بانوی ایرانی مهندس مینو اخترزند به مدیریت کل اداره راه آهن سوئد رسید

بانوی ایرانی مهندس مینو اخترزند به مدیریت کل اداره راه آهن سوئد رسید


موفقیت های ایرانیان در سوئد و تسخیر برجسته ترین مشاغل و سمت های سیاسی, دولتی, اقتصادی, هنری و فرهنگی در این کشور همچنان ادامه دارد.

بنا برتصمیم هیئت دولت سوئد, مهندس مینو اختر زند بانوی ایرانی تبار از روز اول فوریه  

مینو اخترزند که متولد تهران است قبلا علاوه بر سمت بلند پایه خود درشرکت عظیم تولید انرژی "واتن فال" سوئد از جمله در هیئت رئیسه چندین کمپانی و سازمان بزرگ سوئدی و نیز هیئت رئیسه دانشگاه "سودرتورن" استکهلم عضویت داشته است. وی قبل از تصدی به مقام مدیر کلی در شورای استانی کار  در شهر اپسالا مشغول به فعالیت بوده است.  وی متاهل , دارای یک پسر 26 ساله و  درآمد سالانه ای بالغ بر یک و نیم میلیون کرون است. 

اداره کل راه آهن سوئد وظیفه نگاهداری و اداره خطوط راه آهن سراسر سوئد را بر عهده دارد و اینک ریاست کل آن از روز اول فوریه 2008 بر عهده یک بانوی ایرانی قرار دارد. 

منبع : سایت استکهلمیان

2008 سمت جدید خود بعنوان مدیر کل اداره راه آهن سوئد (بان ورکت) را آغاز نمود. "اوسا تورشتنسون" وزیر ساختاز زیربنایی سوئد در مورد این انتخاب هیئت دولت گفت: "اداره کل راه آهن  سوئد با مدیریت مینو اخترزند خواهد توانست بر مشکلاتی که در مقابل آن قرار دارد فائق آید".

این اولین باری است که یک ایرانی به سمت مدیرکلی یک اداره کل دولتی سوئد منصوب می شود. مدیر کلی ادارات دولتی سوئد در دوره زمامداری حزب سوسیال دمکرات عموما به افراد وفادار به این احزاب محول می گردید. شیوه ای که سالها مورد انتقاد شدید احزاب دست راست قرار گرفت و این احزاب وعده دادند که در صورت پیروزی در انتخابات, به هنگام تقسیم مشاغل مهم دولتی شایسته سالاری را جایگزین زد و بندهای حزبی و سیاسی حزب سوسیال دمکرات خواهند نمود.

دولت دست راست سوئد پس از پیروزی در انتحابات این وعده خود را عملی کرد. پس از سرنگونی حکومت سوسیال دمکرات برای اولین بار تصدی پست های مهم دولتی نیز بمانند  دیگر مشاغل در روزنامه های کثیر الانتشار آگهی  گردید و  سپس بدون ملاحضات سیاسی به شایسته ترین افراد محول گردید. تصدی مینو اخترزند در این مقام بلند پایه دولتی را می توان نتیجه مستقیم تلاشهای دولت دست راست در سیاسی زدایی در روند تقسیم مشاغل بلند پایه دولتی دانست.

مینو اخترزند که امروز 52 ساله است در سال 1974 و هنگامی که 17
ساله بود جهت تحصیل در رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه سلطنتی تکنیک استکهلم (کی تی اچ) به سوئد آمد و قرار بود که پس از اتمام تحصیلات به ایران برگردد. اما انقلاب اسلامی باعث گردید که او پس از اتمام تحصیلاتش در رشته مهندسی در سوئد ماندگار شود.

مجله اقتصادی و معتبر سوئدی "وکانز افرر" در سپتامبر سال
2005 لیستی منتشر نمود که در آن نام 44 نفر از بانفوذترین مهاجرتباران در اقتصاد سوئد درج شده بود. متن کامل این لیست همان زمان در استکهلمیان نیز منتشر گردید. نام یک بانوی ایرانی در صدر این لیست و در مقام پنجم آن میدرخشید. وی  "مینو اختر زند" از مدیران ارشد شرکت معظم تولید انرژی "واتن فال" در سوئد بود که خیلی زود لقب "بانوی انرژی" را از آن خود نمود و امروز به مدیریت کل اداره راه آهن کشور سوئد رسیده است. 
(1) سعید - ایران - تهران
امیدوارم نام ایران و ایرانی همواره با افتخار و عظمت همراه باشد .
برای این بانوی ایرانی تبار آرزوی موفقیتهای بیش از پیش دارم.
سه‌شنبه 16 بهمن 1386

parviz1 - انگتستانک - کترینگ
ضمن تبریک به هموطن عزیزم بسیار خرسند شدم از اینکه بار دیگر یک بانوی ایرانی را در یکی از پستهای عالی میبینم و بخود میبالم.از اینکه موجب افتخار ایرانیان شده ای از صمیم قلب تبریک میگویم و در ضمن ملا حظه میکنید که این بانوان ایرانی هستند که میتوانند مسئولیت های خطیر را تقبل کنند در صورتیکه در کشور خودمان همچنان آشغالهایی مثل رادان و دوکی و مزدوران کماکان با چماق وحشیانه بجان بانوان میافتند و ادعای مقام و عزت زنان ایرانی را دارند و در محافل بین المللی از جایگاه بانوان جهان نیز دفاع میکنند!!خجالت که نمیکشند و فکر میکنند دولتهای جهان و ملتها نمیدانند مقام و عزت از نظر ملاها جه معنی دارد !!!!!!
سه‌شنبه 16 بهمن 1386

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
درود بر ایران و ایرانی و این بانو
سه‌شنبه 16 بهمن 1386

<
+1
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
bahram1 - ایران - تبریز
شایان خان کجایی. ببین اگه به زنا رو ندی پا میشن میرن خارج و پیشرفت می کنن. اما اگه ور دل تو بشینن خرد و حقیر میشن. حالا دیدی از ماست که بر ماست؟
نام کاربری : *
کلمه عبور : *

فراموشی گذرواژه