فرارکارکنان دولت , دیپلمات های جمهوری اسلامی در انتظار قبول پناهندگی

فرارکارکنان دولت , دیپلمات های جمهوری اسلامی در انتظار قبول پناهندگی

روز آنلاین , شیرین کریمی : همزمان با روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی، طی ماه‌های گذشته تعداد زیادی از افراد وابسته یا مشغول به خدمت در ارگان‌های دولتی هم به کشورهای مختلف دنیا درخواست پناهندگی داده‌اند. در همین راستا به گفته علی اکبر امیدمهر، دیپلمات جمهوری اسلامی، در طی هفت ماه گذشته "27 نفر از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی"محل خدمت خود را ترک کرده و به کشورهای اروپایی پناهنده شده‌‌اند.

امیدمهر، دیپلمات سابق جمهوری اسلام در کشورهای هند، پاکستان و افغانستان می‌گوید: "در طی دو هفته‌ اخیر پنج نفر از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی از کشورهای محل اقامت خود تقاضای پناهندگی کرده‌اند". این پنج نفر عبارتند از محمدرضا حیدری، کنسول ایران در اسلو، دو دیپلمات در آلمان و دو دیپلمات در فرانسه و انگلستان که جملگی همراه با خانواده‌های خود از کشورهای محل خدمت تقاضای پناهندگی کرده‌اند.

امیدمهر دلیل عدم اعلام جزئیات در مورد پناهندگی این افراد را "عدم تثبیت امنیت خود و خانواده" آنها اعلام کرده و اینکه "از لحاظ قانونی، دولت میزبان مجاز به اعلام عمومی اطلاعات مربوط به پناهندگی افراد" در کشورهای اروپایی نیست.

جنگ روانی یا واقعیت

هفته‌ی گذشته خبری در مورد استعفای محمدرضا حیدری، کنسول ایران در اسلو به سرعت در محافل خبری منتشر شد که حاکی از استعفا و کناره‌گیری او از سفارت ایران در نروژ به خاطر "اعمال خشونت‌ها علیه مردم" از طرف دولت بود. بلافاصله بعد از انتشار این خبر، رسانه‌های وابسته به دولت آن را تکذیب کردند و سفارت ایران در اسلو و وزارت خارجه جمهوری اسلامی  هم آن را "شایعه و دروغی" دانستند که حاصل بخشی از "جنگ روانی منابع غربی" است. خبرگزاری فارس، وابسته به نهادهای نظامی ـ امنیتی هم  در گزارشی به نقل از یک مقام مطلع در سفارت ایران در نروژ خبر داد که: "ماموریت این شخص پایان یافته و وی در حال حاضر در مرخصی به سر می‌برد."

رامین مهمان‌پرست، سخنگوى وزارت خارجه نیز به خبرگزارى رویترز گفت: "اگر چه حیدرى هنوز به ایران بازنگشته، اما دلیل ادامه حضور او در نروژ انتظار براى پایان سال تحصیلى فرزندانش بوده است."

به دنبال این تکذیب‌ها، حیدری در مصاحبه با تلویزیون نروژ با تایید استعفای خود گفت که "پس از سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهورى در روز عاشورا، ششم دى ماه، از مقام خود کناره گیرى کرده است."

حیدری همچنین به خبرگزاری فرانسه گفت: ‌"من استعفاى خود را براى کاردار فرستادم و به او گفتم که براى من غیر ممکن است تا به کارم ادامه دهم. من این کار را به خاطر مردم ایران و (میر حسین) موسوى انجام دادم."

وی در  مورد بازگشت به ایران هم‌به تلویزیون دولتی نروژ گفت: "اگر من به ایران باز گردم معلوم نیست که چه اتفاقى رخ خواهد داد. براى من ممکن نیست که به ایران برگردم. دوستانم به من خبر داده اند که اگر برگردم دچار دردسر خواهم شد."

حیدری که دو سال کنسول ایران در اسلو بوده و همراه با دو فرزند و همسرش در آن‌جا زندگی کرده، گفته است می‌خواهد از "دولت نروژ تقاضای کمک کند اما دقیقا نمی‌داند باید چه کاری انجام دهد."

فرارهای  بعدی

دکتر علی اکبر امیدمهر، دیپلمات سابق جمهوری اسلامی که به عنوان سفیر در کشورهای هند، پاکستان و افغانستان خدمت کرده است، از پناهندگی های بیشتر خبر داد و به صدای آمریکا گفت: "علاوه بر سفیر جمهوری اسلامی در اسلو، عده زیاد دیگری از دیپلمات های ایرانی در کشورهای مختلف نیز طی چند ماه گذشته خدمت به جمهوری اسلامی را ترک و به کشورهای محل کار خود پناهنده گردیده اند."

آقای امیدمهر ضمن اعلام اسامی برخی از این افراد تاکید کرد که "این دیپلمات هابه دلیل آنکه هنوز در پی تدارک و تثبیت امنیت خود و خانواده خود میباشند از اعلام اخبار مربوط به پناهندگی خود خود داری کرده اند."

 وی همچنین خبر داد "در طی ماههائی که از آغاز جنبش سبز آزادی طلبی مردم پس از انتخابات ریاست جمهوری میگذرد بیست و هفت نفر از دیپلمات های جمهوری اسلامی خدمت را ترک و به کشورهای غربی پناهنده شده اند."

اما پیش از دیپلمات ها، کسان دیگری نیز، برغم وابستگی به قدرت، از کشور گریخته بودند. نرگس کلهر، دختر مهدی کلهر، مشاور احمدی نژاد از این جمله بود که به آلمان رفت و اقامت در آن کشور را برگزید و با این دادخواهی که "از رای ما گذشته، زندگی مارا پس بدهید."

اما مهدی کلهر در گفتگو با خبرگزاری مهر  با اعلام اینکه یک سال  است از دخترش خبر ندارد، پناهندگی او را ناشی از "اغفال شدن توسط دشمنان" دانست وبه دخترش توصیه کرد "ابزار دشمن علیه کشورش نشود و راهی را نرود که بازگشتی در آن وجود ندارد."

نرگس کلهر در پاسخ به پدرش گفت: "اگر توسط دشمنان اغفال شده بود، حتما جای بهتری برای ماندن به او داده می شد و دیگر لازم نبود که به کمپ پناهندگان برود."

کلهر دلیل جدایی از دختر و همسرش را اختلاف با آنها به خاطر "همکاری با احمدی‌نژاد از سال 84" عنوان کرد و  گفت همسر وی به همین خاطر درخواست طلاق کرده و از او جدا شده است.

فرار سردار و بسیجی

بیست و هفتم آذر از شبکه خبری کانال چهار تلویزیون بریتانیا که جان اسنو برنامه ساز مشهور انگلیسی مسئولیت آن را به عهده دارد،  مصاحبه لیندسی هیلسوم  با یک بسیجی ایرانی پخش شد که به تازگی از کشور گریخته و  نامش محفوظ مانده بود. در این برنامه این بسیجی که چهره‌اش نمایش داده نشد از تغییر صندوق‌های رای، تجاوزها و کشتار معترضان و بدرفتاری با آنان در زندان با گریه صحبت کرد و گفت "هم دنیایم را از دست داده ام و هم دینم را" در واکنش به سخنان این فرد که به عنوان "سید" و 27 ساله معرفی شده بود، مسئولین و رسانه‌های دولتی و قضایی بر خلاف موارد مشابه هیچ واکنشی نشان ندادند و سخنی به میان نیاوردند.همان طور که در مورد سردار مدحی(حسینی)، سخنی نگفتند که در مصاحبه مفصلی با واشنگتن پست و بانکوک پست، اقدامات دولت احمدی نژاد و سپاه را به شدت مورد انتقاد قرار داد و سقوط جمهوری اسلامی را پیش بینی کرد.

پناهندگی گزارشگر ورزشی صدا و سیما

اوائل مهر ماه گذشته و در زمانی که رسانه‌ها به موضوع پناهندگی دختر مشاور احمدی‌نژاد می‌پرداختند، مهدی‌ رستم‌پور گزارشگر ورزشی صدا و سیما که در معیت تیم ملی کشتی جمهوری اسلامی ایران برای گزارش مسابقات جهانی کشتی به دانمارک رفته بود، همراه تیم ملی به کشور بازنگشت و از کشورهای اروپایی تقاضای پناهندگی کرد.

اما یزدانی خرم، رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی پناهنده شدن مهدی رستم پور گزارشگر برنامه دایره طلایی را  "شایعه" خواند و گفت: "خبرنگاران با هم خرده حساب دارند. ممکن است یک خبرنگار یکی دو روز دیرتر به ایران برگردد و در این شرایط به سرعت می‌نویسند که پناهنده شده است."

وی افزود: "خبرنگاران عضو تیم‌های ما نیستند و مختارند و زندگی‌شان دست خودشان است و می توانند همراه تیم برنگردند و چند روز بیشتر بمانند. هیچ جایی بهتر از ایران نیست. از طرف دیگر مادر و همسر رستم پور ایران هستند و او حتماً بر می‌گردد."

اما بلافاصله بعد از سخنان رئیس فدراسیون کشتی، رستم‌پور در مصاحبه با رسانه‌های مختلف پناهندگی خود را تائید کرد و اظهار داشت: "بازنگشتن من به ایران در واقع با این مصاحبه‌ها دیگر جنبه رسمی پیدا می‌کند."

پیش‌تر از او محمد شادابی خبرنگار ورزشی که همراه تیم ملی والیبال ایران به ایتالیا رفته بود بعد از ورود به این کشور، از کاروان تیم ملی جدا شده بود. مسئولان فدراسیون ایران نتوانستند از او خبری به دست بیاورند تا اینکه با گذشت روزها کسانی که خبر پناهندگی او را شایعه می‌دانستند، متوجه صحت این خبر شدند.

عکسان خبری خبرگزاری فارس هم در امان نبودند

پناهندگی بحث برانگیز دیگر، پناهنده شدن عکاسان خبرگزاری فارس به ترکیه بود. حسین سلمان زاده و جواد مقیمی عکاس این خبرگزاری، چندی پیش از ایران خارج شدند. ماجرا از این قرار بود که عکس‌های این دو نفر از اعتراض‌های خیابانی ایران در روزنامه‌ها و رسانه‌های خارجی به چاپ  رسید و این موضوع موجب خشم مسئولین  خبرگزاری فارس ‌شد.به دنبال طرح این مسئله

مدیر خبرگزاری فارس اعلام کرد: "متوجه شده‌ایم که دو تن از عکاسان ما مخفیانه عکس گرفته و آن‌ها را برای رسانه‌های بیگانه فرستاده‌اند. ما منتظر اطلاعات بیشتر هستیم و به زودی با آنان برخورد می‌کنیم."  این هشدار کافی بود تا این دو عکاس در اولین فرصت از کشور خارج شوند و تقاضای پناهندگی کنند.

فرار ورزشکاران

در سال‌های اخیر بسیاری از ورزشکاران اعزامی در معیت تیم‌های ملی جمهوری اسلامی بعد از حضور در مسابقات از بازگشت به کشور خودداری کرده و به کشور میزبان درخواست پناهندگی داده‌اند. در تازه‌ترین مورد، کاراته‌کاران زن تیم ملی ایران بعد از حضور در مسابقات آلمان در آبان ماه و پس از حضور بدون حجاب در مسابقات از بازگشت به ایران خودداری کردند. هم‌چنین طی ماه‌های گذشته از شش ژیمناست اعزامی ایران به اسپانیا، تنها سه نفر به تهران باز گشتند.پیش‌تر از آن مربی و سه قایقران زن ایرانی  هم در سفر به آمریکا به این کشور پناهنده شدند. اتفاقی که  بعد از پناهنده شدن یک قایقران ایرانی دیگر در جریان سفر تیم ملی ایران به آلمان تکرار شد. سروش شیخ الاسلامی بسکتبالیست ایرانی نیز از دیگر ورزشکارانی بود که بعد از خروج همراه تیم‌های ایرانی دیگر به کشور بازنگشت.

در تمامی این موارد هم فدراسیون‌های ورزشی و رسانه‌های دولتی ابتدا پناهندگی این ورزشکاران را تکذیب و حاصل جنگ روانی اعلام کردند، اما پس از مدتی این اخبار را تایید کردند.

به این ترتیب اینک در صف پناهجویان ایرانی در خارج، از ماموران رسمی دولت تا چهره های سرشناس تلویزیونی و ورزشی هم دیده می شوند.

ترانه ازادی ایران زمین - اکراین - ادسا
این واقعیت داره!نوبت بعدی سفارتیهای سبز اکراین در کیف!زنده باد موسوی !زنده باد سفارتی های شهر کیف
دوشنبه 21 دی 1388

niagara - ایران - تهران
با این اوصاف ابرویی برای اینا نمونده.منم اگه دستم برسه پناهنده میشم.بی پدرا 70 میلیونو گروگان گرفتن.مرگ بر دیکتاتور
دوشنبه 21 دی 1388

loststaar - امارات متحده عربی - دبی
خدا یارشون باشه دست راستشون زیر سر بقیه
دوشنبه 21 دی 1388

amoodarya - المان - هامبورگ
توجه توجه, مردم دلاور ایران, برای نشان دادن اعتراض به این رژیم دیکتاتوری پوسیده, از شب 16 بهمن تا 22 بهمن تمام برقهای خانه خود را بعنوان اعتراض از ساعت 8 شب بمدت 22 دقیقه بخاطر 22 خرداد خاموش کرده تا این رژیم خونخوار قدرت و تصمیم راسخ ما را با فریاد مرگ بر دیکتاتور لمس کند و ببیند که دوران تاریکی و عرب و وحشت رو باتمام است.
دوشنبه 21 دی 1388

Enghelab - ایران - تهران
زرنگاشون دارند فرار میکنند درست مثل چند ماه قبل از انقلاب سال 57 که ساواکیها فرار کردند و تیمسارهای احمقی که باقی ماندند تیرباران شدند.فقط احمقها تا لحظه اخر از دیکتا تورها دفاع میکنند و به دست مردم تکه تکه میشوند.همین امروز و فردا خود علی گدا هم مثل شاه فرار میکند. دیبلوماتها از همه زودتر میفهمند که رژیم داره سرنگون میشه و برای همین کنار کشیدند و بناهنده شدند و حا لا از کشورهای اروبایی حقوق بناهندگی هم میگیرند .
دوشنبه 21 دی 1388

freydun - ایران - شیراز
این ها به هر دلیلی که پناهنده شدند به رژیم ضربه زدند و خارجکی ها از این طریق به ریزش نیروها وپایان عمر رژیم پی میبرند.انها که مغزشان کپک زده و بوی گند دهانشان فقط فحش وتوهین به دیگران رانمایش میدهد قدری استراحت کنند
دوشنبه 21 دی 1388

ali203 - ایران - بوشهر
وقت تنگ است خود را از اسارت ننگین جمهوری اسلامی رها کنید فرصت را از دست ندهید باور کنید فردا دیر است سیاهی پایان زندگی است سبز شوید /مابیشماریم
دوشنبه 21 دی 1388

iman1 - انگلیس - برادفورد
اگرهمینطوری ادامه پیداکند که فقط علی میماند وحوضش .جون محمود مملکت راترک نکنید علی ومحمود دلشان نازکه میشکنه یکوقتا
دوشنبه 21 دی 1388

ali203 - ایران - بوشهر
1/روی صحبتم با هم وطنان بیسجی ولباس شخصی ویگان ویژه و...است هنوز دیر نشده به ملت شریف سبز ایران بپیوندید من به شخصه از شما خواهش میکنم
دوشنبه 21 دی 1388

ali203 - ایران - بوشهر
2/بزودی دیکتاتوررا سرنگون میکنیم ودر این مورد شک نکنید از سرنوشت امثال مرتضوی امامی و.. عبرت بگیریدجنبش ما در حال حاضر بدون خوشونت است
دوشنبه 21 دی 1388

ali203 - ایران - بوشهر
ازمنبع مطمعنی خبر دارم که تعدادبسیار زیادی از دوستان بسیجی اصفهان بعدازروز عاشورا بسیج را ترک کرده اند روزی که 38 عزیزسبز را پر پر کردند
دوشنبه 21 دی 1388

invincible - آمریکا - مینستا
درود بر مردم قهرمان ایران: ماموران سرکوبگر نیروى انتظامى 4تن دیگر از هموطنان کرد را با شلیک مستقیم به قتل رساندند. براساس گزارش رسیده در تاریخ 14 و 15 دیماه، در منطقه ”بله سور“ یکنفر به نام محسن و نفردیگرى به نام سمکو به قتل رسیدند. هم‌چنین در منطقه مرزى ”میر عمر“ از توابع قطور نیز تعدادى از هموطنان کرد هدف گلوله مستقیم ماموران سرکوبگر قرار مىگیرند که بر اثر آن دو نفر به نامهاى جعفر بابازاده و ابراهیم به قتل مىرسند.
دوشنبه 21 دی 1388

parsaus - امریکا - لوس انجلس
من هرچی گشتم نه اسمی و نه عکسی از این دیپلمه ها پیدا نکرده .در ضمن تقاضای پناهندگی از طرف یک سفیر اینقدر بی سر و صدا نیست .
دوشنبه 21 دی 1388

ali r - ایران - تهران
منم از ایران خارج شدم اما دارم میمیرم اگه زن و بچه نداشتم هیچوقت اینکارو نمیکردم این 3 ماه به اندازه 3سال گذشته دوست دارم دوباره با هموطنانم تو تظاهرات شرکت کنم اما....کارم شده از صبح تا شب فقط نگاه کردن به ویدیو تظاهرات و اشک ریختن.مرگ بر خامنه ای مرگ بر انتری نژاد
دوشنبه 21 دی 1388

Enghelab - ایران - تهران
شاه وقتی که فرار کرد حتی سگها یش را با خودش برد ولی تیمسارهای احمق و وفادار به شاه ماندند وتیرباران شدند.حا لا هم مثل همان زمان زرنگاشون دار ند با بولهاشون فرار میکنند و فقط احمقهای رژیم باقی میمونند و تکه تکه میشوند.ها ها ها ......الفرار حزب الله .....الفرار... ها ها ها .
دوشنبه 21 دی 1388

sawalana - آلمان - برلین
parsaus - امریکا - لوس انجلس. من هرچی گشتم نه اسمی و نه عکسی از این دیپلمه ها پیدا نکرده....عزیز اینها که پناهنده شدن دیپلمات بودن البته این که دیپلم هم داشتن یانه خبرندارم درموردسروصدای پناهندگی سفیر هم بایدبگم ساعت خواب............خواجه حافظ هم دیگه خبرشو می دونه بااجازت خودش هم تاییدکردکه نمیتونه به ایران برگرده.
دوشنبه 21 دی 1388

nalin - المان - مونیخ
اینویزبل -امریکا می ش بیشتر توضیح بدی مگه کردها هم تظاهرات کردن؟اگه نهپس چرا بهشون شلیک شده.
دوشنبه 21 دی 1388

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
وقتی حکومت سرنگون بشه همین مزدورهایی که اینجا کامنت میذارند میشن مبارزین ضد ولی وقیح. سال 57 هم خیلی ها که دم از شاه میزدند وقتی دیدند هوا پسه شدند انقلابی دوآتیشه!!! فعلا حکومت خوب پول میده در ولایت ذوب میشن ولی وقتی جیره قطع بشه همینها میشن ضد ولایت وقیح.
دوشنبه 21 دی 1388

elham1350 - انگلیس - انگلیس
با سلام.من اصلا حکومت را دوست ندارم چون انسان نیستند اما این سفرای پناهنده تا توان ذاشتند بردند و خوردند و حالا که اوضاع پس است یادشان افتاده که حکومتیان بد هستند وکناررفتند تا جلو جلو برای دوره بعدی یکجایی برای بخور بخور اینده داشته باشند.
دوشنبه 21 دی 1388

gol222 - سوپد - هلسینگبوری
مرگ برخامنه ای دیکتاتوروهمه مزدورانش .درود به همه جانباختگان راه ازادی.
دوشنبه 21 دی 1388

elora - نروژ - اسلو
parsaus - امریکا - لوس انجلس . همچین بی سر و صدا هم نبود تلوزیونها و روزنامه های اینجا و بی بی سی و خیلی رسانه های دیگه راجع بهش صحبت کردند.
دوشنبه 21 دی 1388

rubitsa - بلژیک - بلژیک
بستند همه بار و از ایران همه رفتند. چـون کولـی از این نقطۀ پایان همـه رفتنـد. تا بـود وطـن خرم و ایمن، همه بودند. چون کار وطن گشـت پریشان، همـه رفتنـد. خـالی شـده میـدان ز امیـران و وزیـران. چـون گـرد شتابنـده ز میدان همـه رفتنـد. آنهــا که پـی مـال و منال آمـده بـودند. بـا دسـت پـر از کشـور ایـران همه رفتنـد. ایـن بیشـۀ شیـر است نه مأوای شغـالان. از بیشـه، شغـالان بـدالحـان همـه رفتنــد. ایران نبـود مأمن هـر کـرکـس و ناکـس. بـا خصـم بگـو، مـردم نـادان همـه رفتنـد. دل بسته به این آبم و پیوسته به این خاک. غم نیسـت اگر سر به گریبـان همـه رفتنـد. ایــران عـزیز اسـت کـه میمـاند و پاید. صد شـکر که زاغـان ز گلستـان همـه رفتند.
دوشنبه 21 دی 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
Enghelab - ایران - تهران . حتی سگها؟؟؟شما از اسلام ننگین تاثیر گرفته اید سگ بهترین افریده در دنیای حیوانات موجودی بسیار با هوش مهربان و در موارد زیادی بهترین یاور انسان. در ضمن عزیز دل برادر افسران شجاع شاه اگر می رفتند شما لمپنها می گفتید فراری . حال که ماندند و جان باختند در برابر شورش خل و چلی شما احمق شدند؟؟؟؟؟؟همین ملا حق امثال توست.
دوشنبه 21 دی 1388

مهرآب - ایران - ایران
ما / امروز میمانیم و ایران را آزاد می کنیم / و فردا برای آبادی اش می کوشیم / ایرانی هر جا که هست ایرانی است / اگر اندیشه اش ایرانی باشد و گفتارش پارسی
دوشنبه 21 دی 1388

abiabi - انگلستان - لندن
سلام بر دوستان عزیز سایت ایرانیان انگلستان . این ایمیل را از ایران برای من فرستادن و گفتن اطلاع رسانی کنید.نیروهای بسیج و لباس شخصی در شهرستانها شبانه به خودروها و اموال مردم حمله کرده و با تخریب شدید آنها اسم موسوی و کروبی و شعارهای طرفداری از جنبش سبز را بر روی آنها می نویسند .آنها این اعمال زشت را بمنظور بدنام کردن جنبش سبز انجام میدهند. لطفا این موضوع را اطلاع رسانی کنید
سه‌شنبه 22 دی 1388

arvin314 - انگلیس - برادفورد
همیشه همینطور بوده٬مستبد وقتی که سقوط کرد تنهاترین موجود روی زمین میشه اما اونی که باید اینو بفهمه نمیفهمه تا زمانی که تو آسمون به این بزرگی دیگه یدونه ستاره هم براش باقی نمیمونه.
سه‌شنبه 22 دی 1388

Enghelab - ایران - تهران
ARTEMIS-SW -سوئد-مالمو. اره سگ حیوان با وفایست ولی جان یک انسان برای انسانها از جان یک سگ با ارزشتره .در ضمن فراموش نکن که شاهنشاه اسلام بناه وکمر بسته حضرت عباس تاج وتختش را از اخوندها وشعبان بی در زمان کودتا ی 1332 بر علیه دکتر مصدق دارد.شاه همه کسانی را که میگفتند که چرا شاه همه کاره مملکت است را اعدام میکرد و تیمسارها از یک دیکتاتور دفاع میکردند و تا کمر خم میشدند ودست او را که حکم اعدامها را امضا میکرد می بوسیدند.احمق نبودند? کمی فکر کن وکمی تاریخ ایران را بخوان وکمتر توهین کن.شاه و خمینی و خامنه ای سر ته یک کرباس هستند و اگر شاه بر علیه مصدق کودتا نمیکرد ما حا لا مجبور نبودیم با اخوندهای وحشی بجنگیم.
سه‌شنبه 22 دی 1388

dara20 - ایران - تهران
freydun - ایران - شیراز متاسفانه اینبار باید بهت بگم ..تو .. سیاسی و اجتماعیت آنقدر پائین است که تنها با همین بسیجی ها قابل مقایسه هستی و به همه از جمله ایرانیان غربت نشین و آواره از وطن به راحتی توهین میکنی. بواسطه وجود امثال تو که نادانسته از مزدوران فعلی و یا سابق حمایت کرده و میکنید کشور دچار اینچنین مصیبت اسلامی شده است. اول فکر کن بعد روضه بخوان. تو حق نداری به مردم توهین کنی. اگر کسی به مزدوران رژیم و ملاها حال هر کدامشان که میخواهد باشد توهین میکنند دارند درد 31 ساله خودشان را فریاد می زنند این به شما که معلم بی ادب اخلاق شدید ربطی ندارد.
سه‌شنبه 22 دی 1388

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
freydun - ایران - شیراز. خلیدون بسیجی عقده ای! باز هم سر و کله شما مزدوران رژیم پیدا شد؟! تو میدونی که مردم حالشون از شما بسیجیها بهم میخوره جلو جلو میری پیشواز؟! به این میگن فرار رو به جلو. تو و برادرت بلو استار بسیجی کمبود شخصیت دارید. هر از چند گاهی که هیچکس به شما مزدوران محل .... نمیگذاره پیداتون میشه و چند تا کامنت مزخرف میگذارید که جلب توجه کنید و دیگران بهتون جواب بدهند و شما ارضاع روانی بشید. خوب اگه میخواره بسیجی بگو برات بخارونند چرا اینقدر ادا در میاری دلقک!
سه‌شنبه 22 دی 1388

black chador - امریکا - ولدن
iman1 - انگلیس - برادفورد. نه فقط علی میمونه و پوشک خیسش چون حتی تقلبی نژاد هم نیستش که پوشکش رو عوض کنه.
سه‌شنبه 22 دی 1388

Hoja Verde - ایران - تهران
دیپلمات ها هم مانند مردم هستند و از رژیم خوششون نمیاد. بیخودی به انها لقب مزدور ندین.
سه‌شنبه 22 دی 1388

freydun - ایران - شیراز
dara20 - ایران - تهران /من بتو گفتم اگر صداقت داری روشت اشتباه است مسئله دعوای من وتو نیست که فوری جواب مینویسی. این جنبش بدون اسلحه بدون سرباز اموزش دیده! بدون ارتش! چطور به پیروزی میرسد شاید به کمک هخا؟؟ خیر فقط با ریزش نیروها در همه ادارات . مخصوصا نیروهای مسلح!! اگر راه را بر همه ببندیم پس داریم واسه چی مبارزه میکنیم تو که مثل این زبل خان نیستی که مواجب میگیرد تا فحاشی کند وچهره بدی از جنبش مردم ارائه دهد تا او و امثال او را به نیروهای مسئله دار خود بعنوان نماینده مخالفان نشان دهند و باعث خجالت خلقی گردند.من مطمئنم این زبل خان از سن خوله مواجب بگیر سازمان اطلاعات سپاه است.اگر صداقت داری راه راستی را برو/ اگر حرف من نادرست است و تو از جبهه فحاشین نیستی چرا دلخور میشوی ومرا بسیجی مینامی.این اسامی زبل خان مغز فندقی است خوب نیست برای دیگران استفاده شود
سه‌شنبه 22 دی 1388

freydun - ایران - شیراز
zebelkhan - آمریکا - سن خوله/مغز فندقی هر وقت جیره ات از بیت رهبری نمیرسه پاچه ما را میگیری که ارزشت را به اقا اعلام کنی. مزدورهای مثل تو همان کاری را برای خامنه ای میکنند که احمقی نژاد برای اسراییل کرد تا با ان دلیلی برای سرکوب جوانان ومبارزین واقعی باشد و نیروهایش را جمع کند.حرفهای منو مثل تقلید نکن اول بار من جوابت را دادم تا از این حالت عقده ای در بیایی ولی ... که نشدی هیچ مدعی هم شدی. مطمئن باش روزی که اسم ننگینت از لیست سازمان اطلاعات در امد خودم می ایم سراغت.البته انروز نمیپذیرم که تو زبل خانی ومغز یک بچه را داری
سه‌شنبه 22 دی 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.