"نیروهای آمریکایی با خروج از سوریه در ۶۰ کیلومتری مرز ایران مستقر می‌شوند"

العربیه : به گفته یک منبع کرد عراقی دو هزار نیروی نظامی آمریکایی پس از خروج از سوریه در پایگاهی در 60 کیلومتری مرز عراق با ایران مستقر خواهند شد.
 
به گزارش خبرنگار «العربیه.نت» در عراق، یک منبع نظامی عراقی شنبه 22 دسامبر اعلام کرد همزمان با تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از خاک سوریه، ارتش عراق حضور نیروهای خود در مرز با سوریه را افزایش داده است.
 
به گزارش «العربیه.نت»، سروان نجم عبداللطیف توضیح داد نیروهای مشترک عراق حضور خود را در بعضی از مناطق مرزی با سوریه که شاهد حضور جنگجویان داعش در آن سوی مرز است، افزایش داده‌اند.
 
سروان عبداللطیف که در فرماندهی عملیات الجزیره و صحرای غربی استان الانبار انجام ماموریت می‌کند، تصریح کرد که ارتش و نیروهای پشتیبان آن از روز پنج‌شنبه 20 دسامبر حضور خود را در مناطقی مرزی سوریه که جنگجویان داعش بیشتر در آن‌جا فعالیت می‌کنند، افزایش داده است.
 
وی همچنین بیان کرد تدابیر نظامی اتخاذ شده از سوی ارتش عراق با هدف مقابله با هر گونه تلاشی از سوی جنگجویان داعش است که ممکن است برای ضربه زدن به نیروهای امنیتی عراق یا عبور از مرز مشترک این کشور با سوریه اقدام کنند.
عراق همچنان از حمایت آمریکا برخودار خواهد ماند
دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده امریکا شامگاه چهارشنبه گذشته آغاز خروج نیروهای کشورش از سوریه را بدون تعیین جدول زمانی مشخصی اعلام کرد، امری که واکنش‌های بین‌المللی متفاوتی در پی داشت.
 
عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در تماسی تلفنی با مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در باره برخورداری از حمایت آمریکا اطمینان خاطر حاصل کرد.
 
دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با عبدالمهدی، نخست وزیر عراق ضمن دادن اطمینان خاطر به وی، بر ادامه تعهد آمریکا به حمایت از عراق در مبارزه با داعش تاکید کرد.
 
ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش روز جمعه 21 دسامبر اعلام کرد 4 تن از جنگجویان داعش را در یک حمله هوایی که برای پشتیبانی از نیروهای عراقی در شهر موصل انجام داد، کشته است.
انتقال نیروهای آمریکایی پس از خروج از سوریه به 60 کیلومتری مرز ایران
علاوه بر این یک منبع کرد عراقی با اشاره به آمادگی‌ و تدارک آمریکا برای انتقال نیروهایش از سوریه به عراق از عزم واشینگتن برای احداث یک پایگاه نظامی در شهرستان «شقلاوه» از توابع استان اربیل در شمال عراق خبر داد.
 
این منبع افزود ایالات متحده آمریکا اخیرا پایگاه نظامی جدیدی در منطقه حریر از توابع شهرستان شقلاوه به عنوان پنجمین پایگاه آمریکا در کردستان عراق را احداث کرده باست.
 
منبع یاد شده افزود تعداد 2000 تن از نیروهای نظامی آمریکایی که از سوریه به عراق انتقال خواهند یافت در پایگاهی در 60 کیلومتری مرز شمال عراق با ایران مستقر خواهند شد.
 
ارتشبد جبار یاور، دبیر کل وزارت پیشمرگ‌های کُردستان عراق در رابطه با خروج نیروهای آمریکایی از سوریه ضمن بیان این‌که خروج بالفعل نیروهای آمریکایی از سوریه به اقلیم کردستان هنوز آغاز نشده در ادامه گفت: «اگر نیروهای آمریکایی تصمیم به خروج گرفته باشند اربیل تنها گذرگاه امن برای استقبال از آنها خواهد بود».
+90
رأی دهید
-19

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران

    بالاخره کابوس اخوندهای جنایتکار رنگ و شکل حقیقت گرفت و امریکا خود را اماده حمله به مزدران ادمکش خامنه ایی می کند.
    264
    188
    یکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    mok432 - تهران، ایران

    همانطور که دونالد ترامپ گفت باید سر افعی قطع شود.،درود بر امریکا مردم ایران از شما استقبال خواهند کرد،مرگ بر رژیم فاسد اخوندی
    293
    229
    یکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    *بی همتا* - برلین، آلمان

    خبرهائی در راه است ..و مستقر شدن ناوشکن امریکائی در خلیج فارس . سقوط رژیم نزدیک است
    260
    195
    دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    بترسید از ان روز که ایام الله برگردد و مردم بدانن در باطن شما اخوندها چی هست و شاهد 22 بهمن دیگری باشی ان روز دیگر فرق میکند چون فاتحه همه اخوندها خوانده خواهد شد. وقتیکه شنیدم ترامپ دستور داده که نیروهای نظامی امریکا خاک سوریه را ترک کنن به کلی از ترامپ و سیاستهایش نا امید شدم. اینک این خبر را خواندم که نیروهای امریکا در سوریه به پایگاهی در کردستان عراق انتقال داده میشوند که 60 کیلومتر فاصله با مرز ایران دارد تماما" امیدوار شدم که ترامپ ویل کن رژیم اخوندی ایران نیست تا نابود کردنش.
    196
    117
    دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Say good bye to religion - ونکوور، کانادا

    دوستان عزیز ، اکثر ما منتظر نابودی رژیم دجال خمینی هستیم و آزادی ایران .‌ ولی به امریکا نباید اتکا داشت چرا؟ اصلا به اینکه رژیم پهلوی خوب بود یا نه کاری ندارم ولی شاه وقت ایران از متحدان بزرگ امریکا بود و سالیان دراز میلیاردها دلار ازشون خرید می‌کرد ولی جیمی کارتر شاه رو به امریکا راه نداد بعد از خروجش از ایران فقط اجازه داد برایه عمل بیاد و فورا ازش خواست کشور امریکا رو ترک کنه ، به شاه کاری ندارم ولی سیاست امریکا اینه اول خودش دوم خودش آخر هم خودش ....ایران باید به دست خود مردم ایران آزاد شه . اینجا هم ننشستم و بگم لنگش کن چون هیج ادعایی هم ندارم 🙏🙏
    37
    138
    دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    ایرانفردا - لندن، انگلستان

    نه دوست عزیز، بترسید از روزى که نیروهاى آمریکایى ادعاى آزادى ایران رو داشته باشن، این گربه براى رضاى خدا موش نمیگیره!! مگه عراق رو آزاد!!! نکرد؟ سوریه، أفغانستان؟ حمایت نیروهاى یمنى؟
    36
    130
    دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان

    خوب فعلا وارد حیاط خلوت شدن ببینیم بعد چی میشه جنتی وخامنه ای هم اسهال گرفتن از این موضوع سردار سلیمانی هم رفته دنبال پوشک
    112
    53
    دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    loder - شیراز، ایران

    ایران باید فقط از داخل تغییر کنه قابل توجه سینه چاکان ترلامپ که فکر میکنن میخواد جنگ بشه و خوشحال هستن ...انریکا کوچکترین حرکتی کنه تمام پایکاهاش در تیرس موشکهای ایرانه خودشونم میدونن ما هم میدونیم منافقین مزدور هم بدونن که اربابشون این حماقتو انجام نخواهد داد ارباب شما مزدوران در حال حاضر از همیشه تنهاتر و منزویتر تشریف دارن پس به نتهایی قادر به شکست ایران نخواهد بود من با اخوند مشکل دارم درست ولی اگر جنگ بشه بر علیه دشمن هستم مزدوران انریکایی به قول دجال عصبانی باشید و از این عصبانیت خودتونو دار بزنین یا حق ;)
    58
    101
    دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    universe123 - لندن، انگلستان
    کمی بیشتر مطالعه کنید. جنگ برپا کردن معمولا تجارت است که در اخر نه نفع غربیها خواهد شد که سلا ح هایشان را بفروشند و ویرانی را برای من و خانواده شما بجا بزارند. ازدست من و شما کاری بر نمیا ید چونکه این ملا ها از طرف غربیها بویژه انگلیس حمایت میشود. همین چند روز پیش دنیا شاهد بود که ترامپ کردها، که در مبارزه با داعش این همه کشته دادند، و رفقای جون جونیش مثل انگلیس، فرانسه، المان و دیگر متحدان خودش را ترک کرد. پس شما ها فکر نکنید امریکا خیلی خوبه که مردم را حما یت یا به ایران حمله کنه. فقط نابودی کشور و اواره شدن خونوادهای من و شما و خرابی ایران برای من و شما میمونه.
    1
    3
    ‌سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.