صفار هرندی : در انتخابات هیئت رئیسه خبرگان هاشمی حذف خواهد شد


صفار هرندی : در انتخابات هیئت رئیسه خبرگان هاشمی حذف خواهد شد

محمدحسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم (نفر وسط)

مردمک : محمدحسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم، می‌گوید که در انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان هاشمی حذف خواهد شد.

آقای صفار هرندی امروز دوشنبه دوم اسفند در جمع گروهی از دانشجویان در شیراز با اشاره به انتخابات هیئت رئیسه خبرگان رهبری، از اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس این مجلس، انتقاد کرد و انتخاب دوباره او در این مجلس را بعید دانست.

براساس گزارش ایسنا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم تاکید کرده است: آقای هاشمی مرحله به مرحله از دور مسئولیت‌هایی که داشته خارج می‌‏شود و در انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان هم شاهد خواهیم بود که هاشمی حذف خواهد شد و این همان چیزی است که اطرافیان هاشمی از آن ترس دارند و می‌‏خواهند نگذارند این اتفاق رخ بدهد.

به گفته آقای صفار هرندی، هاشمی که دهه ۶۰ «مورد اعتماد امام، مردم و انقلاب و مراد دل بچه حزب‌اللهی‌ها» بوده با هاشمی دهه ۸۰ که در نماز جمعه آخر خود «مراد و محبوب اراذل می‌شود»، تفاوت دارد.

او گفته است: آن آقای هاشمی آن قدر مشروعیت دارد که بسیاری از انقلابیون حاضرند بروند و در گروه او کار کنند و حتی آقای احمدی‌نژاد هم می‌‏رود و استاندار او می‌‏شود اما به هر نسبتی که می‏‌بینیم هاشمی می‌آ‏‌ید جلو فاصله‌اش از آرمان‏‌هایی که خودش ترویج می‌کرده، زیاد می‌‏شود.

آقای صفار هرندی یک روز پس از تظاهرات اول اسفند در دانشگاه شیراز سخنرانی کرده است. به نوشته وب‌سایت سحام نیوز، که اخبار مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت را پوشش می‌دهد، اوضاع دانشگاه شیراز به شدت امنیتی شده و یک دانشجو در تجمعات روز یک‌شنبه در این شهر کشته شده است.

محمدحسین صفار هرندی در شرایطی حذف هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان را پیش‌بینی کرده است که قرار است در جلسه‌ای بین دو اجلاس ۱۷ و ۱۸ اسفند انتخاب هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون‌های مختلف مجلس خبرگان رهبری بررسی شود.

آقای صفار هرندی، از چهره‌های تندروی اصولگرایان حامی دولت، برای انتخاب هیئت رئیسه خبرگان اصول تعیین کرده و گفته است: اگر کسانی تعلق خاطری به سمت نظام نشان دادند و با وجود همه نقطه ضعف‌ها و مشکلاتی که دارند، می‌‏خواهند خودشان را در گفتمان انقلاب بدانند و با فتنه‌گران مرزبندی کنند، این مقبول است.

اصولگرایان پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری و به‌ویژه در آستانه انتخابات هیئت رئیسه خبرگان رهبری همواره خواستار مرزبندی شفاف رفسنجانی با مخالفان دولت و حاکمیت شده‌اند.

حمله اصولگرایان به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از تظاهرات ۲۵ بهمن بالا گرفته و شخصیت‌ها و رسانه‌های نزدیک به دولت و حامی دولت ازجمله رجانیوز از احتمال برکناری او از ریاست مجلس خبرگان گفته‌اند.

هشدار به هاشمی؛ «شما هم از ریزش‌های انقلاب خواهید بود»

هم‌زمان انجمن‌های اسلامی پنج دانشگاه کشور با نوشتن نامه سرگشاده‌ای که متن آن در خبرگزاری فارس منتشر شده است، خطاب به رئیس خبرگان نوشته‌اند: به شما هشدار می‌دهیم که اگر روند فعلی را در پیش بگیرید و از عناصر خائن و وطن فروشی چون موسوی و کروبی و خاتمی برائت نجویید، شک نداشته باشید که شما هم از ریزش‌های انقلاب خواهید بود.

صداوسیما نیز شعار «مرگ بر هاشمی» را پخش کرده است؛ خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، از دستگیری فائزه هاشمی در تظاهرات روز ۲۵ بهمن خبر داد و برخی از وب‌سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان نیز نوشتند که در چند روز گذشته ده‌ها نفر از گیت امنیتی منزل هاشمی رفسنجانی عبور کرده و علیه او «فحاشی» کرده‌اند.

همچنین وب‌سایت خبر‌آنلاین، نزدیک به رئیس مجلس، گزارش داد که بیست و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در شرایطی در تهران برگزار شد که برای نخستین بار آقای رفسنجانی به مراسم افتتاحیه این کنفرانس دعوت نشد.

در پنجمین اجلاس چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز ۲۰ اسفند سال ۸۷ ، آقای هاشمی رفسنجانی بار دیگر به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

مجلس خبرگان رهبری براساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی تشکیل می‌شود و «انتخاب، برکناری و نظارت» بر عمل‌کرد رهبر مطابق با قانون اساسی، از وظایف این نهاد است.

بابک خرم دین - آلمان - هامبورگ
مرگ بر جمهوری اسلامی ومرگ بر اصل ولایت وقیح و سایر اراذل اوباش مثل هاشمی وخاتمی و هرکس که سرش در آخور این نظام است
دوشنبه 2 اسفند 1389

khosh bavar - ایران - یزد
ما تا حالا شاهد " لبخند " این بدترکیبان اسلامی نبودیم, ولی الان شاهد عکسهایی هستیم که با وقاحت تمام لبخند بر لب دارند و با پیراهن " یقه دار " و با دکمه باز, یک حالت رلکس و خودمانی بودن را به مردم ایران نمایش میدهند که ملت اسوده بخوابید, اسلام در امن و امان است و ما در فکر برنامه ریزی انتخابات اینده هستیم ! حتی " خوش باور " سایت درستان را خوب خوانده ! خ. خودتی.و این نشانه " ترس " از خشم مردمی است که بمدت 32 سال انان را جدی نگرفتید و به خواسته های ایرانیشان جواب عربی دادید و انان را پشیزی قائل نشدید. بهتره هر چه زودتر 2000.000 ساختمانی که قصد ساختن انرا در ونزوئلا را دارید بسازید که ایران را بسوی چاوز چموش هجرت کنید. شاد ولی خوش باور نباشید.
دوشنبه 2 اسفند 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
3 تا دلقک که نمیشه با یک کیلو عسل حتی نگاه شان کرد بدترکیبهای عصر حجر...3 تا دلقک که نمیشه با یک کیلو عسل حتی نگاه شان کرد بدترکیبهای عصر حجر.رفسنجانی چرا ساکت نشسته ای تو که خودت یکی از شاه کلیدهای اصلی عنقلاب بودی.نکنه تو هم خرافاتی تشریف دارید و منتظر مهدی هستی.هر چی میخواهد دل تنگت بگو.کندکاری های همگیشان را بر آب کن.چون خود تو هم زیاد آدم پاکدامنی نیستی ولی در این برهه زمانی که رژیم خر تو کره خر شده باید تکان بخوری وگرنه این اراذل و اوباش های تندرو با خفت و خاری تکانت میدن.ما ایرانیها امیدواریم که این کامنتها را خوب درک کنی و به خودت بیایید.از ما گفتنه اگر گوش شنوا دارید. (( لااقل زنگی بزن به پسرت در انگلیس بگو هر چه راز دارید در رسانه های خارجی چاپش کند)) .
دوشنبه 2 اسفند 1389

divone azadi - مالزی - کوالالامپور
چه بدترکیب. خانه به دوش-سوئد-استکهلم،صدرحمت به عصرحجر.رفسنجانی سیانورت کو پس،
سه‌شنبه 3 اسفند 1389

ذوب در ولایت - ایران - مشهد
خدارو شکر اگه این حرومزاده‌ها جلوی اعتراضات مردم رو میگیرن در عوض خودشون مثل سگ و گربه به جون هم افتادند تا از قافله حرامیان عقب نمانند!!!! آنقدر این حکومت خرتوخر شده که امثال کفتارهرندی برای هاشمی رفسنجانی که باعث و بانی به تخت نشستن مقام عظما شده خط و نشان میکشد بابا زکی.............!
سه‌شنبه 3 اسفند 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.