا که طرز عشقبازی با شتر -شستن پایین تنه در آب کر-کاش ما هم چارلی چاپلین داشتیم-یک عدد آخوند شیرین داشتیم- . بر سر خود مینهادی گاه گاه -کاشکی عمامه جای آن کلاه-ناگهانی سبز میشد از زمین-حجت الاسلام چارلی چاپلین-رشوه ازگبر ومسلمان میگرفت-داد خود از بند تنبان میگرفت-صیغه های زیر سن شانزده -مینمود ارشاد از سر تا به ته-
یکشنبه 28 فروردین 1390

pesar shoja - استرالیا - استرالیا
منزلش در سلطنت آباد بود-خانه تیمسار خسروداد بوداعتقادش محکم ، ایمانش قوی-رختخوابش مال شمس پهلوی-فرشهای خانه اش یک در میان-مال حیّ و ثابت و القانیان-راست بهر حفظ مذهب نیزه اش-درد مستضعف همه بر بیضه اش-قربتاً لله گرم لفت و لیس-حجره در قم داشت ویلا در سوئیس-آرزوی او نجات شهر قدس-رختش از لندن فروشگاه هرودس-. بر زمین بنشست آقا سیدعلی -گفت قبل از اختراع صندلی!-کاش ما هم چارلی چاپلین داشتیم-فیلم او در خدمت دین داشتیم-یک نفر چارلی خوب و مکتبی-پیرو من یا خمینی یا نبی-روح چارلی داد پاسخ ای عمو-باز باطل کرده ای ازخود وضو-چارلی گربوددر ایران زمین-بود جایش توی زندان اوین- میشدی تاراج اموالش همه-چوبدست و دستمال و قابلمه-جرم او خنداندن مردم بُدی-دشمن جانش رژیم قم بُدی-تو صمد را از وطن دادی فرار-چارلی چاپلین هوس داری برار-در خور تو رمبو است و راکی است-آن دو را هم مذهب سفاکی است-یکنفر بوده همه مولایتان-حق بیامرزد دراکولایتان .
یکشنبه 28 فروردین 1390

hotamo - ایران - تهران
چرا همچین کسی باید بمیره. آخه چرا آخه چرا...
یکشنبه 28 فروردین 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
روحش شاد. کسیکه مردم رو میخندونه و شادی بخشه حتما در دل مردم هم جای داره و فراموش نشدنی است.
یکشنبه 28 فروردین 1390

ufo - دانمارک - وایله
at@shایران شیرار.نامه ای مگین هرگز وجود خارجی نداره.من این نامه را در اطلاعات هفتگی خواندم بسیار زیبا نوشته شده بود .الان حضور زهن ندارم ول یک خبر نگار ایرانی انرااززبان چارلی به دخترش نوشته.این داستان کاملا ایرانیست.شادوایرانی باشید.
یکشنبه 28 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
سِر چارلز اسپنسر چاپلین امروز سالروز تولد من هم بود و بدینجهت دیر خدمت رسیدم .در ضمن سالروز تولد پاپ بندیکت شانزدهم هم در روز 16 اپریل میباشد .
یکشنبه 28 فروردین 1390

hovakhshatare - ایران - تهران
مثل این که من باید هر جا که اسمی از چاپلین میاد حتما یه بار تذکر بدم که اون نامه‌ی چاپلین به دخترش نوشته‌ی چاپلین نیست. برای چندمین بار میگم اون نامه رو فرج‌الله صبا روزنامه‌نگار قدیمی ایرانی نوشته و قرار بوده به عنوان طنز و فانتزی در یک مجله ایرانی قبل از انقلاب چاپ بشه منتها متاسفانه کلمه‌ی "فانتزی" از بالای ستون روزنامه جا می‌افته و به همین خاطر مردم فکر می‌کنند که این نامه رو واقعا چاپلین نوشته. اگر چاپلین واقعا چنین نامه‌ای نوشته بود متن انگلیسی و آلمانی و فرانسوی و .. توی اینترنت پر بود در صورتی که اگه یه سرچ تو گوگل بکنید فقط به تعداد انگشت‌شماری سایت برمی‌خورید که این نامه رو درج کردند که اون هم به واسطه‌ی ترجمه از فارسی به انگلیسی بوده.
یکشنبه 28 فروردین 1390

persian - امریکا - ریچمند
بیژن پاکزاد طراح معروف ایرانی درگذشت . بیژن پاکزاد (زادهٔ 15 قروردین 1323 در تهران) یک طراح و تولیدکننده سرشناس ایرانی-آمریکایی لباس‌های مردانه و عطر است. او معمولاً به نام بیژن شناخته می‌شود. بیژن در سال ۱۳۵۲ به ایالات منحده آمریکا مهاجرت کرد و در سال ۱۹۷۶ میلادی فروشگاه ویژه خود را در رودئودرایو واقع در بورلی هیلز افتتاح کرد. بازدید از این فروشگاه تنها با داشتن وقت قبلی امکان پذیر است. وی همچنین به خاطر داشتن ماشین هایی نظیر؛ بنتلی (Bentley Azure)زرد رنگ با تزیینات داخلی مشکی، مرسدس بنز(Mercedes-Benz SLR McLaren )مشکی، یک فراری(Ferrari F430) زردرنگ، یک رولز رویس Rolls Royce Drophead Coupe زرد رنگ و یک بوگاتی ویرون(Bugatti Veyron)معروف است. مجله Vanity Fair در سال ۱۹۸۹ نام بیژن را در لیست شیک‌پوش‌ترین‌های(خوش پوش‌ترین ها)جهان خود قرار داد. وی دیروز در یکی از بیمارستانهای لس آنجلس بر اثر سکته مغزی در گذشت.
یکشنبه 28 فروردین 1390

homa-ir - المان - هامبورگ
با کمال تاسف درگذشت بیژن , طراح مشهور مد ولباس را بهمه ایرانیان با . ذوق تسلیت میگویم, روح و روانش شاد . لینک زیر تقدم بشما دوستان .
یکشنبه 28 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
از جمله های نقل شدۀ چارلی چاپلین همیشه جاویدان : Brunettes are troublemakers.They're worse than the Jews. خانمهای گندمگون آشوبگر و موجب تصدیع خاطر هستند آنها از یهودی ها بدترند. Despair is a narcotic. It lulls the mind into indifference. ناامیدی مخدری است که لاقیدی و بیعلاقگی را در ذهن لالائی میکند. “The saddest thing I can imagine is to get used to luxury. اندوهناک ترین چیزی که میتوانم تصور کنم اینست که به تجملات عادت کنم. تقدیم به دوستارانش . یادش گرامی و جاودان .
یکشنبه 28 فروردین 1390

narenji - ایران - تهران
این فیلمها تماما جز به ابتذال کشاندن انسانیت و انحطاط اخلاقی برای بشریت چیزی به ارمغان نیاورده است. افسوس که ما انسانها اوقات پر ارزش خود را به جای عبادت خدای و انجام فرایض دینی که پیامبران الهی به ما توصیه کرده اند و همچنین نصایح خردمندانه بزرگانی چون حضرت امام خامنه ای ارواحنا له فدا ولی امر مسملین جهان و سید خراسانی که انشالله پرچم اسلام را به دست مبارک حضرت ولی عصر عج خواهند داد به تماشای اینگونه فیلمهای مبتذل صرف کنیم . باشد که خداوند به ما توفیق درک معانی عمیق اسلام را عطا فرماید و بتوانیم از نعمات تنفس در زمان سید خراسانی فیض ببریم . و من الله توفیق .
یکشنبه 28 فروردین 1390

SilverMohamad - ایران - تهران
روحش شاد به قول چاپلین : خوشبختی فاصله این بدبختی است تا بدبختی دیگر/ وقتی زندگی 100 دلیل برای گریه کردن به تو نشان میده تو 1000 دلیل برای خندیدن به اون نشون بده
یکشنبه 28 فروردین 1390

مهران خان - ایران - تهران
روحش شاد . چاپلین رو میگم!
یکشنبه 28 فروردین 1390

Azadikhah - هلند - تکسل
feminism - انگلستان - لندن:تولدت خجسته و مبارک :-)
یکشنبه 28 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
Azadikhah - هلند- متشکرم دوستِ مهربانم .
یکشنبه 28 فروردین 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
روحت شاد
یکشنبه 28 فروردین 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
feminism - انگلستان - لندن. خانم فمینیست سالروز تولدتان به شما تبریک میگم امیدوارم همواره سلامت باشید .
یکشنبه 28 فروردین 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
feminism - انگلستان - لندن. خانم فمینیست در ضمن از طرف آتیش پاره برای شما در ایمیل تالار پرنیان پیام گذاشتم امیدوارم که هر چه زودتر اون پیام رو ببینید..
یکشنبه 28 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
*پسر شجاع* -ایران- اول اینکه از لطف و مهربانیت بابت تبریک سالروز تولدم تشکر میکنم و بعد اینکه بگم بله من پیام شما را دریافت کردم و از این بابت هم از شما قدر دانی میکنم عزیزم.
یکشنبه 28 فروردین 1390

Pezhman - اتریش - وین
چارلی گذشته از هنرمند بودن یک انسان واقعی بود.در دلها به رویش باز بود. گویی عضوی از اعضای خانواده است.با ابن تفاوت که او هرگز نمی میرد.او مرد نیکو نامی بود وخواهد بود.یادش گرامی وجاودان باد.دلها راشاد ولب ها راخندان واخلاقیات را رعایت میکرد.خامنه ای وحزب الهیان عزیز هم درکهریزک با تجاوز به مردان وپسران شیعه دانشجو اسلام واخلاقیات را آبیاری ونام پلیدی از مذهب شیعه بیادگار گذاشتند. وعده ای هم از خامنه ای وتجاوز به مردان وعمل لواط پشتیبانی میکنند وآنرا اخلاقیات نام می نهند.عجب روزگار شیر تو شیری است.
یکشنبه 28 فروردین 1390

mos - کانادا - تورنتو
narenji-تهران:تو و اون رهبرت با اون امامان همتون مخالف شادی مردم هستید دلتون میخواد همیشه عزاداری باشه.
یکشنبه 28 فروردین 1390

SarayeAzadi - انگلیس - لندن
از بچگی با فیلمهای صامت کوتاه و بلند "چارلی چاپلین" زندگی می کردم برای من همیشه ستاره درخشان بوده و هست.ستاره ای که هنوز در دل و خاطر انسانهای دور و نزدیک این کرۀ خاکی همچنان می درخشد ...روحش شاد یادش گرامی و جاودان باد.
یکشنبه 28 فروردین 1390

SarayeAzadi - انگلیس - لندن
feminism - انگلستان - لندن, تولدت مبارک دوست عزیز. صد سال به این سالها. آرزو می کنم همواره شاد تندرست سربلندو پیروز باشی.
یکشنبه 28 فروردین 1390

homa-ir - المان - هامبورگ
feminism - هلند - تکسل. من الان امدم توی این سایت که خبر تولد شمارا شنیدم. منهم بسهم خود و. با ارزوی بهترین ها برای شما نازنین ارزو دارم . *تولدت مبارک * .
دوشنبه 29 فروردین 1390

Don Mario - کلمبیا - بوگوتا
این narenji نارنگی از کجا سبز شد ؟ بی‌ اطلاع این آدمی که تو داری براش فتوی میدی ، خود سد علی‌ هم راجبش صحبت کرده ! نظر شما را به شعر هادی خرسندی که دوستمون pesar shoja زحمت بازنویسی آنرا کشیده ، جلب می‌کنم ، درضمن این انسان شریف به خاطر مضمون فیلمهایش از آمریکا اخراج شد و در سوئیس زندگی‌ میکرد و بعد‌ها که آمریکایی‌‌ها به او پیشنهاد اقامت و تبعیت آمریکا را پیشنهاد کردند ، از آن سر باز زد ، چیزی که گنده گنده‌های ایران هم یا در جیب دارند یا به دنبالش هستند ...
دوشنبه 29 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
Saraye Azadi -انگلیس - لندن - متشکرم دوست بامهر و شفیق . من هم برای شما آرزوی سر بلندی و شادمانی دارم. راستی بازی لیور پول و آرسنال را امروز ( یکشنبه ) دیدی ؟! 1-1 هر دو گُل هم با ضربۀ پنالتی در وقت اضافه !! شاد باشی عزیز.
دوشنبه 29 فروردین 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
feminism - انگلستان - لندن. سلام عزیزم !. ******تولدت مبارک،خوش اومدی ستاره. اگرچه ازراه دورهیچ فایده ای نداره. شمعهاروروشن کن وبه جام دوتاروفوت کن. نمیشه پیشت باشم فقط برام سکوت کن. تواین روزطلایی نگوکمی غم داری. بدون که دیوونه ای به نام الهام جون داری. *تولدت مبارک*. ******:((. :((:((:((
دوشنبه 29 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
narenji- شما با این روضۀ پُر سوز و گدازی که خواندی سایت را مشکین و سیاه کردی !
دوشنبه 29 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
Don mario- دوست عزیز هادی خرسندی ساکن لندن میباشد و دخترش شاپرک معروف به شاپی خرسندی یکی از بهترین کمدین های زن در اینجاست.
دوشنبه 29 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
*Fanoos * الهام عزیز ممنونم خانم شاعره !! شما دوستان خوب همیشه لطف و مهربانیتان بی دریغ بوده و من هیچ ندارم بگویم جز اینکه همتون رو دوست دارم. homa-ir هما خانم پُر مهر و عاطفه از شما هم قبلأ در بخش آشپزی تشکر و قدر دانی کرده ام و دوباره و چند باره از شما ممنون هستم و روی شما را میبوسم . همواره شادان باشید.
دوشنبه 29 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
Don maroi- پوزش می طلبم الان متوجه شدم که منظورت سِر چارلز اسپنسر چاپلین بوده !
دوشنبه 29 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
homa-ir - هما خانم فراموش کردم که خدمت شما بگم همانطوری که در اینجا درج شده من ساکن لندن هستم نه هلند . متشکرم .
دوشنبه 29 فروردین 1390

PARVANE1 - انگلستان - برنموث
feminism - انگلستان - لندن.تولد زیبایت مبارکها باد. عزیزم لطفا برام روی پرنیان پیام بگذار . حرفی دارم. قربانت. با ارزوی سالهای بس خوشتر.
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

mersede - انگلستان - منچستر
چارلی چاپلین مردی مهربان بازیگری توانا و همیشه به یاد ماندنی مردی که بازیگری ساده بود ولی بهتر سیاستمداران کشور من درد کشور و مردمش را فهمید . روحش شاد و جایگاهش بهشت ابدی
چهار‌شنبه 31 فروردین 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.