هلی کوپتر دربستی از تهرانپارس تا آزادی

هلی کوپتر دربستی از تهرانپارس تا آزادی

یک خط هوایی مسافربری موسوم به "تاکسی هوایی" با پنج فروند هلی کوپتر، از مهر ماه آینده در مسیر تهرانپارس تا میدان آزادی در تهران فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
هلی کوپتر
اولین مسیر پرواز تاکسی های هوایی تهران، چهارراه تهرانپارس در شرق تهران تا میدان آزادی در غرب است

ابوالفضل مهدیخانی، مدیرعامل شرکت "تاکسی بی سیم" که این خبر را اعلام کرده، به ایرنا - خبرگزاری دولتی ایران گفته است توافق لازم برای ورود تاکسی های هوایی از یکی از کشورهای آسیای میانه انجام شده و پس از کسب مجوز از سازمان هواپیمایی و شهرداری تهران، هلی کوپترها وارد کشور شده و در آسمان پایتخت فعال می شوند.

به گفته آقای مهدیخانی، پنج هلی کوپتر در مرحله اول برای این کار در نظر گرفته شده و قرار است تا پایان شهریور کار خود را شروع کنند. وی گفته در صورت همکاری سازمان های مرتبط، تا پایان امسال تعداد هلی کوپترهای مسافربر شهر تهران به 50 فروند خواهد رسید.

اولین مسیر پرواز تاکسی های هوایی تهران مسیر چهارراه تهرانپارس در شرق تهران تا میدان آزادی در غرب در نظرگرفته شده و قرار است مسیرهایی در جنوب و شمال تهران نیز راه اندازی شود.

به گفته مدیرعامل تاکسی بی سیم تهران، در مرحله اول مهمانان خارجی و مقامات دولتی به خاطر شرایط ویژه امنیتی با این هلی کوپترها سفر می کنند و در مرحله بعد با توسعه ناوگان، تمام اقشار جامعه می توانند از بالگردها برای سفر شهری خود استفاده کنند.

این هلی کوپترها زرد رنگ هستند و ظرفیت آنها سه تا هفت نفر مسافر است.

به گفته آقای مهدیخانی، علاقمندان پرواز می توانند در صورت داشتن شرایط لازم، به حرفه تاکسیرانی هوایی بپردازند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.