شهید مطهری : زنده‌ کردن‌ لغات‌ فارسی‌ باستانی‌، برگشت‌ از تعالیم‌ قرآن‌ است‌

شهید مطهری : زنده‌ کردن‌ لغات‌ فارسی‌ باستانی‌، برگشت‌ از تعالیم‌ قرآن‌ است‌

باری‌! این‌ همه‌ سر و صدا و هیاهو و غوغائی‌ که‌ علیه‌ عرب‌ و حملۀ عرب‌ به‌ ایران‌ و تهمت‌ها و افتراءهائی‌ که‌ بسته‌اند و می‌بندند، راجع‌ به‌ عرب‌ نیست‌؛ راجع‌ به‌ اسلام‌ است‌. اینها قدرت‌ ندارند علناً به‌ اسلام‌ و قرآن‌ و رسول‌ خدا جسارت‌ کنند، در پوشش‌ عنوان‌ عرب‌ حمله‌ می‌کنند.

فرهنگ‌ ادبیّات‌ ایران‌ در زمان‌ استعمار پهلوی‌، در قالب‌ حفظ‌ آثار ملّی‌، با برانداختن‌ لغات‌ عربی‌ در هالۀ لغات‌ خارجی‌ مستقیماً بر نابودی‌ روح‌ اسلام‌ میکوشید. اینک‌ نیز در همان‌ خطّ و مرز در تلاش‌ است‌.

زبان‌ پهلوی‌ و لغات‌ نامأنوس‌ را بر شیوۀ أحمد کسروی‌ که‌ خود نیز از این‌ زمره‌ بود، از لابلای‌ لغات‌ و کتب‌ متروکه‌ بیرون‌ کشیده‌ و بجای‌ الفاظ‌ شیرین‌ و روان‌ و مأنوس‌ عربی‌ که‌ فعلاً در زبان‌ فارسی‌ جای‌ گرفته‌ و ملاحت‌ عجیبی‌ بدان‌ بخشیده‌ است‌ میگذارند.

در زمان‌ رضاخان‌ و پسرش‌ محمّد رضا پهلوی‌، در دربار، انجمن‌ و


ص 142

مؤسّسه‌ای‌ بود برای‌ این‌ امور که‌ با وزارت‌ معارف‌ و فرهنگ‌ رابطه‌ داشت‌؛ و برای‌ از بین‌ بردن‌ لغات‌ عربی‌ و فرهنگ‌ اسلام‌ نهایت‌ سعی‌ و کوشش‌ را داشتند. و در ادارۀ فرهنگستانی‌ که‌ پشت‌ مدرسۀ سپهسالار بود، برای‌ این‌ موضوع‌ مال‌های‌ ملّت‌ بیچاره‌ را می‌خوردند و می‌بردند.

نام‌ مسجد را دمرگاه‌، و قبرستان‌ را گورستان‌، و اجتماع‌ را گردهمائی‌، و جمعه‌ را آدینه‌، و وسائل‌ ارتباط‌ جمعی‌ را رسانه‌های‌ گروهی‌، و خصوصاً و مخصوصاً را ویژه‌، و جمع‌ و تفریق‌ و ضرب‌ و تقسیم‌ را افزایش‌ و کاهش‌ و زدن‌ و بخش‌، نهادند؛ و همچنین‌ سائر اصطلاحات‌ ریاضی‌ را، بطوریکه‌ بعضی‌ اوقات‌ خود معلّمان‌ گیج‌ می‌شدند و در ادای‌ مقصود فرو می‌ماندند. اینها همه‌ برای‌ دور کردن‌ مردم‌ از لغات‌ قرآن‌ است‌. برای‌ قطع‌ رابطه‌ و بریدن‌ با نهج‌ البلاغه‌ است‌. برای‌ عدم‌ آشنائی‌ مردم‌ به‌ جمعه‌ و جماعت‌ است‌. برای‌ بی‌خبر داشتن‌ ایشان‌ از این‌ معارف‌ اصیل‌ است‌


ص 143

برداشتن‌ «طاء» از کلمات‌ و بجای‌ آن‌ «تاء» نهادن‌، مانند تبدیل‌ کتابت‌ لفظ‌ طهران‌ به‌ تهران‌ روی‌ همین‌ زمینه‌ است‌؛ و همچنین‌ دربارۀ سائر حروف‌ عربی‌ مثل‌ ظ‌ و ص‌ و ض‌ و ع‌ و غ‌ و ث‌ و ذ.


ص 144

اگر تدریس‌ زبان‌ عربی‌ از دوران‌ طفولیّت‌ با کمال‌ آسانی‌ و سادگی‌، جزءِ برنامۀ اطفال‌ باشد و همینطور بتدریج‌ پیش‌ آید، در دوران‌ دانشگاه‌ جوانان‌ ما بخوبی‌ از عهدۀ خواندن‌ و نوشتن‌ و تکلّم‌ آن‌ بر می‌آیند؛ و مراجعه‌ به‌ فرهنگ‌ عظیم‌ تاریخ‌ و حدیث‌ و فقه‌ و تفسیر می‌نمایند و سرشار از عرفان‌ میگردند.

امّا بر عکس‌ زبان‌ عربی‌ را در دوره‌های‌ بالا قرارداده‌اند، آنهم‌ با اسلوبی‌ غیر صحیح‌ و مشکل‌ که‌ نه‌ معلّم‌ می‌فهمد نه‌ شاگرد. بالاخصّ میخواهند شاگردان‌ را خسته‌ و زده‌ کنند. آنوقت‌ برای‌ ریاضیّات‌ از جبر و حساب‌ استدلالی‌ و فیزیک‌ و شیمی‌ در نمرۀ امتحانی‌ ضریب‌ میگذارند؛ و برای‌ عربی‌ نه‌ تنها ضریب‌ نمی‌گذارند، آنقدر آنرا بدون‌ اهمّیّت‌ و در درجۀ پست‌ میگذارند که‌ وجود و عدمش‌ مساوی‌ می‌باشد.

بالنّتیجه‌ جوان‌ دانشگاهی‌ که‌ قرآن‌ نمی‌تواند بخواند بجای‌ خود، اصلاً نوشتن‌ را بلد نیست‌؛ و در نامه‌ برای‌ پدرش‌ از آمریکا می‌نویسد: من‌ طَب کرده‌ام‌(تب‌).

روابط‌ جوانان‌ را از علم‌ و قرآن‌ بریدند؛ و در سنّ کودکی‌ برای‌ تحصیل‌ به‌ خارج‌، یعنی‌ کشور کفر فرستادند. طفلی‌ که‌ هنوز باید در دامان‌ مادر پرورش‌ یابد، و سخن‌ گفتن‌ به‌ پارسی‌ و مخارج‌ و لهجۀ حروف‌ آنرا خوب‌ یاد نگرفته‌ است‌، به‌ او زبان‌ انگلیسی‌ یاد دادند؛ و بدین‌ کار غلط‌ مباهات‌ هم‌ مینمودند.

یکروز جوانی‌ زیبا در مسجد قائم‌ بنزد من‌ آمد و از مسائل‌ نماز و وضوء و غسل‌ و تیمّم‌ می‌خواست‌ بپرسد. این‌ جوان‌ حرف‌ زدن‌ را بلد نبود، و مثل‌ خارجیهائی‌ که‌ بخواهند فارسی‌ سخن‌ گویند، شُل‌ و بی‌مزه‌ حرف‌ می‌زد.

میگفت‌: من‌ دکتر شده‌ام‌؛ از کودکی‌ مرا به‌ خارج‌ فرستاده‌اند، حالا برگشته‌ام‌. در اسلام‌ تحقیقات‌ کرده‌ام‌ و آنرا دین‌ صحیح‌ دانسته‌ام‌، و اینک‌ میخواهم‌ مسائل‌ خود را یاد بگیرم‌.


ص 145

خوب‌ توجّه‌ دارید مطلب‌ از چه‌ قرار است‌؟!

فردوسی گرایی

اینهمه‌ سر و صدا برای‌ عظمت‌ فردوسی‌، و جشنواره‌ و هزاره‌ و ساختن‌ مقبره‌، و دعوت‌ خارجیان‌ از تمام‌ کشورها برای‌ احیاءِ شاهنامه‌، و تجلیل‌ و تکریم‌ از این‌ مرد خاسر زیان‌ بردۀ تهیدست‌ برای‌ چیست‌؟!

برای‌ آنست‌ که‌ در برابر لغت‌ قرآن‌ و زبان‌ عرب‌ که‌ زبان‌ اسلام‌ و زبان‌ رسول‌ الله‌ است‌، سی‌سال‌ عمر خود را به‌ عشق‌ دینارهای‌ سلطان‌ محمود غزنوی‌ به‌ باد داده‌ و شاهنامۀ افسانه‌ای‌ را گرد آورده‌ است‌.

نزول‌ سورۀ تکاثر، برای‌ از بین‌ بردن‌ افتخار به‌ موهومات‌ ملّی‌گرائی‌ است‌

قرآن‌ فاتحۀ مباهات‌ و فخریّۀ به‌ استخوانهای‌ پوسیدۀ نیاکان‌ را خوانده‌ است‌؛ و با نزول‌ سورۀ أَلْهَیٰکُمُ التَّکَاثُرُ * حَتَّی‌' زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ [157] دیگر کدام‌ مرد عاقلی‌ است‌ که‌ به‌ اوهام‌ و موهومات‌ بگرود، و به‌ نام‌ و اعتبار پدران‌ مرده‌ و


ص 146

عظام‌ پوسیدۀ آنها در میان‌ قبرها خوشدل‌ گردد؟ او با گامهای‌ قویم‌ خویشتن‌ خود در راه‌ افتخار و شرف‌ میکوشد.

بازگشت به فهرست

تبلیغات‌ برای‌ فردوسی‌ و شاهنامه‌، تبلیغات‌ علیه‌ اسلام‌ است‌

فردوسی‌ با شاهنامۀ افسانه‌ای‌ خود که‌ کتاب‌ شعر (یعنی‌ تخیّلات‌ و پندارهای‌ شاعرانه‌) است‌ خواست‌ باطلی‌ را در مقابل‌ قرآن‌ عَلم‌ کند؛ و موهومی‌ را در برابر یقین‌ بر سر پا دارد. خداوند وی‌ را به‌ جزای‌ خودش‌ در دنیا رسانید، و از عاقبتش‌ در آخرت‌ خبر نداریم‌. خودش‌ می‌گوید:

بسی‌ رنج‌ بردم‌ در این‌ سال‌ سی        ‌ عجم‌ زنده‌ کردم‌ بدین‌ پارسی‌

چو از دست‌ دادند گنج‌                         مرا نبد حاصلی‌ دسترنج‌ مرا

ما در زمان‌ خود هر کس‌ را دیدیم‌ که‌ خواست‌ عجم‌ را در برابر اسلام‌ عَلم‌ کند، و لغت‌ پارسی‌ را در برابر قرآن‌ بنهد، با ذلّت‌ و مسکنتی‌ عجیب‌ جان‌ داده‌ است‌. فَاعْتَبِرُوا یَـٰٓأُولِی‌ الابْصَـٰرِ

کلامی از علی دشتی

درست‌ بخاطر دارم‌ در حدود سی‌ سال‌ قبل‌ مجلّه‌ای‌ از مجلاّت‌ «راهنمای‌ کتاب‌» مطالعه‌ مینمودم‌ که‌ در آن‌ مقاله‌ای‌ از علی‌ دشتی‌ راجع‌ به‌ فردوسی‌ و مقام‌ و منزلت‌ او نوشته‌ بود. در این‌ مقاله‌ این‌ مرد با شیطنت‌ مرموزی‌ دشمنی‌ خود را با اسلام‌ نشان‌ میداد.

این‌ مقاله‌ دربارۀ فردوسی‌ و شاهنامه‌ بود. و بدین‌ قسم‌ مطلب‌ را برداشت‌کرده‌ بود که‌ ملخّصش‌ را ذکر میکنیم‌:

بسیاری‌ از افراد دربارۀ فردوسی‌ و تدوین‌ شاهنامه‌ سخن‌ گفته‌اند، ولیکن‌ من‌ می‌خواهم‌ در اینجا پرده‌ای‌ را از این‌ امر برای‌ دانشجویان‌ و اهل‌ اطّلاع‌ بردارم‌. این‌ مطلب‌ سالیان‌ دراز است‌ که‌ در ذهن‌ من‌ خلجان‌ دارد، ولی‌ بواسطۀ موانعی‌ نمی‌توانستم‌ ابراز کنم‌؛ و اینک‌ موقع‌ آن‌ رسیده‌ که‌ آنرا به‌ جوانان‌ و محصّلین‌ و ارباب‌ فضل‌ تقدیم‌ دارم‌.

و آن‌ نکته‌ اینست‌ که‌: کشور ایران‌ در ازمنۀ متمادیه‌ مورد حملات‌ و هجوم


ص 147

‌ اقوام‌ اجنبی‌ قرار گرفته‌، و ثروت‌ و آبادانی‌ و کتابخانه‌ و تمام‌ آثار ملّی‌ آن‌ بباد رفته‌ است‌، همچون‌ فتنۀ مغولان‌ و غیرهم‌؛ ولی‌ هیچیک‌ از این‌ حملات‌ مانند حملۀ عرب‌ زیانبخش‌ نبود. زیرا آن‌ حملات‌ فقط‌ منوط‌ به‌ امور نظامی‌ بوده‌ و تخریب‌ و غارت‌ و فسادی‌ را که‌ در پی‌ داشته‌ است‌ پس‌ از مدّتی‌ ترمیم‌، و مبدّل‌ به‌ صلاح‌ و آبادانی‌ گردیده‌ است‌.

امّا حملۀ عرب‌ توأم‌ با خوی‌ تفاخرجوئی‌، و دیانت‌ و تعلیم‌ و تربیت‌ آنها بوده‌؛ و لذا در نفوس‌ مردم‌ جای‌ گرفته‌ و ریشه‌ دوانیده‌ بود. و معلوم‌ است‌ که‌ با اصلاح‌ و آبادانی‌ خارجی‌ نمیتوان‌ نفوس‌ و قلوب‌ را اصلاح‌ نمود.

این‌ ببود تا فردوسی‌ با تدوین‌ شاهنامۀ خود در مقابل‌ عرب‌، نشان‌ داد که‌ اصالت‌ و ملّیّت‌ ایرانی‌ است‌ که‌ می‌تواند در برابر آنها بایستد. او با احیای‌ زبان‌ پارسی‌، و این‌ کتاب‌ نفیس‌ خود از آثار نیاکان‌ و ملّیّت‌ آنها پرده‌ برداشت‌ و ایران‌ و ایرانی‌ را زنده‌ و جاوید کرد.

از اینجهت‌ است‌ که‌ خدمت‌ فردوسی‌ بر این‌ آب‌ و خاک‌ از همه‌ بیشتر و شایان‌ تقدیر و تحسینی‌ است‌ که‌ احدی‌ از شعرای‌ ما بدین‌ مقدار و پایه‌ نرسیده‌اند. (این‌ بود ملخّص‌ بیانات‌ ایشان‌ در آن‌ مجلّه‌).


ص 148 ادلمه پاورقی تا ص 150


ص 151

حقیر در بعضی‌ از رساله‌های‌ دکتر علی‌ أکبر شهابی‌ خواندم‌ که‌: کتاب‌ «بیست‌ و سه‌ سال‌» که‌ علیه‌ رسول‌ خدا و اسلام‌ و قرآن‌ با تهمت‌ها و دروغها و شیّادیها و حقّه‌ بازیها و کَتم‌ حقائق‌ و افترائات‌ تألیف‌ شده‌، و بدون‌ نام‌ و امضای‌ مؤلّف‌ در زمان‌ طاغوت‌ منتشر شده‌ بود، نویسندۀ آن‌ علی‌ دشتی‌، با همکاری‌ بعضی‌ از مارکسیست‌های‌ بین‌المللی‌ می‌باشد. [159]


ص 152

استعمار، جهاد اسلام‌ را همچون‌ حملۀ إسکندر و مغول‌ ارائه‌ میدهد

اینها دشمنان‌ خود فروختۀ استعمارند که‌ از قدیم‌الایّام‌ مُهر رقّیّت‌ و بندگی‌ کفر را بر پیشانی‌ خود زده‌، و عمری‌ را علیه‌ اسلام‌ و قرآن‌ و شرف‌ و ملّیّت‌ در برابر بهای‌ بخس‌ ورق‌های‌ دنیوی‌ گذرانده‌، و هویّت‌ و پرونده‌شان‌ برای‌ مردم‌ بیدار جای‌ شبهه‌ نیست‌.

آخر کدام‌ دشمن‌ ناجوانمردی‌ است‌ که‌ نهضت‌ اسلام‌ را در ردیف‌ حملۀ إسکندر و مغول‌ قرار دهد؟!

ایرانیان‌ فکور و اصیل‌ با آغوش‌ باز اسلام‌ را پذیرفتند، و با تدبّر و تفکّر در طول‌ دو قرن‌ به‌ تدریج‌ بدون‌ هیچ‌ عمل‌ جابرانه‌ای‌ اسلام‌ آوردند. و تا زمانی‌ که‌ به‌ دین‌ زردشت‌ بودند، در پناه‌ اسلام‌ بودند و اسلام‌ با آنها معاملۀ اهل‌ کتاب‌ مینمود. از آنها در عوض‌ خمس‌ و زکوة‌، جزیه‌ میگرفت‌ و آنان‌ را در امور عبادی‌ خود آزاد می‌گذارد. آتشکده‌های‌ آنان‌ تا قرن‌ سوّم‌ و چهارم‌ روشن‌ بود. چون‌ اهل‌ کتاب‌ بودند، بدون‌ هیچ‌ ناراحتی‌ در پناه‌ امن‌ و امان‌ اسلام‌ جان‌ و مال‌ و عِرض‌ و ناموسشان‌ محفوظ‌ بود.

إدوارد بُرون‌ در مواضعی‌ از کتاب‌ خود اقرار میکند که‌: ایرانیان‌ اسلام‌ را به‌ رغبت‌ پذیرفتند. او میگوید:

تحقیق‌ دربارۀ غلبۀ تدریجی‌ آئین‌ اسلام‌ بر کیش‌ زردشت‌ مشکلتر از تحقیق‌ دربارۀ استیلاءِ ارضی‌ عرب‌ بر مستملکات‌ ساسانیان‌ است‌.

چه‌ بسا تصوّر کنند، جنگجویان‌ اسلام‌ اقوام‌ و ممالک‌ مفتوحه‌ را در


ص 153

انتخاب‌ یکی‌ از دو راه‌ مخیّر میساختند: اوّل‌ قرآن‌، دوّم‌ شمشیر. ولی‌ این‌ تصوّر صحیح‌ نیست‌؛ زیرا گبر و ترسا و یهود اجازه‌ داشتند آئین‌ خود را نگهدارند، و فقط‌ مجبور به‌ دادن‌ جزیه‌ بودند.

و این‌ ترتیب‌ کاملاً عادلانه‌ بود؛ زیرا اتباع‌ غیر مُسلم‌ خلفا از شرکت‌ در غزوات‌ و دادن‌ خمس‌ و زکوة‌ که‌ بر امّت‌ پیامبر فرض‌ بود معافیّت‌ داشتند. 

ایرانیان‌ می‌دیدند که‌ سربازان‌ اسلام‌ مردمی‌ صادق‌ و امین‌، و از روی‌ هدفهای‌ روشن‌ و ایمان‌ و اعتقاد کاملشان‌ به‌ رسالت‌ تاریخی‌شان‌، و اطمینان‌ کامل‌ به‌ صحّت‌ هدف‌ و مأموریّت‌، اعمّ از اینکه‌ بکشند یا کشته‌ شوند، و اعتقاد عمیقشان‌ به‌ خداوند واحد و روز جزا جنگ‌ می‌کنند.

فداکاریها و جانبازیها، و گفتگوها و سخنانی‌ که‌ از آنان‌ در آن‌ اوقات‌ باقیمانده‌ و در تواریخ‌ مضبوط‌ است‌، نشان‌ میدهد که‌: ایمان‌ آنها به‌ خدا و قیامت‌ و صدق‌ رسالت‌ حضرت‌ رسول‌ اکرم‌ صلّی‌ الله‌ علیه‌ و آله‌ و سلّم‌، و ایمان‌ به‌ مأموریّت‌ و رسالتشان‌ در حدّ اعلا بوده‌ است‌.

آنان‌ معتقد بودند که‌ جز خداوند واحد را نباید پرستش‌ کرد، و هر ملّتی‌ را که‌ به‌ هر شکل‌ و صورت‌ غیر خداوند یگانه‌ را عبادت‌ میکنند باید نجات‌ داد؛ و این‌ جهادشان‌ برای‌ نجات‌ و رهائی‌ ایرانیان‌ در بند بستۀ خرافات‌ و اباطیل‌ است‌.

به‌ علاوه‌ برای‌ خودشان‌ رسالتی‌ را قائل‌ بودند که‌ عدل‌ را برقرار کنند، و طبقات‌ مظلوم‌ را از چنگ‌ ستمگران‌ رها سازند.

سخنانی‌ که‌ در مواقع‌ مختلف‌ در مقام‌ تشریح‌ هدفهای‌ خود بیان‌ کرده‌اند، نشان‌ میدهد که‌: صد در صد آگاهانه‌ و خبیرانه‌ قدم‌ برمیداشته‌اند، و هدف‌ مشخّص‌ و معیّنی‌ داشته‌اند؛ و به‌ تمام‌ معنی‌الکلمه‌ نهضت‌ عظیم‌ و انقلاب‌


ص 154

شکوهمندی‌ را رهبری‌ مینموده‌اند.

اینها را ایرانیان‌ می‌دیدند و می‌شنیدند، و فریفته‌ و جان‌ باخته‌ می‌شدند، و از طوع‌ و رغبت‌ ایمان‌ می‌آوردند. حالا شما ببینید: در انتشار این‌ شایعه‌ در کتابهای‌ درسی‌ محصّلین‌ توسّط‌ همین‌ افراد معلوم‌الهویّه‌ نظیر دشتی‌ها و دکترهائی‌ که‌ در دانشسرا و تربیت‌ معلّم‌ تدریس‌ می‌کردند، و همگی‌ صدای‌ گلویشان‌ از حلقوم‌ استعمار بلند بود و همه‌ میکوشیدند تا جهاد مقدّس‌ سربازان‌ اسلام‌ را همچون‌ حملۀ چنگیز و هلاگو و افاغنه‌ و إسکندر قرار دهند، چقدر بی‌انصافی‌ و بی‌شرفی‌ کرده‌اند؟!

بالجمله‌ روح‌ ضدّ عربی‌ مدّتی‌ است‌ در مدارس‌ ما به‌ شاگردان‌ تحمیل‌ می‌شود (از برداشتن‌ لغات‌ شیرین‌ و ملیح‌ عربی‌ و گذاردن‌ الفاظ‌ غیر مأنوس‌ فارسی‌، مانند نوشتجات‌ کسروی‌) و این‌ خطّ مشی‌ درست‌ در راه‌ و هدف‌ استعمار است‌.

ابراهیم‌ پورداود که‌ به‌ قول‌ مرحوم‌ قزوینی‌ با عرب‌ و هرچه‌ از ناحیۀ عرب‌ است‌ دشمن‌ است‌،دکتر محمّد معین‌ را تحت‌ تأثیر خود قرار داده‌، تا برای‌ احیای‌ آئین‌ و آداب‌ زردشتی‌ و سنن‌ جاهلی‌ آن‌ کتاب‌ بنویسد و لغات‌ مَزْدیسْنا را در ادبیّات‌ فارسی‌ شرح‌ دهد؛ و منظور، اندیشۀ مزدیسنائی‌ در ادب‌ فارسی‌ است‌.

ولی‌ هدف‌ اصلی‌ کتاب‌ را آقای‌ إبراهیم‌ پورداود که‌ استاد راهنمای‌ ایشان‌ بوده‌، و در آن‌ وقت‌ دکتر معین‌ تحت‌ نفوذ شدید ایشان‌ بوده‌اند، در مقدّمۀ کتاب‌


ص 155

بیان‌ کرده‌ است‌.

و آن‌ اینکه‌: روح‌ ایرانی‌ در طول‌ تاریخ‌ چند هزار سالۀ خود حتّی‌ در دورۀ اسلام‌، همان‌ روح‌ مزدیسنائی‌ است‌؛ و هیچ‌ عاملی‌ نتوانسته‌ است‌ این‌ روح‌ را تحت‌ تأثیر نفوذ خود قرار دهد. برعکس‌، این‌ روح‌ آنرا تحت‌ تأثیر و نفوذ خود قرار داده‌ است‌. مثلاً:

دینی‌ که‌ از فاتحین‌ عرب‌ به‌ ایرانیان‌ رسید، در اینجا رنگ‌ و روی‌ ایرانی‌ گرفته‌ تشیّع‌ خوانده‌ شد؛ و از مذاهب‌ اهل‌ سنّت‌ (که‌ به‌ عقیدۀ پورداود، اسلام‌ واقعی‌ همان‌ است‌) امتیاز یافت‌.

در اینجا می‌بینیم‌ سخن‌ از اسلام‌ و محمّد و قرآن‌ نیست‌، سخن‌ از فاتحین‌ عرب‌ است‌. و منظور و مقصود شبهه‌دار کردن‌ اذهان‌ جوانان‌ ساده‌لوح‌، و خراب‌ کردن‌ ایمان‌ و استواری‌ آنهاست‌.

هدف‌ استعمار آنستکه‌ از راه‌ فرهنگ‌ و ادبیّات‌، سطح‌ علمی‌ قرآن‌ را در اذهان پائین‌ آورد

معلوم‌ است‌ کسی‌ زردشتی‌ نمی‌شود، ولیکن‌ در ایمان‌ و استواریش‌ به‌ اسلام‌، و در جهادش‌ فتور پدید می‌آید. و همین‌ است‌ منظور و هدف‌ کفر از دست‌ پروردن‌ امثال‌ پورداودها و دکتر معین‌ها، که‌ از راه‌ فرهنگ‌ و ادبیّات‌، سطح‌ علمی‌ قرآن‌ را در اذهان‌ پائین‌ آورند؛ و با توجّه‌ به‌ لغات‌ و ادب‌ مزدیسنای‌ مرده‌ و کهن‌، اذهان‌ جوانان‌ را بخود مشغول‌ دارند؛ و از ماءِ معین‌ قرآن‌ و لغات‌ آن‌ و تفسیر و بالاخره‌ قدم‌ نهادن‌ عملی‌ و مشی‌ فعلی‌ در راه‌ و روش‌ آن‌ بازدارند.

منبع : کتاب نور ملکوت قران

shanul - المان - هامبورگ
این مطهری با اینگونه حرفاش تازه مورد احترام ایرانیها هم هست این اقا دشمن ایران و ایرانی بوده اگر نبوده پس شما پیدا کنید دشمن را !!!!!!!
فرهنگ اسلام تضمین بقای زندگی این اخوندها هست نون از این اسلام می خورند اینها که دکان خودشان را خراب نمی کنند برای ازادی ایران از جهل و خواری!!! اصولان برای اخوندها منافع شخصی خودشان مهم هست در مقابل
پیشرفت و ترقی کشور چون امثال اینگونه اقایان جزوه مسئولان کشور بودند و
هستند!
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن


مجموعه قوانین زردشت در اصطلاح اوستا ،بنام وندیداد موسوم است این واژه از سه لفظ سانسکریت ترکیب یافته یکی "وی" یا "ویگ" به معنی ضد یا دشمن ،دوم "دئو"به معنی دیو وعفریت وسوم "دا " یا "داتم" به معنی قانون ، این سه لفظ مجموعا به عبارت "وی دوه داتم " یا "وندیداد" به معنی "قانون ضد دیو "میباشد .

این کتاب شامل 22 فصل است که به مباحثی مانند آداب طهارت ، کیفرها وشریعت زرتشتیان می پردازد . که در ذیل به بخشی از آن اشاره مینماییم .

· قطعه زمینی که در آن سگ یا انسان بمیرد باید به مدت یک سال بی کشت ومحصول بماند /وندیداد/فصل 6

· برج خاموش یا دخمه جایست که اجساد را برهنه میکنند در آنجا طولی نمی کشد که کفتار جز استخوان ،چیزی از جسد را باقی نمی گذارند ( تا دهه 1340 این روش توسط زرتشتیان ایران انجام می شده است )وندیداد/فصل هفتم /72

· اگر زن کودک مرده بدنیا آورد نخستین خوراک این زن ادرار گاو آمیخته با خاکستر است که آن زن باید سه یا شش یا نه فروبرد وبلع نماید وندیداد/ فصل هفتم /65و66

· اگر مردی روی جسد مرده پوشاک بافته شده از نخ یا پوست بیاندازد بقدری که تمام بدن وی را مانند لباس کامل بپوشاند 2000 ضربه تازیانه سزاوار است وندیداد/فصل هشتم /
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن
خدا از این ابراهیم پورداوود، آخوند زاده ناخلف نگذره که زرتشتیگری رو این مردک تو ایران به پا کرد این زرتشتیا یه خورده جون گرفتن والا هر و از بر تشخیص نمی دادن. الحمد لله به برکت اسلام اینجون کندنا برای احیای یک دین موهوم تا حالا راه به جایی نبرده و تا ابد نخواهد برد.
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

ertavaa - امریکا - میشیگان
اگر اینگونه باشد پس احتیاجی به زبان های متفاوت نیست و همه باید به یک زبان صحبت کنند اختلاف زبان ها برای شناخت اقوام از یکدیگر است و نه برگشت از تعالیم قران
با ترجمه قران می توان تعالیم قران رو شناسوند همونطور که قران به زبانهای متفاوتی مثل فارسی انگلیسی فرانسوی و... ترجمه شده است
قدرت قران بیشتر از ان است که با این چیزها از بین برود ادبیات ایران باستان بخشی از هویت ماست و زنده کردنش برای ما بسیار مفیده و از دزدی آثارمون مثل مولانا و شاهنامه جلگیری میشه هر چند که الان بعضی از آثار دزدیده شده
البته من عین عبارت
"زنده‌ کردن‌ لغات‌ فارسی‌ باستانی‌، برگشت‌ از تعالیم‌ قرآن‌ است"
رو در متن موجود پیدا نکردم
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

vanaki - بلجیک - بروکسل
مرگ بر متحجرین وطن فروش.کتب و علم این اقایان جائی جز فاضلاب ندارد
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
آخوند نجس وقتی از «فردوسی» سخن گفتی، مسواک زده بودی یا بوی تعفن دهان کثیفت نام شاهنامه را ملوث کرد؟
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

aynaza - ایران - تبریز
مغز کپک زده چیزی غیر از این نمی تواند بیندیشد...منظورش این بوده که عرب یعنی اسلام....واقعا شرم آوره..کسی که اسمش رو میگذارند متفکر...
فکر نمی کنم کوچکترین اثری از مخ تو کله این قبیل آدمها باشه....شایدم هست و آکبنده...فکر می کنم دوران دوم زمین شناسی هم همچین آدمهایی به خودشون ندیدند...
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
خوبه این اشغال به گور رفت
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

ostajloo - ایران - نهرخلج
از تبلیغات‌ برای‌ فردوسی‌ و شاهنامه‌، چه عاید ملت میشود. البته دو دستگی و نقاق ایجاد کرده. فردوسی ضد زن نیز بوده
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

yunes53 - ایران - تبریز
فکر کنم بحث داغی راه بیفته/!!/ ولی تو دعوای فارس و عرب من یکی بی طرفم/! ولی خدایش از ادبیات (اشعار) غنی!! فارسی / لغات عربی و وزن عروض رو کم کنیم باقیمانده 90٪ شاهنامه خواهد بود!!
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

ali-vienna - اتریش - وین
اتفاقاً قصد ما هم که داریم یاد میگیریم همینه!
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

TAAT - ایران - اردبیل
اشکال افکار انحرافی امثال مطهری این بود که فکر میکردند،منظور خدا در قرآن از پیروی نکردن ابراهیم از تاریخ بدپرستی اجدادش به معنی نفی کارهای شایسته و اردبیات و فرهنگ مادری بوده و اسلام با تحقیر شکوه ملتها در کار برای فرهنگشان ،قصد تولد پدیده جدیدی را داشته است.در حالیکه منظور اسلام عدم تعصب بر عقاید باطل بود نه علوم و فرهنگها و تجربیات و زبان مادری ملتها.حتی قرآن (مثل سایر ادیان)برعکس، خواهان آموختن آنها و انتقال به نسلهای آینده بود.در ایران باستان هر چیز نکوهیده ای مانند طبقه بندی کردن اجباری و مادام العمر افراد جامعه به دهقانان و پیشه وران و روحانیون و شاهان و ... که به مزاق امثال کاوه آهنگر نکوهیده می آمد با شعار برابری و برادری اسلام اصلاح میشد و در کنار آن فرهنگ پهلوانی و جوانمری دلیران شاهنامه ،باید با ستایش به نسلهای آینده منتقل میگردید.این اوّلین بار نبود که ملاهای متحجر و کج اندیش ایرانی که در دوران تاریکی ایران پا به عرصه میگذاشتند با تفسیرهای کوته بینانه و ناشایست از احکام دین ،عزت ملی ایرانیان را که برای هر کشور و ملتی درحکم فونداسیون یک بنا را دارد،با حماقتهای خود تخریب میکردند و ایران را ندانسته با چنین حماقتهائی چون فرشته زیبای لخت در اختیار جاسوسان و وطنفروشان و بیگانگان قرار میدادند. با آغاز عصر اینترنت و کامپیوتر و شروع با شکوه عصر فضا و ارتباطات،ایرانی هایی که در دنیا میگردند،تازه متوجه شده اند که طی این سالها چه کُلاه گُشادی سَرشان رفته است.هر چند تُفاله های چنین تفکرات ارتجاعی و ابلهانه با روی کار آمدن یک حکومت مذهبی متعصب در ایران مثل سریش بر سرنوشت توده های عوام چسبیده اند و جدا کردن آنها و ایجاد هوای تازه نیازمند گذشت زمان طولانی تری خواهد بود،با وجود آن از روزنه ای که چهره آینده ایران درآن پیداست،خورشیدایرانیان همچون هزاران سال پیش چون نگینی زیبا،میدرخشد و آینده بسیار زییبائی را نوید میدهد.
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

sooren - انگلیس - منچستر
در ستایش از فردوسی :{ای تازه و محکم ز تو بنیاد سخن .... هرگز نکند چون تو کسی یاد سخن } ---{ فردوس مقام بادت ای فردوسی..... انصاف که نیک داده ای داد سخن }
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

sooren - انگلیس - منچستر
در باب چهارم "فصل ششم " از کتاب حلیه المتقین "نوشته شده است :حضرت رسول چون اراده جنگ داشتندبا زنان خود مشورت میکردند"و انچه ایشان میگفتند خلاف ان را عمل می کردندو فرموده اند که هر که اطاعت زن خود کند خدا او را سرنگون در جهنم اندازد.
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

sooren - انگلیس - منچستر
چند سطر از کتاب بزرگ شیعیان حلیه المتقین"نوشته محمد باقر مجلسی:{به سند موثق از حضرت صادق منقول است که سرمه بکشید که دهان را شیرین میکند و کمک میکند بر طول دادن سجود و قوت جماع را زیاد میکند(باب دوم فصل نهم)}-------- {حضرت امام موسی کاظم فرمود : که بول شتر نافع تر از شیر ان است(باب سوم فصل هفتم)}
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
yeknafaronim - آلمان - کلن
باز این مامولک اسلامی برای تطهیر اسلامش زردشت را زیر سوال برد ./از 4 قسمت اوستا تنها///گاتاها 17 سروده/// از زردشت و 3 قسمت دیگر مربوط به ملایان زردشتی است.... البته برای مزدوران اسلام چون تو بیفایده... اخوند جنایتکار و ضد ایرانی به امامانش پیوست و از شر و وجود نحسش اسوده شدیم.مطهری یکی از مارمولکهای وحشتناک اسلام بود.
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

sooren - انگلیس - منچستر
با درود به همه اندیشمندان عرب ستیز چون کسروی و دشتی و......../ سر سلسله خرد گرایی در یکی دو قرن گذشته نخست فتحعلی اخوند زاده و سپس میرزا اقا خان کرمانی بود " او میگوید :هر شاخه از درخت اخلاق زشت ایرانیان را که دست میزنی "ریشه او کاشته تخم عرب و دست پرورده عرب است .جمیع رذایل و عادات ایرانیان یا امانت ملت عرب و یا اثر تاخت و تازهایی است که در ایران واقع شده است.{ مدرک ان هم میتواند سنگ نبشته های باستانی ایران و واژه هایی است که از ان دوران برای ما مانده است که حتی یک واژه دشنام در ان یافت نمیشود.
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

kourosh8 - ایران - ایران
بیچاره از ان شدیم ای وای که داد اتشکده جای خود به سقاخانهایرانبمای
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

shad - فرانسه - نیس
اسلام به همه فرهنگهای متمدن گند زد. گواهش هم امثال مطهری و خمینی و سایر اوباشان اسلام زده که افکار متعفنشان باعث بیماری جامعه شده. اسلام سرطان علاج ناپذیریست.
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

shima87 - فرانسه - پاریس
yeknafaronim - آلمان - کلن

اون دهنت را ببندی فکر کنم بهتر باشه تو برو برای اون عربها دخترهای فراری را دسته دسته هدیه کن این معنای غیرت و فرهنگ عرب وحشی است که به شما اخوند زاده های دزد هدیه داده شده .نظرت درباره رساله ای که اگه زمین لرزه بیاد دو طبقه خراب بشه یک پسری بیفته رو عمه اش و عمه اش از این افتادن حامله بشه ...مرد.. تو برو اون قوانین اسلامی کث..ت را درست کن از زرتشت نمی خواد حرف بزنی در حد و اندازه اش نیستی
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

sharoor - ایران - تهران
این اخوند دجال همان مردکی است که میگفت چهارشنبه سوری جشن الاغها و اجداد الاغ ایرانیان است . همتون از دم یه کرباسید عرب مالیده ها . به امید ازادی ایران زمین
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

kamyar_p2007 - ایران - اصفهان مریوان
جواب نا مه عمر به خسرو پرویز

نامه عمر به یزدگرد سوم ساسانی و پاسخ یزدگرد به آن
- یک سند تاریخی
ایران ما - آنچه برای آگاهی هم وطنان ارجمند ایرانی در ذیل می آید متن ترجمه نامه عمر خلیفه دوم به یزدگرد سوم ساسانی و
پاسخ یزدگرد به عمر می باشد. نسخه اصلی این نامه ها در موزه لندن نگهداری می شود. زمان نگاشته شدن این نامه ها مربوط می
شود به پس از جنگ قادسیه و پیش از جنگ نهاوند که حدوداً چهار ماه به طول انجامید .

از شاه شاهان، شاه پارس، شاه سرزمینهای پرشمار، شاه آریایی ها و غیر آریایی ها، شاه
پارسیان و نژادهای دیگر از جمله عربها، شاه فرمانروایی پارس، یزدگرد سوم ساسانی به
عمربن الخطاب خلیفه تازیان ( لقبی که پارسیان به عربها می دهند به معنی سگ شکاری )
به نام اهورا مزدا آفریننده زندگی و خرد
تو در نامه ات نوشته ای می خواهی ما را به راه راست هدایت کنی، به راه خدای راستینت، الله اکبر،
بدون اینکه هیچگونه آگاهی داشته باشی که ما که هستیم و چه را می پرستیم.
این بسیار شگفت انگیز است که تو لقب فرمانروای عربها را برای خودت غصب کرده ای. آگاهی و
دانش تو نسبت به امور دنیا به همان اندازه عربهای پست و مزخرف گو و سرگردان در بیابانهای
عربستان و انسانهای عقب مانده بیابان گرد است.
مردک، تو به من پیشنهاد می کنی که خداوند یکتا را بپرستم در حالیکه نمی دانی هزاران سال است
که ایرانیان خداوند یکتا را می پرستند و روزی پنج بار به درگاه او نماز می خوانند. هزاران سال
است که در ایران، سرزمین فرهنگ و هنر این رویه زندگی روزمره ماست.
زمانیکه ما داشتیم مهربانی و کردار نیک را در جهان می پروراندیم و پرچم پندار نیک، گفتار نیک،
کردار نیک را در دستهایمان به اهتزاز درمی آوردیم تو و پدران تو داشتند سوسمار میخوردند و
دخترانتان را زنده بگور می کردید.
شما تازیان که دم از الله می زنید برای آفریده های خدا هیچ ارزشی قائل نیستید ، شما فرزندان خدا
را گردن می زنید، اسرای جنگی را می کشید، به زنها تجاوز می کنید، دختران خود را زنده به گور
می کنید، به کاروانها شبیخون می زنید، دسته دسته مردم را می کشید، زنان مردم را میدزدید و اموال
آنها را سرقت می کنید. قلب شما از سنگ ساخته شده است. ما تمام این اعمال شیطانی را که شما
انجام می دهید محکوم می کنیم. حال با اینهمه اعمال قبیح که انجام می دهید چگونه می خواهید به ما
درس خداشناسی بدهید؟
تو بمن می گویی از پرستش آتش دست بردارم، ما ایرانیان عشق به خالق و قدرت خلقت او را در نور
خورشید و گرمی آتش می بینیم. نور و گرمای خورشید و آتش ما را قادر می سازد که نور حقیقت
را ببینیم و قلبهایمان برای نزدیکی به خالق و به همنوع گرم شود. این بما کمک می کند تا با
همدیگر مهربانتر باشیم و این نور اهورایی را در اعماق قلبمان روشن می سازد.
خدای ما اهورا مزداست و این بسیار شگفت انگیز است که شما تازه او را کشف کرده اید و نام الله را
بر روی آن گذارده اید. اما ما و شما در یک سطح و مرتبه نیستیم، ما به همنوع کمک می کنیم ، ما
عشق را در میان آدمیان قسمت می کنیم، ما پندار نیک را در بین انسانها ترویج می کنیم، ما هزاران
سال است که فرهنگ پیش رفته خود را با احترام به فرهنگ های دیگر بر روی زمین می گسترانیم
، در حالیکه شما به نام الله به سرزمینهای دیگر حمله می کنید، مردم را دسته دسته قتل عام می کنید،
آیا الله به شما دستور داده قتل کنید، غارت کنید و ویران کنید؟
یا اینکه پیروان الله به نام او این کارها را انجام می دهند؟ و یا هردو؟
شما می خواهید عشق به خدا را با نظامی گری و قدرت شمشیر هایتان به مردم یاد بدهید. شما بیابان
گردهای وحشی می خواهید به ملت متمدنی مثل ما درس خداشناسی بدهید. ما هزاران سال فرهنگ و
تمدن در پشت سر خود داریم، تو بجز نظامی گری، وحشی گری، قتل و جنایت چه چیزی را به
ارتش عربها یاد داده ای؟ چه دانش و علمی را به مسلمانان یاد داده ای که حالا اصرار داری به غیر
مسلمانان نیز یاد بدهی؟ چه دانش و فرهنگی را از الله ات آموخته ای که اکنون می خواهی به زور
به دیگران هم بیاموزی؟
افسوس و ای افسوس ... که ارتش پارسیان ما از ارتش شما شکست خورد و حالا مردم ما مجبورند
همان خدای خودشان را این بار با نام الله پرستش کنند و همان پنج بار نماز را بخوانند ولی اینکار با
زور شمشیر باید عربی نماز بخوانند چون گویا الله شما فقط عربی می فهمد.
من پیشنهاد می کنم که تو و همدستانت به همان بیابانهایی که سابقا عادت داشتید در آن زندگی کنید
برگردید. آنها را برگردان به همان جایی که عادت داشتید جلوی آفتاب از گرما بسوزند، به همان
زندگی قبیله ای ، به همان سوسمار خوردن ها و شیر شتر نوشیدنها.
من تو را نهی نمی کنم از اینکه این دسته های دزد را ( ارتش تازیان) در سرزمین آباد ما رها کنی ،
در شهر های متمدن ما و در میان ملت پاکیزه ما.
این چهار پایان سنگدل را آزاد مگذار تا مردم ما را قتل عام کنند، زنان و فرزندان ما را بربایند، به
زنهای ما تجاوز کنند و دخترانمان را به کنیزی به مکه بفرستند. نگذار این جنایات را به نام الله
انجام دهند، به این کارهای جنایتکارانه پایان بده.
آریایها بخشنده، خونگرم و مهمان نوازند، انسانهای پاک به هر کجا که بروند تخم دوستی، عشق ،
آگاهی و حقیقت را خواهند کاشت بنابراین آنها تو و مردم تو را بخاطر این کارهای جنایتکارانه
مجازات نخواهند کرد.
من از تو می خواهم که با الله اکبرت در همان بیابانهای عربستان بمانی و به شهرهای آباد و متمدن ما
نزدیک نشوی ، بخاطر عقاید ترسناکت و بخاطر خوی وحشی گریت
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

سلامتی - بلژیک - نمور
عجب ادم متحجر و متعصبی بوده.خدا رو شکر که حالا زنده نیست.وگرنه وضع خیلی بدتر میشد.
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن
هرگاه شوهری به زن خود می‏گفت: از این لحظه تو آزاد و صاحب اختیار خودت هستی، زن بدین وسیله از نزد شوهر خود طرد نمی‏شد، ولی اجازه‏ می‏یافت به عنوان " زن خدمتکار " (چاکر زن) شوهر دیگری اختیار کند... فرزندانی که در ازدواج جدید در حیات شوهر اولش می‏زایید از آن شوهر اولش بود یعنی زن تحت تبعیت شوهر اول باقی می‏ماند

(ایران در زمان ساسانیان، صفحه 353)

شوهر حق داشت یگانه زن خود را یا یکی از زنانش را

(حتی زن ممتاز خود را) به مرد دیگری که بی آنکه قصوری کرده باشد محتاج شده بود بسپارد (عاریه بدهد)، تا این مرد از خدمات آن زن استفاده کند، رضایت زن‏ شرط نبود. در این صورت شوهر دوم حق دخل و تصرف در اموال زن را نداشت‏ و فرزندانی که در این ازدواج متولد می‏شدند متعلق به خانواده شوهر اول‏ بودند و مانند فرزندان او محسوب می‏شدند... این عمل را از اعمال خیر می‏دانستند و کمک به یک همدین تنگدست می‏شمردند

(ایران در زمان ساسانیان، صفحه 354، و تاریخ اجتماعی ایران، جلد 2، صفحه 45).
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

Farid777 - انگلستان - لیدز
من آدم وطن فروش زیاد دیده ام,اما این یکی واقعاٌ آخرشه.جالب اینجاست که پسر این مردیکه عرب پرست و دشمن ایران, شده نماینده مجلس شورای عربی و دم از حقوق مردم ایران میزند.
تنها راه نجات ایران از دست این اهریمنان,ظهور یک رضا شاه کبیر است.......
مرگ بر تازی پرستان,درود بر ایرانیان
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن
از: عمربن الخطاب خلیفه المسلمین .به : یزدگرد سوم شاهنشاه پارسیزدگرد! من آینده خوبی برای تو و ملتت نمی بینم مگر اینکه پیشنهاد مرا قبول کرده و بیعت نمایی. زمانی سرزمین تو بر نیمی از جهان شناخته شده حکومت میکرد لیکن اکنون چگونه افول کرده است؟ ارتش تو در تمام جبهه ها شکست خورده و ملت تو محکوم به فناست.
من راهی برای نجات به تو پیشنهاد می کنم. شروع کن به عبادت خدای یگانه ، خدای واحد ، تنها خدایی که خالق همه چیز در جهان است. ما پیغام او را برای تو و جهان می آوریم ، او که خدای حقیقی است. آتش پرستی را متوقف کن ، به ملتت فرمان ده آتش پرستی را که کذب می باشد متوقف کنند و به ما بپیوندند برای پیوستن به حقیقت.الله خدای حقیقی را بپرستید ، خالق جهان را. الله را پرستش نمایید و
اسلام را بعنوان راه رستگاری خود قبول کنید. اکنون به راههای شرک و پرستش کذب
پایان داده و اسلام را بعنوان ناجی خود قبول کنید. با اجرای این تو تنها راه بقای
خود و صلح برای پارسیان را پیدا خواهی نمود. اگر تو بدانی چه چیزی برای پارسیان
بهتر است ، تو این راه را انتخاب خواهی کرد. بیعت تنها راه می باشد.
و گوش نکرد و عاقبتش را دیدید
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

eteraaz_2 - ایران - تهران
همان بهتر که پوزتو به خاک مالیدن
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

***mehregan*** - ایران - تهران
دست هر کسی که تو رو ترور کرد درد نکنه. خدا اجرش رو در این دنیا و اون دنیا بده. مردک متحجر فناتیک خوب شد همون اول انقلاب دخلت رو اوردن
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

ali51reza - سوئد - وستروس
مرده شور اول ...... رو ببره بعد هرچی عرب وحشی حالت جا اومد استاد..خسته شدیم از اسلام اعدام و ترور سنگسار مال خودتون بهشت و هوری هم نخواستیم که همش دورغ میگوید که اگه خودتون ایمان داشتید این چنین دنیا پرستی نمگردید
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

razz - انگلستان - لیدز
همون بهتر که زود گ..ر به ...ر شد
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

ARMIA - ایتالیا - برگامو
ای.....بر سرت مرت...ه احمق که ایرانی و فارس بودنت را فروختی به یک سری احمق سوسمار خوار که از این دنیا فقط سکس بلدن و خوردن . پیغمبرمون علی حسن حسین عرب بودند درست قرآنمون عربیست درست ولی بخدا قسم اگه دست خود این انبیا هم بود هیچکدوم این عرب ها رو لایق نمیدونستند. در ضمن پیغمبر جائی ناذل میشه که بدترین مردمان رو داشته باشه و دلیل انتخاب شدن عرب ها بخاطر شرک و کثافت کاری هائی بوده که انجام میدادن. باز هم میگم لعنت خدا بر تو مرد اح..ق که از مال این اعراب بالا رفتی و خاک و وطنت رو به این بی همه چیز ها فروختی .
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

roshaanak_alman - آلمان - برلین
خدا فردوسی رو بیامرزه... ببین چه رنجی می کشیده از نابودی ادب فارسی... درضمن کتاب 23 سال رسالت خیلی هم درست نوشته . دوستانی که کتاب را مطالعه کرده اند می دونند که همه چیز درست و منطقی هستش ولی چون آبروی آخوندهای خرافه پرست رو برده و دستشون رو رو کرده بهشون برخورده...
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

ehsanusa - امریکا - نیوجرسی
خوب شد این بابا رو اول انقلاب ترکوندن! وگر نه الان یکی از ایدئولوگهای اصلی حکومت بود و تجسم کنید که چی پیش میومد!!!
وای وای وای، خدا نصیب نکنه!
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

Huria - دانمارک - کپنهاگ
به نظر من زبان فارسی گیراست چه عامیانه چه ادبی .وگر نه اینقدر تلاش نمی کردم که این زبان را یاد بگیرم. هیچ عرب امروزی مشکلی با شما نداره. این اخوندهای ایرانی هستند که هویتتون و حتی هویت ما رو می خوان سلب کنن. بخدا هیچ عربی از اینکه 1400 سال پیش به اجدادتون جفا شد افتخار نمی کنه. جوانهای عرب امروزی اصلا به تاریخ کاری ندارن. هم پیشرفت خودشون رو می خوان هم پیشرفت شما رو. این عرب عرب کردنها فقط بنفع حکومته نه کس دیگه. می خوان باور کنین که همسا یه ها دشمنتونن نه اونها. فکر می کنین این دانمارکیها و سوئدیها 1000 سال پیش با هم مسئله نداشتن؟ چرا داشتن خوبش هم داشتن ولی وقتی پیشرفت کردن که این مسائل براشون پیش پا افتاده شده بود. الان هم به شوخی به هم می پیچن ولی دشمن هم نیستن. مگه ما چیمون از اونا کمتره؟ 1000 سال پیش اوضاع طوری بود که کشورها بزرگتر و کمتر بودن. الان اینطور نیست. ولی هر کشوری حق خودش رو داره شما هم همینطور. خب عوضش اون موقعها سازمان ملل نبود. پیشرفت حق شمای ایرانیه حق من عرب هم هست. تا وقتی به خون هم تشنه باشیم که پیشرفت نمی کنیم. فکر کنم درددل خلاصه شدم رو گفتم سعی میکنم دیگه مزاحمتون نشم . وقتتون بخیر
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

iran-padeshahi - ایران - تبریز
yeknafaronim - آلمان - کلن
همیشه میخوای خودتو داخل آدم فرض کنی که مثلا بگی زیاد میفهمی آقای آخوند زده ؛ باشد که اوستا چنین چیزهایی گفته ولی این گفتها مال 2500 سال پیش برای زمان مردم خود بود ولی ببین این آیین نه دین چقدر قابل تحوله که نسبت به زمان قوانینش قابل تغییره ولی این اسلام متحجر و قوانینش نه مال 1400 سال بلکه آدمهای نخستین هم چنین قوانین وحشیانه ای نداشتند زرتشت و اوستا هرچی بود مال ایران و ایرانی بود(البته من شما را ایرانی نمی دانم فقط جهت اطلاع امر میکنم)همیشه و همه جا در قلب ما ایرانیها هست و روزی خواهد رسید که جوانان ایران این اسلام خونریز و وحشی را از این مملکت خواهند زود به قول معروف (هر که را دور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش دوستان عزیز این سه اصل را فراموش نکنید
گفتار نیک
کردار نیک
پندار نیک

آیا کسی که گوینده چنین حرفی هست براستی آیینش شایسته ایران نیست؟

چهار‌شنبه 6 آذر 1387

kourosh8 - ایران - ایران
زرتشت بیا که با تو امید آید
شب نیز صدای پای خورشید آید
تاریخ اگر دوباره تکرار شود
کعبه به طواف تخت جمشید آید
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

kourosh8 - ایران - ایران
زرتشت بیا که با تو امید آید
شب نیز صدای پای خورشید آید
تاریخ اگر دوباره تکرار شود
کعبه به طواف تخت جمشید آید
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

looti - فرانسه - پاریس
چرا از پاسداری و خدمات بسیار اقای خامنه ای به فرهنگ و زبان فارسی سخنی نیست؟ این دیگر انکار شدنی نیست اگر هم شناخت کمی از این موضوع داشته باشیم
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن
یکی از نشانه‌های زرتشتیان، تقدیس آتش است و در ایران قبل از اسلام آتشکده‌های فراوانی وجود داشت که آثار برخی از آنان تاکنون نیز باقی مانده است، هر چند زرتشتیان وجوهی را برای تقدیس آتش ذکر می‌کنند ولی دلیلی عقلی و فلسفی برای این تقدیس وجود ندارد و این افراط غیرعقلانی در تقدیس آتش، باعث شده که عده‌ای آنان را آتش‌پرست بنامند
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

meysam2211 - ایران - تهران
واقعا خوب شد کشتنش وگر نه من خودم مئیکشتمش مردک دستمال به دست اعراب سوس..ار خوار همه میدونن که اعراب از اول تاریخ تا حالا همیشه و...شی بودند مرد...خودت ....
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

majeed_banned - ایران - شیراز
بسی رنج بردیم در این سال سی
که رنج برده باشیم فقط مررسی
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

panirani - دانمارک - کپنهاک
yeknafaronim - آلمان - کلن
تو از زرتشت انتقاد که اتش پرست هستند .مسلمانها که بیشتر بت پرست میباشند برای مثال خوده کعبه .سنگ اصعاب یا 12 امام. یا خوده خمینی که از خدا بالاتر می ستایش ...درود بر خردورزی و خردگرایی
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

ashoor - ایران - تهران
yeknafaronim - آلمان - کلن
انصافا همه اینها که گفتی حتی به اندازه یک صفحه از حلیه المتقین هم میشه ؟
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

kamyar_p2007 - ایران - اصفهان
جست و جوی ردپای آرش در آثار ایرانی شاید جست و جوی هویت ایرانی باشد.
دکتر فریدون جنیدی آرش را نماد ایران و ایرانی می داند و می گوید:‌ «در زبان اوستایی آرش به صورت «ایرخش‌» ضبط شده که گونه دیگر «ایرج» ‌فارسی و به معنای ایران و ایرانی است.»او با اشاره به اینکه در شاهنامه فردوسی اشاره مستقیمی به داستان آرش وجود ندارد می گوید:‌ «آرش نماد ایرانیانی است که پس از حمله تورانیان برخاسته اند و کشور خود را با کوشش و فداکاری از آنان بازگرفته اند. این داستان در شاهنامه به منوچهر پسر ایرج بازمی گردد. داستان منوچهر اشاره به تیره های ایرانی است که پس از کشته شدن ایرج در کوهستان مانوش گرد هم آمدند و نیرویی را تشکیل دادند که در برابر تورانیان ایستاد.»
جنیدی درباره کوهستان مانوش می گوید:‌ «از مانوش در متون پس از اسلام خبری نیست اما در کتاب «بندهشن» از این کوهستان یاد شده و جایگاه آن البرز مرکزی و کوهستان پیرامون دماوند است که با مکان تیر انداختن آرش همخوانی دارد.»
او به جام گرانبهای سیت ها که در نواحی ساحل دریای سیاه یافت شده و نقوش آن بر تقسیم سرزمین های ایرانی میان 3 فرزند فریدون یعنی ایرج،‌ سلم و تور دلالت می کند. او می گوید:«آنچه فریدون به ایرج می دهد یک کمان است و ایرانیان در کمانبری استاد بوده اند و نژاد مانوش با جنگ افزار برتر کمان از فراز کوهستان های البرز و دماوند،‌ توارنیان را از خاک ایران می رانند. اما تورانیان زمانی به آن سوی مرزها رانده می شوند که توان ایرانیان به پایان رسیده است و اسطوره آرش کمانگیر به صورتی که می شناسیم در همین زمان نمایان می شود که برای تعیین مرزها جان خود را در تیر می گذارد و آن را پرتاب می کند.»
جنیدی با اشاره به تیر روز از ماه تیر یا سیزدهم تیر که به جشن تیرگان نامبردار است می گوید:‌ «مشهور است که آرش در این روز تیر خود را رها می کند و ایزد باد 10 روز آن را با خود می برد و سرانجام در کنار رود جیحون فرود می آید. زرتشتیان در روز تیرگان نخ هفت رنگی را دور دست خود می بندند و آرزوی باران می کنند که در آیین ایرانی بهترین آرزوهاست. آنها این نخ را تا 23 تیر ماه که روز ایزد باد است دور دست خود نگه می دارند و در آن روز آن را به دست باد می دهند.»
او می گوید:‌ «تیر وابسته به ستاره تیشتر یا ایزد باران است که در گذر زمان به «تیر»‌تبدیل شده است. افسانه تیر با تیر اندازی ایرانیان جمع شده و به صورت تیراندازی آرش کمانگیر درآمده است.»
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن
مری بویس در کتاب زرتشتیان می گوید :"از کمبوجیه نیکی زیادی یاد نکرده اندو مهمترین ادعای وی اینست که عمل " خودئتودثه" یعنی زناشویی با نزدیکان را انجام داده است بر اساس متون پهلوی این نوع زناشویی شایان ستایش بسیار است وچه بهتر که میان اعضای خانواده ،یعنی پدر ودختر ،برادر وخواهر ،وحتی مادر با پسر ، انجام شود . خود این اصطلاح در اعتقادنامه ی زردتشتی ،موسوم به "فرورانه "می آید عبارت مورد بحث (یسن12،بند 9)چنین است :"من ایمان دارم به دین مزدیسنایی ،که جنگ را براندازد باعث شود که سلاح را کناربگذارد وبه خودئتودثه امر کندکه حق است " اما درمورد کهن ترین تاییدیه یاین رسم گفته اند گمان بر این بوده است که چون ویشتاسپ وهمسرش هوتیوسا ،به قبیله نئوتره تعلق داشتند ،ممکن است زناشوییشان هم خوئتودثه بوده باشد ولی در اوستا هیچ اشاره ای به آن نشده است ودرباره زناشویی کورش با کاسادانه دخترفرنسپ هخامنشی هم صدق می کند .بنابراین نخستین زناشویی این چنینی که محقق شده زناشویی پسر وی یعنی کمبوجیه با دوتن از خواهران تنی خویش است به گفته هرودت وی دلباخته یکی از خواهرانش شده بود ومی خواست با اوزناشویی کند ولی چون نقشه اش برخلاف همه ی رسوم بودپس ردان را فراخواند وازآنان پرسید که آیا قانونی است که اجازه دهد مردی با خواهر خود زناشویی کند .آنان گفتند که قانونی نیافته اند که زناشویی خواهر وبرادر را جایز شمارد ولی قانون دیگری یافته اند که اجازه می دهد شاه پارس ها هر چه دلش خواست انجام دهد .به همین سبب کمبوجیه با خواهر خود .وسپس با خواهر دیگر خود به نام آتوسا زناشویی کرد واین عما که از بلهوسی یک پادشاه برخواست ،وظیفه ای دینی ولازمه ایمان شمرده شد .
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

ali-vienna - اتریش - وین
yeknafaronim - آلمان - کلن
خدا فردوسی را بیامرزه، برای چی؟
چون بلایی به سر شما عرب های ملخ خور آورده که هنوز که هنوزه ازش میسوزید! منظورم پاک کردن زبان فارسی بود که موفق نشدید!!

دوستان، بیاید به حرف این آقا گوش کنیم! درست میگه ها!
بیایید دیگه به زرتشت فکر نکنیم و مسلمان شویم! بیایید طبق آیه 34 سوره نسا عمل کنیم.
«و آن زنان را که از نافرمانی شان بیم دارید [نه این که نافرمانی کرده‌اند] اندرز دهید و از خوابگاهشان دوری کنید و بزنیدشان. اگر فرمانبرداری کردند، از آن پس دیگر راه بیداد پیش مگیرید.»
یا بیایید اینقدر زنان خود را (پس از اینکه فقات و فقط 4 شاهد گفتند که زنا کرده) در خانه نگاه داریم تا بمیرن
!
و از زنان شما کسانى که مرتکب زنا مى‏شوند چهار تن از میان خود [مسلمانان] بر آنان گواه گیرید پس اگر شهادت دادند آنان [=زنان] را در خانه‏ها نگاه دارید تا مرگشان فرا رسد یا خدا راهى براى آنان قرار دهد (15نسا)

به خدایی ایمان بیاوریم که حساب و کتاب بلد نیست!

پروردگار شما، خداوندى است که آسمانها و زمین را در شش روز آفرید - (56)سورة الأعراف (همچنین سوره یونس آیه سه و هود آیه هفت)

-بگو آیا شما به آن کس که زمین را در دو روز آفرید کافر هستید و براى او همانندهایى قرارمى‏دهید؟! (9)سورة فصلت

سپس به آفرینش آسمان پرداخت، ... در این هنگام آنها را بصورت هفت آسمان در دو روز آفرید... (11و 12 ) سورة فصلت

آگاهى از زمان قیام قیامت مخصوص خداست، و تنها اوست که باران را نازل مى‏کند، و آنچه را که در رحم‏ ها(ى مادران) است مى‏داند... خداوند عالم و آگاه است(34)سورة لقمان (خدا پدر سونوگرافی و هواشناسی را بیامرزه!!!)

و در آخر هم سه سوره در مورد "دین لطف و رحمت"!!!

(اما) وقتى ماه هاى حرام پایان گرفت، مشرکان را هر جا یافتید به قتل برسانید; و آنها را اسیر سازید; و محاصره کنید; و در هر کمینگاه، بر سر راه آنها بنشینید! هرگاه توبه کنند، و نماز را برپا دارند، و زکات را بپردازند، آنها را رها سازید; زیرا خداوند آمرزنده و مهربان است! (5)سورة التوبة

و آنها را هر کجا یافتید، به قتل برسانید! و از آن جا که شما را بیرون ساختند ( مکه)، آنها را بیرون کنید! و فتنه از کشتار هم بدتر است! و با آنها، در نزد مسجد الحرام (در منطقه حرم)، جنگ نکنید! مگر اینکه در آن جا با شما بجنگند. پس اگر (در آن جا) با شما پیکار کردند، آنها را به قتل برسانید! چنین است جزاى کافران! (191)سورة البقرة

اى پیامبر! مؤمنان را به جنگ با کافران تشویق کن(65)سورة الأنفال

البته تمام اینهایی که گفته شد جدا از سنگ و آجر پرستی امروزی (کعبه و حجر الاسود)، دویدن بین دو کوه، تبرک آب زمزم و و و..

بیایید دوستان، همه با هم، پیش به سوی دین لطف و رحمت (با شمشیر و گردن زدن!!!)
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

shanul - المان - هامبورگ
yeknafaronim - آلمان - کلن
جواب نامه یزدگرد سوم پادشاه ایران به عمربن الخطاب را هم می نوشتی چرا خجالت کشیدی بنوسی ای مرد ضد ایرانی!حالا من کمی از اون برات می
نویسم: از یزدگرد سوم پادشاه ایران زمین به عمربن الخطاب:
تو در نامه ات نوشتی که ما را به راه راست دعوت کرده ای بدون اینکه هیچگونه اطلاع از اینکه ما چه هستیم و چه را می پرستیم نداری. بسیار شگفت انگیز است که تو لقب فرمانروای عربها را برای خود غصب کرده ای در حالی که اگاهی تو نسبت به امور دنیا در حد همان عربهای پست و مزخرفگوی عقب افتاده بیابانهای عربستان است.مردک تو به پیشنهاد می کنی که خداوند یکتا را بپرستم در حالی که نمی دانی ایرانیها هزاران سال خدای یکتا را می پرستیدند و روزی پنج بار نماز به درگاه او می خوانند زمانی که ما داشتیم مهربانی و کردار نیک را در جهان می پروراندیم تو و پدران تو داشتند سوسمار می خوردند و دخترانشان را زنده به گور می کردند شما در جنگها به زنان تجاوز می کنید و به کاروانها شبیح خون می زنید و دسته دسته مردم را می کشید و اموال انها را سرقت می کنید قلب شما از سنگ ساخته شده ما تمام این اعمال اهریمنی شما را محکوم می کنیم با این همه اعمال وقیح که انجام می دهید چگونه می خواهید درس خدا شناسی به ما دهید. ما ایرانیان عشق به خالق و قدرت خلقت او را در نور خورشید و گرمی اتش می بینیم تا قلبهایمان برای نزدیکی به خالق و هم نوع گرم شود این به ما کمک می کند تا با همدیگر مهربانتر باشیم خدای ما اهورامزدا است اما شما تازه او را کشف کردید و نام الله روی ان گذاردید اما ما با شما در یک حد و یک سطح نیستیم ما به هم نوع خود کمک می کنیم ما عشق را در میان ادمیان تقسیم می کنیم ما پندار نیک را بین انسانها ترویج می کنیم در حالی که شما با نام الله به کشورهای دیگر حمله می کنید و ترس به راه می اندازید یا الله این کارها را به شما گفته یا شما اینکارها را می کنید یا هر دو!
(دیگه حوصله ندارم بقیش را بنویسم نامه طولانی هست همین یک مقدار کافیت بود yeknafaronim - آلمان - کلن ) کمتر مثل اربابات از صدر اسلام مزخرف بگو.
چهار‌شنبه 6 آذر 1387

hamed...98 - هلند - امستردام
واقعا ادم یه ذره محملات این مرتیکه رو که با دقت میخونه دوست داره همین الان بره سر قبرش و...
از پایین به بالا >معلوم است کسی زرتشتی نمیشد>واقعا معلومه دینی که همه چیش به زور بوده موندن توش هم بزوره وقتی بفهمن از اسلام به دین دیگری روی کردی مرتد محسوب وخون شما حلال است.
همه اسلام را با رغبت پذیرفتند>اگر با رغبت پذیرفتند پس چرا اون حمله و کشت و کشتارراه افتاد پس مشخصا با زور شمشیر وتجاوز به زنان دختران و عقد اجباری اونها بوده منم تو تاریخ تا حالا نخوندم اسلام بجایی بدون جنگ وارد شده باشه.
در راه خدا میکشتند یا کشته میشدند>درک این واقعا سخته خدایی که تو تمام ادیان کشتار رو نهی کرده و سراسر به مهربانی از او یاد شده به تنها مثلا پیامبری که این امر رو میکنه محمده.شاید او هم فهمیده بوده این اعراب وحشی حتی منتخبشون هم نمیتونه درست صحبت کنه و بطور غریزی حمله میکنه.
زرتشت را اباطیل وسننش راجاهلی خوندن>قابل توجه اقایون اسلامیون .معمولا ادم خودش واسه خودش احترام میخره شما که بلد نیسیتید به اعتقادات ومقدسات دیگران احترام بذارید لطفا اگر حقایقی چون اسلام وحشی یا پیامبر جانی به میون اومد نپرید وسط اظهار ادب کنید.
این مرتیکه عرب وحشی تو ایران زندگی میکرده و نون ایرانی رو میخورده بعد واقعا زور داره که میگه کلمات نامانوس فارسی.مردک مفتخور.
جوان زیبایی نزد من امد>ایشون حتی در کتاب خود نیز نتوسته جلوی خوی لواط گر خودش رو بگیره و لازم دونستن که از زیبایی اون ...ق هم تجلیل به عمل بیارن.قابل توجه دوستان پدربزرگ بنده چهار بار امام جماعت مسجد محل رو تعویض کردن چون هر چهار بار ایشان رو در حین لواط با بچه بسیجیها در موال مسجد دستگیر کرده بودن.
دوستان میهن پرست انقدر هم با این قوزی فاطی زینب یکنفر... دهن به دهن نذارید چون در حد ایرانیان نیستند ودر کل انسانهایی به بی شخصیتی اینان که با هر بار اظهار نظر خود کلی فحش و فضیحت برای خود میخرند اگر هم وجود داشته باشند ارزش صرف وقت و انرژی را ندارند.
به امید روزی که این اسلام ننگین دستش از دنیای زیبای ما کوتاه شود.
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن

shanul - المان - هامبورگ
انشای پسر خاله ات بود؟ از کجات درآوردی این خالی بندیارو؟
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

Raha khanoom - ایران - رشت
yeknafaronim - آلمان - کلن
تو هم مث پرشیا یه چیزیت می شه!از کامنت هات مشخصه یا یه ایرانی وطن فروشی یا یه غیر ایرانی که فارسی می دونه!همه ی اینا که نوشتی(کپی پیست کردی)به پای درفشانی های استاد شهید در متن بالا نمی رسید!
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن

ali-vienna - اتریش - وین
الحمدلله بنده عرب نیستم. ولی همون فردوسی شعرش بر وزن عروض عربی استواره. یعنی اگر اوزان عربی نبود شعر فارسی در کار نبود.
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
yeknafaronim - آلمان - کلن
امثال تو خون اعراب 1400 سال پیش در رگهایشان جاری است صدایت و نوشته هایت بر امده از چاه جمکران است..ننگ ابدی بر تو و همفکرانت
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

paniz2689 - کانادا - تورنتو
اونها بیخود کردن با جنگ و خون ریزی لغاتشون و وارد زبان فارسی کردن
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

asal-63 - ایران - تهران
یک لغت اصیل فارسی شرف داره به کل کتاب مسلمونا. فرهنگ اصیل ایرانی کجا فرهنگ عرب سوسمارخور کجا. چرندیات قرانی را فکر میکنم همه خوانده باشند و نیاز به بازگویی ندارد. مطهری چه ...هیه که بخواد در مورد اصالت ما ایرانیا نظر بده. کوروش کبیر .... بادش این میمون رو میبره.
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

kamran19 - ایران - تهران-آریاشهر
دست گروه فرقان واقعاْ درد نکنه که شناسنامه جانور متحجری مثل نامطهری رو در جا باطل کرد. معلوم نبود اگه زنده می موند، حتماْ حداقل کاری که مو توانست بکند این بود که جغرافیای سیاسی ایران رو به اعراب سوسمار خور متصل می کرد تا مردم راحت تر به عتبات تشریف فرما شوند! کاری که صدام حسین ملعون مدت ها دنبالش بود! ولی زهی خیال باطل!!!
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

mah1 - ایران - تهران
yeknafaronim - آلمان - کلن. حقشه بگم مرسی. خوب بحثو داغ میکنی.
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

ali-vienna - اتریش - وین
payaam - ایران - تهران
چطوری رفیق؟
نبودی چند وقتی!؟
ویدئو هامون را کی ترجمه کنه؟!
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

shanul - المان - هامبورگ
kamyar_p2007 - ایران - اصفهان مریوان
مرثی از زحمتی که کشیدی برای نوشتن این نامه.
این نامه حرف دل مردم اون زمان و این زمان ایران هست.
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

faridva - انگلیس - منچستر
ز شیر شتر خوردن و سوسمار عرب را به جائی رسیدت کار
که تاج کیانی کند آرزو تفو بر توای چرخ گردون تفو
------------------------------------------------------------------------------
عرب هر چه باشد به من دشم است بداندیش و کژ خوی و اهریمن است
-----------------------------------------------------------------------------
هر دو شعربالا از فردوسی بود که فکر کردم بهترین جواب برای مطهری و همنظرانش است.
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

tima88 - انگلستان - لیورپول
گرچه این سایت محفل گفتگوی آزاد است ولی‌ دلیلی‌ نمیشه هر ضد ایرانی و تازی صفتی مثل نیم نفر که میگه یک نفر و نیمه، زینب، فاطی، قوزی و چند تن از دشمنان که راه .. را گم کرده اند بیایند اینجا و ابراز وجود کنند، اگر می‌خواهید به این روش ادامه بدهید نام ضد ایرانیان یا آعراب انگلستان برای این سایت مناسب تر خواهد بود !
ممنونم از توجه شما
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

SAMAN DAR BE DAR - انگلیس - منچستر
من آرش دیگری می خواهم. آرشی که در افق های ذهن من اسب می تازد، زوبین می اندازد، و برق شمشیرش چشم ها را ذوب می کند، در یک تابوت تاریخی نمی گنجد. حتی از کاسه مرگ سرریز می شود. پهلوانی او در یال و کوپال و نفیر رجزهایش نیست، تن او از باد است، اما در رگ هایش به اندازه همه نسل ها خون واقعی می جوشد. سرشت او افسانه ای است، اما حقیقت او پشت هر افسانه ای را می شکند.
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

واوگلی2 - ایران - تهران
yeknafaronim - آلمان - کلن

واقعا از نظرات منطقی و علمی شما تشکر می کنم
چه بجا گفته مطهری که فردوسی عاشق دینارهای سلطان معظم ترک محمود غزنوی بوده روحت شاد ای مطهری خیف که منافقین کوردل تو را به شهادت رساندند
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

neogold - آمریکا - واشنگتن
yeknafaronim - آلمان - کلن
جوابت در مورد ازدواج با خوهران در ایران باستان خوب بخون

ازدواج محارم در تورات
پسر داوود به نام امنون عاشق خواهرش به نام تامار می شود . خواهرش دوشیزه بود و در خانه نزد پدر به سر می برد و چون دوشیزه بود امنون ازدواج با او را سخت یافت . سرانجام از درد بی قراری لاغر و ضعیف و بیمار شد . چنانکه عمویش یوناداب از او علت اندوهش را جویا شد . امنون نیز داستان دلدادگی به خواهرش را عنوان کرد یوناداب لختی اندیشید و چاره ای ساخت و امنون را گفت که در خانه تمارض کند و چون پدرش داوود شاه بزرگ اسرائیل است خواهرت را به پرستاری ات خواهد فرستاد و چون تو با خواهرت در خانه تنها شدی پیشنهاد را عنوان کن . چنین شد و امنون به تامار درخواست نزدیکی کرد ولی خواهر او را از این کار برحذر داشت و راهی قانونی برایش پیشنهاد نمود تا با پدرانشان درمیان گذارد زیرا آنها خواهند پذیرفت . ولی امنون توجهی نکرد و با وی همبستر شد و سپس وی را از خانه اش بیرون کرد . خبر این ماجرا برای مدتی خشم پدر و برادرانش را بر می انگیزد ولی پدر وی پس از مدتی او را می بخشد ولی برادرش ابشالوم کینه این کار وی را بر دل میگرد و او را در میهمانی خانوادگی به قتل می رساند .

ازدواج با محارم در مصر و بابل
در تمامی تواریخ باستانی حتی تا قرن دوم پس از میلاد در شهر "ارسی نوئه" دوسوم مردمان شهر با خواهران - مادران و دختران خود ازدواج میکردند . در یونان نیز زنان از ارث محروم بوده اند و انسانهایی دست چندم به حساب می آمده اند . ولی در مصر زنان بر مردان ارشد تر بودند .در مصر شوهر پس از مدتی همه میراث خود را به همسر می بخشید . در بابل معابد مخصوص سکس برای مردمان داشته اند که نامش معبد ایشتار بوده . ایشتار الهه روسپی گری در میان مردمان بابل است . پدر و مادران دختران خود را برای احترام به این معابد تقدیم میکردند تا دیگران از آنان بهره ببرد . حال آنکه در هیچ یک از کتابهای دینی اوستا و گاتها چنین مواردی یافت نمی شود .


آیا زرتشتیان با محارم خود ازدواج می کرده اند ؟

در یونان باستان پر است از ازدواجهای خواهر با برادر - پسر با مادر - دختر با پدر . اساطیر آنان در کنار داشتن بزرگانی همچون سقراط و افلاطون پر است از داستانهای جنسی میان خانوادهایشان . متاسفانه این تمدن را به عنوان پیشرفته ترین تمدن اخلاقی جهان معرفی کرده اند و هیچ سخنی از آلوده گی ها جامعه یونانی نشده است . زیرا اگر چنین نمیکردند بایستی به سراغ تمدن شرقی ایران می آمدند و آن را برترین جهان معرفی میکردند که این نیز بدلایل کاملا آشکار سیاسی غربیان به همگان ثابت شده است .
در اوستا کتاب دینی زرتشتیان حتی یک مورد یافت نمی شود که امر به ازدواج با خواهران و مادران خود داده باشد و حال آنکه بنیان گذار چنین سخنانی کسانی نیستند جز تاریخ نگاران یونانی مانند : استرابون - هرودوت و خسانتوس . حال آنکه اسکندر گجستک که سه مرد برتر جهان لقب یافته است زندگی اش مملو از آلودگی های جنسی بوده است و این در دهها کتاب و حتی فیلم الکسندر گریت نیز ذکر شده است . هرودوت بنیان گذار این تهمت به ایرانیان است . وی درباره خشایارشاه می گوید او درخواست ازدواج با خواهر خویش را مطرح میکند ولی موبدان وی را از این کار منع میکنند ولی با پافشاری وی موبدان قانونی را به ثبت می رسانند که تنها شاه مجازاست چنین کاری کند . درباره شخصیت هرودوت در نوشته های پایانی متذکر می شویم که او به دهها خدا اعتقاد داشته است و کار به جای شاهنشاه کمبوجیه در کشتن خدای دروغین مصر که گاوی بوده است را از دیدگان خود که در جامعه ای هرزه و روسپی زندگی کرده است را به شکل زشتی نکوهش میکند و انتظار داشته است که کمبویجه فرزند کوروش بزرگ که در جامعه ایران باستان یکتا پرستی را آموخته بود به گاوی به نام خدای مصر احترام بگذارد .
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

pokalu - المان - دورتموند
payaam - ایران - تهران
این ملعون اصلا آدم نبوده
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

shad - فرانسه - نیس
درود بر تمام ایراندوستان عزیز که پاسخ گزافه گویی های یکنفر و نیم را دادید. اعراب اشغالگر در اسپانیا سعی کردند انجیلی مطابق با قران بنویسند و در ان رسالت محمد را وعده دهند. خوشبختانه ناکام ماندند. همین کار را در مورد دین زرتشت انجام دادند. تنها گاتاها سخنان زرتشت می باشد. وندیداد و غیره ساخته مسلمانانی بود که می خواستند مطابق و نزدیک به شریعت اسلام باشد. زرتشتیها قدرتی نداشتند و جزیه پرداخت می کردند. اسلام سرطان متعفنیست که به هیچ فرهنگ والایی رحم نکرد.
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

farimahx - ایران - شیراز
این کسی نیست جز یه ادم خود فروخته به فرهنگی عقب مانده .اگر او مرد خیلی از اخوندا هستند که جای اون رو بگیرن.
این ماهستیم که باید مبارزه کنیم برای جلوگیری از وارد شدن لطمه ای به فرهنگ غنی پارسی .
مرگ بر انسانهای عرب پرست وبی فرهنگ . ننگ باد بر این افراد
جاوید ایران و ایرانی
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

ghashghaei22 - ایران - شیراز
واقعا از نامه یزدگرد به عمر و از نامه عمر به یزدگرد مشخص است که یزدگرد شاهی مغرور و فاشیست بوده در نامه عمر هیچ توهینی نشده ولی در نامه یزدگرد توهین وجود دارد و مشخص است بسیار عصبانی و از دادن جواب عاجز بوده اینجاست که فرق بین دین اسلام و زرتشت مشخص می شود این آتش پرستها از نعمات این کشور اسلامی برخوردارند و ناشکری هم می کنند
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
yeknafaronim - آلمان - کلن
مردک بیسواد ایرانیان اتش را مقدس می دانستند چون.....پاک کردن ناپاکی است.... تازیان وحشی دزد و قاتل برای فریب ایرانیان را اتش پرست قلمداد کردند . تازه اگر اتش پرست هم بوده باشیم شرف دارد به خدائی که مروج کشتن تحقیر انسان و وعده ی سکس با حوریان در جهان دیگر باشد.
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
این را 1000 بار مینویسم////انیشتن:

2 چیز را پایانی نیست////کهکشانها////حماقت انسانها
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

Dokhtare_iran_zamin - ایران - تهران
این آقای نصفه کم بود این گل من گلی هم پیدا شد که از خزعبلات ایشون قدر دانی کنه. دیوانه ها
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

همدان33333 - ایران - همدان
neogold - آمریکا - واشنگتن
شما اسناد و مدارک جعلی تورات را نیار می توانی آزادانه به دین ابا اجدادی خود یعنی زرتشتی برگردی و با محارم خودت هم ازدواج کنی
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

Huria - دانمارک - کپنهاگ
متاسفانه من از فارسی فقط با زبان ان اشنا هستم نه فرهنگش. از همه عزیزانی که مرا با این مضمون اشنا نمودند تشکر می کنم.

زشیر شتر خوردن و سوسمار----- عرب را به جایی رسیده است کار

که برج عرب را بکرد ارزو---- همان ارزو را بر اورد او

تفو بر تو ای چرخ گردون تفو---- که فرهنگ عجم را فنا کرد عدو

بخش کوچکی از رعیت نامه غیر افسانه امروزی (قصد بی احترامی به شاعر محترم نیست. فقط مخالفتی جزئیست از امروزم با دیروز ایشان و از عدم دشمنی حالم با دشمن خواندن ما در گذشته.)

نامه ای از یک عرب قرن بیست و یک به عده ای گرفتار تاریخ
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

Huria - دانمارک - کپنهاگ
neogold - آمریکا - واشنگتن
عشتار الهه عشق و جنگ است. سومریان از 6000 سال پیش به ان اعتقاد داشته وانرا انانا می نامیدند.
تعریف شمااز این الهه درست نیست. دروازه عشتار که هشتمین دروازه بابل قدیم است توسط بخت النصر به این الهه تخیلی ولی با شکوه اهدا شد که در موزه برلین محافظت می شود. عشتار قهرمان حماسه گیلگمش است. این حماسه توسط شاعر توانای عراقی کریم عراقی به نظم تبدیل شده و هنرمند معروف ملقب به قیصر عرب انرا به یک اثر بینظیر هنری در اورده. بزودی شاهد و شنونده این اپرای شرقی با صدا و تلحین الساهر عراقی خواهیم بود. ساخت این اثر هنری بیش از 10 سال را در بر گرفته. همانطور که میدانید حماسه گیلگمش کهن ترین حماسه است که حتی وقایع داستان نوح پیغمبر راقبل از امدن ایشان بیان می کند. اینهم از شاهنامه ما.
درود بر همه هنرمندان
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

shanul - المان - هامبورگ
ghashghaei22 - ایران - شیراز
شما سواد داری؟؟با این حرفت معلوم شد هم بی سوادی هم از نژاد عرب هستی.
مگه چشمات نمی بیند این مردک عرب مفتخور عمر نامه نوشته و تهدید کرده
و حمله به کشور ایران کرده با سپاه مسلمانان غارتگر!!! حکومت ان زمان ایران که کاری به کشور عربستان نداشته!! مسلمانان برای غارت کشور ایران
حمله کردند و ایران دفاع می کرده! عمر با این نامه اش بزرگترین تهین را به
ملت ایران کرده است! فاشیست معنی اش به ایرانی یعنی: حزب فقط حزب الله رهبر فقط روح الله. فاشیست ان کسی هست که می گوید حرف فقط حرف من است و مخالف را سرکوب می کند!دقیقان مثل کاری که عمر و مسلمانان در قبال ایرانیان انجام دادند.
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

Raha khanoom - ایران - رشت
tima88 - انگلستان - لیورپول
دوست خوب بهتره که همه حرفشون رو بدون هیچ محدودیتی بزنن وگرنه من و شما چه فرقی با سانسورچی ها داریم؟
ghashghaei22 - ایران - شیراز
چه نعماتی؟می شه روشن کنی!؟تو این کشور غیر مسلمونا هم باید از قوانین اسلام پیروی کنن و حق تبلیغ دین خودشون رو هم ندارن در حالی که در کتابای اسلامی به راحتی به ادیان دیگه بی احترامی میشه شما هم که بدون کوچکترین آگاهی زرتشتی ها رو آتش پرست می دونی.
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

Raha khanoom - ایران - رشت
yeknafaronim - آلمان - کلن
چرا الحمدلله؟مگه عرب بودن بده!؟
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

Raha khanoom - ایران - رشت
yeknafaronim - آلمان - کلن
در بررسی های به عمل آمده از سوی خاورشناسان خارجی روی کتیبه ها و سنگ نبشته های باستانی ایران مانند کتیبه های هخامنشیان
(بهستان ، بغستان ، بیستون) و کتیبه های شهر پازارگاد - که به خط میخی است - در تخت جمشید فارس و... از زمان پیترو دلاواله ، جهانگرد مشهور ایتالیایی - که زمان شاه عباس صفوی به ایران سفر کرده و سفرنامه خواندنی و خوبش نیز به فارسی شیرینی ترجمه شده - تا کارستون نیبور در نیمه دوم قرن هیجدهم میلادی و پس از او گروتفند آلمانی و سپس راولینسون انگلیسی و دنبال آنها دمورگان فرانسوی در شوش و هرتسفلد و جکسن و غیره به نمونه های فراوان و در خور اعتنایی از آثار منظوم ، شعر یا کلمات و عبارات به هم پیوسته موزون شناسایی و معرفی شده است و ما به این حقیقت خوشحال کننده دست یافته ایم که ایران و ایرانی ، همیشه با شعر پیوندی نزدیک ، جبلی ، مهربان و لاینفک داشته است.
اشعار به جا مانده از آن دوران ، شعرهای هجایی یا سیلابیک بوده اند و مسلم است که با بحور معروف رجز، رمل و غیره مطابقت نداشته اند....
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

kiyawashsasani - کانادا - تورنتو
برگشت از ...ت که همیشه خودت در بارهء همهء پدرهات ازش یادکردی( که نوارش هم هست ) به تمدن که عیب نیست . بااین حرفت صدق ادعات در مورد همهء پدرهات و شجره نامه ات که همیشه میگفتی همه شون ..ر بودن ثابت شد . خصوصآ از تحفه ای که پس انداختی و رفته تو اص..بل اسلامی( بغلط میگن مجلس لسلامی ) وبا چرند و پرندهاش شجره نامهء خونوادگیشو رو میکنه پیداست .
چه خوب که ایشون س..ط شد و گرنه الان تمام مساجد از وفور زاد وولد این نسل به ط...له مطهری بدل و نامگذاری میشد که البته جای حاضرین را تنگ میکرد.
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

کورش پارسی - ایران - طهران
قشقایی- ایران - شیراز دم این مملکت اسلامی گرم که خط تلفن رو به دم چادر شما رسوند تا تو هم بتونی نظر بدی . در ضمن یه نفرو نصفی- المان - کلن! با بچت نشستی داری نظری میدی. تو حتی لیاقت عرب بودنم نداری. بذار نه ماه دیگه که دو نفر شدی نظر بده. به بقیه دوستان پان ترک هم که به روغن سوزی افتادن یه تشت اب سرد توصیه میکنم.
پنج‌شنبه 7 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن
Raha khanoom - ایران - رشت
خب یه نمونه از اون اشعار پر مغز و نغز ارائه کنید تا همه مون بهره مند شیم.
جمعه 8 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن
yeknafaronim - آلمان - کلن
عرب بودن بد نیست و لی بنده مفتخرم که ایرانیم و با ایرانی بودن خود هیچ مشکلی ندارم و هیچوقت آرزو نکردم که از نژاد دیگه باشم. خوشحالم که در کامنتام هر چه که هست نمی تونید اثری از نژادپرستی ببینید. کم به بنده در این سایت توهین نمی شه. به هر حال پیروان و دوستداران به دین، ضمن اینکه افکار نژادپرستانه دارند، در راستای پیروی از منویات جناب زرتشت در داشتن گفتار نیک هر روز من و کسانی که مخالف افکارشون هستند رو می نوازند و تا چند تا فحش ندهند روزشون شب نمی شه. غمی نیست.
جمعه 8 آذر 1387

shanul - المان - هامبورگ
yeknafaronim - آلمان - کلن
من از انجایی در اوردم اون انشائ را که تو از درونش به دنیا امدی.
ببین فکر نکن چیزی می دانی از تاریخ اون چیزهای که تو خواندی بیشتر ما ها
می دانیم و به همین دلیل چون ... و نادان و ساده هستی حرفهای که میزنی را خودت هم می دانی بی اساس هست و واقعیتی ندارد ولی با این حال می گویی و با جوابهای منطقی که می گیری خودت را بدتر تو این سایت ضایع می کنی!!! هر کتاب و هر سایت اینترنتی که می روی و از درونش می خوانی از برکت دموکراسی غرب هست اگر در ایران
بودی فقط باید قران می خواندی!! من هر وقت نظراتت را در این سایت می بینم به مزخرفاتی که نوشتی می خندم!علمای بزرگ اسلام رویشان کم شده در مباحثات اینچنی حالا تو می خواهی از اسلام دفاع کنی! برو کتاب تعبیر خواب امام جعفر صادق را بخوان که باعث خنده بچه تو رختخواب هست
تو را چه به این حرفا!!! می بینی که ادمهای مشکل دار و روانی و تهی روی می اورند به اسلام!! چرا البرت اینیشتن و الکساندر فیلیمینگ و ادیسون و گراهامبل مسلمان نشدند چون با عقل درست فکر می کردند ...! این حرفها را برای ایرانیهای روشنفکر و فکور نزن برو برای طلبه های حوزه علمیه قم بگو اونجا اینگونه حرفات خریدار دارد!
تو یک ایرانی اصیل نیستی اگر ایرانی بودی به تاریخ زیبای ایران باستان توهین نمی کردی! تو احتمالان از عرب نژادی به ارث بردی! برات ارزو می کنم در جهلی که داری تا اخر عمرت بمانی و حقیقت تاریخ ایران و اسلام را درنیابی!!
جمعه 8 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن
Huria - دانمارک - کپنهاگ
سرکار خانم، کاظم الساهر عالیه. مخصوصا ترانه های نزار را عالی خونده. الحق که قیصر خواننده های عربه. .....
جمعه 8 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن
فردوسی:
خردمند گیتی چو دریا نهاد برانگیخته موج از او تندباد
چو هفتاد کشتی در و ساخته همه بادبان ها برافراخته
میانه یکی خوب کشتی عروس برآراسته همچو چشم خروس
پیمبر بدو اندرون با علی همه اهل بیت نبی و وصی
اگر خلد خواهی به دیگر سرای به نزد نبی و وصی گیر جای
گرت زین بد آید گناه من است؟ چنین دان و این راه، راه من است
بر این زادم و هم بر این بگذرم یقین دان که خاک پی حیدرم
اگر کسی شاهنامه داره، صفحات اول شاهنامه رو بخونه مفصل تر از این حرفاست.
جمعه 8 آذر 1387

iran-padeshahi - ایران - تبریز
واوگلی2 - ایران - تهران
دلم می خواد به زبان ترکی بگم سن خفلن چوخ فرودسی و ایرانلارن گیرمه سنن یرین دییر بیرد آغزوی آچپ ترکلرین ورنن نظر ورمه بیز ایرانا تاپروخ اول ایران سونرا آذربایجان ایرانن دوزلیشی ترکلریدی و بیز هامدان چوخ ایرانی یوخ
جمعه 8 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن
فردوسی:
مرا غمز کردند کان بد سخن به مهر نبی و علی شد کهن
هر آن کس که در دلش بغض علی است از او خوارتر درجهان گو که کیست
منم بنده هر دو تا رستخیز اگر شه کند پیکرم ریز ریز
من از مهر این هر دو شه نگذرم اگر تیغ شه بگذرد ازسرم
من بنده اهل بیت نبی ستاینده خاک پای وصی
نترسم که دارم ز روشن دلی به دل مهر جان نبی و علی
چه گفت آن خداوند تنزیل و وحی خداوند امر و خداوند نهی
که من شهر علمم و علی ام در است درست این سخن گفت پیغمبر است
جمعه 8 آذر 1387

gol222 - سوپد - هلسینگبوری
ایران.اصفهان.مریوان.سپاسگذارم.زنده باشی.چطوربااین سابقه از عربها ما بدام این جنایتکاران 1400ساله افتادیم.خدانابودشان کند.صدالبته میدانم خودمامردم باید همت کنیم واین مفتخورهارابدرک بفرستیم.بااین مطالب شما چنان حالم گرفته شد که قادر بنوشتن بیشتر نیستم.نابودشن این عرب صفتها.زنده بادایران وایرانی.
جمعه 8 آذر 1387

shanul - المان - هامبورگ
yeknafaronim - آلمان - کلن
این کامنت را تو مگر برای من نگذاشتی: (انشای پسر خاله ات بود؟ از کجات درآوردی این خالی بندیارو؟) ؟؟ این جمله (از کجات درآوردی) را در راستایی پیروی از معنویات جناب محمد گفتی دیگه؟ تو که مرد حسابی تا دلت خواسته
به اشخاص و ایران باستان تهین کردی دیگه چی می خواستی بگی دکتر؟
همین که از فرهنگ عربی اسلامی در کشور ایران دفاع می کنی یعنی اینکه
نژاد پرستی!! ایرانی اصیل اصالت زیبای خودش را باید نگه دارد که تو این کار
را نمی کنی! دم از ایرانی بودن نزن اینجا که پرونده ات رو شده و ایرانیان اصیل تو را به رسمیت نمی شناسند برو پاسپورت عربی بگیر واسه خودت.
جمعه 8 آذر 1387

shanul - المان - هامبورگ
yeknafaronim - آلمان - کلن
فردوسی به خاطر حکومت اسلامی ان زمان مجبور بوده به خاطر اینکه بگذارند
این کتاب وجود داشته باشه یک چهار بیت هم از پیغمبر و علی بگوید اگر نمی
گفت کتابش را حکومت اسلامی ان زمان می سوزاند!! اگر فردوسی ارادتی
به اسلام داشت می نشست داستان کربلا را به جای شاهنامه می نوشت!
مگر بعضی از کتابهای ذکریای رازی نسوزاندند چون دین اسلام را رد کرده بود؟
فردوسی هم مثل حافظ اگر سیاست به خرج نمی دادند کتابشان را نابود کرده بودند!! تو مگر اربابان اسلامیت را نشناختی؟
برو بچه اینقدر نظراتی نده که مردم ضایع تورا کنند.
جمعه 8 آذر 1387

Huria - دانمارک - کپنهاگ
yeknafaronim - آلمان - کلن
قیصر عرب افتخار هر عراقیه و نزار قبانی شاعری که زن را بهتر از هر کسی می شناخت اوج زیبایی زبانمان. خوشحالم که در این مورد اختلاف نظر نداریم. سپاس
جمعه 8 آذر 1387

renjer - ایران - خرم آباد
زنده باد ایران حالا یه حدیث از اون پیامبری که سنگشو به سینه میزنن
{من از عربم ولی عرب ازمن نیست} حالا قضاوت با شما
جمعه 8 آذر 1387

Raha khanoom - ایران - رشت
Huria - دانمارک - کپنهاگ
احساس ما ایرانی ها درباره ی حمله ی عرب ها به سرزمین ما و جنایت هایی که مرتکب شدن طبیعی هست.گر چه من هرگز به عرب ها توهین نمیکنم.نباید اسیر تاریخ بود.در پیشینه ی بسیاری از کشور ها جنگ و استعمارگری بوده اما الان به فراموشی سپرده شده.شما هم دلگیر نشو!
اما درباره ی گیلگمش خودتون می گید افسانه و حماسه!یعنی حماسه سرایان از علم غیب آگاه بودن که درباره نوح این پیش گویی رو کردن!؟راستی مگه این حماسه عربی هست که بهش می بالین؟
جمعه 8 آذر 1387

Raha khanoom - ایران - رشت
yeknafaronim - آلمان - کلن
هول شدی به خودت جواب دادی!
کاملا مشخصه که مفتخری ایرانی هستی!!!
بحث سر پر مغز و نغز بودن اشعار نیست.شما فرمودین اگه عروض نبود شعر فارسی در کار نبود!در حالی که شعر ایرانی پیشینه ی دست کم سه هزار ساله داره.اما به علت فاصله ی زمانی زیاد و متفاوت بودن زبان اون اشعار با فارسی امروز ما با اون ها آشنایی نداریم.
جمعه 8 آذر 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
رها خانم از ایران رشت.shanul-آلمان.و بقیه دوستان عزیز که با یکنفرونیم وارد بحث شدید سلام عزیزان من.
خوشحالم از اینکه میبینم جوانان ما اهل علم و روشنفکر هستن و با ارتجاع با منطق و دلیل و استناد صحبت میکنن.
امثال این مزدوران که برای گذر چند روز عمر حتی به بزرگان ایران بی احترامی میکند و از تاریخ و فرهنگ ایران و ایرانی چیزی نمیفهمد بهتر است که بیش از این خود را خسته نکنید.این افراد مزدور فقط پول را میشناسند و هر کس مقداری پول به این مزدوران بدهند آنوقت از توی همین قران آیه پیدا میکنند که حضرت محمد (ص)و حضرت علی (ع)و امامان همه خلافکار بودند و فقط امام 13 هندی زاده درست میگفته!!! آخه اینها هرچی دارن از همین رژیم اسهالی است از اسلحه که بکمر میبندند تا خانه و اتومبیل و پولهای یا مفت و یا جنایتهایی که میکنن و آزادیهایی اسلام نابیکه دارن!!!با یک نگاه به این جامعه نکبت بار مزدوران و بسیج احمقها و حزب الهی به عمق فاجعه فرهنگی در این قشر پی ببرید.متشکرم.
جمعه 8 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن
shanul - المان - هامبورگ
از نظرات شما بهره مند شدیم و فهمیدیم که سلسه غزنوی یک حکومت اسلامی بوده. حتما سلطان محمود غزنوی هم ولی فقیه اون دوره بوده. بعدم خبر نداری که سلطان محمود چه بلایی سر فردوسی آورد؟ پسرجان یا دختر جان برو خدا بابات بیامرزه!
جمعه 8 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن
parviz1 - انگلستان - کترینگ
فاتحههه!
جمعه 8 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن
حالا برا اینکه به دل نگیرید و بدانید که بنده ایرانیم و از خیلیایی که ادعا دارند ایرانی ترم این لینکو براتون می ذارم برید حالشو ببرید. انقدر هم توهین نکنید
https://www.youtube.com/watch?v=IxzX7UrIqU4feature=related
جمعه 8 آذر 1387

Huria - دانمارک - کپنهاگ
Raha khanoom - ایران - رشت
از توجهتون ممنون. حماسه گیلگمش افسانه است و جالب بودن ان در اشاره به طوفان نوح است. البته در اینکه این حماسه قبل و بعد از زمان نوح بوده اختلاف هست ولی اکثریت نظر اول را صحیح می دانند. من به زندگی پیامبران ایمان دارم ولی قبول کنید که داستان زندگی کسی از هزاران سال قبل امکان امیخته شدن با افسانه های رایج در انزمان را دارد. نوح و گیلگمش هر دو سومری بودند واین حماسه به جزئیات زندگی این پیامبر نمی پردازد بلکه تصویری کلی از واقعه ای مشابه به ان طوفان ارائه می دهد. اصل ما عراقیها بسته به اینکه از چه شهری هستیم به تمدنهای بابل وسومر و اشور و اکد میرسد. بعد از استعراب ما(عرب شدن) خود را جزئی از اتحادیه عرب میدانیم. حماسه گیلگمش امروزی به زبان عربیست. موفق باشید
جمعه 8 آذر 1387

shanul - المان - هامبورگ
yeknafaronim - آلمان - کلن
اقای دکتر (yeknafaronim - آلمان - کلن ) در عربی به شاه می گویند سلطان! محمود یک اسم عربی هست سلطان محمود غزنوی! منظور من این
هست که فردوسی به خاطر مسلمانان متعصب ان زمان مجبور بوده 4تا شعر
در مدح علی و محمد بگوید برای بقای کتاب شاهنامه.این همه سلطان محمود غزنوی این هندوهای کافر را کشت به خاطر دمکراسی حتمان بوده!
منظور من جو اسلامی حاکم بر کشور بود.
حالا شما بیا وجودیت خدا را اول ثابت کن تا ببینیم که فلسفه امرزش اموات
درست هست یا نه!
جمعه 8 آذر 1387

tamara .s - انگلیس - لندن
رنجر- ایران- خرم اباد
انا عرب ولیث العرب منی لیث با((((ث)))یعنی شجاع لیس(((س)))یعنی نیست .پیامبر میگه من عربم وشجاعان عرب از منند یعقوب لیث یعنی یعقوب شجاع نه بمعنی یعقوب نیست!!!!!!!
شنبه 9 آذر 1387

bahram1 - ایران - تبریز
عجب!!!
خوب شد ...شد.
شنبه 9 آذر 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
yeknafaronim - آلمان - کلن
عرب بودن برای تو افتخار است ولی برای ما ننگ است.تو هم ماند ان تازیهای ملخ خور هستی ان اسلامت بدرد همان عربستان می خوری.المان در سرزمین گافران چکار می کنی.حتما مزدوری.
شنبه 9 آذر 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
آقای یکنفرونیم فاتحههه!یعنی چی؟!!!
اصولن من با هرکسیکه به ادیان مختلف مردم و فرهنگهای گوناگون ملتهای جهان که با دروغ برای خراب کردن حمله میکنند مخالف هستم.همیشه هم عرض کردم خداوند انسان را آزاد آفریده تا برای خود تصمیم بگیرد.اصولن از دروغگوها بدم میاد همانکاری که امام 13 بنیانگذار این انقلاب اسهالی و ملاها و رئیس جمهورهایش با فریب دادن و عوامفریبی 30 سال است زندگی را برای ملت جهنم ساختن و مزدوران هم حمایتشان میکنند.شما فرهنگ و قوانین 2500سال پیش ایران و ایرانی را با اوضاع کنونی ایران و ملت ایران مقایصه کن!!!!خجالت بکشید از اینکه خود را ایرانی معرفی میکنید!!!!کدام ایرانی با خواهر و مادر فرزند خود همبستر شده بود!!!این عمل را مزدوران حرامزاده با نوامیس خود انجام میدهند نه نژاد ایرانی و ملت ایران.مردک تو با این چرندیات چه چیزی را میخواهی ثابت کنی!!! افسوس که برای مقداری پول همه چیزتان را بباد میدهید حتا ..............!!!!!
شنبه 9 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن
کامنتام مستنده تشریف ببرید به منابع رجوع کنید. فضاحت های دوران باستانی وطن عزیزم کم نیست این ها یه چشمه اش بود
شنبه 9 آذر 1387

shanul - المان - هامبورگ
yeknafaronim - آلمان - کلن
تو که هنوز نفهمیدی سلطان محمود غزنوی مسلمان بوده و حکومت غزنویان اسلامی بوده چرا نظر می دهی که ابروی خودت را ببری!!!!!!!!!!!!!!
16بار به نام اسلام سلطان محمود غزنوی به هندوستان حمله کرد و تا می توانست هندوهای کافر را کشت!!! برو یک مقدار تاریخ ایران را بخوان ه اینطوری سوتی ندهی که حکومت غزنویان اسلامی نبود !!
شنبه 9 آذر 1387

taraneh2008 - المان - هامبور
yeknafaronim - آلمان - کلن
خوبه وقتی کتابی دست میاد از کارشناسان بپرسی ایا نویسنده واجد شرایط بوده یا نه.چهار سال تحصیل در رشته باستانشناسی در دانشگاه تهران وادامه تحصیل در المان به من این اجازه را میده خدمتتون عرض کنم منابع شما از دید باستانشناسی رد شده است.
حرفهای شما من را یاد یه همدورهایم تو دانشگاه میندازه که احمقانه ترین حرفی را زد که در عمرم شنیدم.این اقای عضو جهاد دانشگاه دانشکده ادبیات گفت من این رشته را انتخاب کردم تا به برادران که میگن این رشته ملعون ثابت کنم که این طور نیست و دورههایی هم در تاریخ ایران خداپرستی رواج داشته.
اضافه کنم دین زرتشت اگر نواقصی داشته مانند باقی ادیان حداقل خود را دین پارسیان میداند و نه برترین و کاملترین و اخرین دین.
سعی کن سفسطه نکنی و دلیل بیار چرا حرفهای مطهری درسته .نه اینکه به دین دیگری توهین کنی.
سه‌شنبه 12 آذر 1387

arashbabak - ایران - تهران
ارش-ایران-تهران

ملتی که تاریخ کشور خود رابه درستی نداند اشتباهات تاریخی راتکرار می کند.
چهار‌شنبه 13 آذر 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.