یکی از متهمان «طراحی حمله» به همایش مجاهدین خلق به بلژیک مسترد می‌شود

 آن‌طور که خبرگزاری فرانسه می‌گوید در مجموع شـش نفر در ارتباط با این پرونده، در فرانسه، بلژیک و آلمان بازداشت شده‌اند که دو نفر از آن‌ها پس از مدتی آزاد شدند خبرگزاری فرانسه می‌گوید دادگاه آن کشور با استرداد «مرهاد ا.»، یکی از متهمان پرونده «طراحی حمله» به همایش شورای ملی مقاومت در حومه پاریس، به بلژیک، موافقت کرده‌است.
 
آن‌طور که خبرگزاری فرانسه می‌گوید در مجموع شـش نفر در ارتباط با این پرونده، در فرانسه، بلژیک و آلمان بازداشت شده‌اند که دو نفر از آن‌ها پس از مدتی آزاد شدند.
 
پلیس بلژیک بر این عقیده است که «مرهاد ا.» همدست زن و شوهری‌ست که با ۵۰۰ گرم ماده منفجره بسیار قوی پروکسید استون، و یک چاشنی، در بروکسل بازداشت شدند. «مردهاد ا.» ۵۴ سال داد و در هتلی در پاریس بازداشت شده بود.
 
زوج بازداشت‌شده که با نام‌های «امیر س.» و «نسیمه ن.» معرفی شده‌اند، ۳۸ و ۳۳ سال دارند. هر سه تن ایرانی‌الاصل هستند و ملیت بلژیکی دارند.
 
خبر استرداد «مرهاد ا.» در حالی منتشر شده که دادستانی کل آلمان نیز متن حکم بازداشت «اسدالله الف.»، دیپلمات ایرانی، در آن کشور را در اختیار عموم قرار داد. این دیپلمات جمهوری اسلامی متهم است به زوج «امیر س.» و «نسیمه ن.» دستور انجام «حمله» به همایش سالانه مجاهدین خلق را داده‌است.
 
در حکم بازداشت دادستانی آلمان، «اسدالله الف.» کنسول سوم سفارت ایران در اتریش و «عضو وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی» معرفی شده است.
 
سازمان مجاهدین خلق ایران می‌گوید این فرد «اسدالله اسدی» نام دارد و از سال ۱۳۹۳ «رئیس ایستگاه اطلاعاتی» در سفارت ایران در وین است.
 
بلژیک علاوه بر «مرهاد ا.» خواستار استرداد دیپمات ایرانی بازداشتی نیز شده‌است.
 
پیش‌تر سخنگوی وزارت خارجه ایران پرونده «حمله» به گردهمایی مخالفان را «سناریویی» برای تخریب رابطه ایران و اروپا توصیف کرده بود، ولی در مقابل سازمان مجاهدین خلق اظهار داشت «بارها در مورد آماده‌سازی‌های تروریستی» دیپلمات‌های ایران، نیروهای وزارت اطلاعات و نیروی قدس سپاه پاسداران «در کشورهای مختلف اروپایی هشدار داده بود».
 
دو خبرگزاری داخل ایران،‌ ایسنا و تسنیم، نیز ۱۳ تیرماه، هویت زوج بازداشت‌شده در بلژیک را «امیر سعدونی» و «نسیمه نعامی» نامیده و «تصاویری» منتشر کردند که امیر سعدونی را در کنار مقام‌‌‌های ارشد سازمان مجاهدین خلق و میتینگ‌های آنها نشان می‌دهد. اما وب‌سایت سازمان مجاهدین خلق، می‌گوید آقای سعدونی و خانم نعامی که در شهر آنتورپ بلژیک دستگیر شده‌اند، «خود را هوادار مجاهدین جا زده بودند».
 
پس از انقلاب بهمن ۵۷، جمهوری اسلامی ایران متهم به «ترور» شماری از مقام‌های حکومت پیشین و مخالفان خود در خارج از کشور، شد. بسیاری از مخالفان حکومت فعلی ایران نیز داخل کشور اعدام یا کشته شدند. دولت‌های آمریکا، در سال‌های گذشته حکومت ایران را در صدر فهرست «دولت‌های حامی تروریسم» قرار داده‌اند. تهران همواره اتهام‌ حمایت از تروریسم را رد می‌کند.
 
خبر بازداشت دیپلمات ایرانی، در آستانه سفر ‌رئیس‌جمهوری ایران، به سوئیس و اتریش اعلام شد. همایش «شورای ملی مقاومت» در حومه پاریس برگزار شد. مریم رجوی، رهبر شورای ملی مقاومت، و همچنین شماری از اعضای رهبری این گروه در فرانسه مستقر هستند.
 
روز گذشته خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام‌ اطلاعاتی اروپایی گزارش داده بود «این موضوع به شدت حساس است و بلژیکی‌ها پرونده را جلو می‌برند». به گزارش رویترز مقام‌های فرانسوی از اظهارنظر درباره این پرونده خودداری کرده‌اند چرا که به گفته آنها ماهیت این رویداد نامشخص است. وزارت خارجه آمریکا گفته از نزدیک گزارش‌ها و روند تحقیقات در این مورد را زیر نظر دارد.
+46
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    bozurgmehr - لندن، انگلستان
    بمبگذار قلابی نشست مجاهدین از اعضای خود سازمان مجاهدین هست و هدف مجاهدین اینکه بگویند خیلی مهم هستن و رزیم اسلامی میخواد نابودشون کنه و از طرفی ملت ایران طرفدار مریم رجوی بشن ولی تصاویرش فاش شده که بمبگذار قلاب آنقدر مورد اعتماد سازمان هست که به یکی از شورهر های مریج رجوی نزدیک میشود مهدی ابریشم چی شوهر سابق مریم رجوی هست که به دستور مسعود رجوی طلاق داد زنشو و همان روز مریم با مسعود ازدواج کرد و به اتاب حجله رفتنً!
    30
    28
    ‌پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    bozurgmehr - لندن، انگلستان
    مجاهدین به بدی اخوندها هستن فقط ریش ندارن وگرنه خودشون رو شیعه علی میدونن و حکومت دموکراتیم بر اساس اسلام! برای ایران میخوان. اسناد و مدارک پرسنلی و تصاویری از بمبگذار قلابی نشست مجاهدین افشا شد که ثابت میکند از اعضای خود سازمان مجاهدین هست!!!
    27
    27
    ‌پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    bozurgmehr - لندن، انگلستان
    نه مجاهد میخوایم نه حزب اللهی!!! جمهوری اسلامی و سازمان مجاهدین جز خائن ترین هستن که از ایرانی بودن فقط فارسی زبان بودنش رو دارن. اون عفرینه پیر مریم رجوی میخواد بگه ما خیلی خوبیم و تنها راه نجات ایران. آخوندا هم بدن پس بزاریم من رئیس جمهور مادام العمرتون بشم
    19
    37
    ‌پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان
    مجاهدین هزار بار کثیفتر از آخوندا هستن.همشون تروریست و عوضی هستن.یادتون نره همین حیوانات بودند که انقلاب کردند و بعد خمینی سوار شد و قدرت رو ازشون قاپید. مجاهدین = اسلام + کمونیسم. قیافه های همشون هم منفی،کریه و پر از عقده و عقب موندگیه.
    8
    16
    ‌پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    freydun2500 - نامکاری، آلمان
    [::bozurgmehr - لندن، انگلستان::] اینکه هم مجاهدین ضد مردم و هم رژیم آخوندی را مردم نمی خواهند را شکی درش نیست ولی تو چرا با سه تا کامنت خودت را جر میدهی که ثابت کنی بمب‌گذاری کار جمهوری اسلامی نیست.پس تو هم دمت به جمهوری اسلامی وصل است.برای ما که نه به این وصل هستم و نه به آن مسلم است هردو به اسلام اعتقاد دارند و برای ایران خطرناک هستند ولی آخوندها به هر جنایتی تن میدهند تا در قدرت بمانند پس پاچه خواری آخوند نکن.
    4
    20
    ‌پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    bozurgmehr - لندن، انگلستان
    [::freydun2500 - نامکاری، آلمان::]. دلیل میخوای؟ نخست آزادی بیان دارم که در رزیم بدنام آخونید نداستم پس حق دارم اظهار نظر کنم. دوم از مزاحمین خلق ایران بدم میاد به همون اندازه که از داعش بدم میاد واین نفرت رو باید بهم حق بدین چون این سازنمان در ترور های کور که جهت وحشت افکنی انجام داد باعث کشته شدن پدرم و 3 برادرم شد که نه نظامی بودن نه بسیجی و حتی طرفدرا ج.ا. نبودن پادشاهی خواه بودن ولی ما یکی از خانواده های قربانی تروریسم هستیم. مزاحمین خلق کمتر یا بیشتر از حزب الهی ها بد نیست برابر هم هستن مریم رجوی مثله اون خمینی جانی و رمانی هست فرقی ندارن ولی من به جهادی ها آلرژی دارم مثله مردم بریتانیا که از داعشی های جهادی بدشون میاد
    7
    2
    ‌پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    saltanat-talaban UK - وادوز، لیختن اشتاین
    درود بر مجاهدین واقعی انسانیت شهیدان سعید محسن و محمد حنیف نژاد که هردو در سی و سه سالگی در بیدادگاه دیکتاتوری اعدام شدند و ننگ بر سیستم واپسگرای اخوندی و ننگ و نفرین ولعنت بر مسعود رجوی که مجاهدین واقعی را لو داد و فرار کرد و زن نادانش که یک دیکتاتوری دیگر را اداره می کند. مجاهدین واقعی هرگز به مردم پشت نمی کنند و طرفدار حقانیت و راستی هستند.
    7
    4
    ‌پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.