داعش موجب شد بدانیم بعد از شکست ساسانیان چه بر سر ایران و ایرانی آمد

+498
رأی دهید
-28

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    آفرین و صد آفرین . دقیقا همین چیزی است که ما مردم ایران و ایرانیان باید بدانند که عربها چه هستند و چه میخواهند. نابودی تاریخ و حافظه تاریخی ملتها بخصوص ملتهایی که از فهم و شعور آنها بیشتر می فهمند و متمدن تر هستند و به زور تغییر دادن زبان و مذهب و دین آنها. عربها 300 سال در ایران بودند ولی نتونستند کاری که با عراقی ها و سوری ها و مصرها کردند با ایرانی ها بکنند ولی تخریب های آنها فرقی با بقیه ممالک نداشت. عراقی ها از نظر تاریخی کاملا ایرانی و قسمتی از امپراطوری ساسانی بودند و بسیار به ما نزدیک هستند ولی شدت تخریب و فشار باعث شده آنها عرب زبان بشوند و علت اینکه جنوب عراق شیعه هستند و بعد ایرانی ها هم بخاطر همان بغض و مبارزه منفی هستش بر ضد عربها.
    36
    209
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    karaji - کرج ، ایران

    یه جمله ای در سیاست و علم آن هست که میگه تاریخ غذای سیاست هست ، خوب با توجه به اتفاقاتی که قبلا در یک مملکت افتاده و نتیجه هم داده چرا نباید از اون واقعه درس گرفت ، اگه مردم نگیرند جایی تو لندن و واشینگتن و کرملین هست که خوابشو میبینن برامون !!!
    30
    149
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران

    حالا تفکر اسلامی دوست عزیز من میاد میگه عمر با اجدادمان فلان کرد...تفکر جان اگه امروز مسلمانی ،بخاطر همون عمر جونه ،و اگر زمان صفویه به زور، شیعه نشده بودیم امروز عاشق مش عمر بودیم اصلا اگه عمر نبود اسلام اینقدر توسعه پیدا نمیکرد . در حالی که محمد فقط دنبال حمله به کفار شبه جزیره عربستان بود و غارت کاروانهای کفار و گرفتن جزیه و لذت جویی از کنیزکان بیچاره،
    37
    138
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    بقول معروف "حقیقت" در "دروغ" آشکار میشود که اینگونه "فکر و به نتیجه رسیدن" به واقعیت، خودش یک علمیست که فیلسوفان عمری را با این دانش سپری می کنند که شوربختانه اسمش را فراموش کردم که چیست، پس منتظر راهنمایی تان هستم.
    40
    51
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    tabarzinn - اوپسالا، سوئد

    بعد از برقرار شدنِ جمهوری اسلامی در ایران، آخوندی به اسمِ خلخالی دسته راه انداخت که تخت جمشید رو بولدوزر و صاف کنن. مردم شیراز و شهردار وقت آقایِ امینی جلوی داعشیانِ ایران رو گرفتن. خاک بر سرشون.
    23
    126
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان

    ای کاش اسم داحشان را ۱۵۰۰ سال پیش هم‌ای آورید. که چگونه مولای ما ۱۲۰۰۰ از مهربانوهای ۱۲ ساله خراسان را به فاحش خانه‌های شام فروخت . برای استفاده جهادین عربی‌ در راه مصر. تا روحیه پیدا کنند. از سالار شهیدان که به عنوان اجودان یزید در رکاب پسر عمو یزید. از خون مردم گرگان آسیاب را به چرخش آورد. از مردم اصفهان که به دستور مولا علی‌ باید نشان عجمی آدر روی سینه حمل می‌‌کردند. و در کوچه‌های اصفهان اگر عربی‌ از مقابل می‌‌آمد. باید کنار می‌‌رفتند. از سفید رود. که رنگ آن از خون قرمز شد. چرا که مردان آزرباهیجان تن به بردگی ندادند. از مردم خارزم .که مولا ما علی‌ . دستور داد. هر کسی‌ که فارسی سخن گوید. زبان را از حلقوم در آورند. بدین دلیل مردم خارزم از ترس از دست دادن زبان دیگر سخن نگفتند. بدین دلیل عرب ما را گنگ "عجم" نامید. از آتش زدن کتاب خانه‌های نیشابور. که ۲۰۰۰ سال .دانش را در باری پزشگی، نجوم. ریاضی‌ به یک شب نابود کرد. و از داحشین امروز. از نوادگان از وارث داحش که هنوز که هنوز است. ایران را در اشغال دارند
    11
    87
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند

    حرف حساب رو زد، ناسیونالیسم ایرانی، سر از خاک بر خواهد داشت،این ناسیونالیسم متعلق تنها به ایران نیست، ایرانیان در آینده‌ای نه چندان دور دین علمی جدیدی را به جهان عرضه خواهند کرد، که عدالت خواهی ، و مدیریت صحیح جهانی حرف اول را خواهد زد، در آینده بیشتر خواهید دانست، ایران زمین جایگاه اندیشه و تمدن بوده، از این جهت آسیبهای بسیاری دیده است، ولی ورق بر خواهد شت،
    30
    96
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    بله واقعا" داعش اسلام واقعی را نه فقط به ایرانیهای شیفته اسلام شناخت به تمام دنیا شناخت ! مگر انسان خیلی خولوچل باشد که باز طرفداری از اسلام کند!
    32
    105
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    مهرداد2538 - تهران، ایران

    جمهوری اسلامی منتخب مردم ایران هم نشان داد که ایرانیان ساسانی با عربستان و دنیا چه کردند که به آنها حمله شد.
    58
    27
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

    لطف کنید و فقط چند پست پائینتر، هجوم مردم متمدن را به "بار تخم مرغ چپ شده در جاده سمنان مشهد" ملاحظه کنید تا قرته های ناسیونالیستی در ندهید. همین میمونگریهای ناسیونالیستی بیهوش و کور و کَرمان کرد. کدام ناسیونالیسم ایرانی!! بابا بخودتان کمی نگاه کنید. این ترتائلات یعنی چه؟! در همین کشورهای مدرنی که زندگی میکنید مگر از حضور و وجود ناسیونالیستها زرد نمیکنید؟! مگر خود اینها به ناسیونالیستها میدان و فرصت رشد میدهند که اینهمه گنده در میدهید؟! فعلا در بار چپ شده تخم مرغ تمدن چند هزار ساله را نظاره کنید تا با اخبار جدیدتری از این دست در همین سایت خدمت برسم! ناسیونالیسم!!!
    101
    51
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    karkas - اصفهان، ایران

    و درود بر سپاه که جلوی این ها را گرفت
    116
    48
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    این موارد و اتفاقاتی نظیر این وحشیگریها فقط و فقط موجب میشود تا ببینیم و بدانیم که فرو رفتن خدا به انسان تا چه اندازه خطرناک، ویرانگر و مخرب است. خدا را بیرون بکشید. همین.
    56
    68
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند

    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. خیلی بیسواد تشریف داری،نوه حسن بن علی،حالا حالاها باید بری جلو، تا فرق ناسیونالیسم ایرانی و اروپایی را بفهمی، ناسیونالیسم اروپایی میشه هیتلر ،موسلینی، یا میشه هموطنت وینتر، یا خیرت دویلدر هلندی، ناسیونالیسم ایرانی میشه کورش ،میشه داریوش بزرگ، نژادپرستی مقوله‌ای ایرانی نیست، و از واردات اروپاییان هست، بزودی این آتش زیر خاکستر شعله ور خواهد شد، و اندیشه عدالت خواهی و آزادی را برای برای نه تنها ایرانیان بلکه برای جهانیان به ارمغان خواهد اورد، متاسفانه خیلی سطحی نگاه میکنی ویا عقده ادیپتو آگاهانه داری،
    47
    79
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند : با سوادِ بدون عقده و پشکل سرا. کی واست ناسیونالیست رو غربی و شرقی تعریف کرده؟! خودت؟! ناسیونالیست کورش دیگه کدوم صیغه ایئه؟! کورش که بگفته خود کتاب قرقره کنتون یهودیها رو هم آورد به ایران و به هر جا که رسید به ادیان و اعتقادات مردم سرزمینهای تحت تصرف خود احترام گذاشت، نه؟! برید بابا خودتون رو عوض کنید. این ضرته های بی ارزش رو اینجا در ندید. ناسیونالیست تعریف مشخصی داره. تعریف براش نسازید. ترتق در ندید. باید متحول بشید. تا عوض نشیم آتیش که هیچی، هیچ جرقه ایی هم بلند نمیشه. باید عوض شیم. همین.
    36
    38
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    آقا خدا به شما فرو رفته یا خیر؟! این سیوال ساده را از خودتان بپرسید. اگر چنین است، ایشان را از خودتان خارج کنید تا سبکتر و راحتتر نگاه کنید و با شفقت شوید. اگر نه، که این رفتار داعشیها و تخریبها و وحشیگریهای چند هزار ساله یقه شما را خواهد گرفت. بهمین سادگی. فکری برای خروج خدا بکنید. این حرفهای قند داغی در کنار لالایی علاج نیست.
    33
    42
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    یکبار دیگر دوستان را دعوت به تعقل و راه رفتن بر روی زمین میکنم. تخصصهای پزشکی ، پیراپزشکی و روانکاوی را کنار بگذارید. نگران احوال بنده و عقده های بنده و دیگران نباشید. هر یک از ما زندگی خودش را میکند و هر یک از ما بهتر میداند چه زندگی دارد، چگونه نفس میکشد و چه وسعتی را زندگی میکند. اینطور نیست؟ خوانده های مزخرف و بیسروته دست دومتان را تکرار نکنید. زندگی را با چشمان خودتان نگاه کنید و با مغز خودتان درک کنید. آفرین بر شما و بر تمثال مبارکتان. دست دوم حرف زدن را فراموش کنید. حتی در تکرار جملات بنده. زنده باد. با مهر و ارادت.
    25
    38
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۷
    تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک

    ابولولو تا آخرین لحظه حیات یادت؛ نامت و رشادتت در قلبم خواهد ماند که انتقام نیاکان ما را از آن ملعون نجس گرفتی. روحت تا ابد شاد.
    63
    13
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::] بهتر است بقول آن ضرب المثل معروف Call a spade a spade بیل را بیل بنامیم. همانطور که مستحضر هستید اینها ناسیونالیست نیستند. این جماعت «شوینسم خجالتی پان فارسیسم» هستد که خود را زیر «ناسیونالیسم ایرانی» پنهان کرده اند. لازمه ناسیونالیست بودن وجود یک ملت است. و دقیقا همین مسئله دم خروس این این جماعت کولیان است. که بلحاظ اتنیکی ریشه در مرزهای شرقی ایران دارند، ولی از بخت بدشان در شرق ایران از ثروت نفت خبری نیست، بهمین جهت با اصرار عجیبی خود را به ستونهای تخت جمشید و تمدنهای بین النهرین می مالند. ادامه
    36
    65
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::] این جماعت تتمه و تالی همان حزب باصطلاح حزب پان ایرانیست و مبلغان ناسیونالیسم باستانپرست هستند که در سال ۱۳۲۰ تأسیس شده بود. بنیاد موقوفات ایرج افشار و بنیاد موقوفاتش و داود منشی زاده، معرف حضورتان هست و نیازی به تکرار مکررات نمی دانم. یعنی زمانیکه ایدئولوژی نژاد برتر آریا و نازیسم هیتلری برای ماشین جنگی خود احتیاج به نفت داشت، و از اینرو هیتلر ناف آریای آلمانی را به این جماعت ٬ ایران آریایی٬ پیوند زد. البته همین ٬٬آریا٬٬ بود که بلای جانشان شد و سبب شد بدنبال پایان جنک دوم گوش رضا پالانی مجذوب تئوری نژاد برتر آریا را بگیرند و پرت کنند به انتهای افریقا که دست انگلیس بود. و بدنبال شکست هیتلر، ناگهان کورش نجات دهنده قوم یهود را از لابلای انجیل عهد عتیق کشف کنند. اگر به عکسهای کنفرانس تهران هم نگاه کنید، خواهید دید به محمد رضا شاه حتی محل سگ هم نگذاشته اند. محمد رضا در آن روزگار اگر آبرویی کسب کرد، از سر لیاقت مرحوم «ساعد مراغه ای» بود که شاید لایق ترین و پاکدست ترین و بی مدعا ترین نخست وزیر تمام دوران پهلوی است. کتاب خاطراتش را اگر یافتید بخوانید.
    37
    93
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو: دوست ارجمند، امید آنکه از سفر زمستانی خوبی بازگشته باشید. بنده ساده حرف میزنم. مستحضر هستید که اهل شخم زدن قبرستان تاریخ نیستم. جملهء ساده زنده یادسهراب سپهری در شعرِ" صدای پای آب" را واقعا نفس میکشم: "پشت سر چیزی نیست/...پشت سر خستگی تاریخ است/ پشت سر موج به ساحل صدفِ سرد سکون میریزد" آنچه عرض کردم ساده بود. ایشان نیز اهل هیاهوهای تاریخی نیستند. هویت چیز خطرناکی است و انسانها نیز بدنبال هویت میگردند تا بلکه به زندگی خالی و تکراری خود، معنا و مفهوم ببخشند. مثال بینهاست است و از حوصله بحث ما خارج است. از اینکه شما و چند تایی دوست دیگر رضا خان میرپنج را با بی انصافی و با نگاه ایدئولوژیکی رضا پالانی مینامید جدن جای تاسف است. دوست من گمان نمیکنید که اینکار شما بنوعی جدیت و بیطرفی شما را در مباحثمان لوث و مشکوک میکند؟ یقینا چنین است. نه؟ تعادل داشتن یکی از دشوارترین کارهاست. نیست؟ سعدی در گلستان به زیبایی و سادگی تمام میگوید: بزرگش نخوانند اهل خرد/ که نام بزرگان به زشتی بَرَد. با مهر و شفقت مطلق.
    20
    14
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند
    [::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. آخه بیسواد های بیلمز، سواد یوخدور، خوشبختانه اندیشه ایرانی همیشه جاری و ساری بوده، از کتیبه‌های هخامنشی بگیر تا اوستا و تا اعتراف تاریخ نویسان یونانی و نویسندگان غربی به ناسیونالیسم ایرانی و همچنین جهان شمول بودن آن ، و به خطر افتادن منافع نامشروعشان ، از زایش آن تا به امروز که در سخنان سیاست بازان دغل و متبحر، کاملاً بارز است، متاسفانه این حقوق بیکاری ، در واقع بی عاری، و جنس نامرغوب، مغز را تهی، و پر از خزعبلات ساختگی کرده، البته شما اگاهانه عقده دارید، که با تهی بودن مغز یکی می‌باشد، هر کاری کنید، این سیل عظیم تمدن و فرهنگ ایرانی شما رو خواهد شست، این نایت مری با شما خواهد بود،
    15
    25
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    کیومرث اعتماد - ایران، ایران
    [::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::] . با درود, ما و تاریخ ما همیشه به نیکی و بزرگی از مرحوم «ساعد مراغه ای» یاد کرده (دوران و تنوع صدارات وی در دوران پهلوی سند زندهء قسمتی از این بزرگداشت هاست) اما سوال اینجاست چرا در شیوهء نگرش جنابعالی بستر مساعدی که ظهور و عرصه نمایی چنین اشخاصی (که کم هم نبودند) را رقم زده بود منظور نشده و یا عمدا' به دیدهء اغماض از آن گذر میکند؟! فکر نمیکنید که نوع پردازش ایده ها در مخاطب تان ایجاد جبهه گیری میکند؟!
    13
    20
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    karkas - اصفهان، ایران
    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. برو یه تیتاپ با نوشابه بخور، دوست ارجمند پان ترکت از سفر زمستانی برگشته با هم بروید به سفر بهاری به نگین آسیا مغولستان، امیدوارم با چنگیز و تیمور مهجور بشین
    25
    23
    ‌سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند : با سوادِ دست دوم و تکراری. آنچه باید گفته شود به روشنی گفته شد. باقی بقات. رمالی رو ترک کن. گنده سرایی و .... بافی هم راه به همین جایی برده که امروز ایران در آن بسر میبرد. روی خودت کار کن. آفرین.
    22
    9
    ‌سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::karkas - اصفهان، ایران: خاله کرکس تو که احوالت توی سایت بر همگان روشنه. مگه نه آخوندهء عجوزه و مرگ دوست. فرق سادهء من و تو اینه که من آدماا رو مثل تو به پان ترک و جهود و بهایی و کمونیست تقسیم نمیکنم و برای هیچ موجودی آرزوی مرگ نمیکنم. نه؟ این فرق ساده ماست نفرت طلب.برو قالی بباف خاله. آفرین.
    18
    12
    ‌سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    امروزه و در حال حاضر، تنها سه ملت بدبخت و درمانده در زیر پل تاریخ با انعکاس و پژواک صدای خودشان، موجب نعشگی و به خلسه رفتن خودشان شده اند: مصر، یونان و ایران. اشتباه عرض میکنم؟! ایتالیا تا حدودی از این نوستالژی تاریخی بیرون آمد و سرش را بلند کرد تا در "امروز" و با "آنچه که هست" زندگی کند و همین امر موجب کمی تحول در آن کشور شد. اما به ایران، مصر و یونان نگاه کنید: فساد در همه زمینه ها. تباهی، ناهنجاری پی در پی اجتماعی، گشاد فرهنگی، پر ادعایی، ویرانی و بی کفایتی سیستمهای دولتی و اداری، اما سرشار از هارت و پورت و ادعاهای صد من یک غازِ تاریخی! آخه فرعون و کلئوپاتر و نفرتی تی به شما چه؟! کورش و داریوش و لوح و الواح هخامنشی چه بکار درد و فقر و ویرانی امروز میاید؟! هومر و اسپارت و پانتنون را که نمیشود در سفره بازنشسته و کودک گرسنه یونانی گذاشت. بروید این حقایق ملموس را ببینید و دست از این چَنتر بافیهای بی سروته و اغواگرانه برداشته و فقط بر روی خودتان و رفتارهایتان تمرکز کنید. سربلندی ایران را میخواهید؟ زور بزنید و خودتان را متحول کنید. همین. عوض شوید.
    22
    30
    ‌سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. تو باز مردت ای خونه زد بیرون و رفتی سراغ کامپوتر که عقده های شخصیت را اینجور خالی کنی. در برابر خیل سربازان اربابهای عرب و مغولت ،فردوسی یک شاهنامه پیش کرد و دیدیم کی برنده این جدال از کار در امد.تو خلی بی مقدارتر از انی که به کا از تو ها بهترها خرده بگیری!.
    7
    7
    ‌چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    [::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. توبرو بچسب بگاریت، تو کار ادمها دخالت نکن.هنوز فارسی را به لحجه مینویسی و پس سعی نکن در کار ایران و ایرانی فضولی کنی. دلیل دشمنی تو ها هم با میهن پرستانی چون رضا شاه روشنه...برو بچسب به تنبان عطا خر و شوهر یونانیش. تو امثال تو عقده حقارت واینکه نمیتونید در جامعه سر بلند کنید چون تا یک کلمه بگیت فورا خودتو لو دادی را اینجو سعی میکنی تسکین بدید.... اربابهای مغول عربت را ما ادم کردیم تو که سهلی!.
    6
    9
    ‌چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    ordak - بن، آلمان
    رفیق مردار الله مطهری زیاد هم بیجا نگفته، انزمان هم مثل سال ۵۷ ملت احمق جوگیر نفت و برق،اتوبوس مجانی شده بودند ،جوگیر برابری و برادری و عدالت اعراب شدند و افسار خودشون را به انها دادند. سال ۵۷داستان ورود اعراب به ایران را زنده کرد. مله خمینی را داخل ماه بردند،یادمون رفته، هیچکس جز ملکت ایران مسؤل فاجعه های تاریخی که به سرش امده نیست.مشکل ما اینه بجای قبول اشتبا سعی میکنیم دیگران را مسؤل اشتباهی که ما مرتکب شدیم میدوینیم!.
    1
    4
    ‌چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::kawir - فرانکفورت، آلمان: برو بابا مرده شور قاسم دوست. برو بیسواد. من کامپیوتر ندورم. گاریچی گفتن دوستمون برازنده ارالئلاتی که مینویسی. گوشت رو آماده نگر دار تا یاد بگیری بدون عقده کامنت بدی. بحث درست مگه بلدی تو واد حسن ابن علی؟! اینم شد بحث رمال؟!
    6
    5
    ‌چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. من زبان مغولی حالیخم نیست به فارسی نبویس!
    3
    4
    ‌پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    سهیل ایرانی - برلین، آلمان
    خمینی = ابوبکر بغدادی= عمر
    2
    4
    ‌پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند::]. هموطن گرامی. ملی گرایی و ناسیونالیسم غیر افراطی که تاکید به میهن دوستی دارد الزاما چیز بدی نیست و با ناسیونال سوسیالیسم ( نازیستها در آلمان ) و یا فاشیسم در ایتالیا و یا فالانژیسم در دوران فرانکو در اسپانیا بسیار متفاوت است. نمونه ساده گاریبالدی یک ناسیونالیست ملی گرا بود ؛ اما موسولینی یک ناسیونالیست فاشیست بود. بسیاری از شخصیت های جهانی؛ ملی گرایان انسان دوستی بودند از جمله ژان ژاک روسو .البته ما سنت انتر ناسیونالیسم هم داریم که در بین سوسیالیست ها محبوب است ؛ که آنهم اشکالات خاص خود را داردکه قابل بحث است. مشکل جامعه ایران رشد خطرناک پان فارس ها/ پان ترکیست ها/ پان عرب ها ( تحولات قومی جدید در اهواز با شعارهای ضد عجم ؟)است که تلاش در تجزیه ایران و سرکوب دگر قوم ها را دارند
    1
    4
    شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.