جدول تناوبی منقـــــــــلی اُف - طنز

جدول تناوبی منقـــــــــلی اُف

از زمانیکه بازار غنی سازی حسابی داغ شده منهم برای اینکه اسمی در کنم و سری توی سرها در بیارم دست تمام دخترهای پونزده شونزده ساله محله رو گرفتم و بردم زیرزمین خونمون و با حفظ شؤون اسلامی همگی باهم شروع کردیم به غنی سازی عناصر جدول "مندلیف" و با اقتدا به آقامون اسمش رو گذاشتیم جدول "منقلی اف".
مقاله علمی زیر حاصل تلاش بی وقفه ماست. اگر شما هم دستی در علم شیمی دارید برای تکمیل این جدول ما را یاری کنید. در ضمن از دوست عزیزم "مسعود شیمیایی" که سرپرستی تیم علمی و همچنین فیلمبرداری از تمامی صحنه های غنی سازی را بر عهده داشت سپاسگزارم. 

****************************************************************************
عناصر جدول منقلی اف بر دو دسته کلی تقسیم میشوند. دسته اول عناصری غالبن سبک، بدبو و بدشکل و بسیار خطرناک و برای سلامتی بشر مضرند. دسته دوم، عناصر اصلاح طلبند که غالین سنگین ترند و واکنشهای بسیار کندی از خود بروز میدهند ولی در عوض بشدت چکش خوارند.

عناصر تندرو

منیزیم: پس از انشقاق هسته ای، با یک اتم دیتریوم (د) بمباران شد و عنصر "من یزیدم" بوجود آمد. از این عنصر در ساخت مواد مخدر و همچنین نمک یُد دارِ با یک اتم  "ید" استفاده میشود: 


آهن: پس از عمل غنی سازی با از دست دادن الکترون میانی خود (ه) از عنصری سخت تبدیل به عنصری نرم، بد بو و قهوه ای رنگ با نام علمی "ان" گشت. در روش دیگر، این عنصر با از دست دادن الکترون سوم خود (ن)، تبدیل به "اه" شد که دارای همان خواص و رنگ و بو بود. نکته جالب اینکه اگر نوع دوم را با "مس" ترکیب کنیم عنصر جدیدی با نام "مس با اه " بوجود خواهد آمد که با استفاده از صمغ عربی، بشکل غنی سازی شده "مصباح"  تبدیل خواهد شد:


ترکیب "مس" با "اه"

عنصر نهایی

بیسموت: پس از یک غنی سازی پر فعل و انفعال و پر سر و صدا با از دست دادن الکترون میانی (س) به صورت عنصری تقریبن نامیرا درآمد و آنرا "بی موت" نامیدیم. نیمه عمر این عنصر دویست و پنجاه میلیون سال تخمین زده شده است:



آرگون: از ترکیب گاز "آرگون" با گاز "اتان"  و سپس غنی سازی آن، عنصر بسیار بد هیبت و خشنی با نام علمی "اورانگوتان" پدیدار گشت: 



اُسمیم: مانند منیزیوم با دیتریوم (د) بمباران شده و به شکل "اُس میدُم" پدیدار شد. اگر گول این اسم را خورده و به آن نزدیک شوید و یا حتی با استشمام آن، پس ازحداکثر ده ثانیه به دیار باقی خواهید شتافت. جالب اینجاست که غنی سازی "ارسنیک" هم نتیجه کاملن یکسانی در پی خواهد داشت.
ارسنیک: در صورت انشقاق هسته ای و سپس وارونه کردن اتمهای بخش دوم بصورت "اروس کین" در خوهد آمد و با غنی سازی با صمغ عربی عنصر حاصله "عروس کینه ای" خواهد بود که دارای تمامی خواص "ارسنیک" و بسیار کشنده است:



بور: پس از غنی سازی، عنصری بور و بسیار بد ترکیب پدید آمد که در صورت تماس در سکوت و به آهستگی باعث مرگ قربانی خواهد شد.



زیرکونیوم: پس از غنی سازی با صمغ عربی، عنصر"ضیرغونیوم" پدید آمد که دقیقن شبیه ماده ایست که زیر کون جامانده باشد. شکل زیر برای اثبات این مطلب به اندازه کافی گویاست: 


گوگرد: با بمباران هلیومی(ه) این عنصر، عنصر"گوه گرد" که عنصری بسیار سنگین و بی خاصیت است بوجود آمد: 


آلومینیوم: پس از غنی سازی، براحتی تبدیل به عنصری بسیار شکننده و ضعیف با نام "عادل مینیمم" شد که علاقه زیادی به ترکیب شدن  با "من یزیدم" دارد:


جیوه: این عنصر پس از غنی سازی به روش لری، تبدیل به "گیوه" شد که بسته به نوع واکنش، خاصیتهای اصلاح طلبانه یا تندروانه از خود بروز میدهد. اصولن طبقه بندی این عنصر کار بسیار مشکلی است: 


ایریدیم: در طول واکنش شیمیایی در غنی سازی، تمامی بار داخلی مثبت(ای) خود را از دست داد و با قبول بار منفی دیگر عناصرخارجی در این واکنشها تبدیل به عنصری با نام بین المللی "ریدیم" شد: 



سیلیسوم: هر چند علیرغم تلاش فراوان، تیم علمی ما نتوانست این عنصر را غنی سازی کند ولی دانشمندان بسیج محل توانسته بودند که در مسجد محل، این مهم را به انجام برساند. در اینجا ویدئوی مربوطه را با هم میبینیم. عنصر جدید که دچار شکست ملکولی شده "سیلی سیم" نامیده میشود. 

***************************************************************************

عناصر اصلاح طلب

کربن: این عنصر علیرغم فشار زیادی که در زمان غنی سازی از دیگر عناصر متحمل شد، مقاومت زیادی از خود نشان داده و هر لحظه به استحکام آن افزوده شد و نهایتن به صورت "الماس" نتراشیده با رنگی سبز درآمد : 


کلر: پس از انجام غنی سازی یک سوم از الکترونهای خود را از دست داد و به عنصری با نام "لـــر" بدل گشت. واکنشهای این عنصر، غیر قابل پیش بینی بوده و از آن در ساخت انواع مواد منفجره استفاده می گردد: 



کادمیم:  پس از یک پروسه غنی سازی بسیار طولانی و آهسته که چندین بار با شکست مواجه شد بالاخره عنصری بسیار فَرّار بدست آمد با نام "خاتمیم". این عنصر بطرز عجیبی با تمامی عناصر اصلاح طلب و تندرو ترکیب میشود ولی خواص شیمیایی خویش را از دست نمیدهد. از این عنصر در صنایع تولیدی کاغذ و مرکب استفاده های فراوانی می گردد. عکس زیر این عنصر را پس از دفع مقدار زیادی "آهن" نشان میدهد: 



منگنز: این عنصر با روشی بسیار ساده غنی سازی میشود. فقط کافیست الکترون ها و پروتونهای آنرا بجای از راست به چپ، از چپ براست مرتب کنید تا به عنصر "زنگنم" دست یابید:

آتنیموان: پس از غنی سازی، با حفظ ظاهر دچار شکستگی در پیوند ملکولی خود شد و به صورت "آنتی موان" با دو ایزوتوپ درآمد. عنصر جدید "آنتی مو" همانگونه که از اسمش پیداست باعث ریزش مو شده و ازآن برای ساخت کرم های موبر استفاده می گردد. ایزوتوپ اول ایزوتوپی است بسیار غنی که قابلیت ترکیب با "من یزیدم" را دارد.



ولی ایزوتوپ دوم به هیچ وجه با "من یزیدم" ترکیب نشده و در عوض "الماس" را می بُرد.

منبع : وبلاگ دو دوزه greeniranfrorever.blogspot.com
reza1981 - المان - هانور
وای خدا مردم ازخنده...ابروم جلوی این المانیها رفت از بس خندیدم...میگن به چی میخندی به ماهم بگو...حالا اینارو چجوری به اینا بفهمونم?
جمعه 31 اردیبهشت 1389

pimpa - سوئد - استکهلم
واقعأ معرکه بود. کلی حال کردم. مرگ بر حکومت مستبد و خونخوار جمهوری اسهالی..
جمعه 31 اردیبهشت 1389

fosil - مازندران - مازندران
برای دفع و بی زیان کردن این عناصر سمی به یک تونل 1000 متری زیر زمین احتیاج داریم, که برای همیشه از دست این شپشیها راحت بشیم. الان ایران پر از شپشه
جمعه 31 اردیبهشت 1389

Helya - مالزی - کوالالامپور
خیلی‌ باحال بود....
جمعه 31 اردیبهشت 1389

گاگولی - مالزی - سایبر
خیلی بی مزه بود. الان همه میگن من آخوندم !!!. ولی خداوکیلی این روش مبارزست ؟ با تمسخر ؟ باریکلا به این نسل انقلابیمون , ماهم مقل همین آخوند شیپیشوها شدیم که
جمعه 31 اردیبهشت 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
خیلی خندیدم مرسی از همه بامزه تر شلوار سید خندان خاتمی و تصویر سومی بود.
جمعه 31 اردیبهشت 1389

echose. - انگلیس - منچستر
وای که این صفحه پر از تصاویر مشمعر کننده است که با دیدنشون خدل وکیلی کل روزم خراب شد. اینها نهایت جنایت و بد ذاتی هستن. تف به این انسانیت
جمعه 31 اردیبهشت 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
بیچاره بچه های معصوم که مجبورن از این به بعد جدول منقلی اف رو هم حفظ کنن ...ولی انصافا جدول خطرناکی هست اگه یه بچه سر امتحان درس دینی و شیمی رو قاطی کنه باید یکراست بره کهریزک مثلا بجای عنصر من یزیدم بنویسه لعنت بر یزید...
جمعه 31 اردیبهشت 1389

مسلمان ایرانی - ایران - تهران
وای چقدر خنده دار بود. دست شما درد نکنه. خیلی وقت بود اینطوری نخندیده بودم
جمعه 31 اردیبهشت 1389

shinjan - ژاپن - توکیو
ای بابا دست شما واقعا درد نکنه ما اینهمه عناصر غنی داریم ولی زمینهای کشاورزی ما باید از بی کودی هلاک باشند.جلل خالق.
جمعه 31 اردیبهشت 1389

ARASH.82 - بریتانیا - لندن
وای خدا هر چی شپشوو و اسکل و کر و کثیف دارن تو پرشیا حکومت میکنن. ای تو روحت خمینی ..
جمعه 31 اردیبهشت 1389

homa-ir - المان - هامبورک
fosil- مازندران- مازندران. هم میهن گرامی با درود, چرا هزینه روی دست ملت بیچاره میگذاری , راهش ساده وکم خرج - تمام اینها وبا حاکمان را درچاه جمکران هی وحاضر هست, ریخته فقط یک بشکه بنزین درون چاه بایک کبریت سوزاند و بلافاصله درچاه جمکران رابابتون وسیمان محکم ایزوله کرد. شایددرون چاه طائب بیاد ترانه موسوی بیفتد. شادباشی
جمعه 31 اردیبهشت 1389

pandora - آلمان - آلمان
وااای احمدخاتمی و ضرغامی و کروبی از همه باحال تر بودن(((((=
جمعه 31 اردیبهشت 1389

porharfi - هلند - آرنم
ملاها زودتر شرررتان را بکنید !!که وای چقده جوک برای خندیدن پشت سرتان است!!. با () از جنایاتتان!!!!!!
جمعه 31 اردیبهشت 1389

sabzsabz - انگلیس - منجستر
این نشانه ذوق یک ادم عاشق شیمی و متنفر از رژیم است/من که انرا نشانه هوش زیاد و تازه ایرانیها میدانم
جمعه 31 اردیبهشت 1389

pariya4u - کیف - اکراین
خیلی پلی بودی اینو نوشتی.توپ بود
جمعه 31 اردیبهشت 1389

kame_tanha - انگلستان - بیرمنگهام
وقتی وارد این صفحه شدم بخاطر مواد شیمیای وبوی گند,کامپیوتر برای چند لحظه به حالت تعلیق در امد.
جمعه 31 اردیبهشت 1389

fosil - ایران - مازندران
homa-ir - المان - هامبورک, شما هم شاد و خرم باشید.
جمعه 31 اردیبهشت 1389

crespo - تایلند - تایلند
وا ما اینهمه عناصر غنی داریم نمدونستیم جالبه فقط اهن
جمعه 31 اردیبهشت 1389

Baran- - نروز - اسلو
بابا ای ول رهبر به این خوش تیپی!!???یکی برای این محمود یک دمپایی بخره خیلی براش کوچیکه هاهاحداد کارلوس با ان پاهای خوش تراشش هاها کروبی ایکیو سان هاها وای شلواره خاتمی ههههههههههه
جمعه 31 اردیبهشت 1389

harrp - اتریش - وین
می‌شه لطفا ،خاهشن، بهتون التماس کنم که حتا شده فقط برای یک بار محدودیت comment برای این پست رو بردارین و جلوی topic یه 18 + بذارین ؟؟ فرصت از این بهتر نمی‌شه همشون یه جا، جم هستن می‌خوام commente انتحاری بذارم + با قی دوستان . از مدیرای سایت می‌خوام که همینجا جوابمو بدین فراموش نکنین فقط همین یک بار please x 10,000,000
جمعه 31 اردیبهشت 1389

جام جم - ایران - تهران
خیلی باحال بود تا چشم این بسیجی ها در بیاد
جمعه 31 اردیبهشت 1389

SIAVASHOMA - انگلیس - منچستر
وافعا عالی بود . شدت تنفرم از این رژیم اینقدر زیاده که گریه ام گرفته . اخ که به چه روزی افتاده ایم .
جمعه 31 اردیبهشت 1389

iranide - آلمان - هامبورگ
من یزیدم,مصباح,بی موت,اورانگوتان,زیرکونیوم,گوه گرد. کار خدا رو ببین...
جمعه 31 اردیبهشت 1389

آنتی اسلام - ایران - اهواز
یا ابوالفضل چیست ؟ واژه ای که اصفهانی ها هنگام ورود مهمان / اردبیلی ها برای بلند کردن اجسام سنگین و لرها از آن در پیچها به جای ترمز استفاده میکنند. :-)) با پوزش از همهء هموطنهای نازنین و اقوام آذری و لر و کرد و .........
جمعه 31 اردیبهشت 1389

SarayeAzadi - انگلیس - لندن
در این دو روز اخیر یکی دو تا کامنت بیشتر نگذاشتم راستش حالم گرفته بود. تا جریان "جدول تناوبی" به میان آمد از خنده مثل بمب ترکیدم. آفرین به این هوش و استعداد نگارنده و همکاران شیمیدان و فعال محله .خسته نباشید :)
جمعه 31 اردیبهشت 1389

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
*پسر شجاع* - ایران - تهران. آره بیچاره مزدورهای بسیجی مثل تو که از عنتری نژاد و نتیجه انتخابات حمایت میکردی حالا به چه روزی افتادی که هر روز مجبوری به رنگ عوض کردن و سپردن خودت به حزب باد تا یک جوری کامنتهای گذشته رو ماستمالی کنی! بابا کامنتهات که توی این وب سایت پاک نشده مزدور!
جمعه 31 اردیبهشت 1389

baas - هلند - روتردام
بلا نسبت حیوان . چقدر هم این عرب زادگان (مسلمان) کریه هستند .
جمعه 31 اردیبهشت 1389

iranjp - ژاپن - توکیو
جالب بود کلی خندیدم (اریگاتو) به ژاپنی یعنی متشکرم.
جمعه 31 اردیبهشت 1389

farzad_s - ایران - تبریز
اسم جدول منقلی ا ف هست پس مرفینش کو
جمعه 31 اردیبهشت 1389

Pezhman - اتریش - وین
سپاس فراوان ازتهیه کنندگان و دست اندرکاران سایت.. مرحمی بر دلهای سوگوار بود. جاوید ایران, پاینده ملت ایران.
شنبه 1 خرداد 1389

1qaz - استرالیا - سیدنی
یزید کجا و خامنه ای کجا .یزید 72 نفر رو تو یک روز کشت ,هنوز اخوندا 1500 ساله ول کن معامله نیستند اما خامنه ای ضحاک چند نفر رو نیست و نابود و تجاوز کرد. میشه یک کتاب نوشت
شنبه 1 خرداد 1389

Azadikhah - هلند - تکسل
ممنون از این جدول
شنبه 1 خرداد 1389

saman-uae - امارات - دبی
خیلی قشنگ بود.باید آفرین گفت به این صلیقه
شنبه 1 خرداد 1389

khanoom - کویت - کویت
خیلی جالب و بامزه بود ...
شنبه 1 خرداد 1389

crespo - تایلند - تایلند
baas - هلند - روتردام . درست صحبت کن درمورد عرب عرب شرف داره غیرت داره ناموس داره بهتر ایرانی ها
شنبه 1 خرداد 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
. zebelkhan - آمریکا - سن خوزه . 1)بابا تو هنوز داری هذیان میگی آخه بیخدای بدبخت اکثر مردم ایران مسلمان هستند به تو چه که میایی هر روز ژست طرفداری از مردم ایران رو میگیری احمدی نژاد هم شارلانی مثل تو هست و هر 2 شما در خدمت ادامه حکومت ولایت وقیح در ضمن خیالت راحت هم تو این سایت میدونن که من قبل و بعد از انتخابات طرفدار موسوی و جنبش سبز هستم و کامنتهای زیادی در این باره دارم بیخودی داری دست و پای الکی میزنی.....
شنبه 1 خرداد 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
. zebelkhan - آمریکا - سن خوزه . 2)اخه زبل مزدور تو هستی که با این حرفات سعی میکنی به جنبش سبز و مخالفت مردم با حکومت آخوندها ضربه بزنی یا من ...هر چند من شک دارم که نفهمی حرفهای امثال شما که خود شون رو مخالف حکومت آخوندها میدونن ولی با توهین به اعتقادات مردم بزرگترین خدمت رو به حکومت آخوندها میکنند ....راستش بقول بعضی از دوستان من هم دارم کم کم باور میکنم که امثال تو عامل نفوذی حکومت برای تخریب جنبش مخالفان حکومت آخوندها هستید چون کارهای شما دقیقا کمک به ادامه حکومت آخوندها هست ..این حکومت شگرد کاملا مشخصی در ادامه حکومتش داشته با ایجاد دشمن فرضی مانند آمریکا و اسراییل و مخالفان بی دین فرضی مانند امثال شما که میخواهید اعتقادات مردم ایران رو از آنها بگیرید و ادعا میکنند اگه حکومت آخوندها نباشه حتما این اتفاق می افته و با این شگرد صدای مخالفان رو خفه کردند در حالیکه اعتقاد مردم ایران ربطی به آخوندها نداره همانطور که 98 درصد مردم ترکیه بعد از دهها سال حکومت سکولار باز هم مسلمان هستند ....
شنبه 1 خرداد 1389

$persian$ - ایران - تهران
دمتون گرم ..
شنبه 1 خرداد 1389

sam-antwerpen - بلژیک - انتورپن
با حال بود :))
شنبه 1 خرداد 1389

venoosi - بلژیک - ورویر
harrp - اتریش - وین . مطمئنی حالت خوبههه!!!!!@@@
شنبه 1 خرداد 1389

Shakila - امارات - عجمان
اهن خیلی خنده دار بود
دوشنبه 3 خرداد 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.