کسوف تاریخی، آمریکا را در تاریکی فرو برد

نمایی از کسوف یا خورشیدگرفتگی تاریخی در آمریکااز اورگون تا کارولینای جنوبی، از ساحل شرقی تا ساحل غربی آمریکا، مردم با عینک مخصوص و دوربین، چشم به آسمان دوخته‌اند و کسوف کامل را تماشا می‌کنند.
 
تقریبا یک قرن است (از ۱۹۱۸) که مردم آمریکا شاهد این نبوده‌اند که از این سو تا آن سوی کشور شاهد خورشیدگرفتگی کامل باشد. علاوه بر این این نخستین باز از زمان استقلال آمریکا در ۱۷۷۶ است که خورشیدگرفتگی کامل منحصرا خاک آمریکا را از نور خورشید محروم می‌کند. آخرین باری که خورشید گرفتگی کامل در آمریکا اتفاق افتاد فقط دو هفته از پیروزی انقلاب ایران گذشته بود (هفتم اسفند ۱۳۵۷).
 
میلیون‌ها نفر در آمریکا از چند هفته پیش خود را آماده تماشای این پدیده نجومی کرده‌اند، اینکه در چه ساعتی کجا باشند تا هر چه بهتر عبور ماه از جلوی خورشید را ببینند، شاهد باشند که چگونه ماه روی خورشید را می‌پوشاند و تاریکی همه جا را فرا می‌گیرد و از بالای قرص پوشیده شده خورشید، گویی فورانی از آتش و نور به آسمان می‌رود؛ خورشید تاجی (کورونا) به سر می‌گذارد از جنس گازهای بسیار داغ.
 
اما هزاران نفر هم از دیگر کشورهای دنیا برای تماشای این پدیده طبیعی به آمریکا سفر کرده‌اند و میلیونها نفر هم در ایالت‌های دیگر خارج از مسیر خورشید گرفتگی کامل به مناطقی سفر کرده‌اند که بتوانند کسوف کامل را ببینند.
 
برخی نیز پروازهای دربست اجاره کرده‌اند تا از ارتفاع زیاد و بدون مانع هر چه بهتر و واضح‌تر خورشیدگرفتگی را ببینند و از آن عکس بگیرند.
کسوف در آمریکا
 
این خورشید گرفتگی از اقیانوس آرام آغاز شده، از شرق تا غرب آمریکا را در می‌نوردد و در اقیانوس اطلس به پایان می‌رسد. ابتدا ساعت یک و پانزده دقیقه بعدازظهر به وقت محلی خورشید گرفتگی در اورگون رویت می‌شود و بعد در مدت یک ساعت و نیم از ۱۳ ایالت آمریکا می‌گذرد تا حدود ساعت دو و چهل و نه دقیقه بعدازظهر به کارولینای جنوبی برسد. 
 
مدت خورشیدگرفتگی کامل بر حسب محل فرق می‌کند؛ از کمتر از یک دقیقه تا دو دقیقه و ۴۴ ثانیه در جنوب ایلینوی.
 
این خورشیدگرفتگی یکی از مهمترین تست‌ها برای نیروگاه‌های انرژی در آمریکا هم هست تا ببینند وقتی نور خورشید به صفحات خورشیدی نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر نمی‌رسد شبکه انتقال نیروی آمریکا چگونه می‌تواند این خارج شدن ناگهانی نیروگاه‌های خورشیدی از شبکه انتقال نیرو را مدیریت کند.
جشنواره خورشیدگرفتگی در ایالت اورگون کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند این رویداد از نظر تعداد بیننده و همچنین تصویربرداری پرببینده‌ترین اتفاق طبیعی تاریخ شود.
 
در بریتانیا خورشیدگرفتگی ناقص درست پیش از غروب آفتاب دیده خواهد شد اما در ایران و افغانستان و تاجیکستان این خورشید گرفتگی قابل رویت نیست.
نمایی از خورشیدگرفتگی کامل قابل مشاهده در ایالت اورگان آمریکا. ماه در بین خورشید و زمین قرار گرفته است.
این خورشیدگرفتگی از غرب آمریکا در ایالت اورگان شروع و در عصر در شرق آمریکا در کارولینای جنوبی پایان یافت.

گروهی با عینک های مخصوص سرگرم تماشای خورشید گرفتگی در آمریکا.
گروهی که با تجهیزات در حال تماشای خورشید گرفتگی در آمریکا هستند
+13
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    fair 50 - رنتون، ایالات متحده امریکا
    شلوغش نکنین بابا، اونجوری هم نبود! فقط تو شهر «مادرس، پورتلند، اورگان» که هوا کاملاً صاف و بدون ابر بود قابل مشاهده صد در صد بود که تازه اونم مثل اوایل غروب بود! بیشتر از هشتاد و پنج در صد آمریکا که تو مسیر این خسوف( نه کسوف! کسوف ماه گرفتگیه!) نبودن ( خط اریب، از اورگان تا کارولینای جنوبی) اصلاً نفهمیدن کی اومد و کی رفت!
    18
    10
    دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    Dalahoo01 - هیوستن، ایالات متحده امریکا
    یه جاهایی هم فقط اوف شد
    0
    5
    دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    sorosh azadi - تهران، ایران
    [::fair 50 - رنتون، ایالات متحده امریکا::]. دوست گرامی، نام این رویداد طبیعی همان کسوف است اگرچه به جای بکار بردن لغات عربی می توانیم از نام های کهن پارسی مانند مه گرفت (خسوف) و خور گرفت (کسوف) استفاده کنیم که بسیار زیبا بوده و مانع این اشتباه مکرر می گردد که به دلیل وجود حرف "خ" در ابتدای خسوف (مه گرفت) با خورشید گرفتگی اشتباه گرفته می شود.
    0
    15
    دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [::fair 50 - رنتون، ایالات متحده امریکا::]. حالت خوبه!؟؟؟ کسوف یعنی ماه گرفتگی!؟؟؟؟؟ خسوف یعنی خورشید گرفتگی!؟ شما لطفا اول برو یه دوره معنی لغت بخون بعد بیا راجع به ٨٥٪‏ و أوائل غروب و مسائل اماری نظر بده. اونهایی که باید بفهمن کی امد و کی رفت فهمیدن!
    6
    6
    دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    حالا قراره این امریکایی ها نماز وحشت و نماز آیات هم بخونن! 😀
    3
    8
    دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    fair 50 - رنتون، ایالات متحده امریکا
    [::hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا::]. من امروز المپیا، جنوب واشنگتن بودم، فاصله ش تا پورتلند، اورگان ١١٠ مایل هست، فاصلهء شما ٩٦٠ مایل! (در خانه اگر کس است یک حرف بس است)!
    0
    0
    ‌سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.