تحول و تهدید در تبلیغات صدا و سیما

تحول و تهدید در تبلیغات صدا و سیما

لحن تبلیغات صدا و سیمای جمهوری اسلامی در باره اعتراضات گسترده به آنچه تقلب در انتخابات نام گرفته است نشان دهنده تحول در موضع رسمی حکومت ایران و تهدید ضمنی معترضین است.

در ششمین روز اعتراضات، رادیو وتلویزیون دولتی ایران تجمع ده ها هزار نفر از مردم تهران را در میدان امام خمینی منعکس نکرد و آن را نادیده گرفت.

یک روز مانده به سخنرانی آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در نماز جمعه از صدا وسیما گزارشی پخش شد که اعترافات کسانی را پخش می کرد که وزارت اطلاعات آن ها را باند بمب گذاری در روز انتخابات معرفی کرد.

همچنین اطلاعیه ای از سوی دولت منتشر شد که تاکید می کرد که منظور محمود احمدی نژاد از واژه "خس و خاشاک" مردم ایران نبوده است. در حالی که در تظاهرات چند روز گذشته معترضین کاربرد تعبیر خس و خاشاک را توهینی به مردم تلقی کرده بودند.

به طور کلی آهنگ تبلیغات در دو روز گذشته نشان دهنده آن است که مقامات حکومت به طور تلویحی ریشه های مردمی و مشروع بودن اعتراضات را پذیرفته اند. غلامعلی حداد عادل چهره نزدیک به رهیر جمهوری اسلامی در سخنانی که در دو روز گذشته چند بار از صدا و سیما پخش شده با اشاره به تجمع هایی که رسما غیر قانونی بوده آن ها را بدون عیب و امری طبیعی خوانده است.

علاوه بر این شورای نگهبان کاندیداهای منتقد را به تشکیل جلسه ای برای رسیدن به تفاهم در هفته آینده دعوت کرد.

تغییر لحن رسمی در حالی است که در روز های اولیه اعتراضات به گفته ماشاالله شمس الواعظین روزنامه نگار در تهران صدا وسیما معترضین را فرصت طلب می خواند.

آقای شمس الواعظین در گفت و گو با بخش فارسی بی بی سی می گوید "صدا و سیما در دو روز نخست آغاز اعتراضات سر درگم بود اما پس از آن معترضین را عده ای فرصت طلب خواند که باید توسط نیروها انتظامی با آن ها برخورد شود."

به گفته آقای شمس الواعظین مسیر تبلیغات رادیویی و تلویزیونی مسیر دوگانه ای بود که می کوشید از سویی وقوع اغتشاش و نا آرامی را برجسته کند و از سوی دیگر ریشه های آن را به بیگانگان نسبت دهد.

او می گوید: "این سیاست تبلیغاتی در حالی بود که صدا وسیما از انتشار بخش عمده ای از اخبار مانند دستگیری روزنامه نگاران و چهره های سیاسی خودداری می کرد چرا که اکثر آن ها کسانی هستند که نزد مردم خوش نام هستند".

اما برخی ناظران معتقدند اگرچه صدا و سیما همچنان با تاکید بر انتشار اخبار اعتراضات در سطح بیت المللی به دنبال نشان دادن رد پای بیگانه است اما به تعبیر "نونا صالحی" پژوهشگر رسانه، تبلیغات رسمی تحت تاثیر ادامه یافتن اعتراضات ناگزیر از پذیرش واقعیت شده است.

خانم صالحی به بی بی سی فارسی می گوید "به دلیل ادامه اعتراضات دستگاه تبلیغاتی ناگزیر شده است عمق اعتراضات و ریشه های تاریخی را که متوجه نارضایتی عمومی از حکومت است مورد توجه قرار دهد. همچنین این دستگاه تبلیغاتی متوجه شده است که ادامه تکرار تهمت های گوناگون به معترضان آن ها را خشمگین تر می کند."

خانم صالحی همچنین می گوید "تبلیغات دولتی به نوعی زمینه پذیرش بازداشت ها و دستگیری ها و کاربرد خشونت را از طریق انتشار نادرست اخبار و متهم کردن معترضین به تخریب اموال مردم و حمله به مردم فراهم می سازد. در حالی که به اعتقاد معترضین نیروهای مقابله کننده هستند که در لباس رسمی یا شخصی خشونت گسترده ای را علیه مردم به کار می برند."

با وجود تغییر لحنی که پیش از سخنرانی روز جمعه آیت الله خامنه ای رخ داده است اما همچنان این تاکید وجود دارد که دولت مسولیتی در برابر کشته شدن تعدادی از معترضین نمی پذیرد و حتی به گفته آقای حداد عادل برخی از کشته شدگان مرتکب قتل شده اند.

آقای حداد عادل در گفت وگوی تلویزیونی خود مدعی شده است که کسانی که پس از تظاهرات مسالمت آمیز طرفداران میر حسین موسوی در روز دوشنبه پس از انتخابات کشته شدند اقدام به حمله به سربازان و کشتن دو زن کرده بودند.

به گفته آقای حداد عادل نگهبانان یک پایگاه بسیج به قصد دفاع از خود چند مهاجم را کشته اند. این ادعای آقای حداد عادل در حالی بیان شده است که معترضان با استناد به فیلم هایی که در سطح جهانی انتشار یافته می گویند که تک تیراندازانی از بالای ساختمان های حوزه بسیج و ساختمان های مجاور به سوی تظاهر کنندگان آتش گشوده اند. آقای موسوی و طرفداران اش کشته شدگان را شهید نامیده اند.

به این ترتیب تبلیغات رسمی همچنان با ناباوری طرفداران کاندیدا های اصلاح طلب و معترضین روبروست. به گمان آن ها اگرچه تبلیغات رسمی می کوشد لحن آرام و ملایم تری در پیش بگیرد اما ادامه اقداماتی مانند پخش برنامه ای علیه فائزه هاشمی رفسنجانی دختر رییس مجمع تشخیص مصلحت از صدا و سیما نشانه ای از ادامه خط تهدید به دستگیری های بیشتر در صورت ادامه گسترده اعتراضات است.

این تصور هنگامی شدت می گیرد که صدا و سیما اخباری را پخش می کند که بر اساس آن گروهی از بسیجیان در تجمعی خواستار تحت تعقیب قرار گرفتن فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی شده اند.

در چنین شرایطی تبلیغات رسمی انتظار اندکی در میان معترضان به نحوه برگزاری انتخابات برای موثر بودن سخنان رهبر جمهوری اسلامی در نماز جمعه برای برطرف کردن بن بست موجود به وجود آورده است. درست برخلاف تبلیغات رسمی که سخنان رهبری را پایان بخش بحران و اعتراض می داند.

badram - ایران - تهران
ما تا آخرین نفس ایستاده ایم. مردم آگاه ایران دیگر فریب مانورهای سیاسی نظام دیکتاتوری را نخواهند خورد. تا نابودی تفکرات ضد بشری مذهبیون سیاسی به مبارزاتمان ادامه می دهیم.
جمعه 29 خرداد 1388

pouriya - ایران - رودسر
توجه توجه
انگلی نژاد بازیچه ای بیش نیست. دوستان هدف حمله های خود را متوجه خامنه ای تازی و کل نظام اشغالگر جمهوری اسلام کنید.
جمعه 29 خرداد 1388

marzi35 - ایران - تبریز
تلاش ما برگرداندن رای‌هایی است که به نفع دولت احمدی‌نژاد از ما دزدیده‌اند. و این تلاش مستمر خواهد بود، تا با یاری خدا به نتیجه برسیم. دولتی که امروز دزد رای و خواست میلیونها مخالف خود هست، خیلی راحت به هر عمل ناشایست دیگر هم دست میزند. اگر عقب‌نشینی ما را ببیند.
این جوجه بسیجی‌ها که خواستار تحت تعقیب قرار گرفتن فرزندان هاشمی هستند، یا جزو نسل سومی‌ها هستند که نمیدانند حکومت خمینی مدیون جانبازی و تلاشهای هاشمی و امثال اوست، یا مثل خیلی دیگر از انهایی که به برکت حضور دولت نهم، به نان و نوایی رسیده‌اند، برای حفظ جیره‌ای که قیمت وجدانشان است، به هر کاری دست میزنند. من قصد حمایت از هاشمی را ندارم. بلکه میخواهم بگویم اگر بناست قانونی عمل شود، این کار باید در مورد همه کسانیکه به نحوی در خدمت این حکومت بوده‌اند انجام شود.
جمعه 29 خرداد 1388

siya48 - آلمان - کلن
اینجاست معنی انتخاب بد و بدتر،،،بین حذف حکومت جمهوری اسهالی و حذف انتخابات، دومی‌ رو انتخاب کردند.
جمعه 29 خرداد 1388

masoud_shastchy - ایران - تهران
حداد ... زیادی خورد توی تلویزیون و همه چیز رو وارونه و عکس نشون داد. و هیچ اشارهای به حمله به کوی دانشگاه و 35 زخمی و 7 جوان کشته بنابر آمار رسمی تا این لحظه نکرد واسه همین میگم ... زیادی خیلی خورد . خود تلویزیون هم چند تا ریش نشون داد و مصاحبه میکرد باهاشون که همه دیدید ... و اصلا قابل بیان نیست که بخوام بگم تلویزیون دولتی چجوری این همه ... رو با هم میخوره این روزها
جمعه 29 خرداد 1388

sami_rad - انگلیس - لندن
ننگ بر صدا و سیمایی که از خود این رژیم فاسد میباشد.
جمعه 29 خرداد 1388

sami_rad - انگلیس - لندن
شــــــــــــــعــــــــــــــــــار بنویسید روی دیــــــــــــــــــــــــــــــــــوار ها. مـــــــــــــــــرگـــــــــــــــــــــــــــ بــــــــــــــــــــر دیـــــــکتـــــــــاتــــــــور.
جمعه 29 خرداد 1388

chkavak - ایران - تهران
حداد ناعادل مزدور باید به دار آویخته شود.
جمعه 29 خرداد 1388

zorro.ir - ایران - تهران
این سونامی مردمی انقدر ادامه خواهدداشت تا وطن عزیزم راازوجوددشمنان پاک کند خون جوانان اینده ساز میهنم پایمال نخواهد شددیگه تمومه.صبح نزدیک است......شیرزخمی پرچم ایران از دل مردم بلند شده.
جمعه 29 خرداد 1388

saber1341 - ایران - تهران
گاف بزرگ درمورد بمب گذاریها یک اشتباه بزرگ بود که در سمت راست تصویربرای لحظاتی تاریخ 2002 به چشم می خورد
جمعه 29 خرداد 1388

ساعت 12 - ایران - تهران
ای رهبر دیوانه آماده ایم آماده ای رهبر دیوانه آماده ایم آماده ای رهبر دیوانه آماده ایم آماده ای رهبر دیوانه آماده ایم آماده ای رهبر دیوانه آماده ایم آماده ای رهبر دیوانه آماده ایم آماده ای رهبر دیوانه آماده ایم آماده ای رهبر دیوانه آماده ایم آماده ای رهبر دیوانه آماده ایم آماده ای رهبر دیوانه آماده ایم آماده
جمعه 29 خرداد 1388

ساعت 12 - ایران - تهران
رهبر دروغگو حداد دروغگو رییس جمهور دروغگو جنتی دروغگو ............ همه دروغگو همه دشمن خدا.خدا نجاتمان بده از شر دشمنان دروغگو تا مردم نفس تازه ای بکشند.مرگ بر جمهوری اسهالی ایران.
جمعه 29 خرداد 1388

Alireza.. - ایران - تهران
دوستان تو را به خدا این فیلم را نگاه کنید تا به بیسوادی رییس جمهور زورچپون کشورمان اگاه بشید.

https://www.youtube.com/watch?v=WYdRBOJFUwY
جمعه 29 خرداد 1388

maniajoon - اتزبش - وین
دوست وینی ادرس کجاست توی سایت نوشته روز یکشنبه لطفا اطلاعات دقیق تر بده مرسی
جمعه 29 خرداد 1388

fanta - فرانسه - استراسبورگ
تمام مجریان اخبار در صدا و سیما اطلاعاتی هستند. همشون سرسپرده و جیره‌خوار خامنه‌ای هستند. ننگ بر شما مرگ بر شما که خون برادران و خواهرانتان را نادیده می‌گیرید و برای اربابتان چاکری می‌کنید. شما مستحق آتش هستید. حتی از خاکستر شما نیز نباید اثری به جا بماند.
جمعه 29 خرداد 1388

cheshmak1000ta - ایران - بیرجند
رژیم کثافت آخوندی نابود باد
جمعه 29 خرداد 1388

mah1 - ایران - تهران
نتیجه گیری اخلاقی: آدمی که دروغ می گوید، حتما تقلب هم می کند.
نتیجه گیری ابزاری: از سه راه می توان آرای مردم را شمرد، با کامپیوتر، با دست، با چماق
نتیجه گیری سیاسی: مردم خوبند، بشرط اینکه تعدادشان را نشمرید

جمعه 29 خرداد 1388

mahnadi - هلند - هارلم
سیاست ماست مالی صداوسیمای خامنه ای ولی گوش ما ومردم ایران پر ازاین حرفهای دروغ وبی پایه پر است/ حرفاشون براشون مثل تف سر بالاست برای خودشون /
از پا ننشینید سقوط اینها با همبستگی وتلاش مستمر به وقوع خواهد پیوست ملت ایران خود راه خویش را باز خواهد کرد
زنده باد ایرانی آبادوایرانی آزاد
جمعه 29 خرداد 1388

nasle-symorgh - مالزی - کوالالامپور
واقعا خیلی پست فترتند..........
جوان مردم را می کشن. بعد می گن ما شعلون بی مخیم.....
این عکسا رو ببینن...............
https://www.bbc.co.uk/persian/iran/2009/06/090618_og_pro_gov_pix.shtml
جمعه 29 خرداد 1388

smartrun - کانادا - تورونتو
ماده 21 اعلامیه جهانی حقوق بشر
الف/ هر کس حق دارد که در اداره امور عمومی کشور خود، خواه مستقیما و خواه با وساطت نمایندگانی که آزادانه انتخاب شده باشند شرکت جوید وساطت نمایندگانی که آزادانه انتخاب شده باشند شرکت جوید
ب/ هر کس حق دارد با تساوی شرایط به مشاغل عمومی کشور خود نایل آید
ج/ اساس و منشاء قدرت حکومت، اراده مردم است. این اراده باید به وسیله انتخاباتی ابراز گردد که از روی صداقت و بطور ادواری صورت پذیرد. انتخابات باید عمومی و با رعایت مساوات باشد و با رای مخفی یا طریقه ای نظیر آن انجام گیرد که آزادی رای را تامین نماید.

سرکوب و کشتار مردم را محکوم می کنیم

ایرانیان آزاده و انسان های آزادیخواه
یک بار دیگر سنگفرش حزن زده خیابان های ایران، شاهد غلیان بغض فرو خورده ملت غیور ایران است. بغض ملتی که در نمایش و سواستفاده از ابزار دمکراسی به پای صندوق رای کشانده شده و سپس در یک سناریوی مندرس و شتابزده به صورتی گستاخانه مورد توهینی بزرگ و آشکار قرار گرفته است و اعتراض به این عمل غیر انسانی و ضد حقوق بشری با تمسخر علنی و نیز با ضرب و شتم با باتوم، دستگیری، حبس و کشتارهای خیابانی پاسخ داده میشود.
آیا درخواست حق و عدالت، آزادی و بر گزاری یک انتخابات آزاد و سالم و بیطرفانه بر اساس ماده ٢١ اعلامیه جهانی حقوق بشر بر حکومتیان چنین ناگوار است که در ازای آن ملت ایران باید مورد آماج ضرب و شتم وحبس و کشتار قرار گیرند
ما معتقدیم که مسئولان مستبد متظاهر به دمکراسی هرگز نخواهند توانست با سوء استفاده از ابزار دمکراسی محملی برای مشروعیت بخشیدن به خود و یا وسیله ای برای سرکوب و ایجاد خفقان بتراشند زیرا که حق و عدالت، برابری و آزادی پرچمی همیشه افراشته است.
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران با اعتقاد راسخ به حقوق بشر، ضمن بحق دانستن کلیه مطالبات ملت ایران کشتار و اقدامات سرکوبگرانه دولت جمهوری اسلامی در ایران را محکوم نموده وهمراه ملت ایران خواهان همگامی تمامی سازمانهای حقوق بشری و وجدان های آگاه در این مطالبه است.
218 / 2009

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

بیست و هشتم خرداد 1388
جمعه 29 خرداد 1388

nasle-symorgh - مالزی - کوالالامپور
فکر کنم دیگه خودسون هم باور کردن این تو بمیری از اون تو بمیریا نیست.
به امید خداوند این فرعون زمانه همراه با دارو دستشون بدرک می رن...
سرنوشت هر قومی به دست همان قوم است.اگه ما بخواییم خدا هم با ماست.
جمعه 29 خرداد 1388

parvaz39 - آلمان - هامبورگ
با حرفهایی که خامنه ای تو نماز جمعه داره میزنه و هنوز هم ادامه داره برای چندمین بار دیکتاتور بودن این رژیم رو ثابت کرد. و نشون داد نه تنها اهمییتی به رأی مردم و سرنوشت کشور نمیده حتی به اون دین اسلامی که از اون دم میزنه که بهش اعتقاد داره هم اهمییتی نمیده. و درس عبرت تاریخ رو درک نکرده. و تو توهّماتی که برای خودش درست کرده هنوز غرق هست.
جمعه 29 خرداد 1388

ayapir - اتریش - وین
badram - ایران - تهران
zorro.ir - ایران - تهران
marzi35 - ایران - تبریز
دوستان همه هموطنان شما که دسترسی به شما ندارند(ممنوع الورود)با تمام وجود و با جان و دل حامی شما هستند و به وجود پاک و بزرگ شما افتخار میکنند.باید تا اخرین لحظه برای داشتن ایرانی ازاد و زیبا و سربلند از پا ننشینیم و هچنان با اطلاع رسانی اتحاد و سرسختی برای رسیدن به ازادی بجنگیم.سرکوب نهایی این حرکت دلیرانه یعنی استمرار سنگسار اعدام اعتیاد فساد و خودفروشی مردم بی بضاعت کتک شلاق خفقان واپسگرایی ظلم و ستم و...
پس همه با هم و همصدا فریاد میزنیم:مرگ بر دیکتاتور
سکوت یعنی خیانت به خون جوانانمان.
باورم نیست که در این دشت مردخیز برای یک نبرد دلیرانه مرد نیست.
جمعه 29 خرداد 1388

masoud_shastchy - ایران - تهران
ظاهرا مردم میخوان تصمیم بگیرن محصولاتی که در تلویزیون تبلیغ میشه رو تحریم کنند تا اینکه رسانه مثلا ملی به پخش واقعیات جامعه بپردازه نه به پخش دروغ .قراره تا اون زمان که رسانه دولتی به رسانه مردمی تبدیل بشه این تحریم ادامه داشته باشه .
جمعه 29 خرداد 1388

مزدا - کانادا - کانادا
همش دروغ و ریا .
جمعه 29 خرداد 1388

ghati - ایران - کرج
حداد نا عادل یار اصلی دجالان و کذابان و عاشقان قدرت که سالها به قدری سرت را در برابر دجال کبیر خم کردی که بلاخره لقمه بابرکت ریاست جمهوری را جلویت انداخت و تو آن را قاپیدی اگر به خودت رحم نمیکنی به این تن نحیف و پر از شهوت قدرت و موقعیت خود رحم کن که در قبر تا قیامت و حسابرسی باید بلرزد و دود از آتش فبرت بیرون بیاید تحظه ای بیندیش ببین کجا ایستاده ای و چه میکنی میدانی چرا امثال تو همچنان وفادارانه دم تکان میدهند و پاچه می لیسند چون به قدری بر خلاف مردم و در جهت مناغع صاحبان قدرت حرکت کردید که دیگر خداوند درب رحمت را به رویتان بسته است و لیاقت توبه و بازگشت و پیوستن به صف مردم نیستید کارکنان مردمی و حق خواه صدا و سیما اکنون بالاترین ریاضت و سختی را در کنار شما دد و دیوان متحنل میشوند آنها در خط مقدم جبهه حق در حال مبارزه اند و یاران حسینی ما مردم در برابر لشکر ابن زیاد و شمریان اما بدان امثال تو و دیگرانی مانند تو بد باختید شما ها خدارا به مقام و نزدیکی به صاحبان قدرت و ظلم و فساد و تقلب فروختید و چون اکثریت مردم ما خدایی هستند و خدا را در قلب خود حمل می کنند چون خدا را فروختید آنها را هم بالطبع فروختید چون خدا در جبهه حق است ختما می دانی که جبهه شیطان رهبرشان شیطان است و چون تو یک عمر با تعالیم شیطانی بزرگ شدی و رشد کردی چیزی از تعالیم خدایی نمی فهمی و شیطان دروغ زن متقلب کذاب را حق میدانی و ظالم خون ریزی که در برابر حق مردم آنها را تهدید می کمد که خونشان را خواهد ریخت را خدایی میدانی ننگ بر تو و امثال تو که تاذ آخرین قطره خون خود از شیطان دفاع می کنید و سر سپرده بدی و نفرت و حق الناس چه چیز ما حق و دروغ و تقلب و فریب و ستم از ما مردم دیدی که ما را بر حق نمی دانی چگونه است که متوجه نشدی که ما مردم یک جرعه آب را بی اذن و توجه حق نمی خوریم و اگر بدانیم که این
جرعه مورد رضایت حق نیست حاضریم مانند حسن و اصحایش از تشنگی جان دهیم اما بر خلاف خواست و رضایت او جرعه ای ننوشیم چگونه است که قلبتان تا این حد تاریک شده و بی ریشه اید چگونه است که آن همه نماز را لحظه ای در برابر او نخواندید و تنها بر نفس خود سجود و قعود آوردید
چه شد شما را که چنین محفرنانه به حق اندک و متاع ناچیز دنیا بسنده کردید و عقبی و خدا ی خود را فروختید چگونه تا این حد زهد کردید که عقبی را به هیچ گرفته و با متاع ناچیز دنیا عوض کردید ای وای بر شما که نداستنید که تا چه اندازه در این معامله بازنده شدید
ما مردم می دانستیم که شما از اصلی ترین ماموران حزب شیطان هستید اما چون با ترفند و حقه خواستید که مردم پاک و خدا جو را به خود بچسبانید ما مردم لحظه ای وجود پر از تعفن شما را در کنار خود قرار دادیم آنهم تنها به اسم نه حضور که شما را با این همه پلیدی و تاریکی حضور در نزد ما مردم را نرسد شما طاقت تحمل نور وجود ما مردم را ندارید شما خفاشانی هستید که در بیغوله ها و ویرانه ی دنیا جا خوش کردید به طوری که حاضرید باز هم بکشید تا این متاع ناچیز و حقیر دنیا را رها نکنید شما خفاشان شبکور و فراری از نور هستید به خوان کثیف خود که کاسه های خوراک در آن از خون دل مردم خدا جو پر شده است مشغول شوید و نانتان را در آن تریت کرده و به عیال و خانه مانه تان دهید
حق همواره بر باطل پیروز است چگونه هنوز این را نمی دانید و می خواهید تا آخر خباثت پیش بروید خداوند می فرماید ما برای طغیان و سر کشی آنها چنان مهری بر چشمها و گوشها یشان زده ایم که فهم حقایق نکنند و از درک آن عاجز باشند
جمعه 29 خرداد 1388

حامی موسوی - ایران - تبریز
به نظر من کارخانجات و فروشندگان و شرکتها و... نباید با صدا و سیما قرارداد تبلیغاتی ببندند یعنی هیچ پولی به صدا و سیما پرداخت نشود که صدا و سیما با پول مردم بر علیه مردم صحبت کند باید صدا و سیما را تحریم کرد من خودم از زمانی که رای مردم را دزدیدند و با بی شرمی در صدا و سیما دروغ های را سرهم کردند و گفتند از کالاهایی که در تلوزیون جمهوری اسلامی تبلیغ میشود استفاده نمی کنم و خیلی ها هم نظرشان همین است به نظر من بهترین راه تحریم صدا و سیما هست.
جمعه 29 خرداد 1388

mobina999 - سوپد - استکهلم
همه با هم و همصدا فریاد میزنیم:مرگ بر دیکتاتور
سکوت یعنی خیانت به خون جوانانمان
جمعه 29 خرداد 1388

sashi85 - ایران - تهران
این آقای ضرغامی رو باید گرفت از اونجا دار زد یه حروم زاده ایه که لنگه نداره اگرم لنگش پیدا بشه باید ببندنش به گاری
تنها راه موفقیت گرفتن اون صدا و سیمای لعنتیه
شنبه 30 خرداد 1388

davood44 - ایران - تهران
منظور اقای احمدی نژاد از خس و خاشاک ان عده اراذل و اوباش بودند که اوضاع را به هم ریختند نه مردم شریف ایران
یکشنبه 31 خرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.