شعار «دشمن ما همین‌جاست»؛ این بار در کازرون

تصاویری دریافتی رادیوفردا از اعتراض‌های شهروندان کازرون در روز جمعه ۳۱ فروردین رادیو فردا : در ادامه اعتراض‌ها به تقسیم کازرون، در استان فارس، روز جمعه ۳۱ فروردین نیز مصلای این شهرستان شاهد تجمع معترضانی بود که از جمله مانند معترضان اصفهانی شعار می‌دادند: «دشمن ما همینجاست؛ دروغ می‌گن آمریکاست».
 
بنابر خبرها و ویدئوهایی که رادیو فردا دریافت کرده است، معترضان روز جمعه با حضور در مصلای کازرون و سپس بیرون از آن، علاوه بر شعارهایی علیه حسین رضازاده، نماینده این شهر در مجلس، شعارهای دیگری از قبیل «ننگ ما ننگ ما، صدا و سیمای ما»، «از دست نماینده خائن، الله اکبر» و «می‌کشم می‌کشم آن‌که خیانت کند» سر دادند.
 
بنابر طرحی که در انتظار تصویب نهایی در هیأت دولت است، دو بخش «چنارشاهیجان» و قائمیه (کوه‌مره نودان» از شهرستان کازرون جدا می‌شود و در تقسیمات کشوری شهرستان جدیدی به نام «کوه‌چنار» پدید می‌آید.
 
به گفته رسانه‌های محلی و منتقدان، حسین رضازاده، نماینده کازرون در مجلس، در دو سال گذشته در صدد جدا کردن زادگاهش (قائمیه) از کازرون بوده است.
 
با این حال به نوشته وبسایت «کازرون نگاه»، حسین رضازاده گفته است خواسته مردم این بخش را که به دنبال شهرستان شدنش هستند پیگیری می‌کند «چه کسی خوشش بیاید و چه بدش بیاید».
 
در هفته‌های اخیر و با تصویب طرح تقسیم کازرون در «دفتر تقسیمات کشوری»، اعتراض‌های گسترده‌ای در این شهرستان برپا شده و ساکنان این شهر با تعطیلی مغازه‌های خود، تجمعات متعددی برگزار کرده‌اند که برخی از آنها به درگیری با مأموران امنیتی انجامید.
 
با بالا گرفتن اعتراض‌ها در کازرون هادی پژوهش جهرمی، معاون استانداری فارس، روز چهارشنبه ۲۹ فروردین در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا تأکید کرد که با وجود «تنش‌ها و نگرانی‌ها» تقسیمات جدید «زمینه‌ساز ارتقاء استان محسوب می‌شود».
 
اعتراض‌های اجتماعی در نقاط مختلف ایران در ماه‌های اخیر گسترده‌تر شده و پس از اعتراض‌های سراسری دی‌ماه، شهرهای مختلفی به دلایل گوناگون شاهد تجمعات بوده و در بیان اعتراضی خود دست به نوآوری زده‌اند.
 
از جمله کشاورزان معترض اصفهان با حضور در نماز جمعه ۲۵ اسفند گذشته، پشت به جایگاه امام جمعه نشستند و شعار «پشت به دشمن، رو به میهن» سر دادند.
 
معترضان در همین شهر بار دیگر در روز جمعه ۲۴ فروردین شعار «دشمن ما همینجا ست، الکی می‌گن آمریکا ست» سر دادند.
+83
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    خوب. انگار بعد از چهل سال ملت گوگل مَپ رو روشن کردن! تا حالا فکر میکردن دشمن اینجاست! عالمیست!
    9
    21
    جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران

    طرفدارهای رژیم ،طرفدارهای بشار اسد دیکتاتور ،طرفدارهای فلسطین و حزب الله و دشمنان اسراییل .کجایید ؟ دوباره نظامتون داره کم کم میره لب پرتگاه ، لشکرآخر ورماخت ، کرکس ،کفتار ، پشمک بی نیاز، رزمجو و دیگر شستشوی مغزی شده های ذوب در ولایت شیعه بشتابید 😂
    7
    38
    جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. دوست محترم، طنز داستان اینجاست که وقتی ورق برگردد همین ساندیس خوران ، کفتاران، کرکس ها ، مارمولک ها زود رنگ عوض می‌کنند .
    3
    5
    شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. افسوس که افسانه است ( نه ایران)، ما ۴۰ ساله میگفیم بزک نمیر بهار میاد، اون بزک بیچاره نه تنها بز شد و ابگوشت امام حسینش کردند بلکه بزغاله بزغاله هایش هم را در اربعین خوردند!
    1
    2
    شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.