کرمانشاه ۲۰ بهمن ، آتش زدن بنر بزرگ خامنه ای در خیابان

+446
رأی دهید
-25

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان

    با توجه به اینکه از لحاظ "جسمی‌" در آن میهن نیستم، ولی‌ "روح" آزاد من در قلب آن جوانان مرز و بوم می‌تپد، بدرود عزیزان، بهار آزادی نزدیک است!
    28
    253
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Majid38 - ملبورن، استرالیا

    درود به شرف شما جوانهاى شجاع من از اینجا به دست شما بوسه مى زنم.
    21
    215
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    گل پام چال - هاسلت، بلژیک

    افتخار میکنم بگم هنوز توی این خته مردانی هستند که جونشان را برای مردمی که خواب هستند وقراره کی بیدار شوند به خطرمیندازند .خوشا به غیرتون.دستتون را میبوسم .ایولاه
    21
    189
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

    دوست ما scandal هم علاقه زیادی به شعار دارد. روح اصلا معلوم نیست چیست تا چه رسد به نوع آزادش! بهار آزادی هم یکبار در سال ۵۷ آمد و شکوفه ها را سوزاند! به پاییز آزادی بیشتر میشود اتکا کرد! حتی زمستان!
    169
    18
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران

    مجید جان دقت کن . به جای آن جوانان مرز و بوم بگو : ( جوانان آن مرز و بوم ) . به جای بدرود عزیزان بگو : ( درود بر شما عزیزان ) . به جای آن میهن بگو ( میهنم) مگر آن میهن و این میهن داریم آخه شیرین؟ به جای با توجه به اینکه بگو : اگرچه، با وجود اینکه . به جای روح آزاد من بگو : روح من . به جای از لحاظ جسمی بگو جسما یا بگو اگر چه پیکرم . یعنی سه تا خط نوشتی، خدا شاهده هر بار که نگاه کنی حتی یک بخشش هم درست نیست . خدایا، با کیا خدا؟ با کیا؟
    190
    18
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان

    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. دوست گرامی‌ که امیدوارم که تو خوبی‌ بابا؟! عزیز جان شما چرا این قدر حساس تشریف دارید که "همه" باید مثل شما فکر و زندگی‌ کنند!؟ گمان آن برایم بسیار دشوار است که اگر شما در ضمیر ناخواسته خود "همان" باشید که "آنان" ما را محکوم به راه و اندیشن همانند خود مجبور می‌کنند و "فقط" آنرا درست میپندارند!؟ در مورد "روح" و سایر آن که اگر به آن مرحله عرفانی رسیده و "آتش" سوزان کنجاوی و حقیقت را در خود پیدا نمودید، میتوانید در یوتیوب به دنبال پاسخ خود باشید و به عنوان مثال که این سو تفاهم پیش نیایید که من شما را با نوشته‌های گرانبها "‌ایرانی" مشغول و سرگرم سازم، پس برای شروع کار بد نیست در یو تیوب و ویکیپدیا نام "Emanuel Swedenborg" جستجو کنید که اگر آتش درونی‌ در شما شعله ور شد یا خود و یا باز من میتوانم به شما چند نفری از قاره اروپا معرفی کنم که "داستان" آن نیست که لمس و پیدا نمودید، بدرود!
    17
    72
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    بهنام انتورپن - انتورپن، بلژیک

    حالا مگه این پاچه خورها از رو میرن ؟ در عرض چند دقیقه 100 نفر لایک زدن و فقط 4 تا دیس لایک . بعد دم از اقلیت و اکثریت هم میزنن!!!
    17
    74
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان

    نام دیگر روح بزبان علمی‌ و امروزی همان "نرم افزار =انرژی‌ جاودانی" است که هیچگاه نابود نخواهد شد و فقط "شکل" و ماهیت خود را دگرگون می‌کند = تولد بعد از مرگ "تناسخ" Reincarnation!
    17
    52
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی

    خدا رو بابت داشتن این هم میهنان غیور که با وجود رعب و وحشت از مستبدان و طاغوتهای ولایت فقیه باز هم با شهامت ایستاده اند شکر. اینها بیتردید در دو سال اینده نیستن . ما از حکومتی سکولار که همه اقوام و مذاهب در اون سهم داشته باشن حمایت میکنیم . در پایان دوستانی که از تهران هستند میتونن ما رو از واقعیت جامعه امروز تهران با خبر کنن؟ هرچند که دو نماینده برای تهیه گزارش فرستادیم ولی این نماینده ها فقط سه روز در تهران خواهند بود . دوستان تهرانی اگر محبت کنن و ما رو در جریان اتفاقات ده روز قبل و بعد از ٢٢ بهمن قرار بدن ممنون میشم
    14
    52
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

    [::scandal - برلین، آلمان: دوست محترم این حساسیت از آن شماست با بنده؟! آیا اجتناب ورزی از شعار دادن و گوشزد کردن بیهودگیهای احساساتی، یعنی مثل من فکر و زندگی بکنید؟! دوست من مگر میشود به کسی گفت مثل من فکر کن! مثل من زندگی کن! نمیدانم شما چطور به این استنباط رسیدید؟! دوست ارجمند: مگر میشود یک سیوال درونی و غیر تکنیکی را از کسی بغیر از خودتان بپرسید؟! مگر میشود از کسی سئوال کرد: روح چیست؟! حقیقت چیست؟! ذهن و روان چیست؟! مگر میشود این سیوالات را از کسی بجز خودتان بکنید؟! چطور؟! چطور ایشان جواب دارند و شما ندارید؟! وانگهی مگر جواب ایشان جواب شماست؟! یک پاسخ دست دوم به چه دردی میخورد؟ درست مطلب مرجع تقلیدی و مرید و مراد بودن از همین رفتار ناشی میشود، اینطور نیست؟! مگر با خودتان شوخی دارید؟! خیر قربان. بنده فقط و فقط در خودم جستجو میکنم. بیرون از حیطه تکنیکی و علمی، هیچ پاسخی از هیچ احدی را در مورد مسائل روانی و درونی قبول ندارم و برایم هیچ ارزشی ندارد. کسی که به چنین مسائلی پاسخ دهد یک شارلاتان است و آنکس که به جستجوی چنین سئوالاتی در نزد دیگران رود فقط کور و مقلد میشود.
    60
    12
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

    ما باید یکبار برای همیشه از شعار اجتناب کنیم. اگر شما با شعار نعشه میشوید و به هیجان میافتید ، باید دلیل و علت این نعشگی و هیجانزدگی را دریابید و از خودتان سئوال کنید. اگر کسی به شما گفت: شعار ندهیم، نمیگوید مثل من زندگی کنید. همانطور که اگر کسی به شما گفت چشم بسته در خیابان ندوید، منظورش این نیست که در آسمان راه بروید! وقتی شعار میدهید به همین اشتباهات تمثیلی نیز دچار میشوید. هی بیائید بگویید: ما بیشماریم! یعنی چه؟! آنها هم بیشمارند. خوب؟! بجای شعار به سمت عقلانیت باید رفت. ما ملتی هستیم که خمینی را در ماه دیدیم و از ماه او را پایین آوردیم تا مثل بختک زندگی سه نسل ز ما را تا امروز تیره کند. مگر دروغ است؟! عقلانیت پیش کنید. دنبال کسی نروید. شعار ندهید و از کلامتی که معنیشان را نمیدانید استفاده نکنید. همین. سخت است؟ چرا؟
    52
    13
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

    [::scandal - برلین، آلمان: دوست عزیز این کلمه reincarnation هم از آن کلمه هاست! راستی چه چیزی reincarn میشود؟ حالا چرا ما علاقه داریم که reincarn شویم؟! میبینید؟ این جمبلها و این توهمات اگر ریشه در ترس ندارند چه دلیل دیگری دارند؟! ترس دوست عزیز. ترس پدر آدمیزاد را در آورده است. ترس بشر را به خاک سیاه و توهم مطلق کشانده. باید به ترسها حمله کرد. همین. Reincarnation دیگر چه بادمجانی است؟ محصول دیگری لز ترس. همین.
    38
    8
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

    [::scandal - برلین، آلمان: دوست عزیز این کلمه reincarnation هم از آن کلمه هاست! راستی چه چیزی reincarn میشود؟ حالا چرا ما علاقه داریم که reincarn شویم؟! میبینید؟ این جمبلها و این توهمات اگر ریشه در ترس ندارند چه دلیل دیگری دارند؟! ترس دوست عزیز. ترس پدر آدمیزاد را در آورده است. ترس بشر را به خاک سیاه و توهم مطلق کشانده. باید به ترسها حمله کرد. همین. Reincarnation دیگر چه بادمجانی است؟ محصول دیگری لز ترس. همین.
    36
    7
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان

    [::باور عمیق - قم، ایران::]. سلام باور زیارت قبول . پیدا شودی. عرض کنم برادر ارشادی در غیابت شما. کلی‌ مدارک عمد. همانکه می‌‌گفتی‌ پس چرا رادیو آمریکا مدرک در مورد طوسی نمی‌‌دهد. مدارک آمد چه مدارکی از وسط مجلس امام زمان. باور داریم که این طوسی یک سری و کاری با خود رهبر دارد. مگر می‌‌شود این همه مدارک و خبری نیست، گمان دارم که این طوسی شب جمعه مشاور سیاسی رهبر و لاریجانی است. دیگر گویم. یک هفت هشت دا تا بچه زلزله زده از سرما مردند. یک ۱۰ تا فساد اقتصادی داشتیم که همه به کربلا جدید کانادا در رفتند.یک چند تا دریا خشگ شد. جنگلها آتیش گرفتند، دلار بی‌ ارزش همنیجوری بالا می‌‌رود. ولی‌ همه فدای سر رهبر. رهبر را عشق است.
    7
    40
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند

    حرکت خوبیه ولی خدا کنه عاملینش دستگیر نکنند.
    5
    33
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    مردم عزیز و بزرگوار ایران اگر وقتش برسد هرچه اخوند مرتجع و حکومتی است مثل این بنر به اتش میکشند . سوزاند این بنر معنا زیاد میدهد , اخوندها با نام طرفداری از خاندان علی و با بزرگ کردن خمینی هندوزاده دجال در ایران بقدرت رسیدن و بعداز خمینی دجال رژیم اخوندی به رهبری یک اخوند خامنه ای بی سواد چولاق عقده ای رهبری میشود . اینک که این بنر اسم یکی از خاندان علی برروی ان نوشته شده و عکس خمینی و خامنه ای هم بر روی ان هست و سالگرد دهه نحس فجر هم بر روی بنر خطاتی کرده اند توسط مردم غیور کرمانشاه به اتش کشیده میشود . اتش زدن این بنر بدین معنی است مردم بخاطر ظلمهای که در این 40 سال از اخوندها دیدن و کشیدن دیگر نه خاندان علی را می خواهند نه خمینی و خامنه ای را ونه عید دهه نحس فجر را !
    7
    34
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. بابا جان زیاد خودتان را خسته نکنید هرچند با بی سوادی خودم شما را شناخته ام و میدانم طرفدار واقعیت هستید و خیلی جدی می باشید ولی چه باید کرد همه مثل شما نمی توان باشیم , موفق باشد !
    7
    37
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    خدا همه ما را آدم کند! ما بیشماریم زیرا راستی و هستی بیشمارنند و اگر از جنبه فیزیکی به روح بنگریم، دانشمندان ثابت کردند که بعد از مرگ، وزن مردگان به اندازه چند گرمی کاهش مییابد و این امر در مورد افرادی که در عالم خلسه هستند، مقدار وزن آنان در حدود ۲۱ گرم کمتر میشود که آن را دالی بر اثبات وجود ارواح میدانند! و از طرفی کاربر گرامی اگر بنوشته های شما بنگرم، چنین درکی از آن دارم که همانند یکدسته از افراد یک جامعه "راه و مرام" خود را حقیقت میبینند و توجه ای به یافته های دیگران پشیزی ارزش قایل نمیشونند، بدرود!
    10
    19
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    مسافران - انکارا، ترکیه
    [::scandal - برلین، آلمان::]. نفر اول بودنت رو در همه مطالب صمیمانه تبریک میگم پهلوان
    30
    12
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    smart292 - ونکوور، کانادا

    موضوع اصلی‌ و مهم این هست که همه مردم ایران بر سر سرنگونی این رژیم با هم اتفاق نظر دارند.
    7
    36
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::scandal دوست عزیز بنده راه و مرامی ندارم که آن را درست و حقیقت بپندارم. آنچه نوشتم، برای یک انسان جدی، به اندازه کافی روشن است. اینطور نیست؟ بنده نمیدانم حقیقت چیست. همانطور که نمیدانم روح چیست و به حرف هیچ احدی یا دانشمندی در این مورد اهمیت نمیدهم. شما میدهید؟ چرا؟ باور عمیق هم به حرف علما و دانشمندان خودش توجه میکند. مگر نه؟ دیگران را قضاوت نکنیم. برای بنده هیچ اهمیتی ندارد که شما جدی باشید یا نه. اما عدم جدیت ما، همین بلایی را بر سرمان آورده که چهل سال است شاهد آن هستیم. بنده بعنوان نوع انسان نگاهم را مینویسم و گذر میکنم. همین. نهایتا هر کس برای خودش انتخاب میکند. نه؟ با مهر و دوستی.
    11
    8
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::دوستدار - استهکلم، به شما ارادت دارم. لطف دارید. هیچکس نمیتواند مثل کس دیگری باشی. بحث بر سر اجتناب از شعار و عدم جدیت است. همین. با مهر و ارادت.
    12
    9
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    باور عمیق. میبینی وحشت جان. شاید بزرگترین پیام عدم جدیت ملت ما دقیقا در این صفحه باشد: بدین ترتیب که من و شما با اینکه از زمین تا کهکشان تفاوت نگاه و گفتار داریم، درست توسط این ملت عاشق شعار به یک اندازه مورد استقبال قرار گرفتیم و منفی خوردیم. ما ملت بدور خودمان میچرخیم. باور کن. اما خدا را ترک کن.
    9
    11
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dogisgod - مونرال، کانادا
    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. دوست گرامی، به قولی بیهوده میزنی بر این در انگشت دردناک! مملکت ما عرفان زده و فرهنگ ما مرید و مرادی است و به آن پافشاری عجیبی داریم. به عنوان محقق فیزیک، وقتی لغتهای دهن پرکن عرفان کوانتومی و ورود به بعد چهارم را از زبان اینها میشنوم، غیر افسوس کاری میکنم؟ جامعه ایران وضعیت عصف باری دارد و سونداژ آن در همین صفحه نماین است! اکثریت مردم ایران+ رفراندوم+ناآگاهی=همان آش و همان کاسه. با شما موافق هستم. این اکثریت تعیین کننده ی سرنوشت، خود بازیچه ی مرادشان نخواهند شد؟ نا امیدی من همین چیزهاست.
    5
    6
    یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. آقا جان من که با تو دشمنی ندارم . من منفی و مثبت رو به کامنت میدم نه به گوینده . انظر ما قال و لا تنظر من قال . خب این حرفی رو که شما هم بهش اشاره کردی، من همینو حدود دو ماه پیش داشتم داد میزدم که این ( نترسید نترسید) و ( میمیریم میمیریم) یک شعار بی پشتوانه هست . داد میزدم که بدنهاتون رو بی جهت در مقابل گلوله قرار ندید . جوابش چی بوده؟ در دلشون تصدیق میکنن اما در ظاهر فحش میدن . بحث خدا هم یک روز باید بشینیم با هم مباحثه کنیم تا شمارو با واقعیتهایی آشنا کنم که شاید ازش بی خبر باشی فقط مخلص کلام اینکه داری اشتباه میکنی و پتانسیلت رو به عنوان یک انسان که تمام کوهها و دریاهادر مقابل قدرتش خاشع و خاضع هستند به هدر میدی . هر وقت دوست داشتی اعلام کن بشینیم یه مباحثه بریم تا تکلیف یک سری قضایا این مابین مشخص بشه
    10
    6
    یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dogisgod - مونرال، کانادا
    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. ....اسفباری دارد.(عصف!) خلاصه دسپاچه تایپ کردن بدون بدرود.یادته که یارو مشکوکه که تو خودشی یا خودتی بدون اینکه مطلبو توجه کنه، همیشه پیروز باشی.
    4
    6
    یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::Dogisgod - عزیز و ارجمند. دوست عزیز باور کن مطلب نه بیهوده زدن و با ثمر زدن را در بر میگیرد و نه اهمیتی برای بنده دارد. چرا که نه به چیزی به اسم وطن و تکه ایی پارچه سه رنگ باور دارم و نه تا پایان عمرم به ایران باز خواهم گشت. در ایران از پدر و مادری ایرانی و فارسی زبان متولد شده ام و فرصتی است تا در این گوشه از آنچه بدور از عقلانیت و درایت است با انسانها گفت و از آنها شنید. اینکار را بنده با همه انسانها و همنوعام در سراسر دنیا میکنم. انسان باید متحول شود. راه دیگری برای خروج از اینهمه زجر و اشک و مصیبت نیست. محقق فیزیک کوانتوم هستید. زنده باشی. از جملاتت باید میفهمیدم. میدانید ، بنده ارادتی ناتمام و بینهایت به زنده یاد دکتر دیوید بوهم داشته و دارم. خصوصا گفتگوهایش با جیدو کریشنا مورتی که به دیالوگهای sourdes یا "کر و لال" معروف است. ساعتها به این گفتگوها گوش میدادم و هر بار برایم تازه بود و در آنها خودم را کشف میکردم. دوستتان دارم. با مهر و شفقت.
    9
    7
    یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::باور عمیق - قم، ایران: دوست ارجمند، مطلب به دشمنی نمیرسد. بنده هیچ موجودی را دشمن نمیشناسم. چرا که نه عقیده ایی دارم که از آن دفاع کنم و نه سنگر بندی. تنها ماموریتی که برای خودم قائلم ، گفتگو با انسانها از ترسهایشان است. ترس را ریشه و مادر همه زجرها و مفاسد دنیا میدانم. گفتگو در مورد خدا یا حقیقت یا بینهایت (اسمش را هر چه میخواهید بگذارید) بهیچوجه امکان پذیر نیست. فکر محدود است. محدود نمیتواند وارد حیطه نامحدود شود. این امکان پذیر نیست. حقیقت، بینهایت، یا خدا بهیچوجه قابل گفتگو نیستند. در این امر ساده تعمق کنید و یکبار برای همیشه از اینهمه اتلاف انرژی خلاص شوید و مغز را از چنین مشغولیتهایی تباه و بی ثمری نجات دهید. حقیقت نمیتواند بر ملا شود و یا بیان شود. اگر چنین باشد، دیگر حقیقت نیست.حقیقت زنده است و در هر لحظه جریان دارد. حقیقت ایستا و ایستگاه نیست. آدرس و مسیر ندارد. جاده ندارد. حقیقت سرزمینی بدون راه و جاده است. فکر میتواند از آنچه که شناخته و میشناسد بگوید و صحبت کند. فکر وسیله و ابزار بسیار بسیار کوچکی است و همواره کوچک میماند. با احترام.
    8
    8
    یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. گفتی : چرا که نه عقیده ایی دارم که از آن دفاع کنم ( تنها ماموریتی که برای خودم قائلم ، گفتگو با انسانها از ترسهایشان است) . این گفته کاملا ضد و نقیضه . شما یا عقیده داری یا عقیده نداری . اگر ماموریتی برای خودت قائلی ، یعنی به این امر عقیده داری . خواهشا دقت کن که دقیقا چی داری میگی . بازی با کلمات هنر نیست . فرمودی در مورد خداوند نمیتوان گفتگو کرد چون ما محدود هستیم و نه محیط بر حقیقت . این حرف اشتباهه . شما یک موقع میتونی با نگاه کردن به یک قطاع هندسی 4 حکم هندسی از اون استخراج کنی . یک موقع خواجه نصیر الدین طوسی میاد کتابی مینویسد به نام (کشف القناع عن اسرار شکل القطاع ) و جناب خواجه از این یک شکل، چهار صد و نود و هفت هزار و ششصد و شصت و چهار حکم هندسی استنباط کرده، یعنی قریب نیم میلیون . حقیقت جاده ای بی انتها اما موجود است . هر کسی به اندازه احاطه خود میتواند از آن بهره بگیرد . اما به این معنا نیست که حقیقت چون لا یتناهی است پس قابل دسترس نیست که اگر اینگونه بود اصلا چه بهره ای دارد وجود حقیقت؟
    10
    4
    یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    حالا یک موقع مرحوم سهراب سپهری در (صدای پای آب ) میفرماید : کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ، کار ما این است که افسون گل سرخ شناور باشیم .اگر از این دیدگاه بخوای نگاه کنی، من باهات موافق میشم .یعنی بیای و بگی که ما توان فهم شاکله حقیقت رو نداریم اما میتوانیم به آثار آن دست یابیم . یعنی یکبار شما بیایی و بگویی من توان این را ندارم که بفهمم خدا موجود نیست یعنی چه؟ نمیتوانم بفهمم چگونه ممکن است کسی به وجود آمده از حالت قبلی به بعدی نباشد . این پذیرفتنی است . اما اینکه بیای و بگی که من نمیتوانم آثار و نشانه های این خالق را ببینم اما نفهمم که در پس این آفرینش خالق است این دیگه قابل قبول نیست . هیچ کس ادعا نکرده که میتواند به ذات حقیقت پی ببرد اما میتوان به وجود آن پی برد . میتوان گفت 1 سپس 2 سپس 3 سپس 4 . این غلط نیست . اما کاملترش این است که 1، 1.5 ،2 و سپس 2.5 و سپس 3 . این نفی حقیقت اولی نیست . تکامل شناخت حقیقت است . اما اینکه بیایی و بگویی چون نمیدانم مابین 1 و 2 چه چیزی وجود دارد پس اصلا بی خیال اینکه اول 1 و سپس 2 ، این حرف حرف اشتباهیه ..
    12
    4
    یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    در ضمن من نمیدونم کی به کامنت اخیرت منفی داده . اون دوست عزیزی که به کامنت اخیرت منفی داده، لطفا در نهایت بزرگواری دقت بفرماید که منفی به کامنتی که یک شخص داره نظرش رو میگه و بحث میکنه، مفهوم جامعی نداره . منفی به چی آخه؟ به ابراز نظر؟ ابراز نظری که نه ضرری برای کسی داره و نه خطری؟ نه توهینی توشه نه وهنی؟ چرا دقت نمیکنیم همین منفی و مثبتها هم حق الناسه؟
    10
    4
    یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::باور عمیق - قم، ایران: نگاه شما، مشتق از همان ذهن مذهبی و جزمی است. بنده هیچ عقیده و ایدئولوژی یا باوری ندارم. اما "وجود" دارم. در این وجود و در هستی، از ترس با مردم حرف میزنم. همین. این تنها چیزی است که میتوانم از آن بگویم. چرا که اگر ترسها نبودند، من و شما نیز هیچ بحثی در اینجا نداشتیم. نه؟ در مورد حقیقت شلوغ کرده اید. گفتگو با آدم باورمند و جزمی امکان ندارد. چرا که گفتگو از نقطه صفر آغاز میشود. با باورهای فیکس و از قبل سنگر گرفته شده بهیچوجه امکان گفتگو وجود ندارد. نه؟ این که امر بسیار ساده ایی است. نیست؟! شما هر چه در باره خدا، بینهایت و یا حقیقت بخواهید بگویید ساخته فکر است.پس قبل از آن باید فکر را تعریف کنید. نه؟! این فکتها اظهر من الشمس است. نیست؟ کسی که با کلمات بازی میکند شمایی دوست عزیز. فکر چیست؟ باید برای این وسیله که آنرا حقیقت یاب میدانید اول تعریفی داشته باشید. نه؟ بعد از تعریف فکر، نگاه میکنیم که آیا فکر میتواند وارد ناشناخته و بینهایت شود و یا اگر سعی کند تا در این ورطه ورود کند فقط و فقط توهم ایحاد میکند؟ نه؟ این بدیهیات برای یک آدم جدی بسیار بسیار...
    5
    5
    یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    ...روشن و محرز است. نیست؟ تا وقتی که ندانیم فکر چیست و طرز عملکرد آنرا نشناسیم چطور ممکن است که از صحت و سلامت محصولات آن مطمئن باشیم؟! بله؟ این است بزرگترین تراژدی حیاتی انسانها. فکر چیست؟ برای دور رفتن، باید از نزدیک شروع کرد. از جلوی پا. وگرنه هزاران سال توهم خدا و هزاران گروه و فرقه و هزاران خدای مختلف و هزاران تعریف از حقیقت، فراتر از توهمات و بازیهای کوچک فکر نمیرود. مگر نه؟ وقتی تعریفی از فکر چیست داشتید و آن کشف خودتان بود، و نه تکرار دست دوم حرفهای دیگران، آنگاه شاید بتوانیم گفتگویی را آغاز کنیم. اما بعید میدانم. چرا که ذهنی که به درک تعریف فکر برسد، یقینا ساکت میشود. با احترام.
    6
    4
    یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::باور عمیق - قم، بارها عرض کرده ام. منفی و مثبتها هیچ اهمیتی ندارند. کسانی هم فقط برای همین به سایت سر میکشند؟ چرا نه؟
    7
    5
    یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    shahab46 - هانوفر، آلمان
    . این دوتا ..خطی‌ پول میگیرند معلومه. [::باور عمیق - قم، ایران::]. [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. این 2 تا .. خطی‌ پول میگیرند معلوم هست
    1
    9
    یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    معلم فراری - کیف، اوکراین
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. تو یکی بهتره .. بمیری که کمتر از ...ای بیش نیستی.البته در هر جمعی باید و باید چندتایی نخاله و .. باشن تا چندش بقیه رو دربیان.حقیری مثل خودت که تمام کامنتها و نوشتار و افکارت کمتر و بی ارزش تر از صدای ...ایست که شبها به گوش میرسه البته بسی ظلم به این حیوان بی ازاره که با...مثل تو مقایسه بشه.
    1
    14
    یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::shahab46 - هانوفر، آلمان: در این پست حرفهای احمقانه و بدون فکر زیادی نوشته شده. اما شما جام حماقت را با کوتاه ترین کامنت بردی. آفرین بی عقل جدید. خوش آمدی!
    4
    6
    یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dogisgod - مونرال، کانادا
    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. روزتان خوش، نه منظورم از در کوفتن بیجهت، این واقعیت بود که بسیاری از ما بجای تفکر مستقل و دقت ، تفکر مراد و مرجعمان را "مصرف" میکنیم، و در فرهنگ ما کسی این زحمت را بخود نمیدهد، هرچقدر هم به در بکوبیم! عرفان و مرید و پیروی در فرهنگ ما فضیلت است! همیشه از بحث شما لذت برده ام، چون خودم هم . سعی میکنم با وسواس لغات دقیق بکار ببرم. پیروز باشید
    1
    6
    دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. ولشون کن اینا ارزش هم صحبت شدن ندارن، اجازه نده مارو از صحبتمون باز بدارن، اینا آخه کی ارزش پاسخگویی دارن. ببین آقا، شما در گفتگو جبهه میگیری . مثلا بلافاصله به من میگی مذهبی، یا باورمند . من اصلا هر چیزی . نظر خودم رو میگم . شما هم از نظر خودت دفاع کن . آیا من حدیث و روایت و آیه به کار بردم؟ من یک سوال از شما دارم لطفا پاسخ بده . بفرما آیا شما معتقد به وجود خالق برای این جهان هستی؟ اگر هستی بفرما این خالق را در قالب کدام ایدئولوژی موجود امروز توضیح میدهی . اگر معتقد به هیچکدام از ایدئولوژی ها نیستی، بفرما تعریف شخص خودت از ایدئولوژیت چیه و خدا رو برام اگر معتقد به وجودش هستی در قالب همون ایدئولوژی که داری توضیح بده . یا اینکه برخلاف تمام مفروضات مطرح شده، مثلا بفرما جهان خالقی ندارد . لطفا به سوالهای من پاسخ بده و کامنت رو بکشون به یه خبر جدید که این پایین مایینا پیدا کردن این خبر سخته . لطفا به سوالات بنده خیلی واضح پاسخ بده . من در کمال احترام از شما دعوت میکنم به مباحثه و گفتگو . لطفا به سوالات بنده پاسخ بده دونه به دونه
    4
    1
    دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::Dogisgod - زنده، دلشاد و پرنفس باشی دوست عزیزم.
    5
    3
    دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::باور عمیق - قم، ایران: هم کامنتی و دوست ارجمند: قبل از ورود به مبحث موجود در کامنت آخر شما (که هیچ ارتباطی با کامنت بنده و ورود به مقوله فکر نداشت) باید عرض کنم که ما در این پست تنها میشویم و این بهترین فرصت است تا کمی با هم پیشتر بنشینیم. پس اجازه بدهید فعلا همینجا بمانیم و اسباب کشی نکنیم. اجازه میدهید؟ حال با هم گپ بزنیم. اما جدی باشیم و بخودمان سخت بگیریم. آیا من جبهه میگیرم؟ جدن؟ دوست من، شوخی میکنید یا سربسرمان میگذارید؟! شما مذهبی نیستید؟! اگر به آب بگوئیم آب، برای آب جبهه گرفته ایم؟! حدیث و روایت که بله. بکار میبرید. درست مثل یکی از کامنتهایتان در همین صفحه. این چند جمله بچگانه و ابتدایی را نوشتم تا بلکه بیشتر دقت کنید و منکر آنچه که هست نشوید. امیدوارم چنین باشد. در غیر اینصورت به بن بست میرسیم و به هم پشت میکنیم. قربانت بروم: درکش شاید سخت باشد، اما بنده نظری برای دفاع ندارم. بنده با فکتها و آنچه هست دیل میکنم. لطفا به این جمله دقت کن: من نمیدانم چه چیزی درست است، فقط آنچه را که درست نیست از سر راه کنار میزنم. عنایت دارید؟ تامل میکنید؟...
    4
    0
    دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    ...آیا تا این لحظه که نزدیک به دو هزار کامنت در این سایت نوشته ام، یک کامنت از بنده دیده اید که راه، ایدئولوژی، مذهب و چهارچوبی را توصیه کرده باشم و مرجع بدانم؟ دیده اید؟ آنرا نشان دهید تا دیگر یک کامنت هم ننویسم و از سایت و شما خداحافظی کنم. خوب، در چنین حالتی شما میفرمائید که از چه دفاع کنم؟ شما زمانی مجبور به دفاع هستی که موضع داری. در پشت باوری سنگر گرفته ایی. در دسته و در گروهی هستی که خود را در چهارچوب یک هویت خاص تعریف میکنند. حالا اگر در هیچکدام از این بازیها و رفتارها نباشی، مگر چیزی برای دفاع میماند؟! دفاع از چه و در برابر کی؟! عنایت دارید یا فقط میخوانید و میگذرید؟ سئوال مشخص و روشنی کرده اید بدین مضمون: آیا معتقد به وجود خالق برای این جهان هستی؟ دوست عزیز، شما جدی هستی؟ اگر جدی هستید این پاسخ شما: سئوال شما غلط است. به یک سئوال غلط هر جوابی که بدهیم جواب نیز غلط است. نه؟ متوجه هستید؟ عنایت دارید؟ در مطلب تامل میکنید؟ منشا این سئوال را در خودتان کشف کنید. ببینید این سئوال از کجا میاید؟ پرسشگر کیست؟ خواهید گفت: من! سپس میپرسم : این "من" کیست؟ ...
    5
    0
    دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    بنده کامنت سومی نوشتم که نیامد. متاسفانه خیلی سخت است. بقول آبراهام لینکلن نوشتن یک نامه کوتاه و یک صفحه ایی، بمراتب سخت از نوشتن یک نامه بلند و چند صفحه ایی است . حال بنده نیز کامنت پایانی ام رد نشد و کامنتهای قبلی ،در بایگانی نیز هنوز نیامده اند تا بلکه بتوانم مجددن اهمیات آن کامنت مفقود را بنویسم. بهر جهت تا حدودی در همین دو کامنتی که احتمالا خواهند آمد روشن نوشته و پاسخ سئوالات جناب باور عمیق را داده ام. امیدوارم چنین باشد. با مهر و شفقت.
    5
    0
    دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    shahab46 - هانوفر، آلمان
    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. اجمق جان از منفی‌‌هات میتونی‌ بفهمی البته اگر فهمی‌ در کار باشه
    2
    6
    دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::shahab46 - هانوفر، آلمان : خوب باهوش حان تو فکر کردی آدمی پسته شامی که منفی و مثبتت چیزی رو عوض کنه؟! برو خودتو عوض کن بابا. منفی!! این مزخرفات چیه نیومده هوا میکنی؟! هین؟!.
    5
    3
    دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. من چند تا سوال خیلی ساده از شما پرسیدم : به هیچ کدام از سوالها پاسخ ندادی . ادعات هم اینه که کامنتی فرستادی و چاپ نشده . اصلا گیرم ادعات درست . خوب دوباره بفرست . بیا به همین سوالهای ساده پاسخ بده خب . بذار ببینیم واقعا چه خبره . اصلا ایرادی نداره تو همین صفحه میمونیم . من ٢-٣ تا سوال ساده از شما پرسیدم : اولین سوال، سوالی است که بزرگترین دانشمندان، فیزیکدانان، محققان که ریزترینشان شاید هاوکینگ باشد در موردش کتابها نوشته اند و بعد شما میگی ( سوالت اشتباهه) . یعنی شما عقلت و هوشت از یک جمع کثیری از شهیرترین دانشمندان دنیا بیشتره؟ من سوالمو تکرار میکنم . آیا برای این جهان قائل به وجود خالق هستی؟ اگر هستی آیا او را در قالب یک ایدئولوژی مشخص توصیف میکنی؟ اگر بله اسم آن ایدئولوژی چیست؟ سوالهای بالا رو بخون و پاسخ بده . کامنتم چاپ نشده و نیومده چیز جالبی نیست
    4
    1
    ‌چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.