«۹ میلیارد دلار ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی در ایران گم شده است»

 عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایرانعزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایران، پنجشنبه 9 اوت، از گم شدن 9 میلیارد دلار ارزی که با نرخ دولتی داده شده است خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، یوسفیان با بیان این مساله گفت: «شفاف سازی اولین گام برای جلوگیری از رانت ارزی 4200 تومانی است».
 
آپریل گذشته پس از آن‌که نرخ دلار در ایران سیر صعودی آغاز کرد، دولت ایران با اعلام تک نرخی کردن ارز، قیمت دلار را 4200 تومان اعلام و رد و بدل کردن دلار با نرخ بالاتر را قاچاق و شامل مجازات دانست. این تصمیم دولت البته به بازگشت ثبات به بازار دلار کمکی نکرد و قیمت دلار در بازار آزاد تا مرز 12 هزار تومان پیش رفت.
 
دولت ایران پس از آن اقدام به اختصاص دلار 4200 تومانی برای وزارت‌خانه‌ها، برخی شرکت‌ها و همچنین اقلام وارداتی کرد که بنا به گفته مسئولان، برخی سوء استفاده‌های مالی و رانت‌خواری‌ها در این زمینه روی داده است.
 
یوسفیان ملا افزود: «اولین گامی که باید در این بخش برداشته شود همانند همه موارد مبارزه با مفاسد اقتصادی، شفافیت است. یعنی هیچ دلیلی ندارد کسی ارزی را برای واردات گندم یا کالاهای ضروری مانند دارو گرفته باشد و محرمانه باشد».
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایران به اختصاص 11 میلیارد دلار ارز دولتی اشاره کرد و اظهار داشت: «از این مقدار تنها 2 و نیم میلیارد دلار افشا شده و متاسفانه مشخص نیست نزدیک به 9 میلیارد دلار چه شده است».
 
وی متذکر شد: «اگر تاکنون موفق نشدیم تا ارز را تک نرخی کنیم، به خاطر کالاهای ضروری بوده است. تک نرخی کردن ارز یعنی رها کردن ارز در بازار تا با گردش مالی و اقتصادی در کشور قیمت خودش را بیابد. در حال حاضر ارز به 8 الی 9 هزار تومان رسیده در این صورت با این ارز نمی‌توان برنج و گندم از خارج از کشور خریداری کرد و امکان زندگی برای مردم نیست و دولت ناگزیر است برای دارو یا کالای اساسی، ارز را با قیمت پایین‌تری ارائه دهد».
 
او تاکید کرد: «مصرف گندم در کشور بین 11 تا 11 و نیم میلیون تن در سال است و 2.5 تا 2 میلیون و 700 هزار تن مصرف برنج سالانه است. ما 2 میلیون تن تولید برنج داریم و 700 هزار تن کسری داریم اگر ارز را دقیقا به همین اندازه اختصاص دهند، دیگر برای قاچاقچی منفعتی وجود نخواهد داشت».
 
وی ادامه داد: «میزان مصرف دارو نیز مشخص است و بیماران خاص مشخص هستند و اگر به تعداد مورد نیاز دارو، ارز را اختصاص دهند و این مقدار و شرکت وارد کننده را افشا کنند، تکلیف مردم مشخص می‌شود».
+97
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۷
    مش قصاب - مونتا، ساحل عاج

    درسته که ما داریم از خارج و داخل میخوریم ولی امید به روزی که اونی که حالیشه بیاد رو کار تا ببینیم کی به کی میشه
    3
    78
    ‌پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    خورشیدخانم - وین، اتریش

    چه جالب یعنی اینها کاملافهمیدند که ایرانی جماعت نه غیرت دارد نه عرضه اعتراض.تو سرش بزنند وخردش کنند بیشتر خفه می شه و میگه بفرما ....خلاصه ملتی بی غیرت و خاک بر سر.هر کی هم فحاشی کنه به باباش کرده.چون حقیقت تلخه.
    5
    109
    ‌پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش

    اینجور پول گم شدن ها تو حکومت اخوندی عادی است.اگه گم نمی شد غیر عادی بود.ولی خدایش۹ میلیارد دلار خیلی پوله
    1
    91
    ‌پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    reza shah rohet shad - تهران، ایران

    خیلی پر رو هستند یک جوری میگن گم شده که انگار پول خرد بوده از جیبشون ریخته. هر چی فکر میکنم پر رویی اینها دیگه حتی فراتر از اون بشکه معروف با یک سوراخ در کنار حوزه های علمیه آخوندی هست.شاید این آخوندها کارهای دیگه هم میکنند که قضیه بشکه اصلا عددی نیست. تفکر اسلامی شمه ای واگو زانچه دیده ای .
    1
    93
    ‌پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

    سراغشو از رئیس کل سابق بانک مرکزی ( سیف ) و رئیس بازرسی کل کشوربگیرید !! البته روحانی هم بی اطلاع نمیتونه باشه !! همچین میگه گُم شد که انگار یه سکه یقرونی بوده !!
    1
    78
    ‌پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    dannni - سوئد، سوئد

    اون کول بار بدبخت اون پول ورداشته آوند دختر بچه و پیرزن دست فروش. تو مترو اون پول دزدیده . نامردها پول ملت بدبخت برای دولت عراق نمک نشناسی کارتون کارتون پر دلار می‌فرستید الان میگین گم شده مگه هزار دلار گم شده صحبت از ده میلیارد دلار
    1
    52
    ‌پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    sahandd11 - کلن، آلمان

    نه میلیارد دلار گم شده؟ همین؟ مگر نخوده که گم بشه؟بگو کی بالا کشیده
    1
    65
    ‌پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    مگه دلار دکله که گم بشه ؟ دکل پا داشت رفت کانادا پناهندگی گرفت ولی دلار که پا ناره . هاپالو کردند رفت میگن گم شده .اینم واژه جدید دزدیه بعد از اختلاس و رانت خواری و پول شویی. چرا همه چیز تو ایران گم میشه غیر از آخوند. چه حالی میده یه روز بلند بشی بگند جنتی یا لاریجانی گم شده
    2
    69
    ‌پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    نارکو - سوئد، سوئد

    ببینید چقدر پشت سر جهانگیری حرف زدید، گفتید دلار جهانگیری دلار جهانگیری. دیدید وجود داشت فقط یادش رفت بگه دلار خودمون ۴۲۰۰ تومان دلار شما ۱۲۰۰۰ تومان. تو روح آخوند و آخوندزاده لعنت.
    2
    47
    ‌پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران

    آنوقت اون سلیته بسیجی و اون مرتیکه اشغال تو فرودگاه اون ملعون,بشلوار آون دختر خانم گیر دادند.اوی خامنه ائی تو مجتبی هم خبر ندارید اون دلارها کجاست؟
    2
    54
    ‌پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    اصحاب کهف - بروکسل، بلژیک

    بگوبیان باقیشم ببرن بابا ...والا !!! خسته شدیم از ترسوئی و بی جنمی این مردم بلاتکلیف ..با کلی اهن و تلپ میریزن بیرون , همچی ۲ روزه تا یه پخ بهشون میگن دوباره جا میزنن و میییره تا مصیبت بعدی و تاراج پشت تاراج .این که نشد مبارزه بابا , بشینین تو خونه هاتون,الکی همین ۴ تا جوون شجاع رو هم که داریم به کشتن ندید خواهشا !!
    1
    46
    ‌پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    amir-amir - تورنتو، کانادا

    جیب هاى گشاد سید على گدا و ذوب شدگان ولایت را گشتید؟ شاید اونجا باشه.
    2
    50
    جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    زیر پایه دکل رو خوب گشتین؟ احتمالا اونجاست
    2
    20
    جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    نظر تو چیه باور؟!
    2
    16
    جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    بابا گم شده یعنی چی؟ کجا گم شده،؟ یا تو عبایه اخونده یا توی عمامه اش ،بگردید پیدا میشه، این راهزنها رو باید بگیرید و ..... مرتیکه ولی امر مشرکین جهان به جای اینکه برای مشکلات عدیده ی مردم مثل فقر و بیکاری و اعتیاد و فحشا بیاد و راهکار بده میگه هیچ کس هیچ غلطی نمیتواند بکند ، اخه چلاغ منقلی تو که هنر کارافرینی نداری و داری به تنهایی همه غلطها رو میکنی باید خفه بشی ، چهل ساله مثل بختک افتادین به جون این مملکت و مردمش دیگه بسه بابا ، یک کشور معتبر، ثروتمند، با جمعیت دیندار و فرهیخته تحویل گرفتید بعد از چهل سال جامعه ای بی دین و لائیک، با فرهنگی قرون وسطایی بدون اندک اعتباری در سطح بین الملل و کشوری فقیر و معتاد رو تحویل دادید، اغا گم شو برو دیگه کافیه
    2
    15
    جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    oghab - هلسینکی، فنلاند
    سراغشو در بیت رهبر متعفن و توله کفتارش مجتبی بگیرید اونجاست تمام دزدی ها اونجاست
    2
    17
    جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    توی .... آقا دنبال آن بگردید. دوست ندارید. از همین برادرن ارشادی در اینجا پرسش کنید. اونها می‌‌دادنند. وظیفه واجبی برای آقا دارند.
    2
    12
    جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    [::oghab - هلسینکی، فنلاند::]. به شما بر نخورد. سردار شما قایم سلیمانی .از سال ۵۷ تا کنون ۶۰۰ میلیارد دلار در عراق . لبنان .جولان ترقه در کرد. تا این به قول شما .این رهبر متعفن و توله کفتارش ادامه دهند. مگر همین ملیجک سردار نیست. که برای آقاش امپراطوری شعیه می‌‌خواهد . بنیاد کند .همین دو هفته پیش بود. که در همین سایت عکس سردار را با توله کفتار نشان دادند. که چنان ماچی از همدیگر می‌‌کردند. که گمان دارم . یاد دوران کلاس قرهان افتادند. تا کنون دیده که یک شیر برود .کفتار ماچی کند. یا یک زرافه رود. پلنگ بوس کند؟ دم خروس را در زیر عمامه شما باور کنیم .که گوید من ندزدیدم . یا قسم حضرت عباس شما. .
    2
    14
    جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    من و آزادی - بروکسل، بلژیک
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. عزیز . باور ۲سانت عمیق و جناب شروان و متفکر بی مخ و بلال ۵۰ رفتن باهم گل بچینن تو باغچه استاد طوسی. معمولا دراین مواقع سرشون شلوغه و اگر هم بیان چرت و پرت تحویل میدهند
    2
    7
    جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. خیلی اهمیتی نداره سبکبال، یه پروندست که قوه قضاییه بهش رسیدگی میکنه، گنده تر از بقایی و مشایی نیستن که
    18
    0
    جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    setayeshz565 - وین، اتریش
    یکم تحمل بفرمائید تا جناب سیف در کانادا یک برج زیبا و اتومبیل های گران قیمت لوکس برای خودش و صد جدش بخرد و برود پناهندگی بگیرد و وقتی خیال آقایان راحت شد که در امن و امان است،اسم ایشان را اعلام مینمایند که دلارها را کی به کجا برده است،حالا یا سیف و یا هر شارلاتان قمپن دیگری...
    0
    4
    جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::oghab - هلسینکی، فنلاند::]. یک (مثبت) خوشگل برات زدم. تا اینجا که با همدیگه هم عقیده هستیم. بگردیم ببینیم چرا و به چه علت کاربرهای اینجا با شما مشکل دارن. یا بر عکس. چرا شما با کاربرهای اینجا مشکل دارید. همه کارها و مشکلات از راه گفتگو حل میشه. البته در یک صورت. که به افکار همدیگر احترام بگذاریم. بدونه (چک و لگد) نظرت چیه؟ (هستم در خدمتتون)
    0
    3
    جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    وقتی که امام زمان شما گم میشه وکک کسی نمیگزه پس نه میلیارد دلار برای اخوند روضه خان 2 تومان هم رقم بالائی نیست و گم شدن ان را هم بی خیال. در حکومت عدل اسلامی گم شدن یک امر ساده و طبیعی است
    0
    8
    جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان
    [::oghab - هلسینکی، فنلاند::]. چند روزه تاخیر در پرداخت دسمزد شما افتاده که به ولینعمت خودت بد میگید؟
    1
    7
    جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    «۹ میلیارد دلار ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی در ایران گم شده است»,۳۰میلیارد تا حالا صرف سوریه شد.،سه هزار میلیارد تومان گم شد،دو میلیارد حواله کرده شده توسط مجتبی خامنه ای به سوریه توسط دو فرمانده بلعیده شد،۵۰ میلیارد را فلان کارمند بانک دزدید و رفت،...ان مرد را اوردند، ان مرد را با ایر فرانس اوردند، قطب زاده را هم اوردند ولی او را بردند،ایران ام القرای مسلمین جهان است، سر زمین ما ایان اسلامی است، ما یک رهبر و کلی رییس جمهور داریم رییس جمهورهای ما پول را خیلی دوست دارند،بسر عموها و پسر خاله های رییس جمهورهای ما هم خیلی پول را دوست دارند، صدام دندان دارد،راه قدس از کربلا میگذرد...ان مرد به جبهه رفت،ان مرد شهید شد،به خانواده انمرد یخچال دادند، انمرد رفت یخچال امد. خاک به سر ایران شد. به هتر تیتر روزنامه نگاو میکنی همش همین است. ۱۰ میلیارد انجا گم شد، اونجا ۵ میلیارد گم شد، حساب دار فلان باند ۱۰ میلیارد برداشت رفت کانادا، ابدارچی فلان اداره ۲۰ میلیارد برداشت رفت کاندا،فلان خانواده کلیه هاشون را برای درمان بچه هاشون فروختند،......
    1
    4
    جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    Eagle2018 - مونت کارلو، موناکو
    همش
    0
    2
    جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.