کازرونی‌ها با شعار «برادر اسیرم آزاد باید گردد» به تظاهرات خود ادامه دادند

العربیه : ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که جمعی از جوانان کازرون شنبه‌شب 29 اردیبهشت در نخستین ساعات تاریکی هوا تجمع اعتراضی خود را در میدان شهدای این شهر با شعار «برادر اسیرم آزاد باید گردد» آغاز کرده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند. صبح شنبه 29 اردیبهشت نیز مردم کازرون در خیابان سلمان فارسی که به میدان شهدای این شهر منتهی می‌شود، تجمع کرده و با سر دادن شعارهایی به تجمع خود ادامه دادند. در همین حال تعداد زیادی از نیروهای ضدشورش در میدان شهدا مستقر شده‌اند.
 
از سوی دیگر، مقامات قضایی استان فارس به کشته شدن 2 نفر اذعان کردند، فعالان ایرانی اما در شبکه‌های اجتماعى عکس‌هاى 3 نفر از کشته‌شدگان تظاهرات کازرون به نام‌های امید یوسفیان، رضا اژدری و علی محمد آزاد را منتشر کردند.
 
از سوی دیگر علی القاصی‌مهر رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد که در اعتراضات اخیر در شهر کازرون 2 نفر فوت و 48 نفر مجروح شدند که از جمع مصدومان و مجروحان 35 نفر به صورت سرپایی درمان و بجز یک نفر سایر مجروحان نیز دارای جراحت‌های غیرعمیق هستند که در این بین تعداد قابل توجهی از مصدومان را نیروهای انتظامی تشکیل می‌دهند.
 
کاربران اینترنت ویدئوهای متعددی از اعتراضات مردم کازرون در روز شنبه 29 اردیبهشت ماه، منتشر کرده‌اند که اغلب آنها از جو امنیتی شدید حاکم بر شهر و کنترل رفت و آمدها و رفتار خشن ماموران امنیتی با معترضان خبر می‌دهد.
 
فیلم‌های منتشر شده از ملتهب شدن فضای شهر خبر می‌دهد و در چند مورد، درگیری بین مردم و ماموران روی داده است. تظاهرکنندگان در کازرون به طرح دولت روحانی معترض‌‌ هستند که قرار است طی آن بخش‌های قائمیه و نودان از بخش کوهمره از شهرستان کازرون جدا شده و در تقسیمات کشوری به شهرستان جدید کوه چنار تبدیل شود. مردم نگران پیامد این تغییرات هستند.
 
از سوی دیگر، در ادامه محکوم کردن سرکوب اعتراضات مردم کازرون و دیگر نقاط ایران، مارکو روبیو سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا در سنای آمریکا جمعه‌شب در توئیتی نوشت مردم ایران همچنان زندگی‌شان را برای اعتراض به فساد و سرکوبگری رژیم ایران به خطر می‌اندازند. وی افزود: «من با وزیر خارجه آمریکا در حمایت از مردم ایران همراه می‌شوم و امیدوارم رسانه‌های بین‌المللی به این اعتراضات مهم در کازرون و دیگر جاها توجهی که شایسته است، نشان دهند».
 
وزیر خارجه امریکا، مایک پمپئو روز جمعه در توئیتر نوشت: «ما از مردم ایران که در حال تظاهرات علیه رژیمی سرکوبگر هستند، حمایت می‌کنیم».
 
وی افزود: «سه کشته و قطع اینترنت ماهیت حقیقی این رژیم را نشان می‌دهد».
 
هم‌زمان ، استف بلوک، وزیر خارجه هلند، عضو غیر دائم شورای امنیت که در سفری کوتاه در آمریکا به سر می‌برد، از سوی شبکه فاکس نیوز درباره برخورد با معترضان در کازرون مورد سوال قرار گرفت که در پاسخ گفت، معترضان باید آزاد باشند و حکومت نباید با خشونت با آنها برخورد کند.
 
اما «فرحان حق» معاون سخنگوی سازمان ملل متحد نیز به فاکس نیوز گفت، ما هنوز اطلاعات دست اول از شهر کازرون نداریم. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که حقوق مردم برای تجمع و اعتراض مسالمت‌آمیز توسط ماموران تامین می‌شود.
+127
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    آفرین به این غیرت و شهامت کازرونی ها که لرزه به اندام دیکتاتور سید علی و حکام خونخوار انداخته اند
    7
    53
    یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ANTI JAHL - هامبورگ، آلمان

    درود به مردم غیور کازرون، اگر تمام مردم ایران مثل کازرون رفتار کنند، این حکومت بیش از یک هفته دووم نمیاره، زنده با د آزادی پاینده ایران
    6
    52
    یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران

    اگر در امریکا یا انگلیس پلیس یه فرد را کتک بزند تلویزیون اخوندی کلی روش مانور میده و از نبود دموکراسی در غرب صحبت میکند ولی خودشان برای یه تظاهرات، راحت ادم میکشند .این دقیقا صفت مسلمانهاست که دیگران بد هستند ولی ما هر کار بدی انجام بدیم بد نیستیم .
    3
    38
    یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

    مردم سلحشور و قهرمان کازرون درود بیکران به روح بزرگ و پایمردیتون !!
    8
    52
    یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان

    درود بر مردم کازرون که در این شهر پر نخل با آن جنگلهای کویری خاطرات خوشی دارم! عزیزان خسته نباشید، پیروزی از آن ماست. از پیر و جوان، کرد و لر و بلوچ، قلبشان با شما می تپد و هستند پلیدانی چه در داخل و خارج منتظر سست کردن اراده آهنین شما مردم دلیر میباشند، ما بیشششششماریممممم ;)
    5
    35
    یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.