درگیری بین دراویش گنابادی و نیروهای سپاه که منجر به فرار نیروهای سپاه و رها کردن موتورهایشان شد - ۱۵ بهمن ماه

بی بی سی - بازتاب خبر حضور نیروهای امنیتی در نزدیکی خانه نور علی تابنده از دراویش گنابادی در شبکه‌های اجتماعی منجر به جمع شدن تعداد زیادی از دراویش و پیروان آنها در این منطقه شد. آنها با هشتگ #گلستان_هفتم، خیابانی که خانه آقای تابنده در آن واقع است، واکنش نشان داده‌اند.
 
به گفته وبسایت مجذوبان نور، پایگاه خبری دروایش گنابادی، هدف نیروهای امنیتی از حضور در خیابان هفتم گلستان در منطقه پاسداران، خانه نورعلی تابنده، استقرار پست ایست بازرسی بود.
 
فائزه عبدی‌پور، یکی از دراویش گنابادی که عصر امروز، یکشنبه ۱۵ بهمن ماه، در محل درگیری بود، به بی‌بی‌سی فارسی گفت که از زمان حضور شب گذشته نیروهای امنیتی در اطراف خانه نورعلی تابنده، رهبر دراویش گنابادی، به تدریج به جمعیت حامیان و مریدان او اضافه شده است.
 
به گفته خانم عبدی‌پور، تنها خواسته دراویش آن است که ایست‌های بازرسی و "تعرض به حریم" آقای تابنده متوقف شود.
 
وبسایت مجذوبان نور در آخرین خبرهای #گلستان_هفتم گزارش داده: "دراویش نگرانی خود را از حضور غیرقانونی و تحریک‌کننده‌ی نیروهای سپاهی و لباس‌شخصی از‌‌ همان لحظات اول با پلیس ۱۱۰ برای کنترل منطقه تماس گرفته و تصاویر و شماره پلاک‌های خودرو‌های مذکور را به جهت پیگیری و شناسایی این افراد تسلیم مأموران کلانتری کردیم اما نه‌تنها پیگیری خاصی صورت نگرفت بلکه تحریکات و تردد خودرو‌های حاوی افراد لباس‌شخصی مسلح تا صبح ادامه یافت. " به گفته این وبسایت نیروی انتظامی به آنها قول پیگیری نیروهای مزاحم شب گذشته و متوقف کردن دخالت نیروهای لباس‌شخصی و سپاهی در منطقه را به دراویش داد.
+264
رأی دهید
-12

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

    درست همین چند روز پیش که رفتند در اوین و زندانیشان را پس گرفتند عرض کردم که حکومت همواره از این اهل حق و دراویش حساب برده و حساب میبرد. خصوصا بیچاره این آقای نور علی تابنده و دراویش گنابادی. زنده باشند. دوستان گرم و بسیار سخاوتمندی در بین این جماعت داشته ام. اینها معنی اتحاد را میدانند و پنجه در پنجه به پیشواز هر آدمخور ریشدار و پدر سوخته خدا فروشی میروند. زنده باشن. اینها به مراتب از اولاد حسن ابن علی و مقلدین ایرانی بزرگتر و قهارتر و متحدتر هستند.
    12
    108
    یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    .. عمیق. حالا هی برو إز نینجا ها بگو. وقتی دیگ صبر ملت به جوش بیاد، این بچه مذلف ها و اخوندها رو إز ریش خونی اشون میگیرن روی زمین میکشن.
    3
    65
    یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    ایران کلیش واس ماس - هامبورگ، آلمان

    تازه اون وسط یارو داره میگه شعار نده! ببخشید پس باید بادشون زد؟ این اراذل خون مردم را تو شیشه کردن بعد میگه شعار هم نده!؟!؟ احتمالاً باید بعد از اینکه مردم را کتک میزنند و ما و اموال مردم را خراب میکنند شونه هاشون را بمالند تا خستگی از تنشون در بره و آماده بشوند برای عملیات بعدی.
    4
    45
    یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ایران سرفرازم آرزوست - ورشو، لهستان

    خاک بر سرشون که از درویش هم می ترسن. و اینقدر بیشعورن که از درویش هم برای خودشون دشمن می سازن.
    4
    41
    یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    payamtech - پاریس، فرانسه

    شما مطمنید اینا درویشان ؟ من پدرم کرده خودش و نصفه فامیل هاشم درویش والی تاحالا هیچ کدومشون اینطوری نبودن شیاد آواز شدن تو این چان سال خلاصه که این کردها چه زمانه شاه چه الانش همیشه متاسفانه بهشون ظلم شده
    47
    6
    یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران

    شاکله اصلی اغتشاشات گذشته بر محور همین دراویش بنا شده بود . شعری منتسب به شاه نعمت الله ولی . جالب اینجاست که وقتی حتی قدیمی ترین نسخه چاپ سنگی این دیوان را بررسی میکنی، میبینی در حاشیه دیوان، با خودکار، این شعر به او نسبت داده شده . از برنامه های حسینی در پارازیت بگیر تا به آخر، هر چه فتنه بود بر اساس این شعر آغاز شد . نورعلی تابنده باید هر چه زودتر دستگیرو دراویش با ضربات خرد کننده تار و مار شوند . فضا سازی های اولیه به جهت آشنایی افکار عمومی به خوبی در حال صورت گرفتن است . دست خدا به همراهتان
    103
    4
    یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Majid38 - ملبورن، استرالیا

    خامنه اى باید به فکر یک سوراخ موش باشد.
    3
    62
    یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان

    راستی، تلویزیون RTL آلمانی در اخبار خود گزارش مفصلی از حرکت زنان دختر خیابان انقلاب داشت که با این حرکت به چوب کردن روسری خود مشتی به ارزشهای پوچ آخوندی میزنند و تاکید داشت که این سیستم آخوندی اصلأ در زندگی پیشرفته نسل جدید نقشی بازی نمیکند! پس شیر زنان، بهار آزادی در انتظار ماست که با این حرکت کوچک و آرام خود بزرگترین و موثرترین ضربه به ریشه پوسیده این رژیم خواهید زد، بدرود!
    3
    55
    یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    حمید کاردروست - لندن، انگلستان

    ملت ساده زود باور اخه خود اسلام عدالتی توش هست که حالا درواویش سنگ عدالت علی رو به سینه مزنن،چرا باید خدای عربی رو ایمان داشته باشیم،در صورتی که خدا خودش نه دین داره نه زبان خاصی،همین اسلام در ایران شرافت و عزت ایرانی رو بورده تو اوج بی هویتی ،که مرامو مردانی شده امام حسین و عدالت هم فقط امام علی،ایرانی هم هیچی!
    9
    45
    یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

    [::payamtech - پاریس، فرانسه: دوست ارجمند: دراویش فقط از اکراد نیستند. گناباد، مهاباد نیست. شاید به این دلیل شما بر کُرد بودن اینها تاکید کرده اید. گناباد جنوبی ترین شهر استان خراسان است. دراویش نیز فرقه ها و گروههای متفاوتی دارند. اولاد حسن ابن علی در کل به همه ملت ایران ظلم کرده و میکنند. کرد، ترک، فارس، عرب، همه و همه مورد تعدی و ظلم این بازماندگان کربلا هستند. با دوستی.
    3
    30
    یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

    در نطام آباد یه رفیقی داشتیم موهاش مسی بود. بهش میگفتیم محمود زنگ زده. پسر خیلی خوب و با محبتی بود. رفته بود در بسیج سرش گرم شه. با ایست بازرسی حال میکرد. کارت شناسایی ماشین رو که میگرفت، پلاک جلو و عقب رو با هم چک میکرد. عادت کرده بود لباش رو هم از دست چپ کج میکرد و حرف میزد. همیشه حس عملیات جاسوسی و توطئه ملی داشت. القصه، هر وقت که وحشت عمیق چیزی مینویسه من بی اختیار به یاد محمود زنگ زده میافتم. اونم زیر بارون موند که موهاش زنگ زده. وحشت برو تو بشین بابا! اینهمه پشمک کوبیده هوا نکن. چه عالمی دارید شما آفتابه کشهای نبوی. دمتون جیز. بدون ویزا در فضا. چرتکم الله!
    2
    41
    یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::باور عمیق - قم، ایران::]. اغتشاش....به همه اتون
    1
    23
    دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::باور عمیق - قم، ایران::]. مگر نمیگی ما خیلی اقتدار داریم، اگر هاگدانه داری آدرست رو بذار! هم دست علی بهمراهته هم اینکه دست خودت هم .... علیه!
    1
    23
    دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    [::باور عمیق - قم، ایران::]. فتوا نده آقا. هنوز از بشکه در نیومده، احساس آیت الهی دست داده به شما؟!
    1
    24
    دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. من فکر کردم فقط من أین احساس رو دارم!. أین تخمه انچوچک فکر میکنه أینها عالم و آدم رو دارن کنترل میکنن، إز پایگاه نوراد بگیر تا گلستان هفتم زیر ید یا کفایت ایناست. نمیدونن هنوز نمیتونن یه بیل ببندند جلوی نیسان که بتونه برف پارو کنه. حالا خوبه اون رفیقتون موهاش زنگ زده بود و زرد بود، اینجور که این داره مینویسه بیشتر میخوره ....زرد کرده. موفق باشی، با کامنتهات حال میکنیم.
    2
    17
    دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا: زنده باشی حمید خان. نه عزیزم این مطلب توهم یک فنومن یا پدیده بزرگ‌ایرانیه. ایرج پزشکزاد عزیز بیخودی دایی جان ناپلئون رو ننوشت. این یک واقعیته. وقتی هم نوجوون بودم فیلمی در ایران ساخته شد به اسم توهم. در اون فیلم هم یک مردی مرتبا در توهم توطئه بود. نوع تربیت ، فرهنگ و رفتار جامعه هم تاثیر بالایی داری. این آدم مقلده و مرادش که همون خامنه ائیه مرتب خواب دشمن میبینه و همه رو دشمن میدونه. این مطالب تاثیر داره. بهرجهت اینجور آدمها زندگی سختی دارن و این جدن تراژدی عمیقیه. زندگی فرصت کوتاه و استثنائیه. هر کی بمن میگه چی داری؟ میگم هیچی.اما هنوز مثل یک بچه هشت ساعت میخوابم. ثروت بالاتر از این؟! روان و درون آدم باید شفاف و صاف و آرام باشه. مثل یک اقیانوس. زنده باشی.
    2
    13
    دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. سر راحتی توی همین جمله اخری هست. یه ضربالمثل هست که میگه، وقتی یه مرغ أضافه میکنی به مرغات، شب باید یه کیش بیشتر بکنی که بره توی لونه. راحتی خیال و وجدان چیزی نیست که این روزا فراوون باشه. حالتو ببر!
    1
    8
    دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا: چه ضرب المثل قشنگ و رسایی. یاد گرفتم. ممنونم. با مهر و دوستی.
    3
    7
    دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.