موضوع انشاء : «تابستان» خود را چگونه گذراندید؟ - تصاویر

ایسنا : با شروع سال تحصیلی جدید و تمام شدن فصل تابستان و تعطیلات سه ماهه دانش آموزان شاید اولین موضوعی که هر معلم " انشاء" یا همان نگارش امروزی به دانش آموزان بدهد این باشد که " تابستان خودرا چگونه گذراندید؟ "
اما از میان بی‌شمار جواب احتمالی، جواب عده‌ای از دانش آموزان دارای یک وجه اشتراک است. من تابستان امسال " کار " کردم.
 
بسیاری از خانواده ها و کودکان و نوجوانان محصل ترجیح می‌دهند تا در تابستان به جای سفر و گذران و صرف هزینه برای پر کردن اوقات فراغت در کلاس های آموزشی و هنری و ورزشی رایج، به حرفه آموزی و بدست آوردن اندک درآمدی و تجربه محیط کاری بپردازند. تصمیمی که باعث می‌شود عملکرد کودکان و نوجوانان در فصل تابستان از حالت انفعالی خارج شده و شکل فعالانه‌تری به خود بگیرد. امری که مهم بودن آن هنگامی هویدا می‌شود که نگاهی به آمار فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی و اقتصاد مبتنی بر دلالی و واسطه گری و نه تولیدی، بیندازیم. فارغ التحصیلانی که نتیجه سیستم منفعل آموزش و پرورش و فرهنگ غلط رایج در غالب خانواده‌های ما هستند که در آن توجه کامل به مهارت آموزی نمی‌شود. فرهنگ و سیستمی که نیازهای اساسی کشور در آن مورد غفلت قرار می‌گیرد. در نتیجه خروجی این سیستم و فرهنگ، نه تنها با ابعاد مختلف نیازهای جامعه تناسبی ندارد بلکه به گونه‌ای است که گویا " آینده شغلی" خوابی است که فقط در پشت میزهای ادارات و سازمان‌ها تعبیر می‌شود.
+78
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۵
    میخواستم بگم.. - گنت، بلژیک
    من در این تصاویر تابستان بدی را-به شرط پایان سال تحصیلی نمیبینم..دوستان جوان ضمن بدور ماندن از اموزشهای مخرب خیابانی-درگیر مسایل اجتماعی واقتصادی وتجاربی خواهند شد.برای باقی عمر.
    0
    2
    ‌پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.