الازهر پوشیدن روبنده را ممنوع می کند

الازهر پوشیدن روبنده را ممنوع می کند

پوشش چادر همراه با نقاب در عربستان سعودی و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس مرسوم تر است

رئیس بالاترین نهاد مذهبی مصر گفته است فتوایی صادر خواهد کرد تا پوشیدن روبنده برای زنان ممنوع شود.

شیخ محمد سید طنطاوی، رئیس دانشگاه الازهر، گفت پوشیدن روبنده یک سنت است و هیچ ارتباطی با آموزه های دین اسلام ندارد.

با این که اغلب زنان مسلمان در مصر محجبه هستند، این کشور شاهد افزایش ناگهانی شمار زنانی بوده است که صورت های خود را کاملا می پوشانند.

بسیاری این پدیده را با تعابیر افراطی از اسلام مرتبط دانسته اند.

ظاهرا موضوع پوشش روبنده در جریان بازدید شیخ طنطاوی از یک مدرسه دخترانه در قاهره مطرح شده است.

گفته می شود که شیخ طنطاوی در این بازدید، که اخیرا صورت گرفته، از یکی از دخترهای دانش آموز خواسته است که روبنده اش را بردارد.

روزنامه "المصری الیوم" به نقل از رئیس دانشگاه الازهر آورده است که او از دیدن پوشش این دانش آموز تعجب کرده است و به او گفته روبنده پوششی سنتی است و با اسلام یا قرآن هیچ ارتباطی ندارد.

یک سال پیش یکی از روحانیون عربستان سعودی از زنان این کشور خواست نقابی بپوشند که فقط یک چشمشان معلوم باشد.

شیخ محمد الهبادان گفت روبنده هایی که در آن هر دو چشم معلوم است زنان را ترغیب می کند چشم های خود را آرایش کنند تا جذاب شوند.

در بسیاری از کشورهای مسلمان تعیین این که زنان تا چه حدی باید چهره های خود را بپوشانند موضوعی بحث برانگیز بوده است.

پوشیدن روبنده در عربستان سعودی و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس مرسوم تر از سایر کشورهای مسلمان است. در اغلب کشورهای خاورمیانه زنان روسری می پوشند.

شیخ هبادان، که یک روحانی محافظه کار تندروست و در میان مذهبی های سعودی نفوذ زیادی دارد، یک سال پیش در پاسخ به سوالات مذهبی تماشاچیان در شبکه تلویزیونی ماهواره ای المجد، گفت نقاب یک چشم برای زنان سعودی، حجاب مطلوب است.

شب قطبی - امارات - دبی
حجاب برای حفظ طراوت روحی و جسمی خانم ها ضرورته.ولی نه دیگه تا این حد.بیچارهها گرفتار چه سنتهای بدی هستند.یکی از سنتهای بد دیگه ایی که دارند اینه که دخترهایی که به سن بلوغ میرسند رو ختنه میکنند.باور نکردنیه ولی واقعیت داره.افراط و تفریط در دین بدترین دشمن برای دینه.همین چادر ساده و مانتو بهترینه.
دوشنبه 13 مهر 1388

asir@.P - فرانسه - پاریس
این مسئله برای من جالبه که مردهای شرقی معروفند به مردهای گرم ولی وقتی همون مردهای شرقی گرم در یک کشور ازاد و اجتماعی که زنها پوشش انچنانی ندارن زندگی میکنن دیگه اونقدر حریص نیستن.این شیوخ هم گویا از همین مسئله واهمه دارن دلشون نمیخواد که مردم چشمشون سیر بشه و به مسائل مهمتری تو زندگی بپردازن.همیشه سعی دارن فکر مردم مشغول مزخرفاتی از این قبیل کنن
دوشنبه 13 مهر 1388

arsene lupin - ایران - برزخ
پیش میاد دیگه.. تا جهل است بدتراز اینم هست.. اخه کجای دین میگه خودتو شبیه خفاش در بیاری. ای بابا ای بابا!
دوشنبه 13 مهر 1388

baham valjtanha - سو ئد - گوتنبرگ
می دانید چرا بعضی از زنها روبنده می زنند برای اینکه دماغهایشان تحریک کننده است
دوشنبه 13 مهر 1388

XMAN2 - ونزوئلا - کاراکاس
حق دارن قدغن کنند بابا . اخه چه معلومه زیر این پوشش واقعا به خانم هست یا یه سیبیل کلفت ؟ ماشا الله همه هیکلها توپ وزنشونم بالای هشتاد کیلو .
دوشنبه 13 مهر 1388

bij - المان - المان
زنان هیچ احتیاجی به قوانین دست و پاگیر و غیر انسانی “ا.ق.ا.ی.ا.ن“ ندارند! تجربیات علمی و شهودی ثابت کرده اند که ازادی پوشش یکی از ارکان مهم دموکراسی و پیشرفت انسانیست!!!
دوشنبه 13 مهر 1388

Hoja Verde - ایران - تهران
در حجاب اجبار نباید در کار باشد.نه در ایران و نه در مصر و هیچ جای دیگر.
دوشنبه 13 مهر 1388

Ezhaq - ایران - تهران
رضا خان کجایی ببینی احمق را هر کاریش بکنی احمقه حالا با حجاب یا بدون حجاب.
دوشنبه 13 مهر 1388

baas - هلند - روتردام
خانم شب قطبی شما لازم نکرده که برای دیگر خانمها تعیین تکلیف بکنید شما مواظب حجاب خودتون باشید . و خودتون رو قاطی ادمها نکنید و با همان عربها زندکی کنید .
دوشنبه 13 مهر 1388

Iraj Berlin - المان - ‌برلین
اسلام به هر جاکشورگشائی کرده فرهنگ انهارو متلاشی کرده . مصر پیش از اسلام خیلی پیشرفته بوده برای نمونه: ارامگاه فرعون و کاخها و نیایشگاه های گوناگون که هنوز تا امروز چکونگی ساختارشان برای دانشمندان شگفت اور هست و خیلی از پرسشها بدون پاسخ مانده اند. بابلیان در عراق هم از فرهنگ بالائی برخوردار بودن. گاهنامه خورشیدی از انان است. در ستاره شناسی و پیکرتراشی تردست بودن نوشته های میخی انها درباره اداره کشورداری باورنکردنی هست. تنها دست اورد اسلام سیاهی تباهی خاکستر و سرافکندگی است. کرنش به خدای اسلام همانند به خاک افتادن در برابر اهریمن است.
سه‌شنبه 14 مهر 1388

سنجاقک - انگلیس - ا......
حالم بهم خورد از این آشغالهای بو گندو
سه‌شنبه 14 مهر 1388

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
شب قطبی - امارات - دبی. حاج آقا یک فتوا هم در مورد این افرادی که دچار قطع بول یا بول قطره ای هستند بفرمایید.
سه‌شنبه 14 مهر 1388

vahid22 - آلمان - هامبورگ
شب قطبی - امارات - دبی. ای بر اون سرت!!رفتن تو یه کفن سیاه اونم مثلا حداقل 8 ساعت برای خانمهای کارمند واسه حفظ طراوت روحی و جسمی خانم ها ضرورته؟؟؟ای به دینت!!
سه‌شنبه 14 مهر 1388

mah1 - ایران - تهران
حجابه زن برابره با تحقیر زن در برابر مرد! اگه روسری خوبه هر دو سرشون کنن!
سه‌شنبه 14 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
خوبه بعد از 1000 سال روبنده رو برداشتند. لابد 1000 سال دیگه چادر رو بر میدارند و ما امید وار باشید که تا 2000 سال دیگه حجاب توی این به اصطلاح دانشگاه آزاد میشه. ( البته زیاد دلتون رو خوش نکنید؛ قراره یه فتوی صادر کنه. حالا احتمال داره زنش یا دختر رایش رو بزنند و پشیمونش کنند!!)
سه‌شنبه 14 مهر 1388

Peyman101 - بلژیک - بروکسل
baas - هلند - روتردام شما منظور bij - المان - المان رو اشتباه برداشت کردید.
سه‌شنبه 14 مهر 1388

blueberry64 - ایران - تهران
واااای خیلی چندش آوره. چپ بری راست بیای دور و ورت از این زنا ببینی. آدم حالش بهم میخوره. من شخصا تجربه داشتم وقتی دیدم گفتم صد رحمت به ایران. ایشالله ایرانم به زودی درست بشه. یا مثلا یه روحانی با شعور پیدا شه (هیییی) که بگه حجاب برتر اینجوریه و اونجوریه. بهتره خانوما ال کنن و بل کنن آخرشم بگه که البته همه آزادن هرجوری میخوان بگردن و به کسی هم مربوط نیست. آی آی رویایی بیش نیست مگه نه؟؟؟؟
سه‌شنبه 14 مهر 1388

elora - نروژ - اسلو
asir@.P - فرانسه - پاریس موافقم با حرفتون. جالب اینجاست که در تاریخچه لباس حجاب رو در اروپا قرون وسطی هم میبینیم و در تاریخ خوندم که اون هم سوغاتی از کشورهای عرب در طی جنگهای صلیبی بوده.البته من هم اگه زن عرب بودم حتما تو کمد خودمو قایم میکردم.
سه‌شنبه 14 مهر 1388

hamesheh bahar - انگلستان - لندن
شب قطبی - امارات - دبی از مطالعه زیاد به این نتیجه رسیدی!! پس تو 12 تا چادر سرت کن که طراوتت از بین نره مخصوصا دوبی گرم هم است!!
سه‌شنبه 14 مهر 1388

mohabbat2009 - بحرین - منامه
واااااای وااااای ترسناکه یک سال پیش یکی از روحانیون عربستان سعودی از زنان این کشور خواست نقابی بپوشند که فقط یک چشمشان معلوم باشد. اسلام که نگفته خودتون رو شبیه دزدا در بیاری.هر چند تو حوزه ی کشورهای عربی عادی باشه ولی اگه با این بوشش بری جای دیگه مسخرست و بیشتر هم جلب توجه میکنه.
سه‌شنبه 14 مهر 1388

immigrant sea bird - انگلستان - وست ساسیکس
شب قطبی - امارات - دبی کی گفته حجاب باعث طراوت روحی و جسمی زن میشه؟ وقتی مجبور باشی تو گرما خودتو و سرتو بپوشونی تنها حسی که بهت دست یده احساس خفقان و فشاره. تو یا مرد هستی که طعم حجابو نچشیدی و خودت راحت می گردی یا زنی هستی خرافاتی که داری از حجاب زجر میکشی اما تحمل می کنی چون فکر میکنی میری بهشت.حجاب بدترین زندان برای زن و واقعا زجرآورترین چیزه. ناگفته نماند بعضی خانومای حسود جاهل حجاب رو دوست دارن چون فکر میکنن اگه حجاب نباشه شوهرشون با دیدن زنهای خوشگل بی حجاب عاشق میشه هرچند انقدر دریچه دیدشون بستس که نمیفهمن مرد یا زنی که چشم و گوشش بجنبه می جنبه و ربطی به حجاب نداره
سه‌شنبه 14 مهر 1388

sare galin - انگلیس - لندن
اتفاقا این اجبار حجاب هست که طفلک دخترها اینهمه ارایش غلیظ میکنن اگه ازادی حجاب باشه فکر کنم 90 ٪ خانمها حجاب ور میدارن چون اجباری نه از روی اعتقاد.شب قطبی - امارات - دبی . حجاب برای حفظ طراوت روحی و جسمی خانم ها ضرورته ؟؟؟؟چرااقایون نمیتتون این طراوت روحی و جسمی رودر برخوردشان با خانمها حفظ کنن و انها رو اول انسان برابرببینن؟
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

مجد - بزیک - بروکسل
خیلی حال کردم از این خبر چونکه من مخالف سرسخت حجاب هستم
پنج‌شنبه 16 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.